Welkom op Wereld 78

Reactiescore
7
Ik vind 7 spelers echt heel erg weinig...
Maar ja, de rest van de settings is wel ok.
Het probleem ligt toch voor een groot deel aan het budget dat je erin wilt/kunt steken.
Ik zou graag meer gelijke kansen willen zien in een nieuwe wereld.

Geef mij maar weer eens een grote stam met 25-30 spelers, een de vroeger ridder met items ipv levels.
Toen waren er echt meerdere grote stammen met miljoenen punten, bijvoorbeeld op W23 en W28, etc.

Ik ga wel starten overigens.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.785
7 spelers is echt de max hoor, anders is de wereld al heel snel belist: echt geen reet aan anders. De werelden zijn veels te klein tegenwoordig, met een stam van 30 spelers ben je binnen 1 maand klaar: zeker op een snelheid 2 wereld.
 
Reactiescore
271
Prima snelheid, no haul met verhoogde gs productie is chill. Laag ledenaantal per stam ook een goede actie.

maar dan uitkijktoren mét ridders... hoog fakelimiet... dit wordt echt een block ok festijn.
Ook ben ik het niet eens met vrij gs versturen, dit werkt boosten alleen maar in de hand (ja, ook wanneer dit enkel in de stam mogelijk is)
 
Reactiescore
1.145
Het "geld harken" zal hem voornamelijk in de events zitten imo. Op farm werelden kun je door te farmen nog enigzins bij blijven zonder al te veel PP te spenden, maar daarentegen tijd te stoppen in het farmen. Op een no-haul wereld gaat het veelvuldig kopen/gebruiken van GS pakketjes een dermate verschil maken in edelimiet dat dit moeilijk recht te trekken is zonder PP.

Je hebt natuurlijk gelijk dat het verschil niet goedgemaakt kan worden omdat er niet gefarmd kan worden.

Echter is het ook zo dat in verhouding tot een speed 1 wereld met farm je hier 4x zoveel gs'en uit productie krijgt en items van events dus 4x minder effectief zullen zijn.

Dus ja je kunt het verschil niet compenseren met farmen maar neem savior of the north op w73 1 van de grootste abussers en 1 van de grootste farmers dus in zo'n geval zou je niks compenseren maar zou hij op w78 abussen krijgt hij er maar 1/4 efficiëntie uit.
 
Reactiescore
1.226
Echter is het ook zo dat in verhouding tot een speed 1 wereld met farm je hier 4x zoveel gs'en uit productie krijgt en items van events dus 4x minder effectief zullen zijn.

Het gaat niet zozeer om de verhouding tot een speed 1 wereld. Het gaat erom wat de verhouding is tot iemand die geen PP in een event stopt en niet kan farmen. Dat was mijn punt. Dat speed invloed heeft op de productie dat staat buitenkijf.

Ik zou niet perse stellen dat items van events 4x minder effectief zijn. Neem bijvoorbeeld een VB. Door kortere looptijden van handelaren zal er per saldo dus meer GS in een VB gestopt kunnen worden bij speed 2 dan bij speed 1 ( er vanuit gaande dat je een overschot aan pakketjes hebt en de 48u durende VB de beperkende factor is) is dit dan 4x minder effectief?
 
Reactiescore
1.226
Maar farmen kan een pp abusser ook doen dus is gewoon het zelfde als een hogere gs productie hebben.

Niet helemaal. Want farmen moet je tijd + activiteit er in stoppen (wordt met de scripts tegenwoordig ook minder) en GS productie komt vanzelf. Is dus in dat opzicht niet hetzelfde.

Iemand die niet abused moet het alleen van zijn GS productie hebben terwijl iemand die abused extra GS kan vergaren dmv events. Nu heeft elke speler de kans om PP te spenderen alleen niet elke speler heeft de kans (op deze wereld) om het verschil goed te maken met farmen. Affijn volgens mij begrijpen we mekaar wel.

Voordeel voor de niet abusers is nog dat er vrij GS rondgestuurd kan worden binnen de stam. Hierdoor kan een edellimiet nog wat gemakkelijker opgehoogd worden.
 
Reactiescore
372
7 spelers is echt de max hoor, anders is de wereld al heel snel belist: echt geen reet aan anders. De werelden zijn veels te klein tegenwoordig, met een stam van 30 spelers ben je binnen 1 maand klaar: zeker op een snelheid 2 wereld.
Je hebt natuurlijk gelijk dat het verschil niet goedgemaakt kan worden omdat er niet gefarmd kan worden.

Echter is het ook zo dat in verhouding tot een speed 1 wereld met farm je hier 4x zoveel gs'en uit productie krijgt en items van events dus 4x minder effectief zullen zijn.

Dus ja je kunt het verschil niet compenseren met farmen maar neem savior of the north op w73 1 van de grootste abussers en 1 van de grootste farmers dus in zo'n geval zou je niks compenseren maar zou hij op w78 abussen krijgt hij er maar 1/4 efficiëntie uit.

Gaan jullie spelen?
 
Reactiescore
216
Ik vind de wereld niet slecht, had liever ridders gezien zonder skills & Fakelimiet anders gezien, maar dat gaat me niet tegenhouden :D
 
Reactiescore
1.893
Prima instellingen, alleen jammer dat OS buiten de stam weer uitgeschakeld is
 
Reactiescore
1.962
Prima instellingen, alleen jammer dat OS buiten de stam weer uitgeschakeld is

Waarom eigenlijk? Als je OS buiten de stam aanzet kan je net zo goed het stamlimiet verhogen naar 20 want krijg je toch allerlei allianties die mekaar ondersteunen.
 
Reactiescore
5.693
Waarom eigenlijk? Als je OS buiten de stam aanzet kan je net zo goed het stamlimiet verhogen naar 20 want krijg je toch allerlei allianties die mekaar ondersteunen.
Omdat het verschrikkelijk leuk is OS te timen bij het blitzen als je tegenstander lekker aan het slapen is!
 
Reactiescore
1.893
Waarom eigenlijk? Als je OS buiten de stam aanzet kan je net zo goed het stamlimiet verhogen naar 20 want krijg je toch allerlei allianties die mekaar ondersteunen.
Heel simpel: omdat je dan geen def kunt timen achter je edels en je dat gewoon resulteert in een constante backdraftwar. Vind ik persoonlijk gewoon niet interessant. Laat mij maar gewoon een blitz uitvoeren en bijvoorbeeld een CF proberen te pakken met getimede def erachter in plaats van dat je bij voorbaat al weet dat de kans 99% is dat je gerecapped gaat worden. Zelfs als je tegenstander er op dat moment zelf niet is. Met een beetje waardige tegenstander zal het front toch stacked staan en zullen er structureel recapedels klaarstaan. Wie die backdraftwar dan gaat winnen wordt dan domweg een kwestie van wie z'n edels het kortst lopen en als aanvallende partij zul je daarbij altijd in het nadeel zijn. Dit geldt uiteraard niet alleen voor blitzes, maar ook gewoon voor grootschaligere offensieven en massa's.

En daarnaast omdat je met een stammenlimiet van 7 - wat ik overigens een aangename aanpassing vind - vrij snel aan de limiet zit waar je met een stamlimiet van 15 (neem W76 bijv.) nog wel één a twee vrije plekken overhoudt. Deze kun je dan bijvoorbeeld gebruiken om je MB in te gooien als hij incomings krijgt, wat hier dan al niet kan. Dan zou het gewoon fijn zijn als je deze kan OS'en zonder dat je hiervoor in dezelfde stam moet zitten. Al is dit voornamelijk van toepassing in de start.

Gaan jullie spelen?
Ga jij spelen?
 
Reactiescore
290
En daarnaast omdat je met een stammenlimiet van 7 - wat ik overigens een aangename aanpassing vind - vrij snel aan de limiet zit waar je met een stamlimiet van 15 (neem W76 bijv.) nog wel één a twee vrije plekken overhoudt. Deze kun je dan bijvoorbeeld gebruiken om je MB in te gooien als hij incomings krijgt, wat hier dan al niet kan. Dan zou het gewoon fijn zijn als je deze kan OS'en zonder dat je hiervoor in dezelfde stam moet zitten. Al is dit voornamelijk van toepassing in de start.

Het tijdelijk opnemen van een MB om hem te kunnen OS'en is op deze wereld niet mogelijk aangezien hij de eerste 3dagen geen OS kan ontvangen.
Jij zal dus zelf naar hun stam moeten overstappen daarvoor :) Dus die extra plaatsjes hebben sws al minder nut op deze wereld door die regel.
 
Reactiescore
1.893
Het tijdelijk opnemen van een MB om hem te kunnen OS'en is op deze wereld niet mogelijk aangezien hij de eerste 3dagen geen OS kan ontvangen.
Jij zal dus zelf naar hun stam moeten overstappen daarvoor :) Dus die extra plaatsjes hebben sws al minder nut op deze wereld door die regel.
Je moet 3 dagen lid van een stam zijn om te sturen. Ontvangen van OS is wel direct mogelijk.
 
Reactiescore
290
Verkeerd gelezen idd, my bad :D
Zou op zich ook wel eens een interessante instelling kunnen zijn.
Weg met de stamhoppers!

EDIT: in deze post van duckje klopt het wel wat ik zeg..
Ledenlimiet = 7 geworden.
Tevens moet je 3 dagen lid zijn van een stam voordat je ondersteuning kan krijgen.
Misschien best even duidelijkheid scheppen @Duckje aangezien het anders vermeld staat in Wereldinstellingen?
Daar staat namelijk dat je 3 dagen lid moet zijn om te verzenden maar wel gelijk kan ontvangen.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan