Welkom op Wereld 78

Reactiescore
11
Classic is wel hoger over het algemeen.
Sure je kunt op deze wereld wel hoger halen dan op classic
9600 base
+ 9600 ~ 100% bonus dorp
+ 960 ~ 10% permanent gs buff
+ 960 ~ 10% stam productie bonus
+ 960 ~ 10% castle assault bonus
+ 1440 ~ 15% ridder bonus
+1920 ~ 20% gs productie pp
+2880 ~ 30% oorlogsinspanning
+1728 ~ zwarte gs productie vlag
+1728 ~ vlaggen booster
= 31.776 gs per uur

Maar realistisch gezien staan meeste buffs hiervan natuurlijk niet aan.
classic is het iig zeker hoger, daar zit je meestal rond de 22k.

Ah, ok Classic blijft mss wel hoger maar het scheelt toch niet veel meer ;)
 
Reactiescore
461
Top instellingen..... :rolleyes: Daarom zijn de speed werelden nu bijna even groot als de normale werelden...... Lekker bezig inno!

degene wie de meeste PP boost wint! wat een skilssss
Dit zijn net lekkere instellingen, je kan hetzelfde zeggen over farmen, met FA maar een paar knopjes induwen en met wat farmscripts is het tegenwoordig amper werk voor extra gs inkomsten. No haul en deze snelheid kan je dus heel tactisch uitbouwen, het is inderdaad niet zo fair als je veel abusers naast je hebt liggen maar met de juiste diplomatiek geraak je de start wel door. En vanaf goed uitgebouwde gs en meerdere dorpjes hoeft er geen pp meer gebruikt te worden om continue goed te blijven doorgroeien.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.477
Laat ons hopen dat er snel een w79 komt met leuke instellingen want ik denk dat er op deze wereld echt amper tot niet serieus gespeeld gaat worden :D
Waarom? Toren, 50ms en 7 stamlimiet zijn hele mooie instellingen hoor.
 
Reactiescore
1.380
1610389976460.png

Mooie is dat we dit de hele dag door doen en al bijna begin terug hebben haha. Dus wie abused hier nu?
 
Reactiescore
1.892
Heel simpel.
als je gs lvls hoog hebt hoef je niks te kopen want dan krijg je meer dan genoeg gs binnen. Met een gs vlag en die 20% komt er in no time zoveel binnen dat dat meer dan voldoende is en na 2 dagen geen beurs meer nodig gehad alleen moet je je focus wel op gs leggen en dat doen de meeste niet.

dus voor beginners een prima wereld omdat je ook geen voordeel kan halen met farmen wat wij heel graag doen eigenlijk.
Je kan ook al zien dat de beursen al snel vol lopen op deze wereld.
Ben ik het niet helemaal mee eens eigenlijk. Ik vind het juist eerder andersom: het is juist een slechtere wereld voor beginners. Waar je normaal een gebrek aan skills/ervaring kan compenseren door te farmen en te roven, is er hier sprake van zo efficiënt en kundig mogelijk starten en omgaan met je GS. Spelers die al langer meegaan en dit kunnen, zullen daarmee altijd een voorsprong houden op beginners. Farmen bestaat namelijk uiteraard voor een klein deel uit strategie, maar het overgrote deel hiervan komt toch echt neer op activiteit en domweg op je plakkerige toetsenbord rammen. Als je geen ervaring hebt met starten/dit niet goed kunt, zal je dus sneller achterlopen dan op een wereld waar je inefficiënt gs-gebruik kunt compenseren met farmen & RT. Het enige voordeel voor beginners tov een andere (haul) wereld is dat de productiefactor hier hoger ligt, maar om op basis daarvan te concluderen dat beginners in het voordeel zijn zou ik zeker niet willen zeggen.
 
Reactiescore
1.380
Ben ik het niet helemaal mee eens eigenlijk. Ik vind het juist eerder andersom: het is juist een slechtere wereld voor beginners. Waar je normaal een gebrek aan skills/ervaring kan compenseren door te farmen en te roven, is er hier sprake van zo efficiënt en kundig mogelijk starten en omgaan met je GS. Spelers die al langer meegaan en dit kunnen, zullen daarmee altijd een voorsprong houden op beginners. Farmen bestaat namelijk uiteraard voor een klein deel uit strategie, maar het overgrote deel hiervan komt toch echt neer op activiteit en domweg op je plakkerige toetsenbord rammen. Als je geen ervaring hebt met starten/dit niet goed kunt, zal je dus sneller achterlopen dan op een wereld waar je inefficiënt gs-gebruik kunt compenseren met farmen & RT. Het enige voordeel voor beginners tov een andere (haul) wereld is dat de productiefactor hier hoger ligt, maar om op basis daarvan te concluderen dat beginners in het voordeel zijn zou ik zeker niet willen zeggen.

Van beide valt wat te zeggen.
 
Reactiescore
702
Ben ik het niet helemaal mee eens eigenlijk. Ik vind het juist eerder andersom: het is juist een slechtere wereld voor beginners. Waar je normaal een gebrek aan skills/ervaring kan compenseren door te farmen en te roven, is er hier sprake van zo efficiënt en kundig mogelijk starten en omgaan met je GS. Spelers die al langer meegaan en dit kunnen, zullen daarmee altijd een voorsprong houden op beginners. Farmen bestaat namelijk uiteraard voor een klein deel uit strategie, maar het overgrote deel hiervan komt toch echt neer op activiteit en domweg op je plakkerige toetsenbord rammen. Als je geen ervaring hebt met starten/dit niet goed kunt, zal je dus sneller achterlopen dan op een wereld waar je inefficiënt gs-gebruik kunt compenseren met farmen & RT. Het enige voordeel voor beginners tov een andere (haul) wereld is dat de productiefactor hier hoger ligt, maar om op basis daarvan te concluderen dat beginners in het voordeel zijn zou ik zeker niet willen zeggen.

Ik ben het juist eens met AAO. Mijn ervaring met nieuwe/mindere spelers is dat zij juist haast helemaal niet farmen/roven, puur op basis van dat ze geen benul van de scripts hebben die het zo gemakkelijk maakt. Hierdoor zullen de kwalitatief betere spelers meer uitlopen dan op een wereld waar niet gefarmd/gerooft wordt.

Ben het wel met je eens dat de snelheid van de GS productie het een mindere wereld voor beginners is aangezien je meer GS per uur krijgt, Maar alles wel hetzelfde kost. Als je daarin de juiste keuzes kan maken loopt je idd voordeel op.
 
Reactiescore
461
Ik ben het juist eens met AAO. Mijn ervaring met nieuwe/mindere spelers is dat zij juist haast helemaal niet farmen/roven, puur op basis van dat ze geen benul van de scripts hebben die het zo gemakkelijk maakt. Hierdoor zullen de kwalitatief betere spelers meer uitlopen dan op een wereld waar niet gefarmd/gerooft wordt.

Ben het wel met je eens dat de snelheid van de GS productie het een mindere wereld voor beginners is aangezien je meer GS per uur krijgt, Maar alles wel hetzelfde kost..
Iemand die goed farmt is niet per definitie goed, idem met iemand die abused.
Met deze instellingen is buiten het abusen om is iedereen gelijk door het niet farmen, wat ook heel fel geboost wordt trouwens. Farmen is nu niet een heel ervaren skill dus best veel beginnende spelers zijn hier heel snel mee weg of ondervinden dit wel in de start. Inactieve spelers daarentegen niet, maar die heb je overal ongeacht de instellingen.
Durf te wedden dat de actieve onervaren spelers hier hun wachtlijst bijna continue vol hebben maar toch niet meegroeien wegen gebrek aan inzicht, terwijl ze op tragere werelden geen volle wachtlijst hebben en ze wat extra kunnen gaan farmen om hier wat aan te doen.
 
Reactiescore
702
Iemand die goed farmt is niet per definitie goed, idem met iemand die abused.
Met deze instellingen is buiten het abusen om is iedereen gelijk door het niet farmen, wat ook heel fel geboost wordt trouwens. Farmen is nu niet een heel ervaren skill dus best veel beginnende spelers zijn hier heel snel mee weg of ondervinden dit wel in de start. Inactieve spelers daarentegen niet, maar die heb je overal ongeacht de instellingen.
Durf te wedden dat de actieve onervaren spelers hier hun wachtlijst bijna continue vol hebben maar toch niet meegroeien wegen gebrek aan inzicht, terwijl ze op tragere werelden geen volle wachtlijst hebben en ze wat extra kunnen gaan farmen om hier wat aan te doen.

Dat zeg ik ook :).

Ik geloof en denk ook zeker dat beginnende speler kan farmen. Maar als ze niemand hebben die het hen goed uitleg zullen zij het nooit zo efficient als een betere speler doen. Laat staan met scripts (Geen idee of dat farmscript met 1 toets ingedrukt houden al verboden is?)

EDIT: Om terug te komen waar het om gaat. Ik denk dus dat al met al deze wereld voor beginnende spelers juist beter is dan een farm wereld.
 
Reactiescore
244
Waarom? Toren, 50ms en 7 stamlimiet zijn hele mooie instellingen hoor.

Die stamlimiet van 7 personen vind ik zelf ook echt een goede setting maar ik ben sowieso geen grote fan van torenwerelden wat de wereld dus al een pak minder interessant maakt voor mij. Daarnaast het niet kunnen farmen en niet kunnen roven waardoor abusers een nog veel groter voordeel hebben is de conclusie snel gemaakt is . En aangezien er zo weinig mensen spelen denk ik niet dat ik de enigste ben :p
 
Reactiescore
2.477
Die stamlimiet van 7 personen vind ik zelf ook echt een goede setting maar ik ben sowieso geen grote fan van torenwerelden wat de wereld dus al een pak minder interessant maakt voor mij. Daarnaast het niet kunnen farmen en niet kunnen roven waardoor abusers een nog veel groter voordeel hebben is de conclusie snel gemaakt is . En aangezien er zo weinig mensen spelen denk ik niet dat ik de enigste ben :p
Oh ja geen fan van toren, dan snap ik het wel inderdaad. Ben er zelf grote fan van aangezien er veel meer tactiek achterzit dan het kansloos 1c opengooien en er edels achter spammen. Het weinig aantal mensen die spelen vallen volgens mij best mee hoor, elke wereld wordt de wereldgroei aardig onderschat. Weet nog dat op 76 zich iedereen druk maakte dat de wereld niet over de 10k dorpen zou gaan maar zitten daar nu ook op de 18k, haha.
 
Reactiescore
1.892
Ik ben het juist eens met AAO. Mijn ervaring met nieuwe/mindere spelers is dat zij juist haast helemaal niet farmen/roven, puur op basis van dat ze geen benul van de scripts hebben die het zo gemakkelijk maakt. Hierdoor zullen de kwalitatief betere spelers meer uitlopen dan op een wereld waar niet gefarmd/gerooft wordt.

Ben het wel met je eens dat de snelheid van de GS productie het een mindere wereld voor beginners is aangezien je meer GS per uur krijgt, Maar alles wel hetzelfde kost. Als je daarin de juiste keuzes kan maken loopt je idd voordeel op.
Het verschil is dat je de ‘techniek’ van farmen - mits je een beetje logisch kunt nadenken - veel makkelijker aan te leren is dan de strategie van goed en efficiënt starten. Na bijvoorbeeld één wereld te hebben gespeeld ga ik er vanuit dat je gewoon weet hoe je efficiënt kunt farmen. Zo heel spannend is dit aspect namelijk helemaal niet. En dan heb ik het niet eens over RT, wat nog veel simpeler is. In tegenstelling tot efficiënt starten, wat veel gecompliceerder is & waar veel meer verschillende ‘combinaties’ mogelijk zijn, wat voor de meesten meerdere werelden kost om dit degelijk onder de knie te krijgen. Zat spelers die al heel lang meegaan en nog steeds niet goed kunnen starten.

Nu ken ik niet heel veel ‘newgen’ spelers, maar mijn ervaring - met de paar die ik ken - is dat ze over het algemeen toch echt veel gedrevener en actiever zijn. De meeste ‘oldgens’ die ik ken staan niet te popelen om te farmen en verzaken hierin veel eerder dan die nieuwere, - op dit vlak - meer gedreven spelers. Onder andere omdat de meer ervaren spelers toch wel weten dat ze dit recht kunnen trekken vanaf het moment dat de edelfase begint. Als je dan een NH wereld zoals dit neemt, zullen ervaren spelers (die anders toch sneller zouden verzaken met farmen) een groter voordeel hebben omdat ze efficiënter om weten te gaan met enkel de mijninkomsten omdat ze weten hoe ze degelijk moeten starten. Een overschot aan GS (omdat je bijvoorbeeld de beurs leeg koopt) betekent namelijk helemaal niet dat je goed kunt starten. En dan heb ik het nog niet eens over de edelfase waar de meer ervaren spelers logischerwijs ofwel flink kunnen compenseren, ofwel hun voorsprong verder kunnen uitbouwen. (Zelfde geldt voor het efficiënt ‘abusen’ van events op basis van ervaring).
 
Reactiescore
702
Duidelijke uitleg, toch denk ik nog dat de beter accounts meer farmen en dus voordeel hebben) omdat die ook nog vaak met meerdere op een account spelen. Maar als een nieuwe speler de kans krijgt op een kwaliteit's accounts dan zal die idd wel meer gedrevener zijn dan de oldgens. Maarja maakt ook niet uit verder :).

Ik gooi eens een andere vraag/stelling op. En dat geld vooral voor de PP spenders. Er zijn accounts die er best wel wat pp tegen aan smijten. Moeten ze lekker zelf weten. Maar is het niet slimmer om (vooral op deze wereld waar de markt snel vol in) te wachten tot de beurs wat voller is om het dan pas te gaan uitgeven? In het begin geven ze harstikke veel punten uit aan 64 gs per punt. terwijl dat nu in c45 gewoon 300 per punt is. mij lijkt het dat als je 10k hebt staan en je die 10k nu pas gaat uitgeven, dat je andere (die ook ongeveer 10k hadden en in het begin gelijk zijn gaan uitgeven) met gemak inhaal. zie ik hier iets over het hoofd of....?
 
Reactiescore
372
Ik gooi eens een andere vraag/stelling op. En dat geld vooral voor de PP spenders. Er zijn accounts die er best wel wat pp tegen aan smijten. Moeten ze lekker zelf weten. Maar is het niet slimmer om (vooral op deze wereld waar de markt snel vol in) te wachten tot de beurs wat voller is om het dan pas te gaan uitgeven? In het begin geven ze harstikke veel punten uit aan 64 gs per punt. terwijl dat nu in c45 gewoon 300 per punt is. mij lijkt het dat als je 10k hebt staan en je die 10k nu pas gaat uitgeven, dat je andere (die ook ongeveer 10k hadden en in het begin gelijk zijn gaan uitgeven) met gemak inhaal. zie ik hier iets over het hoofd of....?

Uit alles blijkt dat die figuren gewoon achteraan stonden toen de hersenen uitgedeeld werden, zowel hier als ingame is dat zichtbaar. Dus probeer er geen logica op los te laten want dat werkt toch niet. Die spelers zijn gewoon impulsief en geven niks om lange termijn winst want alles moet nu. Er valt verder gewoon weinig over te bespreken want hoe ver je die apen ook analyseert, je komt altijd bij hetzelfde uit.

Hetzelfde kan trouwens gezegd worden van die types die hier komen verkondigen (of beter gezegd zichzelf verantwoorden) over hoeveel ze al wel niet verdiend hebben of hoe slim ze wel niet bezig zijn met die premium beurs. Voor sommigen is dat blijkbaar echt het enige waar ze zichzelf een schouderklopje voor kunnen geven, vandaar met regelmaat dat je defensief gedrag vertoond ziet worden. Oerinstinct zullen we maar zeggen he.
 
Reactiescore
461
Duidelijke uitleg, toch denk ik nog dat de beter accounts meer farmen en dus voordeel hebben) omdat die ook nog vaak met meerdere op een account spelen. Maar als een nieuwe speler de kans krijgt op een kwaliteit's accounts dan zal die idd wel meer gedrevener zijn dan de oldgens. Maarja maakt ook niet uit verder :).

Ik gooi eens een andere vraag/stelling op. En dat geld vooral voor de PP spenders. Er zijn accounts die er best wel wat pp tegen aan smijten. Moeten ze lekker zelf weten. Maar is het niet slimmer om (vooral op deze wereld waar de markt snel vol in) te wachten tot de beurs wat voller is om het dan pas te gaan uitgeven? In het begin geven ze harstikke veel punten uit aan 64 gs per punt. terwijl dat nu in c45 gewoon 300 per punt is. mij lijkt het dat als je 10k hebt staan en je die 10k nu pas gaat uitgeven, dat je andere (die ook ongeveer 10k hadden en in het begin gelijk zijn gaan uitgeven) met gemak inhaal. zie ik hier iets over het hoofd of....?
Sterker nog sommige beginnen nu pas te sellen :p mja de beurs zit hier in vergelijking met andere werelden wel heel snel vol.
 
Bovenaan