[Speeltopic] WvW #257: Breaking Bad @Wakkerdam

DeletedUser8414

Guest
Weerwolven van Wakkerdam #257!!
Breaking Bad @Wakkerdam
(door .TimeforplanB en Jenskeuh)

Thema: Walter White, Jesse pinkman en kompanen (goedjes) beheren de meth handel in hun dorp maar er zijn infiltranten van de salamancas (slechtjes) die de meth handel willen overnemen. (gebaseerd op Amerikaanse serie Breaking Bad)

Instellingen:
Aantal spelers:
Gelijk aan aantal inschrijvingen
Klaagmuur: Ja, maximaal één bericht per speler per nacht
Hints: Nee
Beschermengel: Mogelijk, krachten vervallen als de DO dood gaat.
Beul: Mogelijk
Dorpsgek: Mogelijk
Dorpsoudste: Mogelijk
Heks: Mogelijk, (zowel doodsheks als levensheks mogelijk)
Jager: Mogelijk
Muizenval: Mogelijk
Orakel: Mogelijk
Priester: Mogelijk
Slet: Mogelijk
Ziener: Mogelijk

Cupido: Ja, bijrol, koppelt zichzelf voor de eerste deadline.
Geliefden kennen elkaar: Ja.
Geliefden samen winnen: G/G met goedjes, G/S alleen.

Infectiewolf: Mogelijk, mag elk moment infecteren
Ketterse wolf: Mogelijk
Rattenval: Mogelijk
Sjamaan: Mogelijk
Welp: Mogelijk
Wolven: Mogelijk

Eindtijd stemmen: 22.00
Speciale Rollen naar: .TimeforplanB & Jenskeuh
Weerwolven Moord naar: .TimeforplanB & Jenskeuh
Lynch: Rood en dikgedrukt. In het topic.

Burgemeester: Wordt dag 1 gekozen doormiddel van blauwe en dikgedrukte stemmen. Kiest opvolger na dood.

Netwerken/Claimen: Nee/ja
Extra mogelijke rollen (in alfabetische volgorde): burger met zilver bloed, huurmoordenaar, lycantroop, mythomaan, raaf, slechte beul, slechte dorpsgek, slechte raaf, verhullende speler, wapensmid, weerhamster, wijze burger, wolp, Zienende wolf

Extra's:
- Instellingen kunnen nog steeds aangepast worden tot net voor de start, rolomschrijvingen kunnen steeds aangepast worden als dit nodig is voor extra verduidelijking.
- 2x een lynchstemming missen is dood ongeacht omstandigheden, rol, ... (bij een koppel zal alleen de inactieve helft doodvallen)
- Spelleiding heeft het recht om spelers uit te sluiten van verdere deelname bij onsportief gedrag of vals spelen.
- Geslacht in gebeurtenissen zal nooit een hint zijn naar een persoon, wordt random gekozen.
- Slechtjes winnen bij gelijkspel. Bij 6 spelers winnen de slechtjes dus als er minimaal 3 slechtjes over zijn.
- Rollen kunnen er meermaals inzitten.
- Posts die stemmen bevatten mogen niet gewijzigd worden.
- Wanneer een speler denkt dat er geen wolven in het spel zitten, mag hij ZWARTE DOOD (dikgedrukt+Caps Lock) zeggen in het topic. Klopt het, dan wint hij. Zo niet, valt hij dood. Mocht de speler (die Zwarte Dood gezegd heeft) gekoppeld zijn, zal het gehele koppel doodvallen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser8414

Guest
Mogelijke rollen:

Beschermengel:

Maakt iedere nacht iemand immuun voor de lunch van de wolven, dit mag ook zichzelf zijn.
Hij mag niet twee keer dezelfde persoon achter elkaar beschermen. Elk persoon mag hij maximum 3x beschermen.
Er wordt niet bekend gemaakt WIE er beschermd is als de lunch niet doorgaat.
Zijn krachten vervallen als de dorpsoudste sterft.

Beul:

Mag éénmalig iemand vermoorden, dit is een dag actie dus de beul wordt bekendgemaakt. Hij is hierna niet meer welpbaar.

Burger:

Normale bewoner zonder extra krachten.

Burger met zilver bloed:

Als de infectiewolf deze burger probeert te infecteren, mislukt dat en verliest hij de infectie, de infectiewolf blijft dus wel leven, en gaat verder als gewone wolf. Deze burger kan wel gewelpt of geluncht worden.
Als de infectiewolf heeft geprobeerd de burger met zilver bloed te infecteren, krijgt hij dat níet te horen.

Doodsheks:

Heeft een doodsdrankje waarmee ’s nachts een persoon gedood kan worden, niks kan deze actie voorkomen.

