Feedbacktopic: Pushen & TribalWars.nl

Reactiescore
581
Klopt, maar die 20/1 situatie duurt niet eeuwig... meestal zit er een eindtijd op, dat je ze alsnog kunt edelen.

Overigens, is er een oplossing voor dergelijke spelers en cf's... neem een MB aan, die actief is en die je vertrouwt en deze edelt je cluster leeg én edelt daarna achter jouw cluster de rim weg... zodat je zelf je aandacht kunt richten op het front. Zo deed ik het op verschillende werelden waaronder W70... en dan neem je zijn dorpen niet over, maar hij/zij gaat mee naar het einde van de wereld .

Ik kreeg wat van mijn toenmalige stamgenoten, die de rim wilde edelen, in plaats van vechten met de echte vijand... zo los je dat op.
 
Reactiescore
3
Makelijk op te lossen toch? Niet meer met MB's spelen maar zelf clearen. Je verliest hierdoor enorm veel troepen ( = minder farm). Dan open je simpel weg je portemonee en betaal je je door je verliezen heen...
 
Reactiescore
1.142
Tbh we hadden beide gewoon geen oda omdat we telkens de targets juist uitkozen en dus hele bulten full nukes + super veel farm + edels.
Daarnaast is een mb gewoon onderdeel van het spel + vaak nodig gewoon de beste strat.
Zonder mb spelen is beetje zeggen als zonder stam spelen je kunt het doen maar het is gewoon onderdeel van het spel en niet echt strategisch slim.
Uiteraard is er een grens waar het boosten wordt dus ik sta er natuurlijk achter dat het in beperkt wordt echter zou ik 1 mb gewoon altijd acceptabel vinden hoe goed die ook is.
 
Reactiescore
1.478
moraalbrekerwars.nl
zonder boosts spelen is strategisch ook niet slim jij kokosnoot
 
Reactiescore
1.142
Ja dat dacht ik ook al halverwege mijn verhaal.
Maar laat ik het zo uitleggen stel je hebt 2 accounts dan is de beste strat op dit moment niet om 2 hoofdaccounts te maken maar om 1 hoofdaccount te nemen en 1 boost account.
Dit geldt tenminste tot de 20/1 fase voorbij is. Daarom denk ik ook dat deze zeker ingeperkt moet worden en het liefst helemaal verwijderd 20/1 is gewoon sinds het begin iets geweest wat boosten enorm in de kaart steekt omdat zonder boosts spelen gewoon een enorm nadeel geeft op dat moment.
Daarnaast als je 20 keer zo klein bent speel je gewoon niet echt of je bent veel later begonnen.
Voor dat later beginnen zou ik een 20/1 dan opzich nog wel acceptabel vinden maar dan zou ik 20/1 als volgt doen.
20/1 is actief voor elke dag later begonnen * 2 tijd begint te lopen vanaf dat beginnersbescherming is verlopen.
Dus stel beginnersbescherming is 5 dagen en je begint een week later heb je 19 dagen 20/1 hier zit een limiet aan van 30 dagen.
 
Reactiescore
144
Beste lezers,

Ondertussen zijn we een tijdje verder sinds de nieuwe boost/pushregels van start zijn gegaan en ik denk dat we wel kunnen stellen dat het voor commotie zorgt. Ik wil graag voorop stellen dat ik denk dat het actief handhaven op pushen/boosten een goede zet is om het speelveld meer gelijk te trekken. We kennen allemaal wel accounts die met tientallen hulpjes starten op een wereld en het ene na het andere dorp internen van hun hulpjes. Hiermee wordt een flinke voorsprong gecreëerd die voor andere niet-boostende accounts vaak onmogelijk nog is bij te halen (soms nog afhankelijk van wereldinstellingen, farmen/roven etc.). De regels zijn er nu, maar in de ogen van velen zijn ze vaag en weten spelers alsnog niet goed waar ze aan toe zijn.

Nu zijn er aan de hand van deze nieuwe regels met name op wereld 84 bans uitgedeeld voor deze overtreding, waarbij de nodige verbaasde reacties voorbij zijn gekomen. Een moraalbreker (MB) is de-facto toegestaan, maar wanneer deze herhaaldelijk wordt gebruikt en de moraalheer (MH) dorpen hiervan internt of herhaaldelijk op het laatste moment na vooredelen door de MB overneemt, dan wordt dit gezien als het pushen van een account. Het ene account zorgt voor de levensvatbaarheid van het andere account en dat is niet de bedoeling. Daarnaast is er een grijs gebied m.b.t. wat nu daadwerkelijk gedefinieerd wordt als pushen/boosten. Dit is wel bekend binnen het support-team, maar niet tot nauwelijks bij de spelers. Het mag wel, maar dan een beetje, maar hoe veel is een beetje? Telkens een support hiervoor aan moeten maken is voor beide partijen niet wenselijk, want het kost allemaal tijd en werk. Ik denk dat het goed is dat er qua regels meer zwart/wit-beleid gaat komen. Simpelweg wél of géén MB's toegestaan. Dit zorgt voor een concreet en helder beeld bij de spelers en het scheelt het support-team ook werk. Een beetje wel en een beetje niet zorgt voor verbazing en irritatie. "Waarom hij/zij wel, maar ik niet?". Daarbovenop geeft het support-team niet tot nauwelijks uitleg over hun interne richtlijnen, wat zeker te begrijpen is, maar het hele handhaven ook compliceert en geen draagvlak creëert bij de community. Aangezien de stap is gezet om pushen/boosten te handhaven, zou een logisch vervolg hierbij zijn dat MB's worden verboden als we overgaan op zwart/wit handhaven. Sta je ze wel weer volledig toe, ben je terug bij af en kan je eigenlijk rechtuit zeggen dat je niet meer gaat handhaven op pushen/boosten.

De context is duidelijk hoop ik, alleen lopen we nu tegen het volgende aan op het moment dat er niet gekozen wordt voor een zwart/wit-handhaving van de regels. De regels en de handhaving van het pushen/boosten lijken momenteel haaks te staan op hoe de community een moraalbreker inzet, noodgedwongen door het spel zelf, om te kunnen blijven groeien met name in de early-game. In de early-game loop je als snelgroeiende speler vrij rap tegen de 1:20-ratio aan en dan komt ook nog het dalende moraal om de hoek kijken. Laat het nu alleen zo zijn dat het support-team juist in de early-game streng handhaaft, omdat tijdens deze fase van een wereld het competitieve voordeel dat resulteert uit het hebben van een MB of meerdere MB's het grootst is. In principe een logische denkwijze, alleen is het probleem dat juist in de early-game de behoefte aan een MB ook het grootst is, omdat men anders niet kan blijven groeien door de hiervoor genoemde factoren. Het support-team zou daarnaast graag zien dat een MB mee blijft groeien met de MH, alleen vervalt dan de functie van een MB, namelijk: moraal breken. In deze kleine alinea spreekt de tegenstrijdigheid boekdelen denk ik zo.

Al met al zitten we nu dus met een situatie waarbij het handhaven op pushen/boosten in gang is gezet, maar het spel eigenlijk niet voldoende faciliteert om spelers te kunnen laten groeien zonder noodgedwongen een MB in dienst te nemen. Nu is het zo dat Duckje als CM zijnde de mogelijkheid heeft om op korte termijn een verandering te kunnen bewerkstelligen d.m.v. de 1:20-regel aan te passen en deze te verruimen. Ikzelf dacht hierbij aan minimaal naar 1:30, zodat je voor een langere tijd kleinere targets kan blijven edelen, ook al heb je een lager moraal. Ook de duur van deze ratio is aanpasbaar, dus in theorie zou het mogelijk zijn deze na x-periode te laten vervallen. Dit is in ieder geval iets van een tegemoetkoming. Op de lange termijn zal er daadwerkelijk iets aan het moraal zelf moeten gebeuren. Denk hierbij aan het verwijderen van moraal nadat de minimale wereldleeftijd is bereikt en de dominantie gaat lopen. De spelers die de wereld dan serieus hadden willen spelen en de skills hiervoor hadden gehad zullen dan zijn overgebleven om de eindstrijd te gaan voeren. Spelers die meerdere keren herstarten zullen vaak ook na meerdere keren herstarten geen grote rol meer gaan spelen, hoe graag InnoGames ook kleinere spelers telkens een kans wil bieden. Persoonlijk vind ik dat wanneer de wereldleeftijd is bereikt en de dominantie gaat lopen, de kansen voor nieuwe spelers ook wel verkeken zijn en zij het beste hun kans kunnen wagen op een nieuwe, aankomende wereld. Hier wil ik aan toevoegen dat als men er toch voor kiest om i.p.v. meerdere MB's, één MB alsnog toe te staan er een max. komt op het aantal dorpen dat afgegeven mag worden binnen een bepaalde periode en een max. op de grootte van deze dorpen (x-aantal punten in totaal). Op deze manier kan je wel om blijven gaan met moraal als MH zijnde, kan een MB alsnog zijn functie vervullen en blijft het ook te controleren voor het support-team. Dit zal dan alleen op kleinere schaal zijn en met meer kaders. Hierbij zou een soort buddy-systeem in het leven geroepen kunnen worden, bv. op voorhand doorgeven welk account als MB gaat fungeren en wie de MH is.

Samengevat is het een moeilijke situatie waarbij ik denk dat we nu deels helderheid kunnen scheppen door zwart/wit de regels van pushen/boosten te gaan toepassen: wél of géén MB's. Dan weet iedereen waar hij/zij aan toe is en scheelt het beide partijen werk. Als dan toch de keuze wordt gemaakt om er nog ergens tussenin te blijven, zou ik graag een aanpassing zien in de ratio-regel naar minimaal 1:30 met een max. op het aantal dorpen dat afgegeven mag worden binnen een bepaalde periode en een max. op de grootte van deze dorpen (x-aantal punten in totaal) zoals hiervoor al aangegeven en eventueel m.b.v. een buddy-systeem. Op deze manier kan je wel om blijven gaan met moraal als MH zijnde, kan een MB alsnog zijn functie vervullen en blijft het ook te controleren voor het support-team. Daarnaast zou het mooi zijn als op de lange termijn het moraal verdwijnt op een wereld die de aangegeven leeftijd heeft bereikt.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
581
Beste lezers,

De regels zijn er nu, maar in de ogen van velen zijn ze vaag en weten spelers alsnog niet goed waar ze aan toe zijn.

Simpelweg wél of géén MB's toegestaan.

Samengevat is het een moeilijke situatie waarbij ik denk dat we nu deels helderheid kunnen scheppen door zwart/wit de regels van pushen/boosten te gaan toepassen: wél of géén MB's.
Vaag zijn over de regels is volgens mij ook niet de weg. Maar als je de regels in deze kwestie openbaar maakt, gaan de spelers weer de grenzen opzoeken.

Derhalve is mijns inziens de enige juiste oplossing: Een zwart wit beleid. MB's zijn niet meer toegestaan, dat is tevens het einde van elke discussie omtrent dit onderwerp, met support.

Want één ding kan niet in mijn ogen en dat is terug gaan naar het niet handhaven van boosten.
 
Reactiescore
144
Miss een idee om 1 MB aan een account te kunnen linken?
En dan een max van 1 MB per acc te gebruiken?

Je kan het dan bijvoorbeeld 1 keer instellen en is dan niet te veranderen. Of met een hele lange cooldown.

Dit zou dan bv. de invulling kunnen zijn van het buddy-systeem wat ik aanhaalde.
 
Reactiescore
581
Miss een idee om 1 MB aan een account te kunnen linken?
En dan een max van 1 MB per acc te gebruiken?

Je kan het dan bijvoorbeeld 1 keer instellen en is dan niet te veranderen. Of met een hele lange cooldown.
Dan gaat het voordeel evengoed heel groot zijn en ik wil dat best toelichten...

Waar vroeger de meeste MB's leergierige spelers waren, die min of meer door het MB-systeem opgeleid werden tot betere volwaardige spelers (deze meestal ook alleen op een account zaten als MB), heb je nu de situatie... waarin de ene topaccount (met veel bespelers en meestal minimaal 1 nachter), een andere topaccount op Wereld X als 'MB' heeft (met eveneens veel bespelers en meestal 1 of meer nachters) en die rollen draaien ze om op de volgende wereld.

Zo heb je twee (of meer) topaccounts in verschillende rollen die je tegenover je krijgt... en dat maakt het totaal niet eerlijker.

Er is maar één eerlijke oplossing: Elke account dopt zijn eigen boontjes en je past je maar aan de regels en wereldsituatie aan. De regels worden niet aan jullie aangepast, omdat jullie dat even beter uitkomt.

Zo... dat is wss zwart/wit genoeg.
 
Reactiescore
277
Dan gaat het voordeel evengoed heel groot zijn en ik wil dat best toelichten...

Waar vroeger de meeste MB's leergierige spelers waren, die min of meer door het MB-systeem opgeleid werden tot betere volwaardige spelers (deze meestal ook alleen op een account zaten als MB), heb je nu de situatie... waarin de ene topaccount (met veel bespelers en meestal minimaal 1 nachter), een andere topaccount op Wereld X als 'MB' heeft (met eveneens veel bespelers en meestal 1 of meer nachters) en die rollen draaien ze om op de volgende wereld.

Zo heb je twee (of meer) topaccounts in verschillende rollen die je tegenover je krijgt... en dat maakt het totaal niet eerlijker.

Er is maar één eerlijke oplossing: Elke account dopt zijn eigen boontjes en je past je maar aan de regels en wereldsituatie aan. De regels worden niet aan jullie aangepast, omdat jullie dat even beter uitkomt.

Zo... dat is wss zwart/wit genoeg.
dan moet er ook wel iets aan het moraal/1:20 gebeuren als je dit wilt. pp gebruik of niet, kwalitatieve spelers/actieve teams zullen toch harder groeien dan het gros van de spelers die een wereld spelen. en na een tijdje speelt moraal/1:20 een dermate grote rol dat je amper wat kan edelen tenzij je zin hebt alles op 50% te moeten clearen.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.784
Heel mooi geschreven Lars. Ik speel zelf geen w84, maar ik heb al gehoord dat er absoluut geen duidelijkheid is en de ene fusie wel toegestaan wordt, maar de andere niet - en dit tevens niet te verklaren is. Ik denk dat het goed is dat dit besproken wordt, maar in feite komt er nu met iedere support (of wat dan ook) steeds meer vragen erbij dan antwoorden.
 
Reactiescore
581
En daar zit de crux Cowboy Niels... wat mij betreft, gebeurd er niets aan de moraal en clear je maar tegen 50% of ga je alleen de confrontatie aan met evengrote spelers.

Maar dan heeft het idd minder zin, om er ver bovenuit te steken en dus ook minder zin om er heel veel PP tegenaan te gooien voor je groei. En dat treft de portemonnee van InnoGames, zoiets zie ik niet gebeuren. Dus kiest men niet voor duidelijkheid, maar voor een vage regelgeving, waarbij het extreme boosten wel wordt aangepakt, maar de centjes niet in gevaar komen. Je bent een commercieel bedrijf of niet.
 
Reactiescore
144
Dan gaat het voordeel evengoed heel groot zijn en ik wil dat best toelichten...

Waar vroeger de meeste MB's leergierige spelers waren, die min of meer door het MB-systeem opgeleid werden tot betere volwaardige spelers (deze meestal ook alleen op een account zaten als MB), heb je nu de situatie... waarin de ene topaccount (met veel bespelers en meestal minimaal 1 nachter), een andere topaccount op Wereld X als 'MB' heeft (met eveneens veel bespelers en meestal 1 of meer nachters) en die rollen draaien ze om op de volgende wereld.

Zo heb je twee (of meer) topaccounts in verschillende rollen die je tegenover je krijgt... en dat maakt het totaal niet eerlijker.

Er is maar één eerlijke oplossing: Elke account dopt zijn eigen boontjes en je past je maar aan de regels en wereldsituatie aan. De regels worden niet aan jullie aangepast, omdat jullie dat even beter uitkomt.

Zo... dat is wss zwart/wit genoeg.

Hier heb je grotendeels gelijk in, alleen zie je op W84 de situatie ontstaan waar een account noodgedwongen barbarendorpen moet gaan edelen, terwijl ze op een legitieme manier sneller groeien dan de rest van de wereld. Dus eigenlijk wordt je gestraft, terwijl je beter presteert dan andere spelers en dat is tegenstrijdig. Het argument dat dit vaak moet goedpraten/dragen is dat je dan maar meer clears moet inzetten om het moraal te compenseren. Maar als spelers buiten je range vallen houdt het al op en als je een zodanig groot aantal clears moet gaan doodlopen voor een klein dorpje is daar op een gegeven moment ook wel een grens aan. Het narratief neigt heel erg naar de kleine spelers zo lang mogelijk beschermen, maar dit zijn niet de spelers die de kern van je community vormen en het spel nog in leven houden.

En daar zit de crux Cowboy Niels... wat mij betreft, gebeurd er niets aan de moraal en clear je maar tegen 50% of ga je alleen de confrontatie aan met evengrote spelers.

Maar dan heeft het idd minder zin, om er ver bovenuit te steken en dus ook minder zin om er heel veel PP tegenaan te gooien voor je groei. En dat treft de portemonnee van InnoGames, zoiets zie ik niet gebeuren. Dus kiest men niet voor duidelijkheid, maar voor een vage regelgeving, waarbij het extreme boosten wel wordt aangepakt, maar de centjes niet in gevaar komen. Je bent een commercieel bedrijf of niet.

Verder haal je hier een goed punt aan. De volgende vraag die rijst is of de afstand nu niet nóg groter wordt in het voordeel van PP-boosters, daar deze niet meer zijn bij te houden met fusies/internen. Dat zou een volgende stap in het onderzoek kunnen zijn.
 
Reactiescore
581
Hier heb je grotendeels gelijk in, alleen zie je op W84 de situatie ontstaan waar een account noodgedwongen barbarendorpen moet gaan edelen, terwijl ze op een legitieme manier sneller groeien dan de rest van de wereld. Dus eigenlijk wordt je gestraft, terwijl je beter presteert dan andere spelers en dat is tegenstrijdig. Het argument dat dit vaak moet goedpraten/dragen is dat je dan maar meer clears moet inzetten om het moraal te compenseren. Maar als spelers buiten je range vallen houdt het al op en als je een zodanig groot aantal clears moet gaan doodlopen voor een klein dorpje is daar op een gegeven moment ook wel een grens aan. Het narratief neigt heel erg naar de kleine spelers zo lang mogelijk beschermen, maar dit zijn niet de spelers die de kern van je community vormen en het spel nog in leven houden.

Verder haal je hier een goed punt aan. De volgende vraag die rijst is of de afstand nu niet nóg groter wordt in het voordeel van PP-boosters, daar deze niet meer zijn bij te houden met fusies/internen. Dat zou een volgende stap in het onderzoek kunnen zijn.
Ten eerste, zo'n lange eerste post maak je alleen maar omdat je het graag anders wil zien.

Je oppert het wel in het begin van je post, maar je wilt echt geen duidelijkheid en je wilt ook geen zwart/wit antwoord. Je wil wel graag dat de nieuwe boostregels gaan veranderen of aangepast worden in jouw voordeel, dat is de werkelijke reden van je post. Daarnaast reken je vast en zeker op bijval... bijval van de (kuch) 'top-accounts' die tegen hetzelfde probleem aanlopen.

Diezelfde 'top-accounts', die het gros van de PP kopen (en verzamelen op andere werelden) die er rondgaan op TW. Het is daarom, dat er vaak beter naar jullie geluisterd wordt, dan naar het gros van de spelers. Want laten we eerlijk zijn, de top van TW-NL (zelfs al zijn de werelden veel kleiner en zelfs met tig spelers op één account) is veel kleiner dan de som van de rest van de spelers. Toch bepalen jullie vaak wat er gebeurd, omdat deze zelfbenoemde top... de juiste weg kent (bijvoorbeeld nu via AF) én 90% van de inkomsten op een wereld genereert.

Ik hoop nu oprecht, dat men nu eens denkt aan de kleinere spelers... dat men het boosten blijvend aanpakt en dat een MB slechts beperkt mag worden ingezet. Ik ben nu één van de kleinere spelers van W84 (PP verzamelen) en er zijn idd spelers die mij niet kunnen edelen, maar ook genoeg (van gelijk kaliber of met hetzelfde doel op deze wereld) die dat wel kunnen.

