Boosten - Regelsuggestie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.633
Om even de discussie te hervatten;

Ik ben een tegenstander van een algemene regel voor fuseren / internen in eerste x aantal dagen van een wereld. Ik vind dat men nog prima moet kunnen fuseren en dergelijke, het probleem zit hem erin dat mensen deze fusies etc vooraf kunnen bepalen.

Als je MBs / boosts / co's op andere accs vooraf regelt, kan je hier extra veel voordeel uit halen. Als je de MBs in je omgeving moet zoeken komt er wel degelijk een tactisch en inzichtelijk plaatje; wie pak je als MB (beperkt het je ruimte niet teveel, valt er samen te werken met deze kerel, blijft deze actief genoeg, is hij/zij ervaren..)

In mijn ogen is het heel simpel om het die kant op te sturen, en dat idee is allang niet nieuw meer. Ban starten in de buurt (verplaatser, prereg en alles weghalen). Indien dit niet mogelijk is, denk aan dit:

- Zorg ervoor dat in eerste x aantal dagen er niet op elkaar aangevallen kan worden (blokkade) -> gevolg: geen gratis farms of snelle fusies.

Indien zoiets lastig aan te passen is, pas gewoon Duckje's regels hier toe, puur op accounts die op een bepaalde manier in je buurt zijn gestart (met invite/verplaatser, noem maar op). Indien op deze accs geinternd wordt; strooi met bans. Dit is denk ik een stuk gezonder dan die regel op een veel breder vlak leggen waar ook accounts die willen internen of fuseren zonder boost intenties (zoals activiteit dat écht niet goed is, 2 solo spelers bv, of wanneer een speler spontaan stopt en je gedwongen bent om te internen).

Laat ik het zo zeggen, mentaliteit is niet spontaan veranderd van spelers. Dit heeft niks met evolutie te maken, maar de middelen om te boosten zijn simpelweg toegenomen, beperk deze middelen en je beperkt het boosten zelf ook. Volgens mij ligt de oplossing dichterbij dan je denkt @Duckje .
 

DeletedUser69389

Guest
Om even de discussie te hervatten;

Ik ben een tegenstander van een algemene regel voor fuseren / internen in eerste x aantal dagen van een wereld. Ik vind dat men nog prima moet kunnen fuseren en dergelijke, het probleem zit hem erin dat mensen deze fusies etc vooraf kunnen bepalen.

Als je MBs / boosts / co's op andere accs vooraf regelt, kan je hier extra veel voordeel uit halen. Als je de MBs in je omgeving moet zoeken komt er wel degelijk een tactisch en inzichtelijk plaatje; wie pak je als MB (beperkt het je ruimte niet teveel, valt er samen te werken met deze kerel, blijft deze actief genoeg, is hij/zij ervaren..)

In mijn ogen is het heel simpel om het die kant op te sturen, en dat idee is allang niet nieuw meer. Ban starten in de buurt (verplaatser, prereg en alles weghalen). Indien dit niet mogelijk is, denk aan dit:

- Zorg ervoor dat in eerste x aantal dagen er niet op elkaar aangevallen kan worden (blokkade) -> gevolg: geen gratis farms of snelle fusies.

Indien zoiets lastig aan te passen is, pas gewoon Duckje's regels hier toe, puur op accounts die op een bepaalde manier in je buurt zijn gestart (met invite/verplaatser, noem maar op). Indien op deze accs geinternd wordt; strooi met bans. Dit is denk ik een stuk gezonder dan die regel op een veel breder vlak leggen waar ook accounts die willen internen of fuseren zonder boost intenties (zoals activiteit dat écht niet goed is, 2 solo spelers bv, of wanneer een speler spontaan stopt en je gedwongen bent om te internen).

Laat ik het zo zeggen, mentaliteit is niet spontaan veranderd van spelers. Dit heeft niks met evolutie te maken, maar de middelen om te boosten zijn simpelweg toegenomen, beperk deze middelen en je beperkt het boosten zelf ook. Volgens mij ligt de oplossing dichterbij dan je denkt @Duckje .
Middels instellingen is het mogelijk om locaties of iets dergelijks te beperken in vrije keuze.
 
Reactiescore
1.139
Je zou opzich kunnen instellen dat je niet meer een windrichting mag kiezen.
En dat boosten (internen off/def slaafjes) niet meer mogen als je je dorp verplaatst naar die gene die boost en andersom.
Ook in een premade starten geld dat dan voor uiteraard.
zo voorkom je denk ik nog niet alle gevallen maar kun je 80% al wel aanpakken.

Edit: lees net je post @Calamity. das eigenlijk precies wat jij ook zegt lol ^^
 
Reactiescore
2.489
Beste spelers,

Ik geef graag wat meer tekst en uitleg over ons voornemen om op te treden tegen pushen/boosten.

Vooreerst wil ik nogmaals mijn excuses aanbieden voor de gebrekkige communicatie hierover afgelopen week. In ons enthousiasme is het team hierin te snel gegaan.

In de afgelopen weken, dankzij de lockdown en dankzij jullie heb ik een stukje liefde voor het spel teruggevonden.
Tribal Wars is namelijk een spel waarin elke wereld gemaakt, gevormd en gespeeld wordt door zijn spelers, door jullie! Het effect van kleine en grote handelingen bepalen het verloop en het lot van een wereld. Elke speler heeft daar zijn individuele bijdrage in. Al deze handelingen hebben op hun beurt een vormend effect voor de community.
Dit gebeurt overal in onze community, in de stammen en op de stamfora, op het algemene fora, in Politiek & Propaganda, op de chat en in support. Spelers die op een voor hun gewenste manier spelen of die zich ergens specifiek voor of tegen uitspreken.

Ik realiseer me dat hierin het verleden, heden en de toekomst van Tribal Wars ligt. Of het nu gaat over de ideale grootte van een stam, afspraken over kata-gebruik, wie welkom is op een casual of over wie-wie mag overnemen en wat beoordeeld wordt als een boost of wat niet.

Het is hierin de rol van de community om ongewenst gedrag af te keuren, spelers aan de figuurlijke forumschandpaal te nagelen. Net zoals gedaan wordt met PP-boosters en kata-gebruikers denk ik dat ook boosters niet thuishoren in het ban-hokje maar in het schaamhokje op het algemene forum.

In veelvuldig overleg met de community, teamleden, andere community-managers en de spiegel heb ik dan ook besloten dat we geen nieuwe regel zullen invoeren omtrent pushen en/of boosten.

De rol van het team en de community manager bestaat er in dit geval in om een kader aan te bieden van technische mogelijkheden: Het forum en de discord chat voor de P&P, het gebruik van het IGM systeem voor nuttige en relevante wereldforum topics en langs game kant kunnen we boosten/pushen via de wereldinstellingen minder aantrekkelijk maken.

Het eerder gedane voorstel omtrent een nieuwe regel tegen pushen/boosten komt dus volledig te vervallen. De boost-regel blijft staan in onze spelregels omdat spelregels marktoverschrijdend zijn. Het support team zal echter niet optreden tegen meldingen van boosten.

Feedback mag hier

Met vriendelijke groeten,
Duckje
Community Manager Tribal Wars.nl

Bij deze het besluit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan