[Speeltopic] Weerwolven van Wakkerdam #260

DeletedUser66944

Guest
welp zal altijd sterven als wolf als die is opgegroeid denk ik.
Tigor heeft dag 1 & 2 samen meegezorgd voor mislynches en ze werd ook gecheckt door de vos.
Maroen vond ik gisteren best verdacht tegen lenov gaan en niet tegen sander. Als je wordt gecheckt zou niet je eerste reactie moeten zijn dat de vos fake is. Ook mede door de check van de vos dat ik hem heb gekozen.
Capri heb ik hier en daar ook al verdachte dingen zien doen & had na haar reactie dat ze lenov wou lynchen gekozen haar als 3de te nemen.
 

DeletedUser8414

Guest
Als wolf, eenmaal die opgegroeid is heet het gewoon een wolf.
Bedankt. Ik dacht specifiek naar de welp te kunnen zoeken maar dat gaat dus niet lukken omdat dat ook Sander kan zijn.

welp zal altijd sterven als wolf als die is opgegroeid denk ik.
Tigor heeft dag 1 & 2 samen meegezorgd voor mislynches en ze werd ook gecheckt door de vos.
Maroen vond ik gisteren best verdacht tegen lenov gaan en niet tegen sander. Als je wordt gecheckt zou niet je eerste reactie moeten zijn dat de vos fake is. Ook mede door de check van de vos dat ik hem heb gekozen.
Capri heb ik hier en daar ook al verdachte dingen zien doen & had na haar reactie dat ze lenov wou lynchen gekozen haar als 3de te nemen.
Goed, ervan uitgaande dat jij de waarheid spreekt even deze 3 namen bekijken.

Maroen: Hem zag ik sinds daarnet ook wel als slechtje maar dan eerder als welp in plaats van lieveling. Hij zat namelijk de hele tijd al op Lena, dit kan ook in zijn nadeel spreken omdat het misschien net te verdacht is om de hele tijd op een wolf te zitten en zelfs geen enkele andere stem te plaatsen, dubbele psychologie? Anderzijds zie ik Sander, Stefan en Sir hem niet kiezen als lieveling, hij is niet zo ervaren en is vaak heel vroeg lynch. Dus JA ik kan hem als slechtje zien, maar niet als lieveling.

Capri: Probeerde dag 2 de lynch heel graag naar Sander te sturen, maar uiteindelijk ging hij naar wbjimo. Met Sander als wolf acht ik dit onwaarschijnlijk, dus als Capri inderdaad lieveling is, dan was Sander de welp. Ze wou daarnet ook nog maar al te graag mijn theorie op Lenov toch proberen volgen wat zeker in haar nadeel spreekt maar dat deed ze op een moment dat het eigenlijk al quasi te laat was dus daarom neig ik toch meer naar goedje. Stel dat zij lieveling was moest Sander dus welp zijn wat het ook onwaarschijnlijk maakt dat ik niet geluncht ben want van capri zou ik wel verwachten dat ze mijn claim doorhad dus me liet lunchen. Ik geloof dus niet echt in Capri als lieveling.

Tigor: Aan haar spelwijze te zien zie ik haar als goedje, ze lijkt me minder geforceerd te spelen als vorig potje waar ze voor het eerst wolf was. Dit potje had ze in dat geval natuurlijk ervaren medewolven die haar konden sturen. Ik zie er op zich ook wel een komische noot van in als Stefan haar als lieveling gekozen zou hebben, lijkt me ook plausibel. Het duurde ook wel erg lang voor ze doorhad dat lena Stefan was, misschien net iets te lang om nog geloofwaardig te zijn? Stel dat Freaker zijn claim klopt neig ik het meest naar u als mogelijke lieveling.

MAAR, hoe meer ik erover nadenk vind ik het steeds onwaarschijnlijker worden dat er een lieveling is want dan zouden er echt 6 wolven zijn in dit potje op 19 deelnemers wat toch gewoon veel te OP is, dus geen lieveling? We hebben een dode infectiewolf (telt voor 2) en 2 dode wolven, dit betekent al 4 dode wolven, er is nog een levende welp (of wolf als Sander de welp was) wat dus wil zeggen dat deze logica volgende er nu nog ofwel de welp of een startwolf over is en er dus helemaal geen lieveling is. In dit scenario is Freaker deze overblijvende wolf, hij is er in dit geval van op de hoogte dat er geen lieveling is dus in dat geval is rommelmaker een zeker geloofwaardige claim. Hij duidt 3 goedjes aan, 3 mislynches, 6-7 doden, dan zijn er over 3 dagen nog 2 overblijvers en wint Freaker. Ik vind Freaker namelijk ook veel afweziger spelen dan vorige potje, toen had hij heel veel scenario's die hij ook aanbracht terwijl hij nu naar mijn gevoel eerder wat passief meespeelt, hij is veel aanwezig maar met relatief weinig inbreng. Goedjes, als ik sterf, vergeet deze bovenstaande optie NIET! Als ik sterf probeer ik ervoor te zorgen dat mijn schot extra antwoorden geeft over de 3 mogelijke lievelingen waardoor je een dag sneller weet of Freaker liegt of niet, laat jullie dan ook niet ompraten door hem.

Ik wil echter net zoals ik de vos niet wou lynchen ook geen mogelijke rommelmaker lynchen, dus je krijgt zeker het voordeel van de twijfel voor deze nacht wat mij betreft. Al wil ik dat andere mensen ook hun mening geven over deze optie.

Wie zie jullie als grootste kans op lieveling als we Freaker geloven? Wie zie jij als grootste kans op lieveling Freaker?

Nog een vraagje voor jou Freaker, de 3 opties die je instuurde als mogelijke lievelingen klinken op zich logisch gezien uw uitleg maar zijn verder ook vrij makkelijke lynchtargets (capri is daarbij op het randje), waarom heb je mij bijvoorbeeld niet ingestuurd Freaker? Je zegt dat je mij al lang verdacht vindt, dat gaf je denk ik gisteren ook nog aan dat je alleen niet op mij gaat door mijn claim, maar ik kan nog steeds de lieveling zijn ondanks mijn jagerclaim dus ik vind het heel vreemd dat ik niet tussen uw opties sta, waarom niet? Zie je mij mogelijk liever niet gelyncht worden door mijn jagerschot want stel ik blijf als laatste van de 3 over wat niet zo onwaarschijnlijk is weet je ook dat mijn jagerschot op jou zou gaan wat uw plan in gevaar brengt.

EDIT: Nog een andere optie is dat de welp lieveling geworden is, maar dat is niet zo belangrijk om in rekening te brengen omdat die vanzelf ook wel gepakt wordt bij één van de andere theorieën.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser8414

Guest
Eigenlijk is het plan om nu de lieveling eruit te spelen vrij simpel. Freaker zegt 3 mogelijke opties wie de lieveling is (ik ga ze nu gewoon ff 1, 2 en 3 noemen (maroen, tigor, capri), wie welk nummer is, is niet van belang voor deze uitleg), dus we moeten ervoor zorgen dat de wolven ofwel de lieveling opgeven ofwel Freaker lunchen, dat kan vrij makkelijk.

We lynchen namelijk nummer 1, en freaker maakt een check die ofwel nummer 2 OF nummer 3 bevat aangevuld met 2 andere random spelers.
* Stel, nummer 1 is lieveling -> goed, lieveling is dood.
* Stel, nummer 1 is niet de lieveling en freaker is de lunch (als rommelmaker) dan weten we 100% zeker dat nummer 2 of nummer 3 de lieveling is dus spelen we de lieveling er 100% zeker uit op één van de twee komende dagen.
* Stel, nummer 1 is niet de lieveling en freaker is niet de lunch, dan weet freaker uit zijn check of nummer 2 of nummer 3 de lieveling is en kunnen we die vervolgens lynchen. Zijn we hierbij fout dan heeft freaker foute informatie gegeven en lynchen we hem.
* Stel, Freaker wil hier niet aan meewerken of doet ergens iets fout in dit plan -> Freaker is wolf -> Lynchen :D

Dit plan lijkt me waterdicht, Freaker, you're in? :D
 

DeletedUser66944

Guest
even kort reageren op je punten, morgen eens kijken wat we het beste kunnen doen.

Ik vind Freaker namelijk ook veel afweziger spelen dan vorige potje, toen had hij heel veel scenario's die hij ook aanbracht terwijl hij nu naar mijn gevoel eerder wat passief meespeelt, hij is veel aanwezig maar met relatief weinig inbreng.
Klopt, had dit ook op voorhand gezegd dat ik sowieso niet zo actief ging meedoen en dat ik alleen maar mee deed aan het potje als netsky mensen te kort kwam. Ongeacht dat ik minder post heb ik best wel bijgedragen in de lynches buiten de eerste 2 dagen waar er last minute op iemand anders werd gegaan.

MAAR, hoe meer ik erover nadenk vind ik het steeds onwaarschijnlijker worden dat er een lieveling is
blue heeft er speciaal voor gevraagd een rommelmaker in het potje te steken. Toen ik de rol kreeg toen ik blue moest vervangen moest ik hier over lachen want dit is echt niet random aan hem gegeven dan. Het feit dat ik deze rol heb was ik er ook van overtuigd dat er een lieveling in zat. Ook prins en dergelijke zat er in. Ja de verdeling lijkt meer in het voordeel van de wolven, maar sander kan de opgegroeide welp zijn en dan wilt dit zeggen dat maroen wolf is. Of hij was effectief wolf en er zitten dan 6 potentiële slechtjes in het potje.

waarom heb je mij bijvoorbeeld niet ingestuurd Freaker (Jens)?
Proces van eliminatie wie ik het meest verdacht vond spelen. Zat er vandaag geen lieveling in mijn checks dan ging ik sowieso jou de volgende dag checken. Je jager claim dit potje was best wel duidelijk en niemand anders claimde het (buiten lena dan maar zag je dat dat wanshoop poging was). Bovendien was ook wel duidelijk dat sander jouw target was en met de vos check van sander/maroen ging mijn voorkeur ook naar sander omdat jij nog leefde en 1+1 = 2.
Single Malt, Jessica & Stalov heb ik niet gecheckt vandaag omdat die minder actief zijn en eventueel dood kunnen vallen aan inactiviteit, lenov ging sowieso door de mand vallen als lieveling als sander/maroen geen wolven waren.

Wie zie jij als grootste kans op lieveling Freaker?
Tigor op gebied van haar stemgedrag dit potje. Ik heb dit ook al eerder gezegd en toen werd ze kwaad maar je zit toch weer toevallig dit potje weer een slechtje te redden en een goedje te mislynchen (dag 1-2) & voor de rest heb ik niet het gevoel dat je het potje goed doorleest en gewoon doet wat wordt gezegd in de wolvenchat.
Maroen kan ook wel nog altijd een beginwolf geweest zijn als sander de welp was & hij kan ook gewoon een lieveling zijn, dus dat is misschien ook wel een goede eerste optie. Na de deadline zei hij ik zie sander niet als slechtje en dan zou hij juist opgegroeid zijn.
 

DeletedUser66944

Guest
Eigenlijk is het plan om nu de lieveling eruit te spelen vrij simpel. Freaker zegt 3 mogelijke opties wie de lieveling is (ik ga ze nu gewoon ff 1, 2 en 3 noemen (maroen, tigor, capri), wie welk nummer is, is niet van belang voor deze uitleg), dus we moeten ervoor zorgen dat de wolven ofwel de lieveling opgeven ofwel Freaker lunchen, dat kan vrij makkelijk.

We lynchen namelijk nummer 1, en freaker maakt een check die ofwel nummer 2 OF nummer 3 bevat aangevuld met 2 andere random spelers.
* Stel, nummer 1 is lieveling -> goed, lieveling is dood.
* Stel, nummer 1 is niet de lieveling en freaker is de lunch (als rommelmaker) dan weten we 100% zeker dat nummer 2 of nummer 3 de lieveling is dus spelen we de lieveling er 100% zeker uit op één van de twee komende dagen.
* Stel, nummer 1 is niet de lieveling en freaker is niet de lunch, dan weet freaker uit zijn check of nummer 2 of nummer 3 de lieveling is en kunnen we die vervolgens lynchen. Zijn we hierbij fout dan heeft freaker foute informatie gegeven en lynchen we hem.
* Stel, Freaker wil hier niet aan meewerken of doet ergens iets fout in dit plan -> Freaker is wolf -> Lynchen :D

Dit plan lijkt me waterdicht, Freaker, you're in? :D
Is goed voor mij.
 

DeletedUser8414

Guest
Goed, ik zit op gsm nu dus op uw uitgebreide antwoord zal ik morgen eens reageren. Wat het plan betreft is het nu gewoon kiezen wie van de 3 we lynchen als nummer 1, het maakt mij op zich echt niet uit wie. Graag op tijd een beslissing nemen (ik ben er niet de hele avond morgen), zodat ik mijn schot ook nuttig kan zetten.
 

DeletedUser72524

Guest
Wat een pech, Sander is weg.
Maakt niet uit, want carnaval gaat fuit
Rijmt niet heel goed, maar ik had toch geen hoed.
Dikke liefde voor Lenov, zijn rijmpjes maakte alles beterov.
 

Deleted User - 2265087

Guest
Ik had me dag 2 toch niet moeten laten overhalen op WBJIMO te gaan..
Wat Jenskeuh zegt, ik heb het idee dat er veel slechtjes inzitten. Nu al 4 wooven dood en dan zit er nog een welp en lieveling in, maar idd, het kan.
Gezien de welpactie van dag 3, best wel een gokactie, denk ik dat Sander nog wel eens welp geweest kon zijn. Weinig spelers die (denk ik) een beetje in het wilde weg gaan gokken.
In dat geval is Maroen wolf. Zijn mensen dat met me eens?
 

Deleted User - 487776907

Guest
Oke, allereerst sorry dat ik er gisteren niet was. Waren wat problemen in de privé sfeer :(.

Lenov was dus blijkbaar echt vos (god wat irriteerde hij mij met zijn rijmpjes en random stemmen op mij) en hij heeft dag twee Mij + Maroen + Sander gechecked. Hieruit bleek één wolf. Dag drie checkte hij Time + Tigor + Mij. Daaruit kwam geen wolf. Time is dood, dus Tigor en Mij kan je bestempelen als 2 goedjes.

Dan blijven er nog 7 spelers over.

1. maroen1 - Lieveling?
2. Single Malt - gecheckt door lenov
4. Tigor - gecheckt door lenov - Lieveling?

8. Greengang - ??
12. Freaker Play - Claimt rommelmakert
15. Jenskeuh - Claimt jager
17. Jessicavd - ??
18. Capricorno - Lieveling?
19. Stalov - ??

Wat weten we van Stalov, GG en Jessica?

@capricorno, ik ben er niet zeker van dat Sander welp was hoor. Dit zou betekenen dat er nog een wolf in zit (Maroen). Maakt dit het niet wat OP voor de slechtjes om 6 slechtjes te hebben op 19 spelers?

Freaker claimt nu rommelmakert en zegt dat dat lieveling tussen Maroen, Tigor en Capri zit. Is het in theorie niet het slimste dan om nu Maroen te lynchen? Kans dat hij wolf is volgens Capri's theorie en kans dat hij lieveling is.

Ik zet hem in ieder geval alvast op Maroen. Kan nog veranderen mocht er iemand met een betere optie komen :)
 

DeletedUser8414

Guest
Oke, allereerst sorry dat ik er gisteren niet was. Waren wat problemen in de privé sfeer :(.

Lenov was dus blijkbaar echt vos (god wat irriteerde hij mij met zijn rijmpjes en random stemmen op mij) en hij heeft dag twee Mij + Maroen + Sander gechecked. Hieruit bleek één wolf. Dag drie checkte hij Time + Tigor + Mij. Daaruit kwam geen wolf. Time is dood, dus Tigor en Mij kan je bestempelen als 2 goedjes.

Dan blijven er nog 7 spelers over.

1. maroen1 - Lieveling?
2. Single Malt - gecheckt door lenov
4. Tigor - gecheckt door lenov - Lieveling?

8. Greengang - ??
12. Freaker Play - Claimt rommelmakert
15. Jenskeuh - Claimt jager
17. Jessicavd - ??
18. Capricorno - Lieveling?
19. Stalov - ??

Wat weten we van Stalov, GG en Jessica?

@capricorno, ik ben er niet zeker van dat Sander welp was hoor. Dit zou betekenen dat er nog een wolf in zit (Maroen). Maakt dit het niet wat OP voor de slechtjes om 6 slechtjes te hebben op 19 spelers?

Freaker claimt nu rommelmakert en zegt dat dat lieveling tussen Maroen, Tigor en Capri zit. Is het in theorie niet het slimste dan om nu Maroen te lynchen? Kans dat hij wolf is volgens Capri's theorie en kans dat hij lieveling is.

Ik zet hem in ieder geval alvast op Maroen. Kan nog veranderen mocht er iemand met een betere optie komen :)
Als er een lieveling is zijn er zeker 6 slechtjes op 19 want er was nog een lunch dus zeker nog een opgegroeide welp of wolf, daarom heb ik sterke twijfels bij deze claim van rommelmaker.

