[Speeltopic] WvW #257: Breaking Bad @Wakkerdam

Reactiescore
167
Je weet dat er een wolvenchat is toch? Als dat de situatie was, dan had ik haar toch precies kunnen vertellen op wie ze moest stemmen? Ook stemde ik 21.58 pas op Mono. Beetje laat om de stemming nog te beïnvloeden lijkt me.

E: Joker moest Mono zijn

Ja, omdat je er (waarschijnlijk) vanuit ging dat Joker de lynch werd, en hij dan goedje zou blijken te zijn. Je wilde de stemming niet beinvloeden en dat zei ik ook helemaal niet, je wilde gewoon zelf uit de stemming op joker weg
Misschien was ze niet heel actief in de skype chat, en paniekte ze toen ze zag dat jij je stem had geswitcht ofzo.
 

DeletedUser77953

Guest
Oke,

Ik heb dan een theorie:

- WBJIMO is wolf, en switchte op het einde naar MonoBear omdat joker duidelijk de lynch leek te worden... die is dan goedje en zo kon WBJIMO zich indekken en misschien zelf tegen de spelers keren die Jokersbrain eruit stemde... dit ging dus echter fout want na hem ging niemand meer op joker maar juist op andere spelers
- alavara-fenmenor is ook wolf, samen met WBJIMO. Omdat ze nieuw is, wist ze niet op wie ze moest stemmen. Vervolgens heeft ze WBJIMO maar gevolgd (dit lijkt me best een normale zet als nieuwe speler, om je ervaren medewolf de volgen)

@Nudity, Jessica denkt over het algemeen zulke dingen niet uit volgens mij ;) Ik vertrouw jessica voor nu wel

Interessante theorie, echter ben ik het er niet mee eens. Wbjimo hoefde zich niet in te dekken doordat hij niet de enige was die op jokersbrain ging. Zelfs als jokersbrain goedje was dan was ik niet op hem gegaan voor deze reden.
 
Reactiescore
167
Interessante theorie, echter ben ik het er niet mee eens. Wbjimo hoefde zich niet in te dekken doordat hij niet de enige was die op jokersbrain ging. Zelfs als jokersbrain goedje was dan was ik niet op hem gegaan voor deze reden.

Klopt, maar ik vind alavara die op monobear gaat (met zo'n aparte reden) wel een theorie dat ze gelinkt aan elkaar zijn, en daarom nam ik het eerste puntje ook mee omdat een combinatie van de 2 puntjes (voor mij iig) wel logischer klinkt :)

Het eerste wat ik dacht toen ik de post van alavara zag was "wie heeft nog meer op Mono gestemd" omdat de post gewoon zo verdacht was.

Ik ga morgen verder kijken trouwens, bedtijd nu
 

DeletedUser74966

Guest
Wat ik nu denk: WBJIMO en joker samen als wolf.

Reden: joker stond als enige met een 3 stem toen WBJIMO nog op hem stemde. Ze zagen dat hij als enige nog voor stond en WBJIMO verandert daarom 2 minuten voor tijd nog zijn stem naar Mono (die naar mijn inzicht nog niet veel geks heeft gezegd).

Ondertussen lopen ze elkaar af te kraken om beide niet als verdacht naar voren te komen wat aardig lukt.

Ik moet even weer teruglezen nu om het verder nog uit te werken. Gaat wat lastiger op telefoon.

Edit: Mono zat ook op joker. WBJIMO verandert daarom zijn stem op Mono om hem even wat tegen te zitten hopend op meer stemmen en tegelijkertijd joker als medewolf te safen.

Die stemmen op Mono kwamen er iig niet. *Echter wel twee stemmen op jessica vlak achter elkaar die voor mij ook verdacht zijn. Wolfduo?*
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser74966

Guest
Klopt, maar ik vind alavara die op monobear gaat (met zo'n aparte reden) wel een theorie dat ze gelinkt aan elkaar zijn, en daarom nam ik het eerste puntje ook mee omdat een combinatie van de 2 puntjes (voor mij iig) wel logischer klinkt :)

Het eerste wat ik dacht toen ik de post van alavara zag was "wie heeft nog meer op Mono gestemd" omdat de post gewoon zo verdacht was.

Ik ga morgen verder kijken trouwens, bedtijd nu
Mag ik Alavara dan verdedigen ondanks dat ik niet weet of ze wolf is of niet :p
Ik denk namelijk dat ze gewoon een random stem plaatste ;)

Ik wacht even op haar eigen reactie eigenlijk.
 

DeletedUser64575

Guest
Ja, omdat je er (waarschijnlijk) vanuit ging dat Joker de lynch werd, en hij dan goedje zou blijken te zijn. Je wilde de stemming niet beinvloeden en dat zei ik ook helemaal niet, je wilde gewoon zelf uit de stemming op joker weg
Misschien was ze niet heel actief in de skype chat, en paniekte ze toen ze zag dat jij je stem had geswitcht ofzo.

Ik ben juist expres van stem gewisseld zodat Joker niet de lynch werd, omdat ik hem niet meer zo verdacht vond sinds z'n laatste posts. Ik kan eigenlijk niet echt bewijzen dat je fout zit, dus dat ga ik dan ook niet proberen. Echter kan ik je wel mededelen dat je theorie niet klopt. Vooral omdat ik het als wolf niet echt slim zou vinden om zo laat nog van stem te wisselen. Dat valt op, terwijl je dat als wolf juist niet wilt.

Wat ik nu denk: WBJIMO en joker samen als wolf.

Reden: joker stond als enige met een 3 stem toen WBJIMO nog op hem stemde. Ze zagen dat hij als enige nog voor stond en WBJIMO verandert daarom 2 minuten voor tijd nog zijn stem naar Mono (die naar mijn inzicht nog niet veel geks heeft gezegd).

Ondertusse lopen ze elkaar af te kraken om beide niet als verdacht naar voren te komen wat aardig lukt.

Ik moet even weer teruglezen nu om het verder nog uit te werken. Gaat wat lastiger op telefoon.

Dat zou in mijn ogen nogal obvious zijn en dus geen strategie zijn waar ik voor zou kiezen. Daar zie je te gemakkelijk doorheen, zoals jij nu al doet.
 

DeletedUser74966

Guest
Ik ben juist expres van stem gewisseld zodat Joker niet de lynch werd, omdat ik hem niet meer zo verdacht vond sinds z'n laatste posts. Ik kan eigenlijk niet echt bewijzen dat je fout zit, dus dat ga ik dan ook niet proberen. Echter kan ik je wel mededelen dat je theorie niet klopt. Vooral omdat ik het als wolf niet echt slim zou vinden om zo laat nog van stem te wisselen. Dat valt op, terwijl je dat als wolf juist niet wilt.
Je weet nooit wat wolven doen. En idd, je savede joker met je stemwissel. Enkel de reden verschilt bij ons ;)


Dat zou in mijn ogen nogal obvious zijn en dus geen strategie zijn waar ik voor zou kiezen. Daar zie je te gemakkelijk doorheen, zoals jij nu al doet.
Het gaat er nu ook niet om wat jij doet, maar wat zij hebben gedaan. *Beide een stem op Jessica kort achter elkaar zonder eender overleg op het forum?* En ook nog met imo slechte argumentatie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser74966

Guest
Hooo excuses. De stemmen op Jessica waren niet vlak achter elkaar :s

En eentje is al bewezen goed, helaas dood though. Echter blijf ik erbij dat die argumentatie niet al te best was.
 
Reactiescore
1.015
Die stereotiepen van wat je wel en niet zou doen als wolf kan je best niet altijd als maatstaf nemen WBJIMO. Omdat dit nogal vaak gedaan wordt, wat op zich logisch is omdat mensen rond deze 'richtlijnen' theoriën bouwen/zoeken, is het voor goede wolven gemakkelijk hierachter te schuilen als ze dit als wolf doen.

Wat je hier bijvoorbeeld aanhaalt met het (laat) stem switchen, is iets wat ik ook doe ongeacht mijn rol. Zo zijn er nog wel dingen die ik en dus ook anderen durven als beide rollen.

Mag ik Alavara dan verdedigen ondanks dat ik niet weet of ze wolf is of niet :p
Ik denk namelijk dat ze gewoon een random stem plaatste ;)

Ik wacht even op haar eigen reactie eigenlijk.

Tuurlijk, maar een random stem maakt iemand er niet minder verdacht op.

Interessante theorie, echter ben ik het er niet mee eens. Wbjimo hoefde zich niet in te dekken doordat hij niet de enige was die op jokersbrain ging. Zelfs als jokersbrain goedje was dan was ik niet op hem gegaan voor deze reden.

True. Denk niet dat iemand zich uberhaupt moet indekken op dag 1. In ieder geval geen reden om iemand wolf te vinden.

Klopt, maar ik vind alavara die op monobear gaat (met zo'n aparte reden) wel een theorie dat ze gelinkt aan elkaar zijn, en daarom nam ik het eerste puntje ook mee omdat een combinatie van de 2 puntjes (voor mij iig) wel logischer klinkt :)

Het eerste wat ik dacht toen ik de post van alavara zag was "wie heeft nog meer op Mono gestemd" omdat de post gewoon zo verdacht was.

Ik ga morgen verder kijken trouwens, bedtijd nu

Het was Alavara's eerste post en ze was er net. Denk niet dat ze er dus een gegronde reden voor kan hebben.

dit vind ik nou een heel aparte post die je hier maakt, dus omdat je nog maar 1x wolf bent geweest in 8 potjes, maakt jou dit potje een goedje?

