Statement omtrent boosten op Tribal Wars.nl

Reactiescore
7
Tsjah..
Ik ben nog van de oude generatie.
En door deze coronatijd weer eens komen kijken.

Maar snap nu gelijk weer waarom ik toen de tijd ben gestopt met TW.
Het komt er op neer dat je eerst zo veel mogelijk PP bij elkaar moet rapen.
Voor je op een wereld mee kan draaien.

Toen ik stopte was dit al een discussie.
En nu is het er nog steeds.

Het draait allemaal om de centjes.
En niet om het spel.
 
Reactiescore
26
Het is gewoon niet te doen met spelers zoals niettedoen...
Met dat pp abusen.
Sinds een paar maanden weiger ik om nog geld uit tegeven.
Want geld uitgeven voegt niks toe aan het spel voor mij. Beetje gs verkopen en je hebt pp.
Wat het spel voor mij verziekt is het oneindige gebruik van pp per dag of week.

Ik was me niet bewust van het farmboosten, maar het verklaart inderdaad ook weer de zieke farmstats.

Ik voel me nu weer een loser omdat ik kleinere stamgenootjes gs geef, omdat ik wel gs pakketjes kreeg voor zilver goud en brons, en die teamgenootjes waardeloze dingetjes.

Ik speel sinds W4.
TW is kapot, maar er zit gelukkig nog wel een klein beetje fun in.
 
Reactiescore
244
Ik zie het probleem niet zo met die boosters. Als je een goede speler bent, kom je vanzelf wel in die top tevoorschijn.

Daar gaat het in hoofdzaak niet over. Jij kijkt enkel naar de goede spelers, die zullen inderdaad zonder al te veel pech er wel geraken maar het gaat over het overgrote gros spelers dat gewoon voor het plezier speelt en door deze beslissing het nog moeilijker krijgen. Door deze beslissing denk ik dat het tw team zichzelf serieus in de voet heeft geschoten en dat het spelletje nog sneller gaat uitdoven dan dat het al aan het uitdoven was.
 
Reactiescore
110
Lachwekkend besluit.

Het is hierin de rol van de community om ongewenst gedrag af te keuren, spelers aan de figuurlijke forumschandpaal te nagelen. Net zoals gedaan wordt met PP-boosters en kata-gebruikers denk ik dat ook boosters niet thuishoren in het ban-hokje maar in het schaamhokje op het algemene forum.

Het feit dat boosters en kata-gebruikers als gelijk worden gezien is belachelijk.
 

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
Allereerst is het jammer dat in de huidige regelgeving staat beschreven dat het 'pushen' van een andere speler niet is toegestaan. We kunnen met z'n allen hoog en laag springen, maar er zijn meerdere gevallen aan te wijzen op Wereld 71 en Wereld 73 waarin overduidelijk wel gepusht is. De straffen die er voor vielen, als ze in een uitzonderlijk geval vielen, waren dramatisch. M.i. is het puur spelbederf en zou een account een permanente ban moeten krijgen als er bewezen is dat er wordt geboost (zoals bij het farmen van DU's/MB's/Boostaccs). Echter waren er straffen van 24u-5 dagen ofzo? Belachelijk.

Daarnaast denk ik dat als een regel als deze blijft bestaan en sporadisch wordt uitgevoerd wanneer er genoeg bewijs aan te dragen is, dat het Tribalwars zal verbeteren. Het weghalen van deze regel zorgt ervoor dat elke aankomende wereld een enorm boostfestijn zal worden; het is gewoon niet meer te doen om met minder dan vijf boostaccounts te starten. Als er echter een kans is om verbannen te worden zal dit al een groep spelers afschrikken van boosten. Daarbij kan er in gevallen waarbij boosten bewezen kan worden (farmen van mb's, vroegtijdige fusies etc.) gewoon een straf worden uitgedeeld. Op W71 zag je dat de ene booster de andere voor rotte vis ging uitmaken, terwijl dat echt belachelijk is. Er zou direct gebanned moeten worden zodra er enig bewijs is voor een boost, ongeacht de andere gevallen.
Kortgezegd: door de regel te behouden zorg je ervoor dat boosten een risico met zich meebrengt waardoor het enigszins wordt ingeperkt.

Als laatste denk ik ook dat het uit een economisch oogpunt absoluut geen goede keuze is. Het is veel goedkoper om met vijf boostaccounts te starten en die direct te internen dan op één account alle pp beunen. Dit betekent dus dat er minder inkomsten uit PP zullen komen, terwijl er nóg harder geboost gaat worden. Ik denk dat TW op deze manier in een soort vicieuze cirkel terecht komt, waarin zelfs de keiharde PP abusers het nut niet meer zien van geld pompen in TW, omdat hun voordeel eigenlijk wordt opgeheven door het weghalen van deze regel.

tl;dr: Het TWteam begaat een enorme misstap door deze regel af te schaffen. Mocht je W74 willen gaan spelen zonder boosts/pp op je account kun je letterlijk beter gaan kijken hoe je brood ontdooit dan nog op die wereld starten. Zelfs de beste TWer van de wereld kan het absurde boosten niet compenseren met skills, jammer.
 
Reactiescore
1.075
Geeft tenminste wel weer een goeie reden om straks weer te quitten, laat boosters lekker tegen elkaar op boosten en de rest nog wat van de zomer proberen maken
 
Reactiescore
38
Bij deze soliciteer ik voor de booster positie. Extra gs nodig bij het starten op een wereld? Een ideaal dorpje om zonder weerstand over te nemen? Stel jezelf voor in een pm naar mij en wie weet word ik binnenkort wel jouw persoonlijke booster! Want geef nu toe, wat is er beter dan een dorp geboost met pp? Twee dorpen geboost met pp! (pp niet ingebrepen bij de booster positie)

/s
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
196
Daar gaat het in hoofdzaak niet over. Jij kijkt enkel naar de goede spelers, die zullen inderdaad zonder al te veel pech er wel geraken maar het gaat over het overgrote gros spelers dat gewoon voor het plezier speelt en door deze beslissing het nog moeilijker krijgen. Door deze beslissing denk ik dat het tw team zichzelf serieus in de voet heeft geschoten en dat het spelletje nog sneller gaat uitdoven dan dat het al aan het uitdoven was.

Het gros van de spelers spelen inderdaad voor hun plezier. (Lijkt me normaal dat je een spel speelt voor je plezier). Dat betekend niet dat je als minder goede speler je niet kan wapenen tegen dit soort spelers. Op tw.nl gaat dat wat lastiger omdat veel spelers voor zichzelf spelen. Maar met een goed verhaal kun je zo een paar man mee krijgen om andere spelers aan te pakken (katapulteren). Dat dat dan niet gedaan word is dan het geluk voor de booster.
 

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
Nice, W74 krijgt iedereen dus de kans om zich beste TWer van de wereld te kronen. Nog een voordeel van deze beslissing ;)
Als jij zonder PP, zonder boosts in de eerste week in de top 25 mee kunt draaien zou ik dat wel knap vinden ja.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Nu beweer je iets heel anders. Nu insinueer je dat je het niet kunt maken op een wereld als je in de eerste week niet top 25 staat. Wat natuurlijk onzin is, top 25 eerste week is leuk maar de helft is na een maand verdwenen.

Als je accepteert dat je door die boosters top 100 speelt ipv top 25, en je speelt gewoon je eigen spel, zullen skills het alsnog winnen van boosters in 9 op de 10 gevallen. Er is zoveel meer plezier aan TW te beleven dan op een constante rang in de top 25 staan, iets wat weinigen hier beseffen. Het niet kunnen accepteren dat iemand boven jou staat omdat hij geboost heeft lijkt me hier een groter probleem dan het feit dat je met boosten een oneerlijke voordeel hebt op vlak van aantal dorpen en troepen. Onthou gewoon hoeveel boosters er boven je staan om je echte rang te bepalen, speel je eigen spel en wanneer je een booster tegenkomt haal je je skills boven.

Tis kwestie van de mentaliteit aanpassen, een extra uitdaging aannemen. Krijg meer en meer het gevoel dat julie liever 6 maand lang 10K barbs zouden edelen tegen elkaar, dan effectief fighten. Ofwel zijn die zogezegde skills dan toch gewoon te matig bij velen, maar de beste TW'er kan meerdere boosters in zijn eentje slopen (weliswaar niet in de eerste week want dat is absurd).

Ik vind dat de mentaliteit van de spelers steeds verder en verder afwijkt van wat hoe game is, was en bedoeld werd (mijn eigen interpretatie hiervan althans). Het stammen aspect, loyaliteit en samenwerken bestaat zogoed als niet meer, fights ontwijken tot je 3x groter bent en jaloers zijn op forums omdat het ingame niet lukt om iemand de mond te snoeren.


En nu vraag ik mij af op hoeveel mensen hun tegen ik heb getrapt. Like & Subscribe voor meer!
(De post is algemeen in reactie op je statement btw, niet persoonlijk opvatten Chameleon)
 
Reactiescore
604
Ik zoek namens @Chameleon nog meer moraalbrekers / dorpuitbouwers voor wereld 74.

Een moderator zei dat we dat in dit topic moesten doen
 
Reactiescore
21
Ik zoek namens @Chameleon nog meer moraalbrekers / dorpuitbouwers voor wereld 74.

Een moderator zei dat we dat in dit topic moesten doen

Stuur me maar een uitnodiging als het zo ver is. Als dorpuitbouwer niet om te bootsen maar win win. 50% van de dorpjes die ik uitbouw zijn voor je stam, de rest hou ik. Voorzie geen troepen in de uit te bouwen dorpjes, de andere wel. In ruil krijg ik geen aanvallen uit je stam. Elke inkomende aanval meld ik en stuur verslag door.
 
Reactiescore
604
Stuur me maar een uitnodiging als het zo ver is. Als dorpuitbouwer niet om te bootsen maar win win. 50% van de dorpjes die ik uitbouw zijn voor je stam, de rest hou ik. Voorzie geen troepen in de uit te bouwen dorpjes, de andere wel. In ruil krijg ik geen aanvallen uit je stam. Elke inkomende aanval meld ik en stuur verslag door.

Klinkt goed! Heb je wellicht nog vrienden die hetzelfde willen doen?
 
Reactiescore
417
Nu beweer je iets heel anders. Nu insinueer je dat je het niet kunt maken op een wereld als je in de eerste week niet top 25 staat. Wat natuurlijk onzin is, top 25 eerste week is leuk maar de helft is na een maand verdwenen.

Als je accepteert dat je door die boosters top 100 speelt ipv top 25, en je speelt gewoon je eigen spel, zullen skills het alsnog winnen van boosters in 9 op de 10 gevallen. Er is zoveel meer plezier aan TW te beleven dan op een constante rang in de top 25 staan, iets wat weinigen hier beseffen. Het niet kunnen accepteren dat iemand boven jou staat omdat hij geboost heeft lijkt me hier een groter probleem dan het feit dat je met boosten een oneerlijke voordeel hebt op vlak van aantal dorpen en troepen. Onthou gewoon hoeveel boosters er boven je staan om je echte rang te bepalen, speel je eigen spel en wanneer je een booster tegenkomt haal je je skills boven.

Tis kwestie van de mentaliteit aanpassen, een extra uitdaging aannemen. Krijg meer en meer het gevoel dat julie liever 6 maand lang 10K barbs zouden edelen tegen elkaar, dan effectief fighten. Ofwel zijn die zogezegde skills dan toch gewoon te matig bij velen, maar de beste TW'er kan meerdere boosters in zijn eentje slopen (weliswaar niet in de eerste week want dat is absurd).

Ik vind dat de mentaliteit van de spelers steeds verder en verder afwijkt van wat hoe game is, was en bedoeld werd (mijn eigen interpretatie hiervan althans). Het stammen aspect, loyaliteit en samenwerken bestaat zogoed als niet meer, fights ontwijken tot je 3x groter bent en jaloers zijn op forums omdat het ingame niet lukt om iemand de mond te snoeren.


En nu vraag ik mij af op hoeveel mensen hun tegen ik heb getrapt. Like & Subscribe voor meer!
(De post is algemeen in reactie op je statement btw, niet persoonlijk opvatten Chameleon)

Ik wil graag inhaken op je tweede alinea, waarin je schrijft dat een speler die de skills op een dermate hoog niveau beheerst het in de meeste gevallen zal winnen van een booster. Stel er opent zich een wereld waarin speler A en speler B ongeveer in hetzelfde gebied liggen. In dit geval zou speler A boosten en/of een godsvermogen aan PP in de wereld steken, speler B daarentegen vertrouwd op zijn skills en boost niet. Het is dan eigenlijk wel een gegeven dat speler A sneller groeit. Na verloop van tijd spreekt men dus van een kwantitatieve overmacht van speler A tegenover speler B. Speler A kan sneller edelen en zal misschien al over 3 a 4 dorpen beschikken terwijl speler B net klaar is om een dorp over te nemen.

Op zo'n moment vraag ik mij dan af hoeveel die skills waard zijn, aangezien het verschil wel erg groot word. Hierbij zou een kwalitatief mindere speler makkelijk een 'expert' aan kunnen enkel en alleen omdat hij een grote voorsprong heeft.

Het zou kunnen zijn dat mijn voorbeeld misschien niet helemaal waterdicht is, wat betreft het aantal dorpen en daarmee het verschil tussen A en B. Het enige wat ik wil benadrukken is dat er wel degelijk een 'gat' ontstaat en dat zo'n gat niet altijd te dichten valt met skills. Ik weet niet hoe andere mensen erin staan maar dit is hoe ik het zelf zie.

Wat betreft je 4de alinea ben ik het zeker met je eens. Echter denk ik ook dat dit deels door de richtlijnen komen (het is niet voor niets dat mensen met het spel stoppen). Ik wil over de mentaliteit ook niet teveel zeggen aangezien ik eerlijk moet bekennen dat ik daarvoor nog niet lang genoeg terug ben. Wel kan ik zeggen als ik zo rondkijk op het AF dat de gesprekken erg zijn verandert tov 2 a 3 jaar terug.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Ik had in mijn 2e alinea "in 9 op de 10 gevallen" gezet om dit soort voorbeeld te vermijden ;) Daarbij moet je ook in rekening houden dat ik reageerde op het statement dat zelfs de beste TW'er niet van een absurde booster kan winnen.

Er zijn zeker situaties waar het lastig wordt, zeker als we over het direct begin spreken. Als iemand een full clear koopt de eerste week dan is het overmacht. Maar eens je enkele dorpen hebt en je hebt enkele stamleden, dan valt alles toch in zijn plooi.

Ik wil gewoon aankaarten dat de meeste reacties hier komen vanuit het gedacht dat je verloren bent/hebt als je niet top 25 speelt. En vanuit die mentaliteit worden hier zaken beweerd die mij enorm doen opkijken. De bewering dat de beste TW'er ter wereld niet van een absurde booster kan winnen, nou ams ik naar mijn eigen ervaringen kijk vrees ik dat die uitspraak mij de beste TW'er van de wereld maakt. Ik ben nochtans een "casual-spelers" of een "speed-maar-dat-stelt-niets-meer-voor"-speler. Er zullen zeker een hoop top 25 spelers door de mand vallen omdat ze een simpele booster niet aankunnen, maar dat ligt aan het feit dat ze alleen maar de gemakkelijke paden op tribalwars bewandelden. Spelers die gewend zijn van te fighten kunnen makkelijk van een booster winnen. En daar hoef je absoluut niet de beste tw'er voor te zijn. Een paar dagen/weken knokken om te bewijzen wat je waard bent is toch leuk? Waarom speel je anders tribalwars.
 
Reactiescore
634
Ik wil gewoon aankaarten dat de meeste reacties hier komen vanuit het gedacht dat je verloren bent/hebt als je niet top 25 speelt. En vanuit die mentaliteit worden hier zaken beweerd die mij enorm doen opkijken. De bewering dat de beste TW'er ter wereld niet van een absurde booster kan winnen

nou ams ik naar mijn eigen ervaringen kijk vrees ik dat die uitspraak mij de beste TW'er van de wereld maakt.

Hele mooie standpunt en zeer goede uitleg waarom TW.NL om 100/150 spelers moet draaien en de overige +1000 spelers niet boeiend zijn.
Hiermee wil ik aangeven dat ik nergens kan lezen hoe dus die +1000 "nieuwere" spelers beschermd gaan worden tegen de Boosters.

Dus die 100/150 spelers die ene wereld elkaar de kop inslaan en andere wereld liefde met elkaar aan het bedrijven zijn, is mij totaal niet boeiend.
Mocht zoals aangekondigd geen toezicht meer zijn op Boosten, dan ook geen Onzin topics openen over hoe de "nieuwere" spelers beschermd gaan worden.

Ook de hele gedoe over dat sommige TW voor plezier spelen en andere er een levensdoel van gemaakt hebben, moet je zoeken bij die 100/150 spelers.
Zou het wellicht de frustratie zijn geweest waarom er uit de groep van 100/150 spelers sommige extreem zijn gaan boosten, om hun ego te strelen ?

heb ik een stukje liefde voor het spel teruggevonden

CM die zo weg gegroeid is van spel, kan hierom alleen maar lachen :)
 
Bovenaan