Burger (Arthur Bernard)
- Een rol zonder speciale krachten.
Burger met Zilveren Bloed (The Kindred)
- Een burger die niet geïnfecteerd kan worden door de Infectiewolf.
Dwaze Heks (Katrina Crane)
- Heeft een levensdrankje en een doodsdrankje.
- De Dwaze Heks weet echter niet hoe deze drankjes werken! kan de drankjes alleen maar weggeven aan andere spelers. Alle andere spelers weten wél hoe de drankjes werken en kunnen zelf bepalen wanneer ze deze gebruiken. Spelers krijgen het direct van de spelleiding te horen, wanneer zij een drankje gekregen hebben en kunnen deze drankjes direct inzetten.
- Er wordt niet bekend gemaakt wie er gered is, wanneer een levensdrankje is gebruikt.
- Met het doodsdrankje kan ’s nachts een persoon vermoord worden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.
Martelaar (Sheriff Corbin)
- Kan zich opofferen: hij dient voor de deadline door te geven aan de spelleiding dat hij zich wil opofferen voor de Lunch van die dag. In plaats van de door de wolven bepaalde Lunch, zal de Martelaar sterven.
- De Martelaar zal hoe dan ook sterven: het maakt hierbij niet uit of hij zelf beschermd wordt of niet. De actie gaat overigens alleen door als het oorspronkelijke lunch-target niet beschermd wordt.
- Nadat de Martelaar gestorven is, zal hij op Skype toegevoegd worden aan een gesprek met het eigenlijke Lunchtarget. Hij mag daar overleggen met de speler, die hij gered heeft. Zelf mag hij niet meer posten.
Vrouw Holle (Abbie Mills)
- Vrouw Holle kan elke nacht 1 speler opvragen. Van deze speler krijgt zij te horen of die goed of niet goed is (neutraal/slecht = niet goed). Eenmaal in het spel kan ze 2 spelers overspoelen met pek en veren (één speler met pek, en één speler met veren) om daarmee aan te geven welke speler zij vertrouwt en welke speler niet.
- Vrouw Holle mag zelf weten wie ze met pek of veren bestrooit. Dit hoeft niet de kloppen met de werkelijke alliantie van de betreffende spelers.
- Vrouw Holle blijft anoniem bij de Pek en Veren actie.
- Vrouw Holle mag niet zichzelf bestrooien met pek of veren.
Wolfmens (Orion)
- Deze speler wordt altijd als 'Niet goed' gezien door Vrouw Holle. Echter is hij wel gewoon een goedje.
- Sterft als Wolfsmens.
Huidenwisselaar (Wendigo)
- De huidenwisselaar mag tijdens de nacht zijn eigen huid verwisselen met die van een speler naar keuze. Alle acties die op hem uitgevoerd worden, zullen effect hebben op zijn doelwit en vise versa.
- De huidenwisselaar dient een PM te sturen naar de spelleiding voor de deadline met de naam van de persoon waarmee hij wil wisselen.
- De huidenwisselaars mag niet twee nachten achter elkaar van huid verwisselen met dezelfde speler.
- De wisselactie geldt voor de nachtacties en de dagacties de dag erop. (met uitzondering van de Lynch) Als de huidenwisselaar zijn actie op dag één gebruikt, geldt deze dus voor de nachtacties van dag 1 en de dagacties van dag 2.
- De persoon waarmee hij zijn huid verwisseld heeft, krijgt dit niet te horen. Die persoon behoudt daarnaast al zijn speciale krachten.
Vriend (Paul Revere)
- De Vriend mag elke nacht een andere speler uitkiezen om bij te logeren.
- Acties die op de vriend uitgevoerd worden, zullen niet doorgaan omdat hij niet thuis is. Maar alle acties die op de gekozen speler uitgevoerd worden, zullen ook effect hebben op de Vriend. Zo kan een Ziener bijvoorbeeld 'Weerwolf' en 'Vriend' zien. Dit geldt voor alle nachtacties.
- De Huidenwisselaar zal standaard met de Vriend wisselen, wanneer de Vriend bij de persoon logeert, waarmee de Huidenwisselaar wil wisselen.
- Wanneer de Vriend bij iemand logeert, is hij daarna nooit meer welkom. Hij dient dus iedere nacht een andere speler uit te kiezen om bij te blijven slapen.
Beschermengel: (George Washington)
- Kan elke dag iemand opgeven, deze persoon wordt dan beschermd tegen de lunch.
- Mag niet 2 keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen.
- Mag ook zichzelf beschermen.
- Wanneer de Dorpsoudste sterft door de Lynch, zal de Beschermengel haar krachten verliezen. De Spelleiding zal een PM sturen naar de Beschermengel, wanneer haar krachten niet meer ingezet kunnen worden.
Jager (Frank Irving)
- Neemt iemand mee in zijn dood
- Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit sterft, zal hij niemand meenemen in zijn graf. Of hij nu wel of geen schot geplaatst heeft.
- De Jager kan IJzeren Hein niet neerschieten. Wanneer de Jager sterft en zijn schot stond op de IJzeren Hein, dan gaat de actie van de Jager niet door.
Beul (Betsy Ross)
- De beul kan één maal een zelfgekozen speler vermoorden. Dit doet hij overdag, iedereen kan dus zien dat hij een actie uitgevoerd heeft. Zijn naam wordt dus bekend gemaakt.
Dorpsoudste (Ichabod Crane)
- De Dorpsoudste overleeft één aanval van de weerwolven. Bij een tweede aanval gaat hij toch dood.
- Als de dorpsoudste sterft door de lynch dan verliest de Beschermengel haar speciale krachten.
- De spelleiding verstuurt een bericht naar de Beschermengel als zij haar krachten verliest. Als je geen bericht hebt gekregen van de spelleiding, heb je je speciale krachten dus nog.
IJzeren Hein (Benjamin Franklin)
- De IJzeren Hein is heel sterk en gaat niet zomaar dood. De IJzeren Hein overleeft alle dodende acties, anders dan lynch en lunch. Bijvoorbeeld: Heks, Jager, Beul en welpacties. In plaats van de IJzeren Hein, zal de speler die de actie uitvoerde zelf sterven!
- De IJzeren Hein kan wél geïnfecteerd worden, aangezien een infectie geen dodende actie is.