En potverdorie, dat is mooi... vroeger had je een wereld met 100 continenten en speelde de top in het centrum en de rest er omheen in andere continenten, al of niet na een herstart of zelfs meerdere keren herstarten (des te verder van het centrum, des te slechter je vaak was). Met de huidige regels kan je op W84 tenminste tot 13 maart (25/1 is tijdgebaseerd) idd niet aan te kleine spelers... die kunnen ook verder spelen (lees: langer) dan ooit en iets leren of het gewoon een poosje naar hun zin hebben of iets langer PP verzamelen. Ik zou zeggen vecht tot die tijd tegen gelijke tegenstanders en verzamel ondertussen veel edels en daarna kan je die kleintjes 1 voor 1 opruimen (met idd stevige verliezen) en je cluster schoonvegen. Dat is wel zo leuk voor de rest en iets minder voor de zelfbenoemde top. Maar daar kan ik niet mee zitten.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
En daar zit de crux Cowboy Niels... wat mij betreft, gebeurd er niets aan de moraal en clear je maar tegen 50% of ga je alleen de confrontatie aan met evengrote spelers.

Maar dan heeft het idd minder zin, om er ver bovenuit te steken en dus ook minder zin om er heel veel PP tegenaan te gooien voor je groei. En dat treft de portemonnee van InnoGames, zoiets zie ik niet gebeuren. Dus kiest men niet voor duidelijkheid, maar voor een vage regelgeving, waarbij het extreme boosten wel wordt aangepakt, maar de centjes niet in gevaar komen. Je bent een commercieel bedrijf of niet.

Hier heb je eigenlijk het rng van de wereld dan. Idealiter groei je hard door en kom je constant spelers tegen met 1/3 van jouw punten ofzo. Goed moraal en snel op te edelen tov veel kleine spelers.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Ten eerste, zo'n lange eerste post maak je alleen maar omdat je het graag anders wil zien.

Je oppert het wel in het begin van je post, maar je wilt echt geen duidelijkheid en je wilt ook geen zwart/wit antwoord. Je wil wel graag dat de nieuwe boostregels gaan veranderen of aangepast worden in jouw voordeel, dat is de werkelijke reden van je post. Daarnaast reken je vast en zeker op bijval... bijval van de (kuch) 'top-accounts' die tegen hetzelfde probleem aanlopen.

Diezelfde 'top-accounts', die het gros van de PP kopen (en verzamelen op andere werelden) die er rondgaan op TW. Het is daarom, dat er vaak beter naar jullie geluisterd wordt, dan naar het gros van de spelers. Want laten we eerlijk zijn, de top van TW-NL (zelfs al zijn de werelden veel kleiner en zelfs met tig spelers op één account) is veel kleiner dan de som van de rest van de spelers. Toch bepalen jullie vaak wat er gebeurd, omdat deze zelfbenoemde top... de juiste weg kent (bijvoorbeeld nu via AF) én 90% van de inkomsten op een wereld genereert.

Ik hoop nu oprecht, dat men nu eens denkt aan de kleinere spelers... dat men het boosten blijvend aanpakt en dat een MB slechts beperkt mag worden ingezet. Ik ben nu één van de kleinere spelers van W84 (PP verzamelen) en er zijn idd spelers die mij niet kunnen edelen, maar ook genoeg (van gelijk kaliber of met hetzelfde doel op deze wereld) die dat wel kunnen.

En potverdorie, dat is mooi... vroeger had je een wereld met 100 continenten en speelde de top in het centrum en de rest er omheen in andere continenten, al of niet na een herstart of zelfs meerdere keren herstarten (des te verder van het centrum, des te slechter je vaak was). Met de huidige regels kan je op W84 tenminste tot 13 maart (25/1 is tijdgebaseerd) idd niet aan te kleine spelers... die kunnen ook verder spelen (lees: langer) dan ooit en iets leren of het gewoon een poosje naar hun zin hebben of iets langer PP verzamelen. Ik zou zeggen vecht tot die tijd tegen gelijke tegenstanders en verzamel ondertussen veel edels en daarna kan je die kleintjes 1 voor 1 opruimen (met idd stevige verliezen) en je cluster schoonvegen. Dat is wel zo leuk voor de rest en iets minder voor de zelfbenoemde top. Maar daar kan ik niet mee zitten.
Ten eerste, zo'n lange eerste post maak je alleen maar omdat je het graag anders wil zien.
:engel:
 
Reactiescore
144
Ten eerste, zo'n lange eerste post maak je alleen maar omdat je het graag anders wil zien.

Je oppert het wel in het begin van je post, maar je wilt echt geen duidelijkheid en je wilt ook geen zwart/wit antwoord. Je wil wel graag dat de nieuwe boostregels gaan veranderen of aangepast worden in jouw voordeel, dat is de werkelijke reden van je post. Daarnaast reken je vast en zeker op bijval... bijval van de (kuch) 'top-accounts' die tegen hetzelfde probleem aanlopen.

Diezelfde 'top-accounts', die het gros van de PP kopen (en verzamelen op andere werelden) die er rondgaan op TW. Het is daarom, dat er vaak beter naar jullie geluisterd wordt, dan naar het gros van de spelers. Want laten we eerlijk zijn, de top van TW-NL (zelfs al zijn de werelden veel kleiner en zelfs met tig spelers op één account) is veel kleiner dan de som van de rest van de spelers. Toch bepalen jullie vaak wat er gebeurd, omdat deze zelfbenoemde top... de juiste weg kent (bijvoorbeeld nu via AF) én 90% van de inkomsten op een wereld genereert.

Ik hoop nu oprecht, dat men nu eens denkt aan de kleinere spelers... dat men het boosten blijvend aanpakt en dat een MB slechts beperkt mag worden ingezet. Ik ben nu één van de kleinere spelers van W84 (PP verzamelen) en er zijn idd spelers die mij niet kunnen edelen, maar ook genoeg (van gelijk kaliber of met hetzelfde doel op deze wereld) die dat wel kunnen.

En potverdorie, dat is mooi... vroeger had je een wereld met 100 continenten en speelde de top in het centrum en de rest er omheen in andere continenten, al of niet na een herstart. Met de huidige regels kan je op W84 tenminste tot 13 maart (25/1 is tijdgebaseerd) idd niet aan te kleine spelers... die kunnen ook verder spelen dan ooit en iets leren of het gewoon een poosje naar hun zin hebben of iets langer PP verzamelen. Ik zou zeggen vecht tot die tijd tegen gelijke tegenstanders en verzamel ondertussen veel edels en daarna kan je die kleintjes 1 voor 1 opruimen (met idd stevige verliezen) en je cluster schoonvegen. Dat is wel zo leuk voor de rest en iets minder voor de zelfbenoemde top. Maar daar kan ik niet mee zitten.

Ik moet hier wel om lachen, want als je mij zou kennen zou je weten dat ik een voorstander ben van het zwart/wit handhaven van de regels en het verbieden van MB's. Dus je vooroordeel klopt helaas niet bij deze. Ik heb deze post geschreven omdat ik merk dat er veel verwarring is ontstaan sinds deze regels zijn ingegaan en ben opzoek naar een oplossing voor het probleem die hopelijk voor beide partijen soelaas biedt. Meerdere spelers om mij heen kunnen dit bevestigen en zelfs Duckje. Dus in plaats van dat je nu mij probeert te bashen, zou je beter een poging doen tot constructief meedenken.
 
Reactiescore
581
Nope, ik wil alleen maar, dat het blijft zoals het nu is.

Ik moet hier wel om lachen, want als je mij zou kennen zou je weten dat ik een voorstander ben van het zwart/wit handhaven van de regels en het verbieden van MB's. Dus je vooroordeel klopt helaas niet bij deze. Ik heb deze post geschreven omdat ik merk dat er veel verwarring is ontstaan sinds deze regels zijn ingegaan en ben opzoek naar een oplossing voor het probleem die hopelijk voor beide partijen soelaas biedt. Meerdere spelers om mij heen kunnen dit bevestigen en zelfs Duckje. Dus in plaats van dat je nu mij probeert te bashen, zou je beter een poging doen tot constructief meedenken.
Dan waren we toch snel klaar? Ik gaf je als reactie duidelijkheid. Daarna sprong je op de kar van een andere speler, die reageerde met een ander voorstel... dat geen duidelijkheid was, maar een verandering. Dan concludeer ik weer zwart/wit (want dat heb jij zo graag) dat je eigenlijk liever verandering wil.
 
Bovenaan