Oneens, het succes zal voornamelijk afhangen van de reactie van de communitie, of dat nu uit angst voor een ban is of dat boosten eindelijk weer als onsportief wordt gezien.
Helder, op één ding na. Het is logisch dat op een gegeven moment een MB dorpen afstaat omdat zijn eigen moraal te hoog wordt. Een moraalbreker werkt richting de rim en de tegenstanders zullen normaliter van dezelfde grootte blijven, terwijl een MB alsmaar groter wordt. Moet de MB dan toch zijn dorpen allemaal behouden, terwijl het tegen de functie van een MB ingaat?
Ik hoop dat ik hiermee duidelijk maken dat MB's een lastig parket is, gezien dorpen afstaan juist voor de MB zelf voordelig is: er is daar een symbiose tussen MB en MH.
Dat gebeurt nu soms, maar iedereen heeft het wel direct door. Je kan moeilijk verbieden dat alle grotere spelers samengaan, dat is altijd een ding in tw geweest.Opzich zat ik daar zelf ook aan te denken enige risco is dat elke top speler met zijn eigen mb stam start en dan vervolgens in de mid game allemaal pas in de hoofdstam springen.
Het samen gaan is het probleem ook niet zo het probleem is vooral die start met mb's.
Opzich is een zeer vroege tribelock zoals op classic laatst wel een aardige oplossing maar dat is ook iets wat ze niet heel vaak zullen doen denk ik.
Het samen gaan is het probleem ook niet zo het probleem is vooral die start met mb's.
Opzich is een zeer vroege tribelock zoals op classic laatst wel een aardige oplossing maar dat is ook iets wat ze niet heel vaak zullen doen denk ik.
Klopt denk dat dat het lastigste punt is van het hele boosten.Persoonlijk zou ik het jammer vinden als de rol van MB verdwijnt. Puur omdat dit een goede kans is voor beginners om het spel te leren kennen. Een grote speler neemt vaak een kleinere speler onder zijn bescherming om hem/haar het spel te leren. Dit soort mentorschap zal dan minder plaats zal vinden.
Mocht een MB niet getolereerd worden, dan zullen ook minder beginners uitgroeien tot ervaren spelers en dan vrees ik dat het spel wellicht nog eerder zijn eind zal behalen.
Zou kunnen zeggen dat het alleen toegestaan is voor spelers wiens eerste wereld het is, omdat deluxe mb's minder snel pp zullen komen om als MB te kunnen spelen en het farmen dan niet altijd even effectief is.. Al valt daar ook omheen te werken of sluit je daarmee spelers uit die op eerdere werelden niet meer dan 26 a x aantal punten kregen maar niets geleerd hebben.Klopt denk dat dat het lastigste punt is van het hele boosten.
Mb's zijn aan de ene kant juist het meest geaccepteerde boost middel.
Aan de ander kant zijn mb's ook het meest over powered door de schaalbaarheid.
Voor de support is het dan weer erg lastig om er regels over te maken of deze te handhaven want iemands skill/ervaring kun je niet als argument gebruiken waarom de 1 een ban pakt en de ander niet.
Laat je dus beginnende spelers toe te mb'en dan automatisch ook ervaren spelers.
lees mijn post op het classic forum dan maar eens, groepje accs die het al 3 classics achter elkaar doet...Het is eigenlijk vrij triest, maar zelfs dat helpt niet altijd. Op Cl23 waren er toen een aantal stammen die alsnog elkaar zaten te internen en samen te spelen, ondanks dat maar 3 of 4 accounts van 1 stam konden winnen.
Update: MBs zijn vanaf heden 'de-facto' verboden. Er mag niet op regelmatige basis door dezelfde speler worden gecleared (en voorgeëdeld) zodat een andere speler de dorpen gemakkelijk en zonder tegenstand kan overnemen.