Een paar minuten ervoor zei je nog dat je dacht dat ze beiden niet slecht waren, maar je Joker in het achterhoofd hield. Bij zijn eerstvolgende post spring je er weer op. Het lijkt me eerder dat jij in alle subtiliteit iets rond Joker aan het bouwen bent?
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser64575

Guest
Je weet nooit wat wolven doen. En idd, je savede joker met je stemwissel. Enkel de reden verschilt bij ons ;)



Het gaat er nu ook niet om wat jij doet, maar wat zij hebben gedaan. Beide een stem op Jessica kort achter elkaar zonder eender overleg op het forum? En ook nog met imo slechte argumentatie.

Een stem op Jessica?

Waarom hameren jij en Green eigenlijk door op mij, iemand die toch al verdacht was? Kijken jullie niet verder dan je neus lang is of zien jullie dit als een kans om er een goedje uit te spelen? Ik vind het nogal geforceerd zoeken namelijk. Het lijkt er eerder op dat jullie per se iets verdachts zoeken aan mij, dan iets verdachts in het algemeen.
 

DeletedUser64575

Guest
Die stereotiepen van wat je wel en niet zou doen als wolf kan je best niet altijd als maatstaf nemen WBJIMO. Omdat dit nogal vaak gedaan wordt, wat op zich logisch is omdat mensen rond deze 'richtlijnen' theoriën bouwen/zoeken, is het voor goede wolven gemakkelijk hierachter te schuilen als ze dit als wolf doen.

Wat je hier bijvoorbeeld aanhaalt met het (laat) stem switchen, is iets wat ik ook doe ongeacht mijn rol. Zo zijn er nog wel dingen die ik en dus ook anderen durven als beide rollen.



Tuurlijk, maar een random stem maakt iemand er niet minder verdacht op.

I know, maar zo denk ik er wel over. Ik zal erop letten.
 

DeletedUser74966

Guest
Waarom hameren jij en Green eigenlijk door op mij, iemand die toch al verdacht was? Kijken jullie niet verder dan je neus lang is of zien jullie dit als een kans om er een goedje uit te spelen? Ik vind het nogal geforceerd zoeken namelijk. Het lijkt er eerder op dat jullie per se iets verdachts zoeken aan mij, dan iets verdachts in het algemeen.
Excuses, maar met wat er vandaag gezegd is haal ik jullie twee er als verdachten uit. Daar kan ik op het moment nog niks aan veranderen XD

Ik heb mijn theorie die ik zo even heb uitgelegd uitgewerkt en daarbij inderdaad speciaal naar jullie reacties gekeken.

Bij de andere spelers viel me niet zo veel verdachts op.

Enkel de argumentatie op Jessica die vooral werd gebaseerd op 'makkelijk stemmen' geloof ik, maar dat argument noem ik nou ook niet zo sterk.
 

DeletedUser64575

Guest
Excuses, maar met wat er vandaag gezegd is haal ik jullie twee er als verdachten uit. Daar kan ik op het moment nog niks aan veranderen XD

Ik heb mijn theorie die ik zo even heb uitgelegd uitgewerkt en daarbij inderdaad speciaal naar jullie reacties gekeken.

Bij de andere spelers viel me niet zo veel verdachts op.

Enkel de argumentatie op Jessica die vooral werd gebaseerd op 'makkelijk stemmen' geloof ik, maar dat argument noem ik nou ook niet zo sterk.

In ieder geval leuk om te zien dat je überhaupt met een theorie komt, zeker als beginnende speler (ik deed dat namelijk niet :x)

Ik begrijp wel waar je vandaan komt. Ik was dag 1 ook best actief, dus dat maakt het makkelijker om verdachte dingen bij me te zien en vooral op mij te letten. En op Joker natuurlijk :p
 

DeletedUser74966

Guest
Dat neem ik ook zeker mee. Ik kijk ook wie er nu inactiever zijn en makkelijke stemmen plaatsen. Kunnen evengoed wolven zijn.
 

DeletedUser76681

Guest
Sorry jongens,

Morgen bij lezen, nu geen zin meer in.
@jannes NO offence maar ik moest dringend weg. Morgen een nieuwe kijk met hopelijk een nieuw inzicht.
 

DeletedUser1435

Guest
solly vergeten te stemmen laten we gewoon op degene stemmen die fout bleken te zitten,
op die manier durven de wolven niet meer te stemmen

Beast incarnate
 

DeletedUser76681

Guest
Als ik er straks uitleg doe mij een plezier en ga op Tigor en als zei wolf is ook op WBJMO. Ik kom als eerste met een verdenking en iedereen vliegt op mij, ja als wolf heb ik echt een goede tactiek gekozen.

Wel wat paniekerig Joker, omdat ik mijn lynch op jou zetten. Maar ik had op dat moment niets beters, en ik moest weg. Mijn excuses dat ik niet met een betere theorie kwam. Maar op een goed uurtje tijd zijn er daarna nog 5 pagina's ofzo bij gekomen. Wellicht halen we daar nu meer uit dan.
 
Bovenaan