Statement omtrent boosten op Tribal Wars.nl

Reactiescore
2.489
Beste spelers,

Ik geef graag wat meer tekst en uitleg over ons voornemen om op te treden tegen pushen/boosten.

Vooreerst wil ik nogmaals mijn excuses aanbieden voor de gebrekkige communicatie hierover afgelopen week. In ons enthousiasme is het team hierin te snel gegaan.

In de afgelopen weken, dankzij de lockdown en dankzij jullie heb ik een stukje liefde voor het spel teruggevonden.
Tribal Wars is namelijk een spel waarin elke wereld gemaakt, gevormd en gespeeld wordt door zijn spelers, door jullie! Het effect van kleine en grote handelingen bepalen het verloop en het lot van een wereld. Elke speler heeft daar zijn individuele bijdrage in. Al deze handelingen hebben op hun beurt een vormend effect voor de community.
Dit gebeurt overal in onze community, in de stammen en op de stamfora, op het algemene fora, in Politiek & Propaganda, op de chat en in support. Spelers die op een voor hun gewenste manier spelen of die zich ergens specifiek voor of tegen uitspreken.

Ik realiseer me dat hierin het verleden, heden en de toekomst van Tribal Wars ligt. Of het nu gaat over de ideale grootte van een stam, afspraken over kata-gebruik, wie welkom is op een casual of over wie-wie mag overnemen en wat beoordeeld wordt als een boost of wat niet.

Het is hierin de rol van de community om ongewenst gedrag af te keuren, spelers aan de figuurlijke forumschandpaal te nagelen. Net zoals gedaan wordt met PP-boosters en kata-gebruikers denk ik dat ook boosters niet thuishoren in het ban-hokje maar in het schaamhokje op het algemene forum.

In veelvuldig overleg met de community, teamleden, andere community-managers en de spiegel heb ik dan ook besloten dat we geen nieuwe regel zullen invoeren omtrent pushen en/of boosten.

De rol van het team en de community manager bestaat er in dit geval in om een kader aan te bieden van technische mogelijkheden: Het forum en de discord chat voor de P&P, het gebruik van het IGM systeem voor nuttige en relevante wereldforum topics en langs game kant kunnen we boosten/pushen via de wereldinstellingen minder aantrekkelijk maken.

Het eerder gedane voorstel omtrent een nieuwe regel tegen pushen/boosten komt dus volledig te vervallen. De boost-regel blijft staan in onze spelregels omdat spelregels marktoverschrijdend zijn. Het support team zal echter niet optreden tegen meldingen van boosten.

Feedback mag hier

Met vriendelijke groeten,
Duckje
Community Manager Tribal Wars.nl

Feedback kan hier, het besluit is echter genomen.
 
Reactiescore
1.139
Hmm tot op zekere hoogte kan ik me hier wel in vinden echter denk ik dat je het boosten nog altijd moet ontmoedigen en het daarom moet verbieden en tegen overduidelijke en extreme gevallen wel moet optreden.
Nu zeg je eigenlijk boosten mag trommel 10 vrienden op die een dorp voor je starten en geef de rest van je omgeving een kansloze achterstand.
 
Reactiescore
1.075
Idioot besluit die ingaat tegen waar TW voor staat. Dikke middelvinger richting de spelers.

Tis vooral een klap in het gezicht voor spelers die eerlijk willen spelen. Zonder pp boost spelen was al lastig, nu word alle soorten boosten zowat toegelaten. Succes met nieuwe spelers aantrekken zou ik zeggen.
 
Reactiescore
1.226
Dat het lastig is om hier waterdichte regels voor te verzinnen heb ik alle beeld bij. Maar zoals je kunt zien is hier gewoon een hele grote 2 deling in de community, waarbij kata-gebruik vrij evident is. Ik denk dus ook dat de 2 deling alleen maar groter gaat worden en een publieke schandpaal niet gaat werken. Hier hebben we gewoon een "scheidsrechter" bij nodig.

Gevolg hiervan zal denk ik zijn dat mensen die niet boosten niet mee kunnen komen en interesse in het spelletje zullen verliezen.

Tevens vind ik onderstaande ook echt wel heel bijzonder, je zegt eigenlijk dat je je eigen regels niet gaat handhaven? Dat is dan mooie willekeur en is niet eenduidig voor de speler.

De boost-regel blijft staan in onze spelregels omdat spelregels marktoverschrijdend zijn. Het support team zal echter niet optreden tegen meldingen van boosten.
 

DeletedUser69389

Guest
Hmm tot op zekere hoogte kan ik me hier wel in vinden echter denk ik dat je het boosten nog altijd moet ontmoedigen en het daarom moet verbieden en tegen overduidelijke en extreme gevallen wel moet optreden.
Nu zeg je eigenlijk boosten mag trommel 10 vrienden op die een dorp voor je starten en geef de rest van je omgeving een kansloze achterstand.
Nee niet kansloos. Moet je alleen volop gebruik maken van onze pp beurs en events. Zodat wij in Hamburg onze portemonnee kunnen spekken....
 
