[Speeltopic] WvW #257: Breaking Bad @Wakkerdam

DeletedUser77953

Guest
Ik snap inderdaad dat hij wilt proberen om wolven te vinden, aangezien dat de bedoeling is van dit spelletje... maar ik heb zelf in ieder geval nog nooit een wolf gevonden dankzij een BM stem. Wat wel mogelijk is, is dat er iemand hapt op zijn reactie waardoor we wel meer info krijgen

@BI er zijn toch wel een aantal spelers die ik ook erg goed vind hoor :p veel ervan doen alleen niet mee dit potje, maar het was meer algemeen wat ik zei dan puur op dit potje gericht ;)

De kans dat je fout zit bij het zoeken naar wolven via BM-stemmen is redelijk groot, maar het is imo nog altijd beter dan wild gokken. Vaak kan je uit de eerste bm stemmen niks halen, maar de beslissende bm stemmen zijn wel interessant om te bekijken.

Vroeger werd hierdoor tijdens de eerste nacht alleen de bm stemmen gedaan en de nacht erop de lynch/lunch zodat de spelers meer de tijd hadden. Helaas is dat nu niet zo.

@vetgedrukte dit vond ik dus interessant bij jokersbrain. Hij probeerde het aanvallen van wbjomo te stoppen door te zeggen dat hij er niet veel achter moet zoeken.
 

DeletedUser64575

Guest
Ik snap inderdaad dat hij wilt proberen om wolven te vinden, aangezien dat de bedoeling is van dit spelletje... maar ik heb zelf in ieder geval nog nooit een wolf gevonden dankzij een BM stem. Wat wel mogelijk is, is dat er iemand hapt op zijn reactie waardoor we wel meer info krijgen

@BI er zijn toch wel een aantal spelers die ik ook erg goed vind hoor :p veel ervan doen alleen niet mee dit potje, maar het was meer algemeen wat ik zei dan puur op dit potje gericht ;)

Toch kun je later in het spel wel een patroon zien in iemands posts, vaak beginnend bij de BM-stem.

Maar wat Tigor zegt, ik probeerde vooral wat leven in het potje te blazen zonder direct met onzin te spammen. Ik zou Game niet willen verdenken op basis van wat ik tot nu toe van hem gezien heb, maar dat neemt niet weg dat zijn BM-stem op Tigor opvallend was. Wellicht is hij bang om mee te lopen of doet hij maar gewoon wat hem het beste lijkt.

De kans dat je fout zit bij het zoeken naar wolven via BM-stemmen is redelijk groot, maar het is imo nog altijd beter dan wild gokken. Vaak kan je uit de eerste bm stemmen niks halen, maar de beslissende bm stemmen zijn wel interessant om te bekijken.

Vroeger werd hierdoor tijdens de eerste nacht alleen de bm stemmen gedaan en de nacht erop de lynch/lunch zodat de spelers meer de tijd hadden. Helaas is dat nu niet zo.

@vetgedrukte dit vond ik dus interessant bij jokersbrain. Hij probeerde het aanvallen van wbjomo te stoppen door te zeggen dat hij er niet veel achter moet zoeken.

Joker vind ik ook verdacht posten. Vooral wat spammy berichten en een soort verdediging voor Game.
 
Reactiescore
1.015
Was een grapje he mooie Arlena :D Maar wel verdacht dat jij hem komt verdedigen!

Ik haal deze er nog even bij. Tigor die reageert nadat Joker Green (al dan niet serieus) beschuldigde van een meeloopstem om vermeend een reactie uit te lokken. Het is dus niet meteen wolfs van Arlena, maar wel raar dat ze er zelf opp ingaat. Net zoals het raar is dat Joker de nood voelt om Game te 'verdedigen'.

Moet zeggen dat ik voorlopig enkel rare dingen zie, geen wolfse.
 
Reactiescore
167
Ik haal deze er nog even bij. Tigor die reageert nadat Joker Green (al dan niet serieus) beschuldigde van een meeloopstem om vermeend een reactie uit te lokken. Het is dus niet meteen wolfs van Arlena, maar wel raar dat ze er zelf opp ingaat. Net zoals het raar is dat Joker de nood voelt om Game te 'verdedigen'.

Moet zeggen dat ik voorlopig enkel rare dingen zie, geen wolfse.

Jup, het enige wolfse wat ik tot nu toe gezien heb is jouw profielfoto:D
 
Reactiescore
3.586
Ja zeker, ik doe altijd mijn best. Ik ben van plan actief te zijn, al verschilt het per persoon wat ze actief vinden haha.

Verder is het helaas nog wat inactief zie ik. Ik zag trouwens dat iemand lekker aan het doorhameren was om een BM stem en een ander vond dat overbodig (weet nu ff niet de namen). Op dag 1 kan je alleen maar wolven vinden op basis van BM stem of claimen/netwerken. Aangezien het laatste niet toegestaan is of gebeurd moet het op basis van BM stem. De speler die vond dat we niet te veel moeten zoeken achter een bm stem is daarom mijn nummer 1 verdachte (ook door gebrek aan beter)

Ik zal zo kijken wie deze spelers precies waren. Volgens mij was het watblaasjeopmijnoor die aan het doorhameren was op de bm stem van gamebreaker (zijn bm stem was op tigor). Jokersbtain was degene die vond dat we er niet te veel achter moesten zoeken. Dit zouden zomaar 2 slechtjes kunnen zijn.

Buiten dit is mij nog niks opgevallen. Ik ben benieuwd naar wat anderen hiervan vinden.

Game was (dacht ik niet zo'n ervaren speler) dus ik zou er oprecht niet veel achter zijn BM stem zoeken. Draai al wat potjes mee en heb al veel ergere dingen gezien van spelers die goedjes waren. Ik zie er geen logica in om op Tigor BM niet als goedje nog als slechtje dus welke conclusie kunnen we hieruit trekken?

Opzich heb je gelijk, maar ik zou hier niet te diep op ingaan... BM stem is eigenlijk ook gewoon een persoonlijke voorkeur uit het lijstje van de "ervaren" spelers, waarbij iedereen het zelf invult wie ze het liefste hebben. Persoonlijk ga ik vaak naar BI omdat ik hem een goede speler vind, en omdat ik in mijn eerste potje ooit met hem een koppeltje was. Dat schept (bij mij iig) dan toch een soort "band" waardoor ik eerder hem kies dan iemand anders, terwijl er inderdaad nog 3-4 anderen zijn die niet minder zijn dan BI :)

Ooo wat lief, zou je uw band met Gilles eerder als een gewone band omschrijven of toch eerder zo'n sterke band zoals wolven die hebben?

Joker vind ik ook verdacht posten. Vooral wat spammy berichten en een soort verdediging voor Game.

Ik was online, gelukkig en zag dat er nog amper wat gepost werd dus ik ging wat dollen ^^


Ik haal deze er nog even bij. Tigor die reageert nadat Joker Green (al dan niet serieus) beschuldigde van een meeloopstem om vermeend een reactie uit te lokken. Het is dus niet meteen wolfs van Arlena, maar wel raar dat ze er zelf opp ingaat. Net zoals het raar is dat Joker de nood voelt om Game te 'verdedigen'.

Moet zeggen dat ik voorlopig enkel rare dingen zie, geen wolfse.

Goed dat je verdedigen tussen aanhalingstekens zet hoor want dat stelde wel erg weinig voor lijkt me.
 

DeletedUser76681

Guest
Joker wat ben je actief zo de eerste dag :eek:

Maar
Ik zie er geen logica in om op Tigor BM niet als goedje nog als slechtje dus welke conclusie kunnen we hieruit trekken?

Wat bedoel je hier mee? Welke conclusie trek jij hier dan uit?
 
Reactiescore
3.586
Leuk om te horen, maar eerlijk gezegd zou ik geen BM willen worden. Als eeuwig slechtje heb ik nog nooit (de kans gekregen om) als goedje een wolf te vangen, dus ik denk niet dat ik de juiste persoon ben om uiteindelijk die afweging tussen goed en slecht te maken.

In ieder geval: Beast Incarnate.

WBJIMO Omdat hij geen BM wil zijn ondanks enkele mensen wel aangeven wel op hem te willen gaan. BM's worden in het algemeen als eerste gecontroleerd normaal gezien dus zou hij rap door de mand kunnen vallen. Als BM kan je ook goedjes vangen toch? Dus snap de argumentatie niet echt. Ben naar de bank nu over 30 min terug.
 
Reactiescore
3.586
Joker wat ben je actief zo de eerste dag :eek:

Maar


Wat bedoel je hier mee? Welke conclusie trek jij hier dan uit?

Ja ik ben ziek dus zat hele dag thuis, anders was ik werken en dus druk en stond mijn hoofd dus nog niet op dit potje ^^

Dat bedoel ik juist welke conclusie kan je daaruit trekken,... zegt totaal niets dus mijn conclusie is dat je er geen conclusie over moet maken :D
 

DeletedUser74966

Guest
Dat zijn eigenschappen die je bij bijna elke actieve en enigszins ervaren speler wel kunt invullen. Hij (of zij in dit geval) is eerlijk en volgt het spel. Waarom kies je nou specifiek voor Tigor en niet voor BI, joker, Mono, Dream of GG? Want die volgen ook alles, spelen al wat potjes mee en zijn ook eerlijk, mits ze goedje zijn. Wellicht zijn dat zelfs nog betere keuzes.
Omdat i k hen niet ken. Geen idee hoe zij normaal spelen en daar heb ik afgelopen potjes ook niet veel op gelet. Ik voel me, zoals Tigor zelf al aangaf, gewoon fijn met haar als BM. De stem is niet per se iets dat ik haar nu als beste zie ofzo want dat vind ik niemand. Ik weet ook niet wie het meest ervaren zijn op wat er is gezegd over personen na, maar ik ga liever uit van mijn eigen inschattingsvermogen.

En wat maakt het eigenlijk uit dat Jessica er vaak al vroeg uit ligt? Ze kan gewoon weer een nieuwe BM kiezen als ze eruit ligt.
Ik denk dat het toch veiliger is om 1 BM te hebben die als goedje gecontroleerd wordt. Je weet nooit wie een eventuele 2e BM wordt dus daar hoop ik ook niet op :s

Jokersbrain en gamebreaker. Uit ervaring kan ik zeggen dat als een wolf wordt aangevallen een medewolf vaak (on)bewust van onderwerp probeert te veranderen of de discussie probeert te stoppen zoals hier nu is gebeurd. Nu werd gamebreaker niet hard aangevallen ofso, maar is het toch hinderlijk om als wolf je zelf te moeten verdedigen of aandacht op je te krijgen. Vooral als minder ervaren speler.
Niks stoppen, gewoon niet online en dan niet verder kunnen gaan. Ik had best de hele middag met je willen discussiëren als ik daar de tijd voor had ;)
 

DeletedUser77953

Guest
WBJIMO Omdat hij geen BM wil zijn ondanks enkele mensen wel aangeven wel op hem te willen gaan. BM's worden in het algemeen als eerste gecontroleerd normaal gezien dus zou hij rap door de mand kunnen vallen. Als BM kan je ook goedjes vangen toch? Dus snap de argumentatie niet echt. Ben naar de bank nu over 30 min terug.

Dit is wel interessant. Had ik niet eens aangedacht.
 

DeletedUser74966

Guest
Wbj gaf antwoord op de vraag van joker of hij BM wilde worden.

dus ik vind eigenlijk het niet echt een top argumentatie van joker om wbj te lynchen omdat hij geen bm wilt zijn.
Dan nog vind ik de reden wel logisch. Niet in de picture willen komen is vaak wolvengedrag (zegt men) en BM wordt veel gecheckt (zegt men) waardoor je dan als wolf makkelijk gezien kunt worden.
 

DeletedUser76681

Guest
Wilt WBJIM BM worden?

Leuk om te horen, maar eerlijk gezegd zou ik geen BM willen worden. Als eeuwig slechtje heb ik nog nooit (de kans gekregen om) als goedje een wolf te vangen, dus ik denk niet dat ik de juiste persoon ben om uiteindelijk die afweging tussen goed en slecht te maken.

In ieder geval: Beast Incarnate.

en ook omdat bi aangaf om zijn bm stem mogelijk op wbj te zetten.

Joker en Wbj poste gelijktijdig :)

Ik kan wbj hier wel in volgen waarom hij dan geen bm wil zijn. Hij speelt niet slecht en zou een waardige bm kunnen zijn. Maar je hebt liever een bm die er 100% voor gaat.
 
Reactiescore
3.586
Als hij nu zei dat hij geen zin had om BM te worden omdat hij niet genoeg tijd daarvoor had of hij vind dat hij die rol niet goed opzich kan nemen ofzo iets kon ik daar in komen. Maar hij zegt nu dat hij geen BM wil zijn om goedjes te kunnen vangen. Dat is toch een rare redenering denk ik zo?
 

DeletedUser77953

Guest
Wbj gaf antwoord op de vraag van joker of hij BM wilde worden.

dus ik vind eigenlijk het niet echt een top argumentatie van joker om wbj te lynchen omdat hij geen bm wilt zijn.

Nja, als je goedje bent en mensen willen je als BM dan ontvang je dat met open armen. Dit is namelijk alleen maar goed en zorgt ervoor dat er iig geen slechtje als BM is. Als slechtje wil je liever geen BM worden, omdat de BM (vrijwel) altijd wordt bekeken. Hierdoor heb je sneller kans om gepakt te worden.
 
Reactiescore
3.586
en ook omdat bi aangaf om zijn bm stem mogelijk op wbj te zetten.

Joker en Wbj poste gelijktijdig :)

Ik kan wbj hier wel in volgen waarom hij dan geen bm wil zijn. Hij speelt niet slecht en zou een waardige bm kunnen zijn. Maar je hebt liever een bm die er 100% voor gaat.

Hij zegt juist dat hij dit potje EINDELIJK eens goedjes wilt vangen dat klinkt toch erg motiverend dus waarom niet voor de BM gaan dan?
 

DeletedUser64575

Guest
WBJIMO Omdat hij geen BM wil zijn ondanks enkele mensen wel aangeven wel op hem te willen gaan. BM's worden in het algemeen als eerste gecontroleerd normaal gezien dus zou hij rap door de mand kunnen vallen. Als BM kan je ook goedjes vangen toch? Dus snap de argumentatie niet echt. Ben naar de bank nu over 30 min terug.

Ik gaf gewoon mijn eerlijke mening. Verkies me tot BM als dat mijn onschuld bewijst. Ik ben bereid er 100% voor te gaan. Maar ik denk simpelweg dat iemand als BI die rol beter op zich kan nemen. Hoe dan ook heb ik niets te verbergen.
 

DeletedUser76681

Guest
Njaa ik heb net hetzelfde gedaan als Wbj een paar potjes geleden geloof ik toen er mensen mij de bm stem gaven. toen zij ik ook dat ik geen bm wilde zijn.
Blijkbaar moet je dat niet zeggen, want dat komt verkeerd dan over ^^
 
Bovenaan