[Speeltopic] WvW #289 Dorp 3: Mineender

Reactiescore
1.468
Okay, ik heb toch nog maar even de laptop gepakt op dit late tijdstip om alles even van me af te schrijven.

Allereerst wil ik de spelleiding @DemocratischeZwijmelaars en @Rick9399 bedankten voor hun inzet dit potje. Geweldige pot tot dit moment.

Ik kwam er door een verspreking van Gijs achter dat Sander achter het account "wolfhunter1999" zat. Ik zal daar verder niet over in detail gaan, maar Gijs had vrij direct door dat hij zich had versproken.
Ik heb dit gemeld bij het community management. Dat is als moderator een verplichting waar ik niet om heen kan. Ik heb hierbij gevraagd of dit kon in overleg met de spelleiding, het CM heeft besloten dit niet te doen, dat is hun keuze en dat is ook hun recht. Het was mooi geweest als ze het hadden gedaan, maar ik kan begrijpen dat ze het niet hebben gedaan in deze omstandigheden.

Vervolgens krijg ik een berg reacties in de trend van "kinderachtig". Daar heb ik 0,0 respect voor en je kan ook niet van mij verwachten dat ik dan met je ga praten hierover.

Wat ik in deze discussie op dit moment merk is dat de kanten elkaar niet goed begrijpen. Wat ik jullie vraag is om bans tussen de betrokken speler en het CM te houden. Dat zeg ik niet omdat ik het altijd met het CM eens ben, maar wel omdat ik zie dat door missende stukjes informatie de beslissingen niet worden begrepen in de community. Mods/CM mogen die info niet zo maar naar buiten geven, Poo heeft op discord al extreem veel info gegeven mbt deze bans. dat is uitzonderlijk.

Ik hoop oprecht dat ik met jullie allemaal nog door 1 deur kan. Ik wens jullie alleen een goede nacht en eventueel succes nog met het vervolg van dit potje.
 

DeletedUser73016

Guest
Vervolg van dit potje.

Ben jij van plan om op een ander forum het potje te vervolgen?
 

DeletedUser73016

Guest
ik kan alleen maar zeggen dat kenneth de beste wolvenhunter van dit topic is lol
 

DeletedUser74597

Guest
weet niet of
Ik niet. Dat lijkt me niet helemaal gepast.
Waarom niet gepast (ik ben niet boos op jou dan ten eerste )
Als we het potje met alle levende spelers af willen maken kom dan gewoon mee ,waar t ook voort gezet word en dan kunnen
de coma,s en de betrokkenen misschien nog even rond de tafel (als dit nog lukt )en dan daarna kunnen wij bekijken wat we verder gaan doen (persoonlijke voorkeur)
Ik wil wel zeggen dat als er telkens een potje door zoiets gestopt word er de zin van de leden weg zal zijn .
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.279
Zonde, mooie post.

Jammer dat ie weg is.
 

DeletedUser73016

Guest
Sorry Poo. maar als jij of het Mod team het nalaat voor elf lange dagen om te antwoorden, vind ik het behoorlijk hypocriet en onrespectvol om zelf te gaan zeggen dat je 16 dagen geleden zelf de persoon van antwoord heb gediend. Dat is gewoon een gebrek aan respect, en als communitymod schiet je daarin tekort.

Verder lees ik van meerdere gebruikers dat ze perongeluk (ooit) hun ban ontweken hebben, of dat ze niet eens weten hoe lang geband worden. Als er een iets is wat je kan doen is om die mensen een termijn te geven en duidelijkheid te verschaffen. Geef hen waarschuwingen. Geef hen een duidelijke reden voor hun ban. Geef hen een termijn, en vooral communiceer met hen en met de community. Ik heb niet het idee dat dit hierin gebeurt, en daar komt het team dan ook in tekort, maar dat is goed mijn eigen bescheiden mening.
 
Reactiescore
746
Ik dank je voor je feedback @Lakigigar

Ten eerste merk ik op dat, zoals in de screenshot die werd gepost, de regel gewoon is : krijg geen berispingen. Hoe moeilijk is dat? Dan moet je geen termijnen weten?? Het is zeker niet de bedoeling dat gebruikers gaan tellen van "oh nu mag ik nog één keer spammen en dan is het goed anders heb ik ban". Neen, zo werkt het niet. Maak geen overtredingen, punt.

Ten tweede heeft Netsky inderdaad lang moeten wachten (langer dan ik zelf had gewild), maar zoals je ook kan zien in geposte screenshot gaat het hier om vragen en geen ban appeal. Ban appeals worden altijd sneller behandeld dan gewone vragen (ook al hadden de vragen inderdaad niet zo lang mogen open staan). Er was geen enkel teken dat er een constructief gesprek kon worden opgebouwd en dan belanden gewone vragen inderdaad onderaan de prioriteitslijst (ja, ik zit met spelers met belangrijkere en dringendere vragen ), daarom hebben we dan ook een level systeem in support waar gewone vragen door mods worden opgelost en wij de iets belangrijkere / dringendere vragen krijgen mbt foutgelopen betalingen; claims en rechtszaken. (wat belangrijker is dan 'waar is dit knopje?', sorry)
Tevens zeg je dat het gewone antwoorden zijn, ja dat is het zeker, jij stelt vragen, ik beantwoord ze. Het is, zoals ik in een eerdere post vermelde, jij die het initiatief moet nemen. Ik ga je niet vragen of je toevallig een minder lange ban wilt. Uit je vragen kon ik dit initiatief niet afleiden.

Nogmaals, ja hij heeft te lang moeten wachten en dat ontken ik zeker niet, maar de oplossing is hierbij zeker niet blijven ontwijken (waar je per sé voor bent geband verdikkie) maar dan eerder mijn privé spammen met reminders of gewoonweg Duckje aanspreken. We nemen werk van elkaar over als de ene het wat drukker heeft, en dat was hier dan ook perfect een mogelijkheid geweest. Niet. Ontwijken.

ik heb zijn post volledig gesaved, en staat in mijn afbeeldingen. Ik had al een voorgevoel dat dit zou gebeuren :), dus als je de post wilt nalezen, ik kan hem geven.

Het staat je vrij hem hier te posten, ik heb geen bezwaren tegen de post zelf, echter wel tegen het feit dat hij weeral onder een onwijking is geplaatst. (en ik zet er speciaal voor even de 'ontwijken via derde'-regel voor aan de kant (voor enkel die ene post)
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser73016

Guest
wftbjcggwtb.png


oxyso2ugtq4.png
 

DeletedUser73016

Guest
Ik dank je voor je feedback @Lakigigar

Ten eerste merk ik op dat, zoals in de screenshot die werd gepost, de regel gewoon is : krijg geen berispingen. Hoe moeilijk is dat? Dan moet je geen termijnen weten?? Het is zeker niet de bedoeling dat gebruikers gaan tellen van "oh nu mag ik nog één keer spammen en dan is het goed anders heb ik ban". Neen, zo werkt het niet. Maak geen overtredingen, punt.

Ten tweede heeft Netsky inderdaad lang moeten wachten (langer dan ik zelf had gewild), maar zoals je ook kan zien in geposte screenshot gaat het hier om vragen en geen ban appeal. Ban appeals worden altijd sneller behandeld dan gewone vragen (ook al hadden de vragen inderdaad niet zo lang mogen open staan). Er was geen enkel teken dat er een constructief gesprek kon worden opgebouwd en dan belanden gewone vragen inderdaad onderaan de prioriteitslijst (ja, ik zit met spelers met belangrijkere en dringendere vragen ), daarom hebben we dan ook een level systeem in support waar gewone vragen door mods worden opgelost en wij de iets belangrijkere / dringendere vragen krijgen mbt foutgelopen betalingen; claims en rechtszaken. (wat belangrijker is dan 'waar is dit knopje?', sorry)
Tevens zeg je dat het gewone antwoorden zijn, ja dat is het zeker, jij stelt vragen, ik beantwoord ze. Het is, zoals ik in een eerdere post vermelde, jij die het initiatief moet nemen. Ik ga je niet vragen of je toevallig een minder lange ban wilt.

Nogmaals, ja hij heeft te lang moeten wachten en dat ontken ik zeker niet, maar de oplossing is hierbij zeker niet blijven ontwijken (waar je per sé voor bent geband verdikkie) maar dan eerder mijn privé spammen met reminders of gewoonweg Duckje aanspreken. We nemen werk van elkaar over als de ene het wat drukker heeft, en dat was hier dan ook perfect een mogelijkheid geweest. Niet. Ontwijken.

Het staat je vrij hem hier te posten, ik heb geen bezwaren tegen de post zelf, echter wel tegen het feit dat hij weeral onder een onwijking is geplaatst. (en ik zet er speciaal voor even de 'ontwijken via derde'-regel voor aan de kant (voor enkel die ene post)

Dat begrijp ik. In eerste instantie zijn Sander en Netsky in overtreding geweest, en hadden beter moeten weten, Maar ik blijf het onrespectvol vinden dat er aan heel wat bans een onbepaalde termijn vasthangt. Ook al is iemand in fout, daarom moet die ene persoon daarvoor nog niet direct op de brandstapel. Een termijn op een ban kleven is een belangrijk onderdeel van de communicatie, en zou vermeden kunnen hebben dat bans vaak ontweken worden (een veelvoorkomend probleem toch niet). Nee, men moet geen overtredingen maken, maar dat betekent niet dat het qua communicatie tijdens een ban foutzit. En dan heb ik het niet op communicatie naar de derden toe, want daar heb ik het niet over, maar qua communicatie naar de personen zelf in kwestie toe.

Ik kan begrijpen dat je het privé druk hebt, maar in dit geval vind ik dat excuses voor het lange wachten op zijn plaats zijn. Het is niet moeilijk om dat te zeggen. We zeggen quasi 20 keer sorry op een dag. De waarheid ligt hem vaak in de middenweg. Netsky en Sander moeten zich excuseren voor hun gedrag, terwijl jij of het mod team zich ook moeten excuseren voor hun gedrag tijdens het verloop van de ban, en dan denk / hoop ik dat er wel een constructief gesprek uit kan komen. Beste vrienden zullen jullie wellicht nooit worden, maar in het belang van de community lijkt het me toch van noodzaak dat er hier een oplossing komt, en daarom vraag ik van elke zijde een inspanning. Volgens mij kan dat niet zo moeilijk zijn.
 
Reactiescore
746
Dat begrijp ik in eerste instantie. Sander en Netsky zijn in overtreding geweest, en hadden beter moeten weten, Maar ik blijf het onrespectvol vinden dat er aan hel wat bans een onbepaalde termijn vasthangt. Ook al is iemand in fout, daarom moet die ene persoon daarvoor nog niet direct op de brandstapel. Een termijn op een ban kleven is een belangrijk onderdeel van de communicatie, en zou vermeden kunnen hebben dat bans vaak ontweken worden (een veelvoorkomend probleem toch niet). Nee, men moet geen overtredingen maken, maar dat betekent niet dat het qua communicatie tijdens een ban foutzit. En dan heb ik het niet op communicatie naar de derden toe, want daar heb ik het niet over, maar qua communicatie naar de personen zelf in kwestie toe.
Ik snap je punt hier. Op elke ban staat een einddatum die we kunnen meegeven als dit gevraagd is. Dus daaraan zullen we (ik) aan werken.
Mijn punt blijft echter wel; zorg dat je niet banned geraakt.

k kan begrijpen dat je het privé druk hebt, maar in dit geval vind ik dat excuses voor het lange wachten op zijn plaats zijn.
Voorgaande post was quasi een excuus ook al staat het woordje 'sorry' er niet letterlijk in. Verder benadruk ik dat tot op heden (jaja, nog steeds) mijn deur open staat voor een constructief gesprek met de heren, maar nogmaals... de bal ligt bij hen. :)
Ik ben geen haatdragend persoon. Ik ben streng, dat wel. Ik geef inderdaad hele zware straffen (maar mijn tolerantie tegen dat het zover komt ligt vrij hoog ;) ) maar je komt bij mij heel ver door gewoon het gesprek op een deftige manier aan te gaan.
Ik geloof dat er hier een paar zijn die dat kunnen bevestigen (die eerder een perm hebben gehad van me maar al na 5 dagen vrij rondliepen, helaas mag ik geen namen noemen maar iemand in dit topic (of een ander met dit onderwerp) heeft er al iets over gezegd)
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
93
Ik vind het jammer dat het potje erdoor gecanceld is, maar ik ben het eigenlijk wel eens met de ban. Kan zijn omdat ik ergens anders zelf staff ben, maar ze waren zelf bewust dat ze ban ontweken en dat dit niet toegestaan is...
 

DeletedUser73016

Guest
Ik snap je punt hier. Op elke ban staat een einddatum die we kunnen meegeven als dit gevraagd is. Dus daaraan zullen we (ik) aan werken.
Mijn punt blijft echter wel; zorg dat je niet banned geraakt.


Voorgaande post was quasi een excuus ook al staat het woordje 'sorry' er niet letterlijk in. Verder benadruk ik dat tot op heden (jaja, nog steeds) mijn deur open staat voor een constructief gesprek met de heren, maar nogmaals... de bal ligt bij hen. :)
Ik ben geen haatdragend persoon. Ik ben streng, dat wel. Ik geef inderdaad hele zware straffen (maar mijn tolerantie tegen dat het zover komt ligt vrij hoog ;) ) maar je komt bij mij heel ver door gewoon het gesprek op een deftige manier aan te gaan.
Ik geloof dat er hier een paar zijn die dat kunnen bevestigen (die eerder een perm hebben gehad van me maar al na 5 dagen vrij rondliepen, helaas mag ik geen namen noemen maar iemand in dit topic (of een ander met dit onderwerp) heeft er al iets over gezegd)

Oké, daar kan ik me in vinden. Ik hoop dat er een oplossing komt, en dat er verbetering komt op gebied van communicatie (+ tijdsduur) tijdens een ban.
 
Bovenaan