Reactiescore
7.918
Begrijpelijk besluit, ik denk dat het voor het tw team ook niet mogelijk zou zijn goede besluiten te maken wat wel en wat niet boosten is. Lijkt me veel te moeilijk om alle bijkomende aspecten mee te nemen, zoals privé situaties en gedwongen fusies etc.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Volgende keer de kans grijpen als je wordt aangeboden om mee te denken over de regels omtrent boosten. Iedereen komt enkel maar in de reclamatie topics maar constructieve posts zijn uitgebleven. De bedoeling van regels is dat ze duidelijk afgebakend en uitvoerbaar zijn, er waren teveel grijze zones en zowat niemand heeft willen bijdragen aan een oplossing. Sorry maar je hebt geen recht van klagen.

On the bright side, nu hebben katapulten eindelijk een doel... Dat maakt vast iemand gelukkig.
 
Reactiescore
614
Ik blijf me verbazen over het begrip community manager.

Als we de betekenis van deze functie opzoeken (vacatures.nl) lezen we het volgende:

’Een community manager is iemand die verantwoordelijk is voor het onderhouden van de sociale mediakanalen van een bedrijf of organisatie en het bepalen van een strategie hiervoor. De community manager moet ervoor zorgen dat de organisatie in contact blijft met en een positief beeld neerzet of behoudt bij de community.

Enerzijds dient de community manager dus de strategie te bepalen en anderzijds dient hij een positief beeld neer te zetten en te behouden. Met name dat laatste is belangrijk omdat er geen strategie valt te bepalen voor een community die er niet meer is.

Waar ik me dan ook over blijf verbazen, en ik heb dit vaker gemeld, is dat de community gewoonweg genegeerd wordt. Tribalwars is niks anders geworden dan een cash cow die wordt uitgemolken tot de laatste cent. Iets wat niet nodig zou zijn indien er degelijk beleid wordt gevoerd.

Om een voorbeeld te schetsen zal ik de enige zin quoten uit bovenstaande post: ‘Feedback kan hier, het besluit is echter genomen’.

Dit komt neer op: laat me maar weten wat jullie ervan vinden, maar eindstand doe ik er niks mee. En dit zou dan komen van iemand die tijdens de coronatijd zijn ‘liefde’ voor Tribalwars heeft teruggevonden? Er is geen Tribalwars zonder community, dus als die liefde je echt aan het hart staat, begin dan met luisteren :)
 
Reactiescore
7.918
Om een voorbeeld te schetsen zal ik de enige zin quoten uit bovenstaande post: ‘Feedback kan hier, het besluit is echter genomen’.

Dit komt neer op: laat me maar weten wat jullie ervan vinden, maar eindstand doe ik er niks mee. En dit zou dan komen van iemand die tijdens de coronatijd zijn ‘liefde’ voor Tribalwars heeft teruggevonden? Er is geen Tribalwars zonder community, dus als die liefde je echt aan het hart staat, begin dan met luisteren :)

Er is een mogelijkheid geweest om alle feedback die jij en vele anderen hadden te geven, namelijk hier: https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/boosten-regelsuggestie.204121/page-2

Dat men daar geen gebruik van wil maken is prima, maar nu niet achteraf komen klagen. Dan hadden jij en vele anderen daar maar constructieve feedback moeten geven.
 
Reactiescore
1.226
Ik blijf me verbazen over het begrip community manager.

Als we de betekenis van deze functie opzoeken (vacatures.nl) lezen we het volgende:

’Een community manager is iemand die verantwoordelijk is voor het onderhouden van de sociale mediakanalen van een bedrijf of organisatie en het bepalen van een strategie hiervoor. De community manager moet ervoor zorgen dat de organisatie in contact blijft met en een positief beeld neerzet of behoudt bij de community.

Enerzijds dient de community manager dus de strategie te bepalen en anderzijds dient hij een positief beeld neer te zetten en te behouden. Met name dat laatste is belangrijk omdat er geen strategie valt te bepalen voor een community die er niet meer is.

Waar ik me dan ook over blijf verbazen, en ik heb dit vaker gemeld, is dat de community gewoonweg genegeerd wordt. Tribalwars is niks anders geworden dan een cash cow die wordt uitgemolken tot de laatste cent. Iets wat niet nodig zou zijn indien er degelijk beleid wordt gevoerd.

Om een voorbeeld te schetsen zal ik de enige zin quoten uit bovenstaande post: ‘Feedback kan hier, het besluit is echter genomen’.

Dit komt neer op: laat me maar weten wat jullie ervan vinden, maar eindstand doe ik er niks mee. En dit zou dan komen van iemand die tijdens de coronatijd zijn ‘liefde’ voor Tribalwars heeft teruggevonden? Er is geen Tribalwars zonder community, dus als die liefde je echt aan het hart staat, begin dan met luisteren :)

Wat je hier zegt is wel deels kort door de bocht. Zoals @tim010 terecht aangaf was er weinig tot geen respons in dit topic: https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/boosten-regelsuggestie.204121/page-2. Waar ik overigens ook geen voorstel van jou kant voorbij zie komen. Achteraf stellen dat er geluisterd moet worden naar de community is dan makkelijk scoren vind ik. Daarnaast zie ik wel dingen in je post waar ik een kern van waarheid in vind zitten.
 
Reactiescore
1.454
Ik blijf me verbazen over het begrip community manager.

Als we de betekenis van deze functie opzoeken (vacatures.nl) lezen we het volgende:

’Een community manager is iemand die verantwoordelijk is voor het onderhouden van de sociale mediakanalen van een bedrijf of organisatie en het bepalen van een strategie hiervoor. De community manager moet ervoor zorgen dat de organisatie in contact blijft met en een positief beeld neerzet of behoudt bij de community.

Enerzijds dient de community manager dus de strategie te bepalen en anderzijds dient hij een positief beeld neer te zetten en te behouden. Met name dat laatste is belangrijk omdat er geen strategie valt te bepalen voor een community die er niet meer is.

Waar ik me dan ook over blijf verbazen, en ik heb dit vaker gemeld, is dat de community gewoonweg genegeerd wordt. Tribalwars is niks anders geworden dan een cash cow die wordt uitgemolken tot de laatste cent. Iets wat niet nodig zou zijn indien er degelijk beleid wordt gevoerd.

Om een voorbeeld te schetsen zal ik de enige zin quoten uit bovenstaande post: ‘Feedback kan hier, het besluit is echter genomen’.

Dit komt neer op: laat me maar weten wat jullie ervan vinden, maar eindstand doe ik er niks mee. En dit zou dan komen van iemand die tijdens de coronatijd zijn ‘liefde’ voor Tribalwars heeft teruggevonden? Er is geen Tribalwars zonder community, dus als die liefde je echt aan het hart staat, begin dan met luisteren :)

Inderdaad, om feedback vragen om vervolgens te zeggen intereseerd ons geen zak, maar mag je doen, is wellicht 1 van de trieste uitspraken die ik een CM ooit ergens heb zien doen. Je bent er om de community te vertegenwoordigen...
 
Reactiescore
7.918
Inderdaad, om feedback vragen om vervolgens te zeggen intereseerd ons geen zak, maar mag je doen, is wellicht 1 van de trieste uitspraken die ik een CM ooit ergens heb zien doen. Je bent er om de community te vertegenwoordigen...

Je hebt 0 bijdrage geleverd, 0 posten en ook geen positieve feedback dat je voor regels bent (dat is ook feedback). Als iedereen hier nu massaal voorstander was geweest van de regels en dit ook had geuit dan had Duckje wellicht niet met dit statement gekomen. Het hele topic heeft anderhalve pagina. De community leden die daar wel aanwezig waren hebben aangetoond dat er teveel grijze zones zijn waardoor het toepassen van de regel onmogelijk wordt. Dan had je toen je gal moeten spugen, nu heeft de Duckje juist geluisterd naar de mensen die wel hun mond open trokken. Probleem is in dit geval echt niet het CM, dat ben jij en al die anderen die niet hun mond open trokken toen het daadwerkelijk moest.
 

Pedik

Casanova w23
Reactiescore
458
Of het nou wel of niet mag of wordt gewaardeerd, boosten in wat voor vorm dat ook is altijd al een onderdeel van het spel geweest (fusies, grondstoffen, edellimieten etc). Met de toevoeging van nieuwe systemen en game-elementen zullen er ook nieuwe vormen van boosts ontstaan, al dan niet door een handreiking van TW (gs kopen) of via spelers onderling. Zolang het boosten binnen de richtlijnen van TW past en er geen regels worden overtreden, lijkt me het ook geen punt.
 
Reactiescore
614
Er is een mogelijkheid geweest om alle feedback die jij en vele anderen hadden te geven, namelijk hier: https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/boosten-regelsuggestie.204121/page-2

Dat men daar geen gebruik van wil maken is prima, maar nu niet achteraf komen klagen. Dan hadden jij en vele anderen daar maar constructieve feedback moeten geven.

Beste,

Met alle respect, maar dat ik niet op dat forum onderdeel gereageerd heb betekent niet dat ik nooit feedback gegeven heb.
Ik durf zelfs te stellen dat ik meer feedback heb gegeven dan gemiddeld. Ik waardeer dat je het op wil nemen voor bovenstaande, maar kom niet aan met een dergelijke reactie bij iemand die zeker de afgelopen werelden regelmatig tips aandraagt, visies deelt, enquêtes invult etc,

Dat je daar geen weet van hebt dat is niet erg, maar kom dan niet af met dat ik nergens feedback geef.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan