Everything that has a Beginning, has an End - |D|

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.758
8781_large


The beginning of the beginning.

Beste forumgenoten,

december 2013 ben ik begonnen met het organiseren van een pre-made voor W36. De insteek van deze stam was om een stam te creëren waar we niet per se op ervaring selecteren, maar op stamgevoel. Ik had al in verschillende pre-made's gezeten die het zogenaamd sowieso gingen maken omdat de ervaring niet te overwinnen was. De ene keer vielen ze uit elkaar vanwege het ego-gehalte dat botste, de andere keer omdat de leider niet sterk genoeg was.. Anyway: ik wilde dat anders doen. Uiteindelijk zijn we met een vijftal accounts begonnen met de volgende spelers:

Asteria* - Jordi & Marie
Maak That De Katze Wise - Luuk, Teun & Daan
Skyrise - Jeremy & Jeroen
Aurelia Cotta - Matthijs & Tim
Werner de Walvis - Sander & Jamilan

Deze accounts zijn allen op dezelfde dag gestart, een vrij lange tijd na de start. Zoals jullie echter weten is het nooit bij dit groepje gebleven! Al vrij snel bleek dat goeie vrienden van ons ook op de wereld gestart waren. De volgende accounts kregen we daarom vrij snel in de gaten en deze hebben we ook geaccepteerd binnen de pre-made |D|:

Maakjenietdruk - Rik, Jurriën & Brian
Wings of Liberty / Act of Divinity - Bjarne, Daan, Edwin & Milan

Intussen waren we een zevental accounts rijk. We verloren echter Skyrise vrij vroeg al door een vroege edelactie en hierdoor waren we een account kwijt. Ook zagen we dat er twee stammen zwaar in opkomst waren die eerder gestart waren door ons: Drunk en Serve. Beide stammen zagen wij gevaar in en daarom zijn wij al voordat wij een stam opgericht hebben gaan denken. Kunnen wij met één van deze stammen in zee? Moeten we ons al voorbereiden? Het bleek dat wij contacten hadden in één van de twee stammen: Drunk. Daarom gingen wij in gesprek met de stam Drunk en daar is het volgende uit gekomen:

1iuf6nm.png
Om de nostalgie compleet te maken heb ik ver in mijn archieven teruggezocht en ben ik op het volgende kaartje gestuit:

35bdnnp.png
Helemaal mooi hè! Vond ik ook... |D| was dan eindelijk een feit!

The Cold War.

Na de rekrutering van Drunk waren de volgende accounts erbij gekomen:

Sneaky Joe Grimbeard - Rhino & Bert
De Penno - Menno, Rutger & Theo
cheshire - Gino
De Herrezen Draak - Robin, Luckas & Yorick
Peuter Power - Fré & Robbert

Hiermee zijn we op een 11-tal accounts geëindigd en hierdoor waren we inmiddels een aardig grote rimstam geworden.

Onze fusie was opgevallen en daarmee was |D| meteen een stam waar een bepaald verwachtingspatroon van ontstaan was. We wisten ook dat Serve problemen zou verwachten met deze fusie. Wat we echter niet verwacht hadden was dat Serve meteen druk ging zetten en onze fronten ging opzoeken om ons te raken voordat onze stamcluster strak was.

Niet alleen vanuit Serve verwachtten we probleem. Aan de kant van Aurelia Cotta waren ook een aantal grote accounts die ons problemen brachten, waaronder .Mentally Disturbed en de stam .Elite. Uiteindelijk zijn deze accounts gezwicht door teamwork van de stam |D|. Vele clears met onder andere de zeer besproken eenheid katapult hebben ons na het verliezen van Aurelia Cotta deze omgeving makkelijker gemaakt. In het noorden verliep het nog rustig, maar dit was slechtst stilte voor de storm. Iedereen wist wat ging komen: de oorlog met Serve.


Madness!

Madness was deze wereld! |D| kwam van de ene oorlog in de andere terecht. Het begon zoals verwacht met de oorlog tegen Serve. Dit is terug te vinden in dit topic:

|D| vs Serve

Na de zeer korte oorlog met Serve kwamen er veranderingen op de wereld. Ten tijde van de oorlog met Serve hadden wij een verband met .Pi. Na de oorlog kwamen hier problemen mee. Deze zijn ook in onderstaand topic terug te vinden. Onderstaand stukje is een meesterwerk van een topic, zeker waard om te lezen als je het nog niet gedaan hebt!

.Pigs for |D|inner

In de tussentijd hadden wij meer accounts gerekruteerd! Zoals opgevallen noem ik steeds de bespelers van de accounts bij joinen:

Borno / Iron-Law. - Emile & Bram
.Chasing Dreams - Tom, Natan & Wiebe
besketter - Niels
Bullas in Actione - Rinze, Mario & Ramon
DaCapital - Yoeri & Laurens

De oorlog tussen .Pi en |D| was voor ons de zwaarste oorlog. In .Pi zaten aardig goede spelers en .Pi had in een later stadium van de oorlog een belangrijke BG met N-S.
Logisch gevolg was dat onze volgende oorlog tegen N-S was. Hier is echter nooit een topic voor geweest en over deze oorlog is voornamelijk in het topic Top/Flop stammen gepost. Tegen N-S hadden wij een nieuwe bondgenoot gewonnen, namelijk de stam Radium. Dit was echter een bijzondere bondgenoot. We wisten van elkaar dat dit bondgenootschap instrumenteel kon zijn. Dit betekent dat we niet per se voor een winst samen gingen. Dit is ook terug te lezen in het oorlogstopic:

|D| vs Radium

We hadden weer een paar rekruuts gedaan uiteraard! Tussen de oorlog tegen .Pi en Radium zaten maar liefst 6 maanden.

Blaxican - Karlo & Sander
ComaToes - Stijn, Monique & Jonathan
Orochimaru. - Steven & Thomas
.Natural Disaster - Etienne
lz89z1 - Lolke

Dit waren voor ons zeer belangrijke rekruuts. Hiermee hadden we ons front met Radium aanzienlijk vergroot en konden wij op deze manier vanuit twee kanten naar de 75% werelddominatie trekken. Met succes!

The end.
Helaas moet aan deze stam een einde gaan komen. Ik heb deze stam met ontzettend veel plezier geleid en deze wereld met veel plezier gespeeld. Ik wil iedereen van |D| bedanken voor de inzet tijdens de wereld. Wat ik voor ogen had met deze stam is precies gebeurd. Dit is een stam geweest die voor elkaar door het vuur ging en daardoor hebben wij deze wereld naar mijn idee erg makkelijk gewonnen. Ik vind wel dat dit absoluut niet lag aan het niveau van deze wereld.

Dank aan:

Asteria* - Marie & Glenn
ComaToes - Stijn, Monique & Jonathan
Maak That De Katze Wise - Luuk, Teun, Daan, Robin, Tom & Laurens
Sneaky Joe Grimbeard - Rhino & Bert
Peuter Power - Fré, Robbert, Lianne & Jildert
De Penno - Theo, Menno, Rutger & Tom
Act of Divinity - Bjarne, Milan, Edwin, Daan, Sven, Jeremy, Gilles, Mats, Timo & Patrick
lz89z1 - Lolke
The Planning - Christophe
cheshire - Gino, Laurens, Niels & Sverre
.Natural Disaster - Etienne, Mattie & Angela
Bullas in Actione - Andreas, Rinze, Mario, Ramon & Teng
Werner de Walvis - Sander, Jamilan, Twan, Gerben & Nicky
Orochimaru. - Seppe, Rick, Thomas & Steven
DaCapital - Sander, Yoeri & Laurens
Het Laatste Draakje - Robin, Luckas, Yorick, Niels & Natan
besketter - Niels & Jolanda
Blaxican - Jordy, Karlo & Sander
Iron-Law. - Bram, Sander, Mark & Emile
benjijdepineut - Bert & Tom
.Chasing Dreams - Natan, Tom & Wiebe
Maakjenietdruk - Rik, Brian, Jurriën, Richard & Jesper
jensmaster - Jens
Darkness977 - Sam
Reborn! -
mrrob71 - Rob

En een speciaal bedankje gaat uit naar de leiders: Fré, Robin, Sander (Werner de Walvis), Marie, Angela & Mats. Deze mensen hebben mij gesteund door dik en dun. Fré, Robin, Sander en Marie waren mijn medeleiders voor zeer lange tijd totdat ze allen geen tijd meer hadden op Robin na. Hierna sloten Angela & Mats zich bij mij aan.

En een extra extra speciaal bedankje aan Angela, die het schip overeind gehouden heeft tijdens de laatste 4 maanden. Ik had stage en zij heeft toch ondanks dat de stam vanzelf ging de dingen die geregeld konden worden, gedaan.

Dankjewel allemaal!

PS: Resultaat:

qAYS8Mp.png
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser76434

Guest
|D| terechte winnaar, proficiat :)
Net niet de 100% gehaald, zie ik.

Dank voor de leuke tijd en zelfs weet ik dat jullie er niet zo over denken: Mijn respect naar Stelling 11 die de stam alsnog tot het einde heeft geleid wat zijn doel was, jammer genoeg zonder weinig spelers, inclusief mijzelf.


-Etienne
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser69389

Guest
Gefeliciteerd aan een ieder die aan jullie winst heeft bijgedragen.
 

DeletedUser72524

Guest
Mag ik trots zijn als ik zeg dat ik de enige ben die een account van D volledig heeft weggespeeld :), hoe dan ook. In ieder geval leuk om te lezen :), tof om jullie visie te lezen over het opzetten van een pre made stam. Stam gevoel is wat mij betreft ook een beter ingrediënt dan ervaring.

Gefeliciteerd D, ik denk dat een ieder die in D heeft gezeten trots mag zijn op zichzelf.
 
Reactiescore
746
Gefeliciteerd!

Vergeet niet jullie PM's/plaatjes/.. op te slaan want deze zijn niet terug te halen eenmaal de wereld is gesloten. Komende zondag (22 november) wordt w36 in de namiddag afgesloten!
 

DeletedUser63354

Guest
Jeuj :D Ondanks de korte tijd die ik gespeeld had, gefeliciteerd boys :D

Lekker Rinze, gewonnen met mijn accje (flex)
 

DeletedUser40402

Guest
Zo, das dan ook mijn tw stop! Blij dat ik het kon afsluiten met deze stam en de winst!
 

DeletedUser

Guest
Goed gedaan, jongens! Ik vond het heel fijn om deel uit te maken van deze stam, ook al ben ik moeten stoppen wegens te druk!
Speciaal bedankje van mij aan Jordi, Glenn, Fre en Sander! Bedankt voor die eindeloze farmsessies waar ik altijd te lui voor was, het vergeven van mijn lompe fouten (barbs jawohl ik vergeet het nooit!) en voor al de spamsessies!
Oh en voor ik het vergeet, de leuke nachtelijke belgesprekken met brombeer, liefbloempje en robin de onverstaanbare die eigenlijk even oud is als mij (seriously??), gino en nog vele meer! You were the best :)

Kussies, knuffels, toedeloe!
 

DeletedUser76434

Guest
Mag ik trots zijn als ik zeg dat ik de enige ben die een account van D volledig heeft weggespeeld :), hoe dan ook. In ieder geval leuk om te lezen :), tof om jullie visie te lezen over het opzetten van een pre made stam. Stam gevoel is wat mij betreft ook een beter ingrediënt dan ervaring.

Gefeliciteerd D, ik denk dat een ieder die in D heeft gezeten trots mag zijn op zichzelf.

Sander Badass :p


Gefeliciteerd!

Vergeet niet jullie PM's/plaatjes/.. op te slaan want deze zijn niet terug te halen eenmaal de wereld is gesloten. Komende zondag (22 november) wordt w36 in de namiddag afgesloten!

Daar is het al te laat voor bij mij :D
 
Reactiescore
2.303
Daar drinken we op :D
Jordi je kan nu nog steeds zatte whatsapp berichten verwachten hoor, je bent nog niet van me af!

Thanks voor de fijne tijd mensen :) Hoop jullie nog veel te mogen spreken, alleen laurens liever niet :/
 

DeletedUser69389

Guest
Daar drinken we op :D
Jordi je kan nu nog steeds zatte whatsapp berichten verwachten hoor, je bent nog niet van me af!

Thanks voor de fijne tijd mensen :) Hoop jullie nog veel te mogen spreken, alleen laurens liever niet :/

Wie wilt wel met Laurens spreken dan?:eek:
 

DeletedUser75237

Guest
Ik vond het heel leuk op w36. Supergezellige stam. Aan iedereen die nu definitief stopt: veel succes IRL. En voor wie verder speelt, hopelijk komen we elkaar nog eens tegen :)
 

DeletedUser49029

Guest
De korte tijd dat ik in |D| zat, was een geweldige tijd. Veel leuke gesprekken gehad, bedankt iedereen hiervoor! Jammer dat de 100 procent net niet gehaald is, maar ik denk dat we toch trots mogen zijn op het behalen van 97.2% dominantie, doe het ons maar na! Ook respect voor royboyz aangezien hij doorgedefft heeft tegen |D| als 1 van de weinige binnen Radium. Dit wordt voorlopig ook mijn tw stop, maar ooit kom ik zeker terug.

Daarnaast een bedankje voor de gehele leiding voor het leiden van de stam. Dank! Maar ook dank aan Jordi voor het schrijven van deze mooie afscheidspost en het leiden van de stam!

Tot ooit nog eens!
 
Bovenaan