Dorpsgek:

Mag elke nacht 3 namen opgeven, hij krijgt de rollen van deze 3 spelers + 2 random rollen in alfabetische volgorde terug.
Bijvoorbeeld:
Jenskeuh (burger) - .TimeforplanB (wolf) - Duckje (cupido)
Burger - Burger - Cupido - wolf - ziener
Een dorpsgek mag niet 2 nachten achter elkaar 2 dezelfde personen, en 3 nachten achter elkaar dezelfde persoon zien.

Dorpsoudste:

Overleeft één aanval van de Weerwolven. Wanneer hij de nacht erna nogmaals geluncht wordt, zal hij wél sterven. Indien hij sterft verliest de beschermengel zijn krachten.

Heks:

Bezit een levens- en doodsdrankje met eigenschappen vermeld bij rollen levensheks en doodsheks.

Huurmoordenaar:

De huurmoordenaar is iemand die het moorden niet kan laten. Elke speler mag 1xtje een bericht sturen naar de spelleider met daarin wie er huurmoordenaar zou zijn en wie de huurmoordenaar moet vermoorden. Dus Jenskeuh kan opsturen: Ik denk dat .timeforplanB huurmoordenaar is. Hij moet speler x vermoorden.
Als .TimeforplanB inderdaad huurmoordenaar is, zal speler x sterven.
Als de huurmoordenaar iemand heeft vermoord, dan moet die 1 nacht wachten totdat die opnieuw mag moorden.

Jager:

Neemt iemand mee in zijn dood. Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleiding, hij mag ieder moment deze keuze veranderen. Als de jager sterft vooraleer hij een persoon heeft doorgegeven neemt hij niemand mee de dood in. Als de jager sterft door inactiviteit wordt zijn schot niet uitgevoerd.

Levensheks:

Heeft een levensdrankje waarmee éénmalig de gelunchte persoon terug tot leven gewekt kan worden, kan niet zichzelf redden van de lunch. Er wordt niet bekend gemaakt dat een drankje is ingezet, noch wie er gered is.

Lycantroop:

Is een gewone burger zonder extra krachten maar wordt door een ziener gezien als weerwolf en door een zienende weerwolf als burger.

Muizenval:

De muizenval geeft vooraf een tijdstip aan voor de volgende dag. Diegene die dan als eerst een stem (bm of lynch) plaatst na dit tijdstip wordt gezien.
Afspraken maken over wanneer iemand moet posten is ten strengste verboden! Als je hierop wordt betrapt vallen zowel de muizenval als de speler met wie die afspraken maakt dood!

Orakel:

Elke dag mag die de rol van een speler opsturen naar een andere speler. Bijvoorbeeld: 'Ik stuur de rol van Jenskeuh (mythomaan) op naar .TimeforplanB. Dan krijgt TimeforplanB een bericht 'mythomaan'. Je krijgt dus alleen een rol, en niet te horen van wie die rol is.

Priester:

De priester heeft een flesje heiligwater die hij kan gooien over een speler.
Is deze speler een wolf/heks, zal deze dood gaan, het heeft echter geen effect op de ketterse wolf. Anders gebeurt er niks.
Dit is een dag actie dus de priester wordt bekendgemaakt. Hij is hierna niet meer welpbaar.

Raaf:

De raaf mag het potje elke dag 1 speler opgeven bij de leider die 1, 2 of 3 extra stemmen krijgt, daarvoor is dus 33.3% kans. (ik zal met een dobbelsteen bepalen hoeveel stemmen het zijn)

Slet:

Kiest iedere nacht iemand uit om bij te slapen. Dan is ze niet thuis en als ze dan lunch is gaat de lunch niet door.
Als degene bij wie ze slaapt lunch of lynch is sterft ze ook.
Degene bij wie ze slaapt krijgt hier géén mening van.
Ze mag niet 2x achter elkaar bij dezelfde slapen en max 3x bij dezelfde.
Alle andere nachtacties (welp, heks, infectie en zienende acties) gaan wel door, ongeacht of ze ergens anders slaapt of niet.

Wapensmid:

Elke 2 (bij minder dan 20 spelers) of 3 dagen (bij 20 of meer spelers) mag de wapensmid een geweer weggeven aan een andere speler. Die speler krijgt dan de bijrol jager. Ook een wolf kan jager zijn. De wapensmid kan geen geweer geven aan zichzelf.

Weerhamster:

De weerhamster overleeft de lunch altijd, ongeacht hoe vaak hij geluncht zal worden. Echter zal die wel sterven zodra hij wordt gezien door de (slechte) dorpsgek, muizenval/rattenval, orakel of elke andere zienende rol.
De weerhamster gaat verder gewoon dood aan alle andere acties zoals de lynch.
In het geval dat de weerhamster doodgaat door het orakel, zal degene die de rol zou krijgen niks te horen. Dus als Jenskeuh (weerhamster) naar .TimeforplanB was opgestuurd, krijgt .TimeforplanB geen bericht.
Ook de muizenval/rattenval/ziener/zienende wolf krijgen geen bericht. De (slechte) dorpsgek wel.

Wijze burger:

De wijze burger kan 2 maal per spel aan de spelleider de volgende vraag stellen.
Hoeveel x zitten er in het spel?
Voorbeeld: Hoeveel cupidos zitten er in het spel?
Het antwoord is dan de hoeveelheid van een rol waarmee ze zijn gestart. Indien er al is geïnfecteerd zal er echter wel het aantal wolven waarmee is gestart + 1 komen. Als er nog welpen zijn, zullen die niet als wolf meegerekend worden. Wolpen tellen ook niet mee als wolf.

Ziener:

Mag elke dag de naam van één speler insturen voor de deadline en zal tijdens de nacht de rol van deze persoon te horen krijgen. Als de naam van de zienende wolf wordt ingestuurd zal de ziener sterven.

Infectiewolf:

Heeft giftige tanden waarmee hij een goedje wolf kan maken.
Dit mag hij op eender welk moment doen.
De geïnfecteerde verliest zijn oudere krachten en wordt een weerwolf.
Geliefdes blijven bestaat en kunnen niet verdwijnen door infectie.
Het wordt niet aangegeven als er een infectie is geweest. De infectiewolf sterft altijd als 'infectiewolf', zonder aan te geven of hij nog infectiekrachten had of niet.

Ketterse wolf:

De ketter kan net zoals de priester iemand "wateren", in het topic zal komen te staan dat de priester iemand gewaterd heeft.
Integendeel tot de priester heeft het water van de ketter geen effect, de actie zal dus altijd mislukken.
Dit is een dag actie dus de ketterse wolf wordt bekendgemaakt (als priester uiteraard).
De ketter is daarnaast ook een wolf en mag dus de lunch insturen.

Rattenval:

De rattenval is de slechte variant van de muizenval.
De rattenval kan elke avond iemand zien, wie weet hij alleen niet.
De rattenval geeft vooraf een tijdstip aan voor de volgende dag. Diegene wie dan als eerst een stem (bm of lynch) plaatst na dit tijdstip, wordt gezien.
Afspraken maken over wanneer iemand moet posten is ten strengste verboden!
Aan het begin van het potje kent dat rattenval de wolven nog niet!

Slechte beul:

De slechte beul kan net zoals de echte beul iemand vermoorden.
Dit komt in het topic te staan en gebeurt overdag, hij zal dus bekend gemaakt worden als beul.
De slechte beul kent aan het begin van het potje de wolven niet.

Slechte dorpsgek:

De slechte dorpsgek is de slechte variant van de dorpsgek.
Hij mag elke nacht 3 personen opgeven. Hij krijgt dan de rollen van die 3 personen + 2 willekeurige rollen in alfabetische volgorde terug.
De slechte dorpsgek kent aan het begin van het potje de wolven niet.

Slechte raaf:

De slechte raaf is de slechte variant van de raaf. Hij kan net zoals de goede raaf een extra stem opsturen naar de leider op een persoon. Er is 33.3% kans dat er 1, 2 of 3 extra stemmen op die speler komen.

Weerwolf:

Een wolf zonder extra krachten.
Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen
Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.

Welp:

Welp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent de welp de wolven niet.
Welp mag proberen spelers te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Deze rol moet een speciale rol zijn, mag dus geen burger of bijrol zijn. Heeft de welp dit goed zal diegene sterven.
De welp wordt na een onbekende nacht een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen. Na die nacht wordt ook bekend voor de welp wie de andere wolven zijn.

Wolp:

De wolp is een combinatie van een welp en een wolf. De wolp kent de wolven. Hij groeit nooit op, in tegenstelling tot de welp.
De wolp mag zowel een welpactie, als een lunch insturen, maar hij mag niet beide op 1 dag doen. Dus als hij op dag 3 een lunch instuurt, mag hij niet tegelijkertijd nog een welpactie insturen.
De wolp kan in zijn eentje winnen.

Zienende wolf:

Mag elke dag de naam van één speler insturen voor de deadline en zal tijdens de nacht de rol van deze persoon te horen krijgen. Als de naam van de ziener wordt ingestuurd zal de zienende wolf sterven.
De zienende wolf is daarnaast ook een wolf en mag dus de lunch insturen.

Mythomaan:

De mythomaan maakt in nacht 1 een belangrijke keuze voor wie hij 'ziet'.
De mythomaan krijgt vervolgens dezelfde rol als degene die hij ziet, ongeacht zijn rol.

Verhullende speler:

Deze speler heeft als doel zoveel mogelijk chaos te maken in het potje.
2x in een potje mag hij een bericht naar de spelleider sturen dat hij de rollen van de spelers die die nacht dood gaan wil verbergen. Dan zal er niet bij staan hoe een speler dood is gegaan, en wat de rol is. De verhullende speler mag niet 2 nachten achter elkaar de rollen verhullen en niet op nacht 1 verhullen.
Na de 2de actie krijgt hij de rol van 1 v/d overleden spelers (wordt random gekozen).
Is het een heks krijgt hij het aantal drankjes dat de heks nog over heeft.
Is het een (slechte)beul/priester/ketter krijgt hij de actie als die nog over is.

Burgemeester:

Wordt op dag 1 democratisch verkozen. Zijn stem is doorslaggevend bij een gelijke stand.

Cupido:

Koppelt zichzelf voor de eerste deadline aan een andere speler. G/g wint met de goedjes, g/s wint alleen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser8414

Guest
Spelerslijst:

1. Tigor -> Winnaar als g van g/s koppel (burger + cupido)
2. Maroen1 -> Lynch nacht 1 (dorpsoudste)
3. WatBlaasJeInMijnOor? -> Lynch nacht 2 (beschermengel)
4. MonoBear -> Lynch nacht 4 (infectiewolf)
5. GaMeBr3AKeR -> Lunch nacht 4 (priester)
6. Yankee60 -> Lunch nacht 1 (burger)
7. alavara-fenmenor -> Lunch nacht 2 (burger)
8. Dream about my nudity? -> Extra dode nacht 2 (lycantroop)
9. Anthraxxis -> Lynch nacht 3 (ziener)
10. Beul Incarnate. -> Priesteractie dag 4 (zienende wolf)
11. Jessicavd -> Overleeft maar verliest (burger)
12. Jokersbrain -> Lunch nacht 3 (levensheks)
13. Greengang -> Winnaar als s van g/s koppel (Doodsheks geïnfecteerd tot weerwolf)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser8414

Guest
De eerste deadline is morgen (maandag 9 januari) om 22u stipt voor zowel de BM en Lynch stemming. Eveneens alle speciale acties en lunch insturen voor morgen 22u!

De rollen worden nu verdeeld, gelieve nog even te wachten met posten tot iedereen zijn rol heeft en ik dit vermeld.
 

DeletedUser8414

Guest
Iedereen heeft zijn rol ontvangen, er mag vanaf nu gepost worden. Als er iemand zijn rol toch niet zou ontvangen hebben gelieve mij (of Time) dan aan te spreken op skype of in pm.

Veel succes allemaal!
 
Reactiescore
167
Chill dat het al smiddags begint :D

Succes allemaal
 

DeletedUser74966

Guest
Fijn. Dus, wie zijn er de wolfjes deze ronde? Graag meteen bekendmaken, dan zullen we jullie een eerlijke straf geven :)
 

DeletedUser1435

Guest
ik mis het beginverhaal.

maar goed

gamebreaker duidelijk wolf hij wil namelijk de schuld al in de schoenen van een ander schuiven
 

DeletedUser64575

Guest
Aan de deelnemerslijst te zien zou BI de beste keuze zijn qua ervaring, maar misschien is er iemand die heel graag BM wil worden?
 
Reactiescore
3.536
maroen1 is mijn vijand op w51 dus als hij hier ook mijn vijand is dan is hij een wolf. GL iedereen en ja dat was een troll :D
 

DeletedUser77639

Guest
Succes iedereen. blij dat dit weer begint hoor, verder nog een gelukkig 2k17 voor jullie :D.
 
Reactiescore
1.015
Veel plezier allemaal. Ik sta open om BM te worden. Leuk om nieuwe spelers te zien en de terugkerende NB die, samen met WBJIMO, voornamelijk diegene is waaraan ik mijn eigen BM nu zou geven.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser64575

Guest
Veel plezier allemaal. Ik sta open om BM te worden. Leuk om nieuwe spelers te zien en de terugkerende NB die, samen met WBJIMO, voornamelijk diegene is waaraan ik mijn eigen BM nu zou geven.

Leuk om te horen, maar eerlijk gezegd zou ik geen BM willen worden. Als eeuwig slechtje heb ik nog nooit (de kans gekregen om) als goedje een wolf te vangen, dus ik denk niet dat ik de juiste persoon ben om uiteindelijk die afweging tussen goed en slecht te maken.

In ieder geval: Beast Incarnate.
 
Bovenaan