[Speeltopic] WvW #289 Dorp 3: Mineender

DeletedUser74005

Guest
WvW #289: Lands Of Nevermore
Dorp 3: Mineender
(door Rick9399 & DemocratischeZwijmelaars)

047e0422b520927bef9b1e6f9e14a21f.png


Wat vooraf ging:

Waarde leden van Het Verzet,

Bij deze wil ik aan jullie het trieste nieuws bekend maken, dat mij zojuist verteld is. Onze uitvalsbasis in Runaria, de hoofdbasis van onze gemeenschap, is verloren. Het is van groot belang dat we deze stad zo spoedig mogelijk terugveroveren op het Bergvolk, voordat ze erachter komen wat zich in de tunnels en oude mijngangen rondom de nederzetting afspeelt.

Bij deze roep ik jullie allen af te reizen naar Runaria en u te verenigen in de wouden rondom Mineender. Vanaf daar zullen wij de opmars maken naar Coldvault en zullen wij het Bergvolk proberen te verjagen.

Moge God ons bijstaan,

Marcus Zonderland
12 Maart 1178


Instellingen:

index.php


Aantal spelers: 16
Klaagmuur: Nee
Eindtijd stemmen: 22:00 uur
Speciale Rollen naar: DemocratischeZwijmelaars en Rick9399 (in een privébericht op het Forum)
Lunch naar: DemocratischeZwijmelaars en Rick9399 (in een privébericht op het Forum)
Lynch (alleen voor juryleden): ROOD DIKGEDRUKT in het SPEEL-topic. Stem wijzigen: DZ  -> Mars
Stemmen voor bepalen Jury naar: DemocratischeZwijmelaars en Rick9399 (in een privébericht op het Forum)
Je mag niet op jezelf stemmen!
Verhaaltjes: Ja
Hints: Nee
Event(s): Nee
Aantal dorpen: 2
Netwerken/Claimen: Ja/Ja


Alternatief lynchsysteem (Uitleg van dorp 1):

Op dag 0 zal er een jury samengesteld worden en daarbij zal er ook een voorzitter aangewezen worden. Dit zal gebeuren aan de hand van een stemming. Deze jury zal bepalen wie er die dag gelyncht wordt. Iedere dag is er de mogelijkheid om een deel van de jury opnieuw te kiezen. De enige persoon die vanaf dag 1 iedere dag onderdeel zal blijven van de jury is de voorzitter. De voorzitter is de persoon die op dag 0 de meeste stemmen gekregen heeft.

De jury zal op dag 1 bestaan uit 7 leden (bij 15 spelers) en vanaf dat moment zal de jury iedere dag met één lid afnemen tot de samensmelting. Bij de samensmelting zal de jury uit 8 leden bestaan (bij 15/16 spelers) en zal vervolgens de jury ook iedere dag met 1 lid afnemen.

Na de samensmelting zal er vroege deadline (lees een deadline enkele uren voor het einde van de dag) zijn voor het bepalen van de nieuw jury.

Iedere speler brengt dagelijks zijn stemmen uit voor wie hij in de jury wil zien. Dit doet men in een PM op de volgende wijze:


3 stemmen voor spelersnaam
2 stemmen voor spelersnaam
1 stem voor spelersnaam
(iedere speler brengt dus 6 stemmen uit)


Stemmen is dus anoniem. Alleen het totaal aantal op de juryleden geplaatste stemmen wordt aan het einde van de dag bekend gemaakt. De overige stemmen niet.

Na iedere dag vindt er een nieuwe stemming plaatst. Alleen de voorzitter hoeft niet opnieuw verkozen te worden, aangezien hij onderdeel uit blijft maken van de jury van de volgende dag(en). De overige juryleden mogen maximaal 2 dagen achter elkaar onderdeel zijn van de jury, daarna dienen zij minimaal één dag geen onderdeel uit te maken van de jury, alvorens ze herkozen mogen worden.

