[Inschrijftopic] Spelleiding #270 en #271

DeletedUser74005

Guest
Ik heb een idee voor een potje ook. Ik heb nu als het goed is de rolverdeling klaar. Instellingen volgen dus later. Graag hoor ik of er animo is voor een potje met een uiterlijk zoals hieronder. Dan laat ik de rest namelijk binnenkort wel weten ^^
25g5c21.jpg


Welkom! Kom binnen! Aangenaam kennis te maken. Mijn naam is Cintheyra. Hier, neem een sweet roll en maak het jezelf gemakkelijk.

Je had gezegd at je mijn verhaal wilde horen? Juist. Ga er maar eens goed voor zitten. Dan zal ik beginnen met vertellen.

55 era’s geleden was er een keizer die vreedzaam regeerde over Tamriël en goed zorgde voor zijn onderdanen. Er was rust, en de verschillende rassen leefden vredig naast elkaar. Dit tijdperk eindigde nadat de dwergen mysterieus verdwenen. En niemand, tot op heden, die weet hoe dat gekomen is…


2igeno7.jpg

Ziet er tof uit! Nu nog goede instellingen :)
 

DeletedUser76681

Guest
Moet dat net weer als ik op vakantie ben :(
Skyrim <3 ziet er tof uit Chris :).
 

DeletedUser7072

Guest
Ik doe ook eens een gooi, hier is mijn teaser(in de stijl van Chrisje):

Weerwolven van Woerden

694


Woerden staat bekend als een mooie en gezellige plaats met ongeveer 50.000 inwoners. Deze gemeente werd tot voor kort bestuurd door de sociaal democraat Victor Molkenboer. De heer Molkenboer zet zich al sinds 24 Januari 2013 met hart en ziel in voor deze prachtige stad!

Sinds kort doen zich echter mysterieuze verdwijningen voor in deze tot voor kort vreedzame gemeente. Bij volle maan bleken er uit het niets inwoners verdwenen te zijn, Victor zette zich volop in om zijn burgers te beschermen en erachter te komen wie hier achter zat! Gisteren is deze held echter zelf het slachtoffer geworden van diezelfde verdwijningen, daarom zal er snel een nieuwe burgermeester moeten komen die komt uitzoeken wat hier gaande is.

Zij die achter deze verdwijningen zitten moeten snel opgespoord worden, het is aan jullie om een nieuwe burgermeester aan te wijzen en de schuldigen te vinden die de gezagsgetrouwe burgers van Woerden nu al een tijdje teisteren!


Code:
Aantal spelers: 20 ofzo
Klaagmuur: nee
Hints: nee
Jager: ja
Heks: ja
Dorpsoudste: ja
Beschermengel: ja
Ziener: nee
Beul: nee
Priester: nee
Slet: ja

Cupido: ja
Geliefden kennen elkaar: ja
Geliefden samen winnen: ja

Wolven: stuk of 4 a 5
Welp: nee
Infectiewolf: ja, altijd leuk
Sjamaan: ja
Ketter: nee

Eindtijd stemmen: 23:00
Speciale Rollen naar: mij en evntl medeleider
Weerwolven Moord naar: mij en evntl medeleider
Lynch: dikgedrukt in rood.

Burgemeester: ja
Extra rollen:

Netwerken/Claimen: nee
Extra instellingen: nee



Bovenstaande regels staan (nog) niet in steen gebeiteld, over details kan altijd gepraat worden en een niet claim potje leek me ook wel een keer leuk om te doen. Eventuele medeleider is ook welkom, wie wilt kan zich melden. Als ik gekozen wordt heb ik het liefst potje 270 ipv 271 want ik ga over ong 1.5 weken op vakantie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 487871837

Guest
Hoe werkt een niet claim potje?
Hinten is dan ook verboden?
 

DeletedUser7072

Guest
De reden is vooral dat het claimen het vaak wel erg moeilijk maakt voor de wolven, iemand die verdacht is kan snel claimen en dan in een klap al zijn geloofwaardigheid terug krijgen, aangezien het ook veel te risicovol is om een claim te bluffen zullen ze in de praktijk meestal wel kloppen. Diegene is dan wel een makkelijke lunchtarget, maar toch geeft dat 1 nacht nadeel aan de wolven. Niet claimen betekent dat je ook met een speciale rol meer moeite moet doen om jezelf te verdedigen, daarom leek het me wel geinig om dit een keer te doen ;)
 

DeletedUser72524

Guest
Ik stel voor om een actieve leider te zoeken voor samen met DJIV :)
 

Deleted User - 487871837

Guest
De reden is vooral dat het claimen het vaak wel erg moeilijk maakt voor de wolven, iemand die verdacht is kan snel claimen en dan in een klap al zijn geloofwaardigheid terug krijgen, aangezien het ook veel te risicovol is om een claim te bluffen zullen ze in de praktijk meestal wel kloppen. Diegene is dan wel een makkelijke lunchtarget, maar toch geeft dat 1 nacht nadeel aan de wolven. Niet claimen betekent dat je ook met een speciale rol meer moeite moet doen om jezelf te verdedigen, daarom leek het me wel geinig om dit een keer te doen ;)

Lijkt me lastig, maar wel interessant :)
 

DeletedUser23144

Guest
Doe nou niet, dit gaat 100% fout. Niet claim potjes zijn nog nooit goed gegaan. NEE, LYNCH ME NIET K BEN EEN BURGER


DOOD

Jullie zullen extra spijt krijgen als jullie me vermoorden

DOOD (speciaaltje)

Wordt 100% drama
 

DeletedUser7072

Guest
Ik zal niet iemand uit het spel zetten om zulke onzin, claimen burger te zijn is geen probleem(dit doet iedereen al defacto) en als je iets vaags zegt als 'Jullie zullen extra spijt krijgen als jullie me vermoorden' vlieg je er ook niet uit. Enkel als je expliciet een speciale rol claimt of daar overduidelijk op gaat hinten. Het gaat mij erom of de claim enigzins blufbaar is. Een wolf kan nog wel bluffen met iets als 'jullie krijgen extra spijt als je mij eruit werkt', terwijl het ondoenlijk is om een specifieke rol te bluffen omdat er maar 1 in het spel zit die ofwel dood is of je meteen ontmaskert door je tegen te spreken.

Je mag ook de identiteit van derden impliceren, dus persoon x mag zeggen dat hij denkt dat persoon y de speciale rol Y heeft om een bepaalde reden en daarom dus geen wolf is. Maar persoon y mag dit vervolgens niet bevestigen, wel mag iedereen buiten y over deze theorie discussiëren, zolang ze maar geen argumenten gebruiken die impliceren dat ze zelf rol Y hebben. Als een bepaalde uitspraak op de grens zit zal ik het met de medeleider bespreken en zullen we samen besluiten of die uitspraak wel of niet te ver ging en naar aanleiding daarvan je wel/niet uit het spel zetten, dus ik raad iedereen aan de grens iig niet op te zoeken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan