Scripts - Privé of publiek?

Mogen scripters hun scripts privé houden?

  • Ja, scripters mogen hun scripts privé houden voor vrienden/stam

    Stemmen: 36 36,4%
  • Neen, alle scripts moeten publiek beschikbaar worden.

    Stemmen: 63 63,6%

  • Totaal aantal stemmers
    99
Reactiescore
5.701
Even deze insinuatie de wereld uithelpen, zelfs met 'buiten honderden factoren' doe je naar mijn idee het Creed package wel echt veel te veel eer aan. Het package werd pas in een later stadium beschikbaar voor de stam, de meest cruciale fases (start en mid) waren al doorlopen. Het had een paar handige functies voor het deffen met de kleuren voor incs, clear counters met hoeveel clears een bepaalde stack hield. Maar that's it.

No offense naar louis verder, een van de personen waarmee ik beste contact had en het langst mee heb gespeeld. Maar hij heeft zelf toendertijd al aangegevendat het pack qua code giga lelijk was, en laat ik het zo zeggen, hij was niet de enige scripter die dat vond. En hij zei dat notabene over zijn eigen werk, was volgens mij ook de eerste (en miss wel laatste) keer dat hij iets maakte. Support voor Creed pack stopte volgens mij al vrij snel.
Bedankt voor de correctie en inderdaad, het klopt want je zegt. Niet elk pack had dezelfde impact, als het al impact had.
Ik gebruikte enkel deze voorbeelden omdat dit de enige “packs” waren die ik me nog herinner :p
 

Deleted User - 24028

Guest
Warre, jij bent de reden dat de nieuwe regels zijn ingevoerd als je het nog niet wist. Je hoeft hier echt niet schijnheilig te komen doen, het is algemeen bekend dat je bot.
En je bent dus nog tegen vrij veel dingen die ingevoerd kunnen worden, de 'legale' bot die je nu had gemaakt is er niet per se een voorbeeld van, maar je wilde het wel per se prive houden.
Het is vooral dat je hier een beetje het voortouw neemt en anderen je misschien zien als iemand die juist de community erg helpt met zijn scripts. Voor de beeldvorming is het wel belangrijk dat men weet dat jij juist een van de weinigen bent die altijd de grenzen van de regels opzoekt en er regelmatig overheen gaat.

Nee, ik heb het bij Duckje gemeld en daardoor is deze regel ingevoerd. Komt dus 100% door warre. Warre is geen goed persoon die al jaren bots verspreid in de community, misschien dat jij het niet weet, is wel zo.
Sowieso kom aub met wat anders dan anderen doen het ook, warre is veruit de grootste speler hierin en daarbuiten helpt het de hele discussie ook niet verder.

Als dat zo is dat het door mij is dan heb ik je toch net een dienst bewezen. Jij bent voor die nieuw ingevoerde regel, die is er volgens jou gekomen door mij. Dat is een win situatie voor jou dus... vreemde manier om mij te bedanken daarvoor heb je wel ;)

Verder ga ik het nog maals vriendelijk vragen... Ik heb er geen probleem mee dat je een mening hebt over mij of over scripts, ik heb er geen probleem mee dat je tegen dit type van scripts noemt of zelfs dat je ze bots noemt (zelf omschrijf ik het ook wel een als legal bots). Maar de manier waarop je dat hier neer zet en ook gewoon een aantal keer dat je het letterlijk zegt schildert mij af als iemand die illegale scripts (echte bots) gebruikt, en dat is gewoon niet waar. Ik zou het dus wel apprecieren als je mij in het vervolg niet wilt uitmaken voor een botter in de context van illegaal, want dat is mij zwart maken op basis van leugens, met andere woorden eerroof!

Ook stel ik me vragen bij in hoe verre het jou gaat om de werking van het script en in hoe verre het gaat over het feit dat het privé is. Al zeer lang voor ik dit farm script had publiceerde ik een script voor rooftochten hier op het AF met een gelijkaardige werkwijze. Grootste reden om toen nog eens een script publiek te maken was voor mij om af te toetsen wat de community vond van dit soort scripts en of het tw team zou ingrijpen. Om eerlijk te zijn had ik verwacht dat er veel commentaar op zou komen en dat ze toen al zouden ingrijpen, echter vond de community er niks mis mee en werd het plots zeer veel gebruikt... Zou vreemd zijn dat diezelfde community hier dan nu op terug zou komen gewoon omdat het over farmen gaat (zowel farmen als roven zijn een tijd vullende bezigheid met geen rechtstreekse gevolgen voor de tegenstander dus ze zijn erg gelijkend).

Op basis van wat ik lees heb jij duidelijk gesproken met iemand die mijn script gebruikt, als ik zou mogen gokken gok ik dat je gevraagd hebt of je het script mocht hebben en ze hebben daar nee op geantwoord. Nu vraag ik je eerlijk, als je het script zelf doorgestuurd gekregen had, had je dan alsnog omwille van de werking naar Duckje gestapt of had je het dan gewoon zelf ook gebruikt?

Als laatste een reactie op je uitspraak dat ik zeer veel moeite heb gedaan het geheim en prive te houden. Ik heb het letterlijk op het forum gepost in mijn stam waar 40+ mensen kunnen loggen en bovenaan in het topic geschreven "Prive script, gelieve niet te delen buiten de stam". Als het dus effectief niet geedelt is is dat gewoon een teken dat mijn stamgenoten