De jury bepaalt op gebruikelijke wijze de lynch. De voorzitter heeft de beslissende stem bij gelijkspel.

Twee dorpen principe:

Deze ronde zijn er twee dorpen met verschillende instellingen. Het spel wordt in eerste instantie binnen deze twee dorpen gespeeld. Dit houdt dus in dat je als bewoner van dorp 1 geen acties uit kunt voeren op spelers van dorp 2 en andersom, tenzij de rolomschrijving anders voorschrijft. Het is voor spelers van dorp 1 niet toegestaan om in het speeltopic van dorp 2 te posten en vise versa. Spelers van dorp 1 mogen wél netwerken met speler van dorp 2.

Vanaf het moment dat er in totaal nog 16 of minder spelers in het spel zitten, zullen de dorpen samengesmolten worden. Er zal dan een nieuw topic geopend worden met het zogenaamde derde dorp. Vanaf dat moment wordt het spel vervolgd met de instellingen van het derde dorp. Alle rollen zullen behouden blijven, alleen de bijrol burgemeester zal vanwege de instellingen van het derde dorp komen te vervallen, de voorzitter zal daarentegen zijn rol behouden.

Vanaf het moment dat samensmelting plaatst vindt, wordt jullie verzocht om niet meer te posten in het topic van dorp 1 & 2 om het spel zo overzichtelijk te houden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser74005

Guest
Mogelijke Rollen

Goedjes

Burger:
- Een rol zonder speciale krachten.

Burger met Zilveren Bloed:
- Een burger die niet geïnfecteerd kan worden door de Infectiewolf.

Wreker:
- Moet voor de eerste deadline een spelersnaam doorsturen naar de spelleiding. Wanneer deze speler sterft, zal de Wreker in een Beul veranderen.
- Wanneer de uitgekozen speler sterft door de Lynch, zal de Wreker niet in een Beul veranderen.
- De Wreker sterft als Beul, wanneer zijn uitgekozen speler geluncht is/gedood is door een speciale actie.

Cherubijntje:
- Stuurt iedere nacht een bericht naar de spelleiding met daarin de naam van een speler en de rol, die hij denkt dat deze speler heeft. Daarnaast stuurt hij ook 2 namen van spelers, die hij wil beschermen.
- De rol ‘Burger’ en bijrollen mogen niet geraden/ingestuurd worden.
- Heeft hij de rol van de speler goed geraden, worden de 2 spelers beschermd tegen de lunch.
- 2 nachten achter elkaar dezelfde spelers beschermen is niet toegestaan.
- Het Cherubijntje mag ook zichzelf beschermen. Echter mag hij dit ook niet tweemaal achter elkaar doen.
- Na nacht 3 groeit het cherubijntje op. Bij 2/3 rollen goed geraden, wordt hij een Oneven-Beschermengel (mag nacht 5/7/9 etc. een speler beschermen), bij 3/3 een Beschermengel.

Beschermengel:
- Kan elke dag iemand opgeven, deze persoon wordt dan beschermd tegen de lunch.
- Mag niet 2 keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen.
- Mag ook zichzelf beschermen.

Dwaze Heks:
- Heeft een levensdrankje en een doodsdrankje.
- De Dwaze Heks weet echter niet hoe deze drankjes werken! Hij kan de drankjes alleen maar weggeven aan andere spelers. Alle andere spelers weten wél hoe de drankjes werken en kunnen zelf bepalen wanneer ze deze gebruiken. Spelers krijgen het direct van de spelleiding te horen, wanneer zij een drankje gekregen hebben en kunnen deze drankjes direct inzetten.
- Er wordt niet bekend gemaakt wie er gered is, wanneer een levensdrankje is gebruikt.
- Met het doodsdrankje kan ’s nachts een persoon vermoord worden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.

Gebroeders:
- De gebroeders leren elkaar tijdens het spel kennen.
- Elke nacht mag hij een naam insturen naar de spelleiding. Hij krijgt vervolgens te horen of deze speler een gebroeder is of niet.
- Hoeveel gebroeders er in het spel zitten, wordt niet bekend gemaakt.

Beul:
- Mag eenmalig iemand doden, dit doet hij door de naam van de betreffende speler in een PM naar de spelleiding te sturen of door in het topic DUIDELIJK (je bent er zelf verantwoordelijk voor dat het duidelijk is voor de spelleiding dat je je actie inzet) te zeggen: ik beul *spelersnaam*.
- Dit is een dagactie, iedereen ziet dus wie de beul is.

Priester:
- Mag eenmalig wijwater over een speler heen gooien. Wanneer deze speler een Weerwolf, Infectiewolf, Verkouden Wolf, Moederwolf, Eigenwijze Wolf of Grote Boze Wolf is of een Heks, dan sterft deze persoon. Anders gebeurt er niks.
- Dit is een dagactie, dus iedereen ziet dat deze persoon de priester is. (let er echter wel op, dat er een Ketterse Wolf of een Ketter in kan zitten. Wanneer zij hun acties uitvoeren, zal er ook komen te staan dat de 'Priester' een actie heeft uitgevoerd)


Jager:
-    Neemt iemand mee in zijn dood
-    Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit sterft, zal hij niemand meenemen in zijn graf. Of hij nu wel of geen schot geplaatst heeft.


Huidenwisselaar:
- De huidenwisselaar mag tijdens de nacht zijn eigen huid verwisselen met die van een speler naar keuze. Alle acties die op hem uitgevoerd worden, zullen effect hebben op zijn doelwit en vise versa.
- De huidenwisselaar dient een PM te sturen naar de spelleiding voor de deadline met de naam van de persoon waarmee hij wil wisselen.
- De huidenwisselaars mag niet twee nachten achter elkaar van huid verwisselen met dezelfde speler.
- De wisselactie geldt voor de nachtacties en de dagacties de dag erop. Dit geldt dus ook voor de Lynch! ls de huidenwisselaar zijn actie op dag één gebruikt, geldt deze dus voor de nachtacties van dag 1 en de dagacties van dag 2.
- De persoon waarmee hij zijn huid verwisseld heeft, krijgt dit niet te horen. Die persoon behoudt daarnaast al zijn speciale krachten.


Wapensmid:
- De wapensmid geeft om de 3 nachten iemand een wapen mee. De persoon die het wapen krijgt, zal hierover een PM ontvangen van de spelleiding. Deze persoon krijgt niet te horen wie de Wapensmid is.
- Dit wapen kunnen deze spelers gebruiken om iemand mee te nemen bij hun dood.
- De wapensmid mag niet zichzelf kiezen.

Slechtjes

Weerwolf:
- Een wolf zonder extra krachten.
- Weerwolven lunchen (indien lunch mogelijk is) elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen.
- Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- De wolven mogen met elkaar overleggen.

Moederwolf:
- De moederwolf weet wie de welp/welpen is/zijn en mag ermee overleggen.
- Het contact tussen de wolven en de welp(en) is afhankelijk van de moederwolf.
- De moederwolf is voor de rest een doodgewone wolf.

Infectiewolf:
- Mag tijdens een willekeurige nacht een speler infecteren.
- De geïnfecteerde speler verandert in een Weerwolf en zal toetreden tot de wolvenchat.
- Waaneer een infectie mislukt, zal het infectietarget een bericht ontvangen van de spelleiding dat de infectiewolf is langs geweest.
- De infectiewolf mag de nacht na een mislukte infectie gewoon weer opnieuw een speler (proberen te) infecteren.
- De Infectie is niet in plaats van de lunch.

Welp:
- Welp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent de welp de wolven niet.
- Welp mag één keer per dag spelers proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de welp dit goed zal diegene sterven.
- Welp groeit op na een onbekende dag en verandert dan in een gewone weerwolf. Dan wordt ook bekend voor de welp wie de andere wolven zijn.
- Welp kan geen burgers en speciaaltjes welpen die hun actie al hebben uitgevoerd. Let op! Dit heeft alleen betrekking op speciaaltjes met een DAG-actie!

Verkouden Wolf:
- Deze wolf kan tijdens een willekeurige nacht een speler infecteren met zijn verkoudheid. Die speler zal echter geen volwaardige wolf worden, maar zal veranderen in een Welp.
- De geïnfecteerde speler verandert in een welp en zal na 3 dagen of 2 succesvolle welppogingen opgroeien en toegang krijgen tot de wolvenchat.
- Wanneer een infectie mislukt, zal het infectietarget een bericht ontvangen van de spelleiding dat de verkouden wolf is langs geweest.
- De verkouden wolf mag de nacht na een mislukte infectie gewoon opnieuw een speler (proberen te) infecteren.
- De Infectie is niet in plaats van de lunch.

Ketterse Wolf:
- De Ketterse Wolf heeft net als de priester een flesje heiligwater. Dit heiligwater is echter nep en er gebeurt dus niks wanneer het over een speler heen gegooid wordt.
- De actie van de Ketterse Wolf is een dagactie. Wanneer hij zijn actie uitvoert, komt er te staan dat een Priester (in plaats van de Ketterse Wolf) zijn watertje over iemand heen heeft gegooid.
- De actie van de Priester heeft geen effect op de Ketterse Wolf.

Eigenwijze Wolf:
- Mag eenmalig de Lunch overdag uitvoeren. De Eigenwijze wolf mag hierbij zelf het Lunchtarget bepalen en hoeft niks te overleggen met zijn medewolven. Hij stuurt het Brunchtarget naar de Spelleiding in een privébericht.
- De Lunch van de daaropvolgende nacht zal niet plaatsvinden. De 'Brunch' is in plaats van de Lunch van de daaropvolgende nacht.
- De Brunch heeft geen last van speciale acties, zoals Levensdrankjes, Beschermengels e.d..
- De actie van de Eigenwijze Wolf mag pas vanaf dag 2 ingezet worden.
- Doordat de actie overdag plaatsgevonden heeft, weten de burgers na de aanval van de wolven wel hoeveel Slechtjes er zijn. Dit aantal wordt gelijktijdig met de Brunch bekendgemaakt.
- Ondanks dat het een dagactie is, blijft de identiteit van de Eigenwijze Wolf wél onbekend.

Lieveling (=Bijrol):
- Een hulpje van de wolven. Wordt voor de eerste nacht gekozen door de wolven en zal vanaf dat moment winnen samen met de wolven.
- De lieveling is een hulpje en mag geen lunch opsturen.
- Als de lieveling bijv. Jager is mag die in zijn dood nog iemand mee nemen. Dit is dus bij elke rol. Bij het doodgaan van de lieveling zal het bekend worden gemaakt dat hij/zij lieveling is.

Grote Boze Wolf:
- Mag eenmalig een extra Lunch doorgeven. Tijdens één nacht zijn er dus 2 lunches. Deze extra Lunch dient in een privébericht aan de spelleiding doorgestuurd te worden.
- Wanneer een volwaardige medewolf (hulpjes tellen dus niet mee) sterft, zal de kracht van de Grote Boze Wolf komen te vervallen.
- Voor de extra Lunch tellen dezelfde regels als voor de normale Lunch. Wanneer er bijvoorbeeld een Levensdrankje ingezet wordt, zal geen van de twee Lunches doorgaan. De Grote Boze Wolf is dan zijn actie kwijt en kan deze niet opnieuw gebruiken.

Neutraaltjes

Cupido:
- Mag zichzelf aan iemand anders koppelen.
- Het koppel mag met elkaar overleggen!
- Wanneer de ene dood gaat, sterft de andere ook vanwege liefdesverdriet.
- g/g koppel wint met de goedjes, g/s vormt een 3e partij.
- Cupido mag zich ook aan iemand van het andere dorp koppelen!

Slotenmaker:
- Mag elke nacht een speler naar keuze opsluiten.
- De opgesloten speler zal die nacht hoe dan ook overleven.
- Alle acties van of op de opgesloten speler zullen mislukken.
- De slotenmaker moet voor de derde nacht besluiten of hij goed of slecht wordt. Kiest hij niet, dan wordt hij automatisch goed.
- Voor slotenmakers die elkaar opsluiten zal degene die zijn actie als eerst instuurt hem uitvoeren, de tweede slotenmaker zit dan opgesloten (en kan zijn actie niet meer uitvoeren).

Saboteur:
- Mag elke nacht een speler saboteren.
- Een gesaboteerde speler kan zijn actie die nacht niet uitvoeren.
- Na een nacht gesaboteerd te hebben, moet de saboteur een nacht pauzeren.
- De saboteur moet voor de derde nacht besluiten of hij goed of slecht wordt. Kiest hij niet, dan wordt hij automatisch goed.
- Voor saboteurs die elkaar saboteren zal degene die zijn actie als eerst instuurt hem uitvoeren, de tweede saboteur is dan gesaboteerd (en kan zijn actie niet meer uitvoeren).

Bijrollen

Burgemeester:
-    Wordt op dag 1 democratisch gekozen.
-    De stem van de burgemeester telt niet dubbel.
-    Bij gelijkspel is de stem van de burgemeester wel doorslaggevend.
-    Kiest na zijn dood zijn opvolger.


Voorzitter:
– Wordt op dag 1 democratisch gekozen.
– De stem van de voorzitter is doorslaggevend bij gelijkspel.
– Na zijn dood kiest hij zijn opvolger. Deze speler dient op dat moment onderdeel uit te maken van de jury.
– Bij de samensmelting behoudt de voorzitter zijn rol.


Koning:
– De koning bepaalt wie in zijn land de macht in handen heeft. Wanneer de koning niet tevreden is over de Voorzitter, mag hij deze afzetten.
– Mag éénmalig in het spel de Voorzitter afzetten. De nieuwe Voorzetter wordt bepaald aan de hand van de meest recente stemming; de speler met de meeste stemmen zal de nieuwe Voorzitter worden.
- Dit is een dagactie, de Koning wordt dus bekend gemaakt.


Lieveling (=Slechtje):
- Een hulpje van de wolven. Wordt voor de eerste nacht gekozen door de wolven en zal vanaf dat moment winnen samen met de wolven.
- De lieveling is een hulpje en mag geen lunch opsturen.
- Als de lieveling bijv. Jager is mag die in zijn dood nog iemand mee nemen. Dit is dus bij elke rol. Bij het doodgaan van de lieveling zal het bekend worden gemaakt dat hij/zij lieveling is.


Dag & Nacht Volgorde

Overdag:
Lieveling
Koning
Beul
Eigenwijze Wolf
Priester/Ketterse Wolf
Dwaze Heks (weggeven drankje)
Lynch

Nacht:
Saboteur/Slotenmaker
Huidenwisselaar
Beschermengel/Cherubijntje (beschermactie)
Lunch/Grote Boze Wolf
Welp
Infectiewolf/Verkouden Wolf
Levensdrankje
Dooddrankje
Wapensmid
Gebroeder


Overig:
Jagersactie: wanneer hij sterft.


Cupido: moet zich voor de eerste lynch/lunch gekoppeld hebben.
Cherubijntje: Krijgt pas aan het einde van nacht 3 te horen in welke rol hij verandert.
Wreker: verandert in een Beul op het moment dat zijn target sterft. (m.u.v. lynchdood)

Overige Informatie

  • Slechtjes winnen bij gelijkspel. Bij 6 spelers winnen de slechtjes dus als er minimaal 3 slechtjes over zijn.
  • Neutrale partijen winnen ook bij gelijk spel, wanneer er geen specifieke overwinningsvoorwaarde is vermeld in de rolomschrijving. Deze winst gaat voor wolvenwinst. (denk hierbij ook aan g/s-koppels)
  • Rollen kunnen er meermaals inzitten.
  • Screenshots van bijvoorbeeld PM's & skypegesprekken zijn verboden. Wanneer je ze toch plaatst, val je dood. Dit geldt tijdens netwerkpotjes ook voor screenshots, die op Skype naar elkaar gestuurd worden. Gekopieerde Skype-gesprekken zijn wel toegestaan, aangezien deze handmatig aangepast kunnen worden.
  • Wanneer een speler tot 2 keer toe (achter elkaar) niet stemt, zal hij doodvallen. Als er sprake is van een koppel, zal slechts de inactieve helft doodvallen. De andere speler van het koppel, die wel nog actief is, zal gewoon verder kunnen spelen.
  • Wanneer een speler denkt dat er geen wolven in het spel zitten, mag hij ZWARTE DOOD (dikgedrukt+Caps Lock) zeggen in het topic. Klopt het, dan wint hij. Zo niet, valt hij dood. Mocht de speler (die Zwarte Dood gezegd heeft) gekoppeld zijn, zal het gehele koppel doodvallen.
  • Speel naar de rol die je hebt! Dit houdt bijvoorbeeld in dat je als Infectiewolf niet bij een goedje je rol mag gaan claimen, als je deze speler later wilt infecteren. Als slechtje wil je dat je ware aard niet ontdekt wordt en probeer je over te komen als goedje, dan ga je niet bij een goedje claimen. Overtreden van deze regel zal zeer zwaar bestraft worden.
 

DeletedUser74005

Guest
Deelnemerslijst:

1. Dragonwoman
2. Monobear
3. Pierre the pieter -> Pietvanl
4. BloodWolf14 (Voorzitter)
5. Beautiful Creatures

6. Loyal
7. Kratje Schultenbräu

8. Generaal flügel -> The Minion
9. Hopeful
10. Castiel.
11. Jessicavd
12. TUTM -> Dark-Knight -> Beast Incarnated
13. Single Malt

14. Tigor
15. ImAlbatroaz -> Wolfhunter1999
16. Jo han


Jury:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser74005

Guest
De Samensmelting:

Het tweede deel van deze ronde zal nu gespeeld gaan worden. Jullie zijn nog met 16 spelers over en de komende dagen zal dat aantal waarschijnlijk weer drastisch gaan afnemen!

Enkele belangrijke punten:
- Deadline voor eerste jurystemmen van IEDEREEN morgen om 15:00 uur! (uitslag wordt direct daarna bekend gemaakt, zodat er nog genoeg tijd is voor ieder jurylid tot de deadline om een stem te plaatsen)
- BM-functie vervalt. (helaas Hopeful) De Voorzitter zal blijven (Jeej voor Bloodwolf)
- De jury-stemmen van dorp 1 van vandaag waren nutteloos! Jullie moeten opnieuw stemmen. Alle stemmen die vanaf nu binnenkomen (dus vanaf circa 23:00 uur), zullen geteld worden. Alles daarvoor niet!
- Voor mogelijke slechtjes uit dorp 2; jeej er is weer lunch.
- Vanaf heden zullen er ook geen spelers meer vervangen worden.
- Deadline Dag 5: morgen om 22:00 uur!

Veel succes allemaal! Er mag vanaf nu gepost worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
93
oke iemand die ex-dorp 2 kan helpen want niemand kan er wat van
Ik denk wel dat we voornamelijk tussen jullie moeten zoeken voor slechtjes xD
 

DeletedUser74597

Guest
succes allemaal , hopelijk hebben jullie het een beetje kunnen volgen

Ik heb net even bijde dorpen beetje zitten bekijken ,mijn conclussie is dat er in het oude dorp 1 waarschijnlijk geen
wolven meer inzitten (was vanavond geen lunch namelijk )

Dus word het vooral op zoek gaan naar de moederwolf en de welpen .
 

Deleted User - 2075062

Guest
oke iemand die ex-dorp 2 kan helpen want niemand kan er wat van

Hahaha precies dit dus

succes allemaal , hopelijk hebben jullie het een beetje kunnen volgen

Ik heb net even bijde dorpen beetje zitten bekijken ,mijn conclussie is dat er in het oude dorp 1 waarschijnlijk geen
wolven meer inzitten (was vanavond geen lunch namelijk )

Dus word het vooral op zoek gaan naar de moederwolf en de welpen .

Dit denk ik dus ook! Maar we moeten de aanwezigheid van een Lieveling en andere hulpjes hier niet weg gaan vlakken mensen. Het is immers gewoon zo dat 2 slechtjes op 15 spelers (dorp 1) gewoonweg niet kan.

Ik vind wel dat we moeten starten bij de spelers van dorp 2 trouwens
 

DeletedUser78393

Guest
@Jo Han ik hoop dat je blij bent met jezelf. Ik ben namelijk ook echt blij dat ik tijd en moeite steek in het leiden van een spel, alleen om het te laten verpesten door een snotneus die toevallig mod is.

Sorry iedereen, maar we hebben besloten de ronde te stoppen.

Het volgende spel dat ik leid is hopelijk op een nieuw forum met automatische nachtverwerking en moderators die wel fatsoenlijk na kunnen denken. Jullie zijn allemaal alvast van harte uitgenodigd (gaat nog wel even duren :p).

EDIT
Het snotneusgedeelte geldt niet meer voor Jo Han, dat wordt doorverwezen naar de hoge piefjes die besloten dat het niet nodig was om eerst contact met ons op te nemen voordat ze spelers bannen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser74597

Guest
@Jo Han ik hoop dat je blij bent met jezelf. Ik ben namelijk ook echt blij dat ik tijd en moeite steek in het leiden van een spel, alleen om het te laten verpesten door een snotneus die toevallig mod is.

Sorry iedereen, maar we hebben besloten de ronde te stoppen.

Het volgende spel dat ik leid is hopelijk op een nieuw forum met automatische nachtverwerking en moderators die wel fatsoenlijk na kunnen denken. Jullie zijn allemaal (behalve Jo Han) alvast van harte uitgenodigd (gaat nog wel even duren :p).
Ronde stoppen? verklaar uw nader met goede onderbouwing graag !
 
Reactiescore
1.468
Sorry, ik had niet veel keus.

Ik vind het ook jammer voor het potje en ruk voor de spelleiding maar bedenk dat de spelers die de overtreding begaan het in de eerste instantie zelf verpesten. Zij zijn degenen die de tegels overtreden en daarmee een ban riskeren.

Hier houd ik het verder ook bij.
 

DeletedUser74005

Guest
Lieve Lieve mensen,

Rick en ik willen hierbij aankondigen dat we de ronde stop gaan zetten. De reden hiervoor is dat twee spelers gebanned zijn en dat Jo Han ook niet verder speelt, omdat hij verantwoordelijk hiervoor is. Wij willen niet verder spelen in een ronde, waarbij Richard (*Netsky/Kratje Schultenbräu) en Sander (Sander14/.TheonlyPlanisA/ Wolfhunter1999) niet mee mogen doen.

Dit sub-forum is ons deel van de community en wij zetten ons allemaal gigantisch in om WvW draaiende te houden. Wij slagen hier met z'n allen in, want na bijna 10 jaar WvW is het forumdeel nog altijd in leven en is het tegenwoordig verreweg het actiefste deel van het TW-forum. Nu is het zo dat er vanuit het Community Management besloten is dat de spelers Sander14 en *Netsky een permaban verdienden en daar zijn wij het volledig mee oneens.

Rick en ik hebben ontiegelijke veel tijd in deze ronde gestoken en door het wegvallen van deze drie spelers, gaat het hele spel verloren en weigeren wij daarom extra tijd (ook vanwege principes) in deze ronde te steken. Het is zonde aangezien het enorm spannend beloofde te worden, maar met het wegvallen van drie spelers, valt er niks meer te redden.

Wij willen hierbij ook stellen dat wij het enorm jammer vinden dat men het blijkbaar nodig vindt om twee van de actiefste communityleden te verbannen. Binnen deze kleine en hechte community zou men na een lollige bui van een speler niet direct met de banhamer moeten zwaaien. Het is treurig om te zien dat een deel van het CM zich nog zo stug vasthoudt aan de regels van de tijd dat de TW-community nog een van de grootste van Nederland was.

Daarbij wil ik ook vooropstellen dat het Community Management zich zou moeten inzetten om initiatieven als het Spellenforum, als WvW zou moeten ondersteunen, aangezien het indirect zorgt voor meer betrokkenheid van spelers bij de community en het dus ook zorgt voor spelersbehoud. Het is heel triest om te zien dat eigenlijk indirect een deel van het CM ons juist tegenwerkt i.p.v. ons ondersteunt.

Mocht het CM de ban van Sander14 en *Netsky binnen nu en een paar dagen (eventueel na een goed gesprek) verwijderen, dan zal de ronde nog vervolgd worden. Tot die tijd zullen wij de ronde stopzetten.

@Poo. @Duckje

Mvg,
De Spelleiding

EDIT:

Daarna wil ik nog toevoegen dat ik dit bericht ontving van Jo Han:

Johan: Ik had het CM gevraagd of ze dit in overleg met de spelleiding wilden doen met het oog op een eventuele vervanging. Dat ze daar niet voor hebben gekozen is aan hun.
Johan: Meer heb ik niet te zeggen.

Ik heb respect voor zijn reactie, snap dat hij dit doet als mod en ik vind dat hij deels juist gehandeld heeft door aan te geven aan het CM dat hij wil dat er overleg plaatsvindt met de spelleiding.

Maar wat is nu het resultaat? JUIST, niemand heeft ons benaderd en er is gelijk een permaban op de twee accounts gegooid. Er is NIET naar het advies van de moderator in kwestie geluisterd en er is gewoon domweg een nieuwe ban op het account gegooid.

WvW is het actiefste deel van dit forum, ik durf zelfs te stellen dat wanneer rondes actief zijn, dit forum zeker 60% van de dagelijkse reacties bevat. Zoals Rick mooi verwoordde; jullie dienen nu dus ook moderatoren voor WvW te zijn en dan zou het behoorlijk fijn zijn, als jullie voor het besluit eerst contact opnemen met de spelleiding, want ZIJ steken weken tijd in deze ronde en ZIJ zetten zich in voor deze community.

Dat de spelers gebanned zijn, is zeer triest. Dat het advies van een moderator gewoonweg genegeerd wordt en er totaal geen rekening gehouden wordt met de omstandigheden/het spel, is nog véél triester.

Ik hoop dat jullie dit recht gaan zetten!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.277
Sorry, ik had niet veel keus.

Ik vind het ook jammer voor het potje en ruk voor de spelleiding maar bedenk dat de spelers die de overtreding begaan het in de eerste instantie zelf verpesten. Zij zijn degenen die de tegels overtreden en daarmee een ban riskeren.

Hier houd ik het verder ook bij.

Net de reden vernomen van Rick.

Jongens, besef even dat Jo Han hier inderdaad niets aan kan doen, dit moet hij gewoon uitvoeren in opdracht van het management of hij nu wil of niet en anders doet iemand anders het wel. Het gaat hier niet om een kleine overtreding.

Als die overtreding echter niet klopt, dan moet je dat dus even met @Duckje of @Poo. bespreken. Ik stel voor dat we het potje voorlopig een dag helemaal stilleggen tot we uitsluitsel van hen krijgen en daarna kijken wat we doen.

Grtz.
 

DeletedUser74597

Guest
Oke ik snap het 100% en geef jullie gelijk om stop te zetten ik zou het vreselijk vinden als die 2 leden nooit meer mee zouden kunnen spelen .
 
Bovenaan