[Speeltopic] WvW #257: Breaking Bad @Wakkerdam

DeletedUser64575

Guest
it's alive! :)


@WatBlaasJeInMijnOor? ik denk dat we beide tot de conclusie zijn gekomen dat joker niet zo verdacht meer is :)
Wat vind jij van de stemmen op Maroen? terecht?

Ik vond ze nogal vaag, naar mijn mening was hij eigenlijk niet verdacht bezig

De stemmen op Maroen zie ik als typische dag 1 stemmen. Van Jessica had ik eerlijk gezegd niet anders verwacht. Die stemde gewoon om het stemmen. Ik vind haar ook niet zo verdacht na haar posts van gisteren, toen ze dacht dat ze de lynch was.

Ik kan me ook vinden in de gedachtegang van BI. Niemand was echt verdacht, maar hij moest toch stemmen, dus dan maar iemand die hij het meest verdacht vond. Ik deed hetzelfde met m'n switch Joker > Mono. Echter zou ik BI nog niet in het vak 'goedjes' durven plaatsen.

Zowel voor jou als WBJIMO, wat heeft jullie overtuigd om joker niet meer verdacht te vinden?

Dat was vooral door deze post:

WBJIMO is toch 1 van de betere spelers niet? vind ik toch een verschil.



Wat verdraai ik dan precies? Hij zegt geen BM te zijn, ik vind dat verdacht. Zijn toch de feiten.



Ja hallo het is dag 1.



Het is dag 1 en niemand heeft nog iets nuttigs gezegd, niemand heeft een lynch geplaatst. Ik ben de eerste en dat word weer eens niet in dank afgenomen. Weeral het bewijs dat je u de begin dagen gewoon stil moet houden dan wandel je zo 3 rondes verder.



Ja goed, ik had je gewoon fout begrepen dan he, kan gebeuren.



Als ik er straks uitleg doe mij een plezier en ga op Tigor en als zei wolf is ook op WBJMO. Ik kom als eerste met een verdenking en iedereen vliegt op mij, ja als wolf heb ik echt een goede tactiek gekozen.

Hij kwam nogal paniekerig over, maar toch oprecht. Bang om eruit te worden gestemd op een manier die op mij niet overkomt als wolfs. Dat was de reden dat ik op het laatste moment mijn stem van Joker haalde. Ik had onvoldoende vertrouwen in de mogelijkheid dat hij slecht was, waardoor ik van stem wisselde naar iemand waar ik een slecht gevoel bij had.
 
Reactiescore
167
Hmm antraxxis is weer zo belachelijk vaag aan het posten... maakt hem toch wel meteen weer verdacht voor me, omdat hij normaal vaag post met nog enige vorm van argumentatie, maar nu echt compleet random op BI vloog

Ik ben erg benieuwd naar wat meer posts van alavara-fenmenor, ik hoop dat je wat meer tijd hebt deze avond.
 
Reactiescore
1.015
Ik ga nu achter frieten voor mezelf en mijn moeder. Hopelijk is er daarna wat meer gespreksstof.

Die stem van Anthraxxis is denk ik ook random. Mocht hij daar enige uitleg voor hebben, hoor ik het graag. Vandaag is er echter nog niet veel gebeurd en is dat met voorsprong het meest vage, maar aangezien het op mij slaat en Anthraxxis dit graag doet (zowel als goedje en als slechtje) laat ik het beoordelen van zijn stem aan jullie over.
 

DeletedUser74966

Guest
Ik moet zeggen dat de redenen van Antraxxis idd niet al te logisch waren.

Echter was jouw counter, of meer het ontbreken daarvan, ook niet al te best BI ;)
 
Reactiescore
3.586
Ik houd joker inderdaad in het achterhoofd, als hij dan een vreemde post maakt wil ik er best eens op gaan reageren, of vind jij dat jokers sws goedje is omdat hij de laatste 8 potjes maar 1x slechtje is geweest. op die manier kan je al snel een aantal namen weghalen die geen slechtje gaan zijn lijkt me. Dus waarom zo'n post zetten.
Ik heb mijn twijfels over joker en vertrouw hem dus inderdaad niet, maar ik heb ook nog geen 100% gevoel en hij is actief mee aan het doen, dus het zou zonde zijn om hem er nu uit te gaan gooien zonder zeker te zijn.

Ik word zowat elk potje als een verdacht persoon gezien door mijn manier van spelen. Dat is dus geen enkele maatstaf om op verder te gaan.
In mijn ogen slaan je verdenkingen gebaseerd op niets op niet veel Mono.
 

DeletedUser78124

Guest
Klopt, maar ik vind alavara die op monobear gaat (met zo'n aparte reden) wel een theorie dat ze gelinkt aan elkaar zijn, en daarom nam ik het eerste puntje ook mee omdat een combinatie van de 2 puntjes (voor mij iig) wel logischer klinkt :)

Het eerste wat ik dacht toen ik de post van alavara zag was "wie heeft nog meer op Mono gestemd" omdat de post gewoon zo verdacht was.

Ik ga morgen verder kijken trouwens, bedtijd nu

Wel erg makkelijk om zo mij te beschuldigen, geeft mij toch wel een een onzeker gevoel over jou als goedje
 

DeletedUser76681

Guest
ik post maar wat me opvalt, gezien de grandioze activiteit :p

zou me erg verbazen als beide wolf zijn. ik denk dat beide geen wolf zijn voorlopig, als hou ik joker wil in mijn achterhoofd wegens zijn rare uitspraken.

Deze kwam nadat joker zijn ellenlange post had gemaakt, om wbj te overtuigen dat hij een goedje is. De meeste hadden toen al geen aandacht meer voor joker maar jij wel. Nog andere redenen buiten zijn rare uitspraken?

Iedereen haalt elk potje weer mijn rare uitspraken aan en ik ben zo goed als altijd een goedje (nog maar 1x wolf geweest in 8 potjes ofzo). Dus dat is totaal geen reden mij te verdenken.

dit vind ik nou een heel aparte post die je hier maakt, dus omdat je nog maar 1x wolf bent geweest in 8 potjes, maakt jou dit potje een goedje?

Hier hamer je er wel op dat hij toch meer een wolf is door zijn posts maar je gaat er verder niet op door? enige redenen voor.
 

DeletedUser74966

Guest
Ik word zowat elk potje als een verdacht persoon gezien door mijn manier van spelen. Dat is dus geen enkele maatstaf om op verder te gaan.
In mijn ogen slaan je verdenkingen gebaseerd op niets op niet veel Mono.
En die manier van spelen is?

Ik had je niet als verdacht bestempeld mits je die woorden van WBJ niet zo zwaar had verdraaid en hem daarmee onnodig verdacht maakte. Kan zijn dat je het gewoon echt verkeerd had gelezen, maar het leek mij eerder iets om hem zo in de schijnwerpers te zetten en jezelf wat meer ademruimte te geven als wolf.
 

DeletedUser64575

Guest
Mijn stem gaat vandaag naar GreenGang.

Waarom hamer je zo door op de random stem van alavara? Denk je nou serieus dat dat een een-tweetje was tussen alavara en mij?

Nog voor de lynch van dag 1 was je enorm neutraal en had je eigenlijk niets te melden.
Jup, het enige wolfse wat ik tot nu toe gezien heb is jouw profielfoto:D

Nu ga schakel je meteen over naar makkelijke targets, zoals alavara en ik, die gisteren al stemmen tegen zich had.

Ik snap inderdaad dat hij wilt proberen om wolven te vinden, aangezien dat de bedoeling is van dit spelletje... maar ik heb zelf in ieder geval nog nooit een wolf gevonden dankzij een BM stem. Wat wel mogelijk is, is dat er iemand hapt op zijn reactie waardoor we wel meer info krijgen

@BI er zijn toch wel een aantal spelers die ik ook erg goed vind hoor :p veel ervan doen alleen niet mee dit potje, maar het was meer algemeen wat ik zei dan puur op dit potje gericht ;)

Bovenstaande post wil ik ook nog even aanhalen. Waarom verdedig je Game tegen mijn 'aanval' op zijn BM stem? En is het toeval dat jullie beide een theorie tegen mij hebben, maar met andere medewolven? Het valt me op dat jij je niet meteen richt tegen mij, maar juist tegen alavara. Als zij straks geen wolf blijkt, richten jullie je op mij en Joker (de verdachte in Game z'n theorie).

En die manier van spelen is?

Ik had je niet als verdacht bestempeld mits je die woorden van WBJ niet zo zwaar had verdraaid en hem daarmee onnodig verdacht maakte. Kan zijn dat je het gewoon echt verkeerd had gelezen, maar het leek mij eerder iets om hem zo in de schijnwerpers te zetten en jezelf wat meer ademruimte te geven als wolf.

Game begint alvast tegen Joker zie ik.
 
Reactiescore
167
ik had haast niets meegekregen en dat leek mij het meest logisch op het moment

Maar waarom vond je hem afzijdig? Dat geef je aan als reden om op hem te stemmen, niet "ik heb niks meegekregen dus ik stem random op Mono"

@Tigor, Mono zegt daar in principe alleen dat het onlogisch is om zo te redeneren dat Joker geen wolf is. Ik heb persoonlijk nog geen reden om Mono te verdenken in ieder geval...

Ik vind trouwens berichten als dit:

Hoi, ik heb de perfecte rol om m'n gang mee te kunnen gaan en sta open om BM te worden al verwacht ik geen stemmen aangezien niemand van jullie me kent.

Jokersbrain en gamebreaker. Uit ervaring kan ik zeggen dat als een wolf wordt aangevallen een medewolf vaak (on)bewust van onderwerp probeert te veranderen of de discussie probeert te stoppen zoals hier nu is gebeurd. Nu werd gamebreaker niet hard aangevallen ofso, maar is het toch hinderlijk om als wolf je zelf te moeten verdedigen of aandacht op je te krijgen. Vooral als minder ervaren speler.

Ik vrees dat geen van jullie wolf is en dat de wolven waarschijnlijk tussen de meestemmers zullen zitten (zit ik zelf ook bij :D). Ik vind een speler als mihoen1 nu interessant doordat die alle theorieën weggooit en zelf ondertussen met niks beters komt.

Juist, maar nogmaals ik ben van de kansen. Als je dit potje als welp iets goed gokt heb je echt super veel geluk :D Ik durf trouwens wel te zeggen dat ik het vaakst welp ben geweest van alle spelers op dit forum dus ik weet wel hoe het is om goed te gokken :D

Ben ik het niet mee eens. Ze kon ook weten dat ze niet gelyncht zou worden (wat ik zelf ook dacht) en stuurde het daarom. Ik had precies hetzelfde gedaan als slechtje :D het maakt er voor mij eerder slechtje dan goedje.

Erg verdacht overkomen. Elke speler maakt wel eens een post waarin je indirect goedje claimt door te zeggen dat je dit "als slechtje ook zo en zo zou doen" etc, maar bij Dream About My Nudity vind ik dat er veel te veel van zulke subtiele hints tussenzitten... dit zou zomaar eens met voorbedachte raden zijn, omdat je vaak onbewust zulke dingen zo in je hoofd print als lezer dat je hem als goedje gaat zien.
Verder moet ik wel zeggen dat Nudity goed meespeelt en oprecht wolven lijkt te willen vangen, maar dit ga ik wel in mijn achterhoofd houden.
 
Reactiescore
3.586
En die manier van spelen is?

Ik had je niet als verdacht bestempeld mits je die woorden van WBJ niet zo zwaar had verdraaid en hem daarmee onnodig verdacht maakte. Kan zijn dat je het gewoon echt verkeerd had gelezen, maar het leek mij eerder iets om hem zo in de schijnwerpers te zetten en jezelf wat meer ademruimte te geven als wolf.

Die manier van spelen heeft geen naam lijkt me? Je hebt gewoon mensen in het dagelijkse leven die er op basis van uiterlijk gevaarlijker uitzien als andere, wat totaal niet wilt zeggen dat die persoon ook gevaarlijker is. Je hebt mensen in het spel WVW die altijd verdacht overkomen, maar dat wilt totaal niet zeggen dat deze dan een slechtje zou zijn.

Ik ben vaak verdacht omdat ik op iemand durf te gaan met mijn gekke kijk daarop, de meeste blijven stilletjes en braaf maar gaan niet echt op iemand. Dat is waarom ik altijd verdacht overkomen omdat ik durf :D

En nee ik had WBJ verkeerd begrepen, iemand zijn woorden omdraaien is overigens niet zo slim aangezien die persoon dat meteen zal aanhalen en ook iedereen dat kan lezen natuurlijk. Daarmee zet je enkel uzelf in de schijnwerpers wat als wolf dus een slechte tactiek zou zijn.
 

DeletedUser77639

Guest
Ik word zowat elk potje als een verdacht persoon gezien door mijn manier van spelen. Dat is dus geen enkele maatstaf om op verder te gaan.
In mijn ogen slaan je verdenkingen gebaseerd op niets op niet veel Mono.

Ik verdenk je ook nog niet eens, ik vind je alleen maar wat verdacht. dat jij eruit opmaakt dat ik jou verdenk slaat dus al nergens op.
Als ik je zou verdenken zou ik dan ook zetten waarom met een mooie post en een stem op jou, maar die zie ik nog niet staan als ik het goed heb?
 
Reactiescore
167
Mijn stem gaat vandaag naar GreenGang.

Waarom hamer je zo door op de random stem van alavara? Denk je nou serieus dat dat een een-tweetje was tussen alavara en mij?

Nog voor de lynch van dag 1 was je enorm neutraal en had je eigenlijk niets te melden.



Nu ga schakel je meteen over naar makkelijke targets, zoals alavara en ik, die gisteren al stemmen tegen zich had.



Bovenstaande post wil ik ook nog even aanhalen. Waarom verdedig je Game tegen mijn 'aanval' op zijn BM stem? En is het toeval dat jullie beide een theorie tegen mij hebben, maar met andere medewolven? Het valt me op dat jij je niet meteen richt tegen mij, maar juist tegen alavara. Als zij straks geen wolf blijkt, richten jullie je op mij en Joker (de verdachte in Game z'n theorie).



Game begint alvast tegen Joker zie ik.

Haha voel je het al heet onder je voeten worden of wat...? :p
Ik heb prima meegedacht voor de lynch hoor, dus dat is onzin... en het is juist erg makkelijk om mijn targets weer meteen als "lekker makkelijk" te beschouwen, terwijl ik gewoon duidelijk aangeef dat de post van alavara gewoon erg vreemd was, en ik denk dat niemand dat gaat ontkennen ;)
 

DeletedUser77639

Guest
ik post maar wat me opvalt, gezien de grandioze activiteit :p



Deze kwam nadat joker zijn ellenlange post had gemaakt, om wbj te overtuigen dat hij een goedje is. De meeste hadden toen al geen aandacht meer voor joker maar jij wel. Nog andere redenen buiten zijn rare uitspraken?





Hier hamer je er wel op dat hij toch meer een wolf is door zijn posts maar je gaat er verder niet op door? enige redenen voor.
Ik hamer er niet op door dat hij meer een wolf is, ik zie alleen niet in waarom je geen slechtje zou kunnen zijn als je laatste 8 potjes maar 1x slechtje bent geweest.
 

DeletedUser74597

Guest
veel info van de gesprekken heb ik dus niet kunnen filteren naar wens ..
ik ga nog even goed denken en lezen waar er een kinkje zit ....wie weet
 

DeletedUser64575

Guest
Ik begin met uit te leggen waarom ik hem als verdacht bestempelde en te vragen wat zijn speelstijl is. Niet meer en niet minder.

Dan bestempel je hem toch als slechtje, of niet? Je zegt zelf al dat je hem verdenkt.

Haha voel je het al heet onder je voeten worden of wat...? :p
Ik heb prima meegedacht voor de lynch hoor, dus dat is onzin... en het is juist erg makkelijk om mijn targets weer meteen als "lekker makkelijk" te beschouwen, terwijl ik gewoon duidelijk aangeef dat de post van alavara gewoon erg vreemd was, en ik denk dat niemand dat gaat ontkennen ;)

Maak je om mij maar niet druk hoor.

De post was niet vreemder dan normaal van een startende speler. Gewoon een simpele lynchstem omdat je nog geen idee hebt waarop je moet letten. Ik begrijp gewoon niet waarom je er zoveel achter zoekt, behalve als je haar uit het spel wilt stemmen. Je speelt al langer meer dan ik, dus als ik dat zie, dan moet jij dat zeker zien.
 

DeletedUser78124

Guest
voor mij is het GreenGang omdat hij zo op mij focust is vanwege de zogenaamde wolvensamenhang
 
Bovenaan