We mogen ook niet vergeten dat er mogelijk nog een g/s koppel in zit, er is nog geen koppel dood wat best onwaarschijnlijk is moest het hier een g/g koppel zijn. Waarom heb jij, freaker, hier nog niet aan gedacht? Vorig potje verloor je door een g/s dus in dat geval komt dat toch sneller in u op? Koppel kan wel eens in de buurt van capri/freaker zitten want ook capri zei nog niks over een mogelijk koppel. Hierdoor ben ik ook geneigd om capri eerst te lynchen want ze hoort bij de 3 opties voor lieveling en meeste kans op g/s.

Hoe staan jullie tegenover capri lynchen?
 

Deleted User - 487776907

Guest
Nu je erover begint, er zou zeker een koppel in kunnen zitten. Er staat inderdaad in de instellingen dat er een Cupido inzit.

Nu weet ik niet of het verstandig is om te gaan gokken op g/s koppel, terwijl deze ook g/g kan zijn. Kan natuurlijk zijn dat Capri en Freaker hier juist niks over zeggen om te voorkomen dat de wolven in één slag 2 goedjes lunchen ;)
 

DeletedUser8414

Guest
Als capri en freaker g/g zijn zou freaker haar nooit checken voor lieveling. Dus als ze koppel zijn is het g/s. Ik geloof niet dat geen van beide al iets zei over een koppel, capri denkt er altijd wel aan en freaker zou er moeten aan denken na zijn recente nederlaag. Maar zijn we fout is op zich geen ramp want blijft passen in ons plan want we lynchen nog steeds 1 van de 3.
 

Deleted User - 487776907

Guest
Dat is waar, maar in dit soort situaties kijk ik ook naar wat men inbrengt in het potje. En in de keuze tussen Capri en Maroen, zie ik Capri meer toevoeging geven dan Maroen.

Misschien even wachten op wat Maroen zelf te vertellen heeft, aangezien zijn laatste post was "mijn volgende lynch zal het tegendeel bewijzen".
 

DeletedUser8414

Guest
Alleen mogen we niet lang wachten met capri moest ze koppel zijn want dan kan ze zomaar over 2 dagen gewonnen zijn. Al kan ik u wel volgen om op maroen te gaan.

Freaker, sta jij open om op capri te gaan?
 

DeletedUser76681

Guest
Wie zie jij als grootste kans op lieveling Freaker?
Tigor op gebied van haar stemgedrag dit potje. Ik heb dit ook al eerder gezegd en toen werd ze kwaad maar je zit toch weer toevallig dit potje weer een slechtje te redden en een goedje te mislynchen (dag 1-2) & voor de rest heb ik niet het gevoel dat je het potje goed doorleest en gewoon doet wat wordt gezegd in de wolvenchat.

Hier wil ik toch wel over zeggen Freaker. Denk je echt dat ze mij nog gaan aanwijzen als lieveling? er zijn zoveel meer betere spelers als mij die zowel goed als slecht kunnen spelen. Stefan gaat mij zeker niet aanduiden als lieveling, die zou mij eerder willen als zijn geliefde. Daarnaast Sander, die gaat heus wel een ervaren iemand aanwijzen en niet iemand die door de mand valt als slechtje. En Sir thrones die moet volgens mij doen wat er gezegd werd, aangezien het zijn eerste keer is als Slechtje.

Je geeft het zelf aan dat ik toevallig weer een slechtje aan het redden was en een goedje gelyched heb. zo zijn er alsnog hoor. Zou het dan niet te dom zijn om mij te nemen? aangezien ik gewoon barslecht in een slechtje ben.
 
Reactiescore
182
Dat is waar, maar in dit soort situaties kijk ik ook naar wat men inbrengt in het potje. En in de keuze tussen Capri en Maroen, zie ik Capri meer toevoeging geven dan Maroen.

Misschien even wachten op wat Maroen zelf te vertellen heeft, aangezien zijn laatste post was "mijn volgende lynch zal het tegendeel bewijzen".

Ik zal heel eerlijk zijn.
Ik had niet verwacht dat Sander wolf zou zijn, noch had ik verwacht dat de Vos claim van Lenov valide geweest was.

Nochtans kennen jullie mijn claim, en blijft in dat opzicht dan ook onveranderd.
Mocht ik lynch zijn, ben je een goedje kwijt.

Ik kan me overigens ook iets voorstellen bij een koppeltje tussen freaker en capri.
 
Bovenaan