Statement omtrent boosten op Tribal Wars.nl

Reactiescore
417
Ik had in mijn 2e alinea "in 9 op de 10 gevallen" gezet om dit soort voorbeeld te vermijden ;) Daarbij moet je ook in rekening houden dat ik reageerde op het statement dat zelfs de beste TW'er niet van een absurde booster kan winnen.

Er zijn zeker situaties waar het lastig wordt, zeker als we over het direct begin spreken. Als iemand een full clear koopt de eerste week dan is het overmacht. Maar eens je enkele dorpen hebt en je hebt enkele stamleden, dan valt alles toch in zijn plooi.

Ik wil gewoon aankaarten dat de meeste reacties hier komen vanuit het gedacht dat je verloren bent/hebt als je niet top 25 speelt. En vanuit die mentaliteit worden hier zaken beweerd die mij enorm doen opkijken. De bewering dat de beste TW'er ter wereld niet van een absurde booster kan winnen, nou ams ik naar mijn eigen ervaringen kijk vrees ik dat die uitspraak mij de beste TW'er van de wereld maakt. Ik ben nochtans een "casual-spelers" of een "speed-maar-dat-stelt-niets-meer-voor"-speler. Er zullen zeker een hoop top 25 spelers door de mand vallen omdat ze een simpele booster niet aankunnen, maar dat ligt aan het feit dat ze alleen maar de gemakkelijke paden op tribalwars bewandelden. Spelers die gewend zijn van te fighten kunnen makkelijk van een booster winnen. En daar hoef je absoluut niet de beste tw'er voor te zijn. Een paar dagen/weken knokken om te bewijzen wat je waard bent is toch leuk? Waarom speel je anders tribalwars.

Ik heb inderdaad geen idee op welk stukje jij precies gereageerd hebt :p wel kan ik zeggen dat ik schat dat 9/10 redelijk optimistisch is. En fin laten we op dit punt maar niet gaan twisten aangezien geen van beide echt bewijs heeft om het argument staande te houden. Verder ben ik ook van mening mocht je dit willen discussieren dat je ook na moet gaan hoe men een goede tw speler definieerd aangezien dat ook nog wel eens uit een wilt lopen.

Qua 2de alinea vind ik je weer redelijk optimistich. Tegen 1 speler ben je misschien als stam wel opgewassen maar ik neem aan dat er niet 1 booster bezig is op de wereld? Meestal zitten die ook nog eens bij elkaar in een stam en dat maakt het op zich een lastig verhaal.

Over de laatste alinea gesproken, geen idee of het waar is over je top 25 statement daarvoor heb ik niet de gehele discussie gelezen. Ik wil hierbij nogmaals benadrukken dat het handig is om te definieren wat een goede tw'er is. Ik denk zeker dat een goede speler an sich kan winnen van een booster, maar zoals ik al aangaf is dit niet altijd het geval... (ik ben zelfs van mening dat dit vaker niet het geval is :( ). Spelers die inderdaad gewend zijn om te vechten voor hun plek, zouden in principe kunnen winnen van een booster mochten de omstandigheden gunstig zijn. Enkel houd het meestal niet op bij 1 booster. Als je kijkt naar recente werelden zijn het niet enkele die boosten maar behoorlijk grote getalen. Om op je laaste punt in te haken, ja het it harstikke leuk om voor je plekje te moeten knokken, echter heb je ook al aangegeven dat er meerder fases op een wereld zich afspelen. Als je dus in een '1ste fase' 5 boosters hebt moeten bevechten (en je wint dat) heb je zoveel achterstand opgelopen op de rest dat het een redelijk lastig verhaal word... Ben benieuwd hoe jij hier tegenaan kijkt.
 
Reactiescore
1.271
Zonder boosten kom je tegenwoordig naar mijn idee niet meer boven drijven. Ik ben nu op wereld 73 gestart. Daar heb ik een speler in de 'rim' zien starten die had in vier dagen vier dorpen... troepen had die nog amper, maar dit zegt naar mijn idee wel genoeg.

Je kan alle skills van de wereld hebben, daar valt niet tegen op te spelen.
 
Reactiescore
207
Vroeg of laten lopen de boosters die geen ervaring hebben toch tegen de lamp. Maar inderdaad, als je een wereld serieus wil starten en mee wil doen met de top, ben je zo goed als genoodzaakt hetzelfde te doen.
 
Reactiescore
1.271
Dat was vroeger anders. Toen moest je gewoon allemaal op dezelfde manier aan je GS komen en bestonden er misschien wel mensen die bepaalde zaken illegaal gescript hadden, maar het was niet pay 2 win. niemand had een absoluut voordeel.

En goede boosters die winnen nu werelden slechte lopen uiteindelijk ook tegen de lamp, maar niet zonder het spel voor een aantal potentiële goede spelers die weigeren hierin mee te gaan te verpesten. Gevolg is minder tegenstand en dus nog grotere verschillen.
 
Reactiescore
2.490
Beste spelers,

Ook al veranderen we regeltechnisch niets aan boosten doen we wel inspanningen om de impact van boosten te beperken/limiteren. Je ziet dit reeds terug in de instellingen van de afgelopen werelden (niet vrij versturen van grondstoffen, geen schade bij aanvallen binnen de stam etc.) Alsook in het nieuw opgerichte schandpaalforum.

Samen met andere Community Managers voeren we ook dit gesprek. ik gooi graag één van de technieken die andere markten gebruiken naar jullie om even jullie feedback te verzamelen.

De vakantievervanging moet pas na X dagen (14/30/...) geactiveerd worden.

Op andere markten is dit een techniek om boosten in het begin van een wereld tegen te gaan (zodat accounts niet meteen in vakantievervanging verdwijnen).

Wat denken jullie hiervan?

Ter info: Dit zal niets ingaan op wereld 74. Mochten jullie dit een OK iets vinden is dit pas voor vanaf wereld 75
 
Reactiescore
524
Dit heeft zo voor en nadelen.

Komende zonder mogelijkheid tot vv zullen bepaalde spelers in grotere teams starten maar hierdoor voorkom je wel vroegtijdige (geplande) fusies.
Ik kom misschien later met een uitgebreide reactie maar het is zeker een optie met potentie
 
Reactiescore
634
Ook al veranderen we regeltechnisch niets aan boosten doen we wel inspanningen om de impact van boosten te beperken/limiteren

Is goed dat je weer in de spiegel hebt gekeken en Boosten middels spelinstellingen wilt beperken.
Feestje van de Boosters is wederom van kort duur geweest :)
 
Reactiescore
2.490
Is goed dat je weer in de spiegel hebt gekeken en Boosten middels spelinstellingen wilt beperken.
Feestje van de Boosters is wederom van kort duur geweest :)

Had jij ook de gehele statement gelezen?

Ik quote mezelf even:

De rol van het team en de community manager bestaat er in dit geval in om een kader aan te bieden van technische mogelijkheden: Het forum en de discord chat voor de P&P, het gebruik van het IGM systeem voor nuttige en relevante wereldforum topics en langs game kant kunnen we boosten/pushen via de wereldinstellingen minder aantrekkelijk maken.

Duckje
 

Deleted User - 24028

Guest
Hoort het niet kunnen aanvallen van stamgenoten hier ook bij? Dat is echt iets irritant dat een hele hoop aanvallende technieken (die vooral vaak gebruikt worden op toren werelden) enorm moeilijk maken.

Ben wel fan van met wereld instellingen het moeilijker maken om te boosten, maar er moet ook opgelet worden dat er geen instellingen combo's komen die er voor zorgen dat aanvallend successen boeken onmogelijk wordt... Anders lopen werelden vast :(
 
Reactiescore
634
Ik had het gelezen en in mijn eerdere post ook aangegeven, na aanleiding van eerdere post van jou, waarin je aangeeft dat spelinstellingen aanpassen moeilijk was door de invloed van Inno.

Als jij dus eerder niet had aangegeven dat de spelinstellingen moeilijk aan te passen waren, dus Boosten ook mogelijk via spelinstelling te voorkomen zou kunnen worden.
Dan was de grote menigte op dat gebied ook mee gaan denken en input gaan geven omtrent spelinstellingen, i.p.v. regelgeving.
Bij mij kwam jou post dus over als, spelinstellingen kunnen we niet aanpassen en regelgeving gaan we niet aanpassen.

Persoonlijk denk ik, dat volgende aanpassingen, naast de huidige instellingen, ervoor kunnen zorgen dat Boosten minder aantrekkelijk gaat zijn

  1. Het niet kunnen aanvallen van stamgenoten, (dus bij internen één de stam moet verlaten)
  2. OS verlenen aan "nieuwe" stamgenoten pas na 48 uur mogelijk gaat zijn en "eerder verleende" OS die terug keert bij leaven van de stam
  3. VV max 24 uur aan een gesloten en na 24 uur vv automatisch verbroken gaat worden

Besteed aub ook tijd aan de prive scripts.
Die hebben ook teveel invloed IG en geven onterecht enkele accounts te grote voordeel op.
Je kan niet verwachten dat Accounts massaal moeten gaan leren scripten om die grote voordeel teniet te doen.
 
Reactiescore
1.271
Beste spelers,

Ook al veranderen we regeltechnisch niets aan boosten doen we wel inspanningen om de impact van boosten te beperken/limiteren. Je ziet dit reeds terug in de instellingen van de afgelopen werelden (niet vrij versturen van grondstoffen, geen schade bij aanvallen binnen de stam etc.) Alsook in het nieuw opgerichte schandpaalforum.

Samen met andere Community Managers voeren we ook dit gesprek. ik gooi graag één van de technieken die andere markten gebruiken naar jullie om even jullie feedback te verzamelen.

De vakantievervanging moet pas na X dagen (14/30/...) geactiveerd worden.

Op andere markten is dit een techniek om boosten in het begin van een wereld tegen te gaan (zodat accounts niet meteen in vakantievervanging verdwijnen).

Wat denken jullie hiervan?

Ter info: Dit zal niets ingaan op wereld 74. Mochten jullie dit een OK iets vinden is dit pas voor vanaf wereld 75

Hier een aantal mogelijkheden:
  1. Lijkt me sowieso handig om die vv te beperken. Daar wordt sinds de start van TW al misbruik van gemaakt.
  2. Verder het verspreid laten starten zonder windrichting kiezen de standaard maken.
  3. Een cap op het aantal mogelijke aanvallen per minuut. (bijv max 60 per minuut of) ter voorkoming van m.b.v. scripts farmen en dus geen 104.522 aanvallen in een dag zoals nu op w73.
  4. Als ik zie hoe er tegenwoordig met behulp van scriptjes op de ms getimed wordt, laat er dan ook maar weer seconderegel werelden komen.
  5. langere overstapperiode van account a naar b op basis van IP adres om fusies te ontmoedigen. (30 dagen?)
 

Deleted User - 487936070

Guest
Beperken van boosten dmv spelinstellingen is denk ik de enige effectieve methode om boosten tegen te gaan. De AF schandpaal gaat denk ik een te kleine impact hebben. Mbt spelinstellingen heb ik onderstaande mening.

Vakantievervanging uitschakelen voor een bepaalde periode gaat een impact hebben op de spelers die meerdere accounts aanmaken en deze dan via vv beheren. Dit lijkt mij dus een prima idee. Voor werelden die verder gevorderd zijn is het huidige vv-beleid volgens mij prima & noodzakelijk.
Aangezien deze nieuwe vv instellingen al getest zijn op andere servers ben ik wel erg benieuwd naar de impact daar. Kan je hier wat meer over vertellen Duckje? Ik snap dat boosten lastig is om te zetten in data maar er zal toch vast wel wat feedback vanuit de community zijn over het succes van deze maatregel.

Starten zonder windrichting kiezen zal denk ik ook goed werken. Hierbij dan wel in combinatie met een aanpassing in de instellingen mbt 'vrienden uitnodigen'. Het is momenteel te makkelijk om accounts dicht naast je te krijgen of om accounts te plaatsen in de gebieden die je wil. Momenteel komt een vriend die je uitnodigt altijd binnen een klein aantal (15?) velden te liggen. Is het mogelijk om dit aantal velden op te hogen zodat de kans dat iemand dichtbij ligt verkleind wordt? Een boostaccount op 20 velden afstand is toch echt al een stuk minder effectief verwacht ik.

Een andere manier van boosten die nu meer voorkomt is dat teams apart van elkaar starten en vervolgens fuseren. Deze boostvorm is aantrekkelijker geworden door de versoepelde fusieregels. Het invoeren van een langere overstapperiode voor de start van een wereld zou het fusieboosten kunnen verminderen.

Volgens mij zijn er op W73 al een aantal instellingen die het boosten lastiger maken. Zoals Warre al aangaf is het denk ik wel belangrijk dat de spelbeperkingen voor boosten beperkte impact hebben op de wereld zelf. Hier zoeken naar de juiste balans zal een grote uitdaging zijn.

Ik ben benieuwd of er 'ervaren' boosters zijn die zich willen inzetten tegen het boosten. Volgens mij weten deze spelers het beste welke tactieken effectief zijn en wat als eerste zou moeten worden aangepakt. Ik zou graag een oproep willen doen naar spelers die meer ervaring hebben met boosten om hier hun input te geven :)
 
Reactiescore
1.271
Erg vlotte start van Vanquisher. Top of Flop?

b78161dbf33133dea9bb78154c284c02.png

Verdere discussie is toch niet meer nodig?
Die zit trots te vertellen op het forum van w73 dat hij 6,7k PP erdoor heeft gejaagd om hier te komen en nog 2 treintjes klaar heeft staan.
Als dit is wat TW moet worden zeg het dan gewoon eerlijk @Duckje maar ga hier niet schijnheilig lopen te doen dat jullie willen optreden tegen boosters. 't is jullie winstmodel om mensen daarin mee te krijgen...
 
Reactiescore
3.457
Verdere discussie is toch niet meer nodig?
Die zit trots te vertellen op het forum van w73 dat hij 6,7k PP erdoor heeft gejaagd om hier te komen en nog 2 treintjes klaar heeft staan.
Als dit is wat TW moet worden zeg het dan gewoon eerlijk @Duckje maar ga hier niet schijnheilig lopen te doen dat jullie willen optreden tegen boosters. 't is jullie winstmodel om mensen daarin mee te krijgen...
Zijn veel ergere boosters op w73
 

DeletedUser69389

Guest
Het voorbeeld hierbij is toch wel heel duidelijk.
Nee want het boosten wat nu gedoogd wordt betreft het pushen middels spelers(dorpen). Dit is iets wat niet onder boosten valt wanneer je die regels volgt. Om nog maar niet te spreken over het feit dat dit een verdienmodel is voor tw.
 
Reactiescore
1.271
Het maakt het spel kapot. Vroeger was het bij de start de 4 continent direct gevuld en de continenten eromheen ook een flink stuk.
pay 2 win ipv skills. als dit de manier is, is er geen topper meer op de .nl die in de top 10 staat.
 
Reactiescore
614
Verdere discussie is toch niet meer nodig?
Die zit trots te vertellen op het forum van w73 dat hij 6,7k PP erdoor heeft gejaagd om hier te komen en nog 2 treintjes klaar heeft staan.
Als dit is wat TW moet worden zeg het dan gewoon eerlijk @Duckje maar ga hier niet schijnheilig lopen te doen dat jullie willen optreden tegen boosters. 't is jullie winstmodel om mensen daarin mee te krijgen...

Het gebruik van pp is altijd al mogelijk. Dit laat enkel zien hoe goedkoop je kan boosten met pp in een dergelijk stadium als je weet wat je doet. Echter is dit volkomen binnen de lijntjes en zal hier niks aan gebeuren.

M.b.t. het overige boosten ben ik het zeker met je eens dat hier actie tegen moet worden ondernomen. Momenteel is er echter een sprake van een soort gedoodgbeleid. Dit is op het moment (jammer maar waar) dus gewoon mogelijk..


Het maakt het spel kapot. Vroeger was het bij de start de 4 continent direct gevuld en de continenten eromheen ook een flink stuk.
pay 2 win ipv skills. als dit de manier is, is er geen topper meer op de .nl die in de top 10 staat.

De spelers die nu nog spelen en vaker in de top 10 verschijnen zijn vrijwel altijd mensen die het spel al langer spelen. Tuurlijk heb je bepaalde uitschieters, maar op 73 de huidige top 10 zijn veel bekende namen. Pp abuse is echter wel in de hand gewerkt
 

DeletedUser69389

Guest
Het maakt het spel kapot. Vroeger was het bij de start de 4 continent direct gevuld en de continenten eromheen ook een flink stuk.
pay 2 win ipv skills. als dit de manier is, is er geen topper meer op de .nl die in de top 10 staat.
Tsja wil je niet op dergelijke werelden spelen heb je 3 opties.

1. Stoppen met dit spel.
2. Naar de classic gaan.
3. Naar servers overstappen die met pp functieloze werelden spelen. Duitsland is een vb daarvan. Die starten telkens 2 werelden en waarbij de ene met en ander zonder functies is. Betreft gewone snelheden.
 
Bovenaan