Statement omtrent boosten op Tribal Wars.nl

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.413
Inderdaad, om feedback vragen om vervolgens te zeggen intereseerd ons geen zak, maar mag je doen, is wellicht 1 van de trieste uitspraken die ik een CM ooit ergens heb zien doen. Je bent er om de community te vertegenwoordigen...

Als ik de definitie van Daan lees is het precies het tegenovergestelde, de CM vertegenwoordigdheid bedrijf en hun beleid bij de communitie en probeert een positief beeld te behouden, daarbij moet een CM ook maar werken met wat hij krijgt vanuit het bedrijf
 
Reactiescore
7.942
Beste,

Met alle respect maar dat ik niet op dat forum onderdeel gereageerd heb betekent niet dat ik nooit feedback gegeven heb.
Ik durf zelfs te stellen dat ik meer feedback heb gegeven dan gemiddeld. Ik waardeer dat je het op wil nemen voor bovenstaande, maar kom niet aan met een dergelijke reactie bij zeker de afgelopen werelden regelmatig tips aandraagt, visies deelt, enquêtes invult etc,

Dat je daar geen weet van hebt is dat niet erg, maar kom dan niet af met dat ik nergens feedback geef.

Heb je eindelijk eens een officieel topic, wordt er eens de mogelijkheid geopend door notabene het CM om je mening te geven waar daadwerkelijk wat mee wordt gedaan omdat er veel over gesproken wordt, maak je er geen gebruik van in dat topic :rolleyes:. Nee sorry dat rijmt bij mij inderdaad niet.
 
Reactiescore
5.693
Als ik de definitie van Daan lees is het precies het tegenovergestelde, de CM vertegenwoordigdheid bedrijf en hun beleid bij de communitie en probeert een positief beeld te behouden, daarbij moet een CM ook maar werken met wat hij krijgt vanuit het bedrijf
Ja, maar jij bent zelf een booster!!!!!!
 
Reactiescore
1.454
Je hebt 0 bijdrage geleverd, 0 posten en ook geen positieve feedback dat je voor regels bent (dat is ook feedback). Als iedereen hier nu massaal voorstander was geweest van de regels en dit ook had geuit dan had Duckje wellicht niet met dit statement gekomen. Het hele topic heeft anderhalve pagina. De community leden die daar wel aanwezig waren hebben aangetoond dat er teveel grijze zones zijn waardoor het toepassen van de regel onmogelijk wordt. Dan had je toen je gal moeten spugen, nu heeft de Duckje juist geluisterd naar de mensen die wel hun mond open trokken. Probleem is in dit geval echt niet het CM, dat ben jij en al die anderen die niet hun mond open trokken toen het daadwerkelijk moest.

Ik heb inderdaad geen bijdrage geleverd. Heb het wel gelezen en vond dat de mensen het goed verwoord hadden. Ik vind niet dat ik dan vervolgens het nogmaals moet zeggen. Verder heb de meeste problemen met de zin dat je feedback mag geven maar dat er niks mee gedaan wordt. Dan heeft het totaal geen nut...
 
Reactiescore
853
Ik denk dat het belangrijk is je te realiseren dat Duckje ook vrij weinig kan qua nieuwe regel, juist omdat er zoveel grijs gebied is. Hierdoor zou Duckje namelijk het spel een heel stuk ingewikkelder moeten maken dan het momenteel is, gezien nieuwe en extra regels enkel zouden zorgen voor nog meer gekloot via support. Ik denk dat het een goed besluit is de huidige regels te houden, echter deze ietwat strenger naleven zou zeker geen kwaad kunnen. Als accounts openlijk op het AF toegeven te boosten of wat dan ook zou dit moeten resulteren in een ban. Ook skypeberichten zouden hiervoor als bewijs moeten kunnen gelden, gezien het zo ontzettend makkelijk is met de huidige playerbase om na te lopen of een account daadwerkelijk van de speler is die op het account speelt.
 
Reactiescore
1.454
Als ik de definitie van Daan lees is het precies het tegenovergestelde, de CM vertegenwoordigdheid bedrijf en hun beleid bij de communitie en probeert een positief beeld te behouden, daarbij moet een CM ook maar werken met wat hij krijgt vanuit het bedrijf

Een CM is de tussen persoon tussen het bedrijf en de community ja. Maar andersom is dat ook zo. Dat is nou eenmaal de rol, dus dan zeggen dat je feedback mag geven, maar hij er niks mee gaat doen is echt oprecht belachelijk om te zeggen. Al is het zo, dan moet die het niet zeggen en gewoon ja knikken en zeggen ik ga er na kijken bijvoorbeeld. Alla W70 omtrent het moraal bijvoorbeeld. Daar is ook nooit wat uitgekomen, maar hij zegt wel dat hij er tenminste achteraan gaat.
 
Reactiescore
614
Nou om een paar opties te opperen die wellicht een deel van het boostgedrag tegengaan:

Eens in de pakweg 4 werelden komt er een wereld waarbij men niet kan herplaatsen en geen windrichting kan kiezen.
Hierdoor kan je dus niet starten met een premade, moraalbrekers, boosts etc.

Spelers behouden hierdoor de keuze om wel of niet op een dergelijke wereld te spelen en hierdoor zal pakweg 50-70% van het vervelende boosten al afnemen. Wanneer men dan alsnog start op een overige wereld weet je waar je aan begint en kun je er ook niet over klagen.
Het neemt wellicht niet al het boosten weg, zeker niet, maar wel een groot deel (en dat terwijl het makkelijk in te voeren is).
 
Reactiescore
2.444
Het zou al ontzettend fijn zijn als er vanuit het tw-team enigszins wat duidelijkheid komt over wat nu legaal is en wat illegaal is. Want de beredenering dat elke case individueel beoordeeld wordt levert ten eerste een hoop frustratie op bij spelers die een straf krijgen, maar wat ik persoonlijk veel erger vindt, is dat het veel ruimte laat om te boosten.

Een klein voorbeeld de huidige regels omschrijven dat: het verboden is een account te starten om een ander account te onderhouden en/of pushen. De regels zijn hierin vrij duidelijk, maar momenteel is het schijnbaar legaal om met een of meerdere accounts te starten met de intentie direct te fuseren. Hoe de regels geschreven zijn zie ik niet in hoe daarin enige ruimte voor interpretatie is en hoe dit dus momenteel legaal kan zijn? Dat alles omtrent matig moraalbreker gebruik, interns en latere fusies erg lastig te beoordelen is begrijp ik erg goed, want daarvoor zijn de regels te slecht opgesteld. Maar bij boost accounts zijn de huidige erg duidelijk en hierom begrijp ik niet dat dit momenteel toegelaten wordt?
 
Reactiescore
634
@Duckje

Zelf geef jij in andere discussie topics weer dat jou invloed als CM bij INNO nihil is en dat INNO beslist en jij de Community maar wat nieuwe discussie topics opent met de hoop dat het wel gaat overwaaien.
Roll Back/starters pakketten/ wereld instellingen die niet uitgevoerd worden.

Kwestie "moderne boosten" is ook een discussie die begonnen was op grote schaal in W69 en later de andere werelden ook leidde tot een van de grootste discussies.
Verwijzen naar de laatste discussie en hierom geen maatregel in de regelgeving willen invoeren is gewoon kiezen voor goedkoopste middel.

Nu kom je weer met een discussie topic aanzetten, terwijl de beslissing al vast staat en de Community hier de AF wat middels een nutteloze nieuwe discussie wat activiteit gaat brengen.

Wees daarom voortaan op zijn minst eerlijk tegen de Community en geef de werkelijke reden waarom jij iets niet kan/mag doorvoeren.
 

Deleted User - 487694086

Guest
Probleem is nu dus dat er niet meer enkelingen zijn, maar de grootste stam van W73, waarschijnlijk de beste wereld ook op het moment. Je kan mensen aan de schandpaal nagelen wat je wil, het maakt hun niks uit (is meermaals op het Af naar voren gekomen) en wijzen dan naar enkelingen die ook boosten, wat het voor hun weer zou rechtvaardigen. Ik snap opzich wel dat de community moet optreden tegen boosten en dergelijke, zo ging het vroeger ook altijd goed. Alleen nu loopt het door Amen en Swift zo bizar uit de hand dat het eigenlijk niet meer tegen te houden is door de community, al zal ongeveer iedereen toegeven liever een wereld zonder boosters te zien. Dat is dus het moment waar ik vind dat het twteam moet instappen, want momenteel zitten we in een vicieuze cirkel, boosten wordt elke wereld weer erger.
 
Reactiescore
614
Het zou al ontzettend fijn zijn als er vanuit het tw-team enigszins wat duidelijkheid komt over wat nu legaal is en wat illegaal is. Want de beredenering dat elke case individueel beoordeeld wordt levert ten eerste een hoop frustratie op bij spelers die een straf krijgen, maar wat ik persoonlijk veel erger vindt, is dat het veel ruimte laat om te boosten.

Een klein voorbeeld de huidige regels omschrijven dat: het verboden is een account te starten om een ander account te onderhouden en/of pushen. De regels zijn hierin vrij duidelijk, maar momenteel is het schijnbaar legaal om met een of meerdere accounts te starten met de intentie direct te fuseren. Hoe de regels geschreven zijn zie ik niet in hoe daarin enige ruimte voor interpretatie is en hoe dit dus momenteel legaal kan zijn? Dat alles omtrent matig moraalbreker gebruik, interns en latere fusies erg lastig te beoordelen is begrijp ik erg goed, want daarvoor zijn de regels te slecht opgesteld. Maar bij boost accounts zijn de huidige erg duidelijk en hierom begrijp ik niet dat dit momenteel toegelaten wordt?

In de laatste zin geeft hij aan dat er niks zal worden gedaan met meldingen rondom boosten. Ik hoop dat dat een antwoord is op je vraag ;)
 

DeletedUser69389

Guest
Er is een mogelijkheid geweest om alle feedback die jij en vele anderen hadden te geven, namelijk hier: https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/boosten-regelsuggestie.204121/page-2

Dat men daar geen gebruik van wil maken is prima, maar nu niet achteraf komen klagen. Dan hadden jij en vele anderen daar maar constructieve feedback moeten geven.
Je hebt 0 bijdrage geleverd, 0 posten en ook geen positieve feedback dat je voor regels bent (dat is ook feedback). Als iedereen hier nu massaal voorstander was geweest van de regels en dit ook had geuit dan had Duckje wellicht niet met dit statement gekomen. Het hele topic heeft anderhalve pagina. De community leden die daar wel aanwezig waren hebben aangetoond dat er teveel grijze zones zijn waardoor het toepassen van de regel onmogelijk wordt. Dan had je toen je gal moeten spugen, nu heeft de Duckje juist geluisterd naar de mensen die wel hun mond open trokken. Probleem is in dit geval echt niet het CM, dat ben jij en al die anderen die niet hun mond open trokken toen het daadwerkelijk moest.
Als ik voor mijzelf spreek heb ik al in vele topics of in een discussie met Duckje via Discord al ideeën aangedragen om in elk geval 90% van de boosts tegen te gaan door de instellingen te hanteren zoals die er ook op classics zijn bijvoorbeeld. Meest excessieve pushs zou dat tegengaan. Alleen Duckje heeft nooit de indruk gewekt dat ook echt te willen lezen en/of er iets mee te doen. Zoals ik in een eerdere discussie al eens aangaf behoort een Community Manager ook de community te managen en oprecht te luisteren naar zijn community. Veel mensen hebben gewoon het gevoel dat hun mening er niet toe doet en de mensen in Hamburg toch gewoon beslissen. Wat de community ook doet of zegt.
 
Reactiescore
524
In het discussietopic was ik het in grote lijnen eens met deze post van @Calamity., echter heb ik nog een aantal vragen met betrekking tot het besluit om niks aan te passen. Gezien de discussie begrijp ik volledig dat het moeilijk is om op het gebied van regelgeving het 'grijze gebied' kleiner te maken, al denk ik dat dit niet onmogelijk moet zijn. Echter vraag ik me wel af of er op het gebied van wereldinstellingen aanpassingen gaan komen om het boosten tegen te gaan.

De afgelopen werelden zijn hierom verschillende combinaties aan instellingen getest maar wat zijn de resultaten hiervan en wat is de houding van Innogames met betrekking van het toepassen van dergelijke instellingen op komende werelden?

1. Verplaatsitem
Op wereld 72 was het verplaatsitem inactief. Wat zijn de resultaten hiervan en kunnen we dit in de toekomst vaker zien? Door het weghalen van dit item voorkom je dat verschillende spelers bewust bij elkaar komen te liggen nadat vlak na de start elkaars speelmotieven bekent worden.

2. Spelers bij je uitnodigen
Een instelling die vooralsnog op iedere normale wereld actief was maar op de quarantainewereld plots uitgezet bleek te kunnen worden. Een aanpassing zoals op wereld 72 werkt enigszins maar is makkelijk te ontwijken door een vooraf afgesproken MB- of boostacc te inviten. Door spelers wel te kunnen uitnodigen maar NIET naast jouw dorpje te kunnen laten spawnen voorkom je deze ontwijking. Wat zijn hierbij de mogelijkheden volgens Innogames?

3. Beschikbare edels
De reden dat er tegenwoordig op dergelijke schaal geboost wordt zal ook te maken hebben met het aantal beschikbare edels dat een account heeft. Waar je eerst enkel afhankelijk was van je grondstofproductie en je farm-inkomsten zijn deze 2 beide verwaarloosbaar met de hoeveelheid grondstoffen (en daarmee edels) die je uit een event haalt. Zeker omdat ze steeds frequenter voorkomen en er steeds sterkere items in voorkomen raakt het spel steeds meer uit evenwicht. Dit kun je voorkomen door de middelen om deze edels mee te verkrijgen te beperken of door een mogelijkheid toe te passen waarmee het aantal beschikbare edels ook kan zakken in plaats van enkel stijgen.
- Met betrekking tot de evenementen weet ik niet of jullie invloed kunnen uitoefenen aangezien dit het verdienmodel van Innogames is geworden. Mogelijk zouden jullie kunnen lobbyen om de beschikbaarheid van grondstofpakketjes uit evenementen te halen. Offensieve, defensieve en andere items zijn ook leuk om te krijgen zonder dat ze het spel dergelijk uit balans halen.
- Een andere mogelijkheid is het lobbyen voor het hergebruiken van pakketjes in plaats van munten op normale werelden. Je kan nog steeds tientallen tot honderd edels uit een evenement halen maar dit vraagt wel om slim gebruik ervan. Domweg aanvallen en edelen wordt afgestraft en voorkomt ook dat je aantal vrije edels exponentieel blijft stijgen.

4. Bescherming kleine spelers
Een ander aspect dat het gebruik van boostspelers (MB's) doet toenemen is de steeds grotere bescherming van kleinere spelers. Als grote speler wordt je naast het eeuwige moraal ook tegengewerkt door de 20:1-regel. Wil je blijven groeien en je cluster kunnen opschonen wordt je vrijwel gedwongen gebruik te maken van deze hulpjes, en velen hebben dan snel een stam vol. Veel van deze regels worden nog steeds van bovenaf opgelegd maar dat betekent niet dat de discussie met Innogames niet aangegaan mag worden. Mogelijke voorstellen:
- Variabele 20:1-regel: bijvoorbeeld in de eerste maand na de start 10:1-verhouding, de 2e maand 20:1, etc. De sterkte van deze bescherming is steeds minder en zeker op het moment dat er een nieuwe wereld gestart is naar mijn mening ook niet erg meer van belang.
- Geen moraal? mag niet van inno, dat weet ik maar moraal gebaseerd op tijd 2.0. Deze tijdsfactor is nu 360 dagen en dat slaat nergens op gezien de gemiddelde lengte van een wereld. Net zoals bij de 20:1-regel ben ik van mening dat deze de eerste 2 maanden van een wereld relevant moet zijn. Zou tijd-gebaseerd moraal niet op 180 of 90 dagen worden ingesteld zodat je na 2 maanden al een merkbare afzwakking hebt waardoor het gebruik van een MB minder noodzakelijk is.

5. Aanpassing regelgeving
Hier hebben jullie al aangegeven geen aanpassingen in te maken. Dat veel aanpassingen niet doorgaan snap ik zoals ik al aangaf volledig omdat het moeilijk is aan te wijzen wat onder boosten valt en wat niet en dat er door het invoeren van die regels het 'grijze gebied' niet kleiner zou worden. Echter is er één voorstel (door jullie zelf nogwel) die mij best degelijk leek.
Verbied fusies tot x dagen na de start (afhankelijk van de wereldsnelheid).
Dit is makkelijk te controleren door middel van IP-adressen en heeft geen grijze gebied. De nadelen die je hebt bij het verbieden van alle interns heb je hierbij niet dus er kan nog prima front worden overgenomen, recaps op stamgenoten of een gestopte stamgenoot onderling verdelen. Je kan hierbij nog steeds vooraf aan spelers vragen om hun dorp uit te bouwen maar dit gebeurt dan wel compleet belangeloos aangezien je erna niet bij het gebooste acc kan gaan spelen. Door deze extra regelgeving zal niet 80 a 90 % van het geboost verdwijnen maar 10 tot 20% is toch mooi meegenomen.

@Duckje & @Poo. samengevat:
- Wat zijn de mogelijkheden voor het aanpassen van de instelling bij punt 1 en 2?
- Wat zijn de kansen om veranderingen te bewerkstelligen door het actiever/doelgerichter te gaan lobbyen mbt punt 3 en 4?
- Waarom is er ook op het gebied van niet dubbelzinnige regelgeving besloten om geen aanpassingen door te voeren (punt 5)?
 
Reactiescore
1.365
Vindt dit gewoon super krom, want dit geeft gewoon lui met een grote ''vriendenbase'' de mogelijkheid om gewoon iedereen eruit ''te boosten''. Zo krijgen de nieuwe spelers ook amper de mogelijkheid om echt super ver in een wereld te komen.. Vindt dat boosten echt gewoon zwaar gestraft moet blijven, want het geeft gewoon oneerlijke voordelen en heeft met 0 skill temaken. Nu geef je gewoon een zwaar startschot voor HUGE premades met iedereen er maar in die ze kennen, die gewoon werelden zwaar domineren. Waardoor je minder spelers krijgt op den duur en het spel gewoon zwaar ver(...)t.

Leuke beslissing.. Mods horen gewoon een spel leuk en eerlijk te maken voor iedereen, niet omdat ze niet in discussie willen met spelers die legit bewijs hebben voor boost en ervoor uitkomen opt af dat ze boosten!!! Ook weer af discussievermindering zo. Zoveel negativiteit. Ik hoop dat jullie snel inzien dat dit een GROTE FOUT is.

Mvg.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Als iedereen die hier tegen is en hier zo overtuigend dit wil verkondigen ingame ook de boosters isoleert en aanpakt, dan verkleint het hele probleem zich vanzelf. Ik vraag me af hoeveel personen die hier boos reageren hun principes gaan laten varen in komende werelden en in een stam toetreden waar boosters zitten omdat het de makkelijke weg naar de top is. Nouja eigenlijk vraag ik het me niet af, niet veel spelers met een ruggengraat over.

Tot op W74 toekomstige premade spelertjes ;)
 
Reactiescore
1.468
Als iedereen die hier tegen is en hier zo overtuigend dit wil verkondigen ingame ook de boosters isoleert en aanpakt, dan verkleint het hele probleem zich vanzelf. Ik vraag me af hoeveel personen die hier boos reageren hun principes gaan laten varen in komende werelden en in een stam toetreden waar boosters zitten omdat het de makkelijke weg naar de top is. Nouja eigenlijk vraag ik het me niet af, niet veel spelers met een ruggengraat over.

Tot op W74 toekomstige premade spelertjes ;)
Het probleem is dat het boosten zo wijd is verspreid dat er geen stam van niveau meer mogelijk is zonder een boostende speler er bij te nemen.
 

DeletedUser69389

Guest
Probleem is nu dus dat er niet meer enkelingen zijn, maar de grootste stam van W73, waarschijnlijk de beste wereld ook op het moment. Je kan mensen aan de schandpaal nagelen wat je wil, het maakt hun niks uit (is meermaals op het Af naar voren gekomen) en wijzen dan naar enkelingen die ook boosten, wat het voor hun weer zou rechtvaardigen. Ik snap opzich wel dat de community moet optreden tegen boosten en dergelijke, zo ging het vroeger ook altijd goed. Alleen nu loopt het door Amen en Swift zo bizar uit de hand dat het eigenlijk niet meer tegen te houden is door de community, al zal ongeveer iedereen toegeven liever een wereld zonder boosters te zien. Dat is dus het moment waar ik vind dat het twteam moet instappen, want momenteel zitten we in een vicieuze cirkel, boosten wordt elke wereld weer erger.
Als iedereen die hier tegen is en hier zo overtuigend dit wil verkondigen ingame ook de boosters isoleert en aanpakt, dan verkleint het hele probleem zich vanzelf. Ik vraag me af hoeveel personen die hier boos reageren hun principes gaan laten varen in komende werelden en in een stam toetreden waar boosters zitten omdat het de makkelijke weg naar de top is. Nouja eigenlijk vraag ik het me niet af, niet veel spelers met een ruggengraat over.

Tot op W74 toekomstige premade spelertjes ;)
Tim lees bovenstaande post van Mats even aub. Want dan zie je hoe dom je opmerking is.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Geef me 3 maand en ik toon je aan de hand van W74 aan dat spelers die hier boos zitten te reageren ook zitten te boosten. Dus zo dom is het niet. Verder zie ik genoeg mogelijkheden om boosters ingame te bestrijden en niet via het AF aan de schandpaal nagelen wat dat werd terecht opgemerkt als niet helpend. Maargoed mijn ingesteldheid ingame heeft altijd dwars gestaan op het grootste deel van de spelers dus ik ga hier niet verder op ingaan.

Ik besef me zeer goed dat deze beslissing niet optimaal is, maar iedereen ziet dat anders en bijna niemand heeft de moeite genomen dit aan te geven op een moment dat het mogelijks wel invloed had kunnen hebben. En eerlijk gezegd, er is geen optimale oplossing, elke poging om de regels duidelijker te maken zal resulteren in boosters die de loopholes gebruiken. De regels wazig houden geeft dan weer ongelijke behandelingen en onterechte bans omdat niet alle situaties even erg worden beschouwd door de community.

Normaal zou ik nu zeggen "Hoe zouden jullie het dan aanpakken?" , maar doordat die vraag niet is beantwoord zitten we net in deze situatie. Acties hebben gevolgen en hier kan 'de community' mea culpa slaan. Tbh ben ik gewoon teleurgesteld om te zien hoe iedereen als sneeuw voor de zon verdween in het regelsuggestietopic, nadat er dagen aan een stuk op de discord werd over gepraat en gesuggereerd. Nu heb ik iets van, pech maar dit is je eigen schuld.
 
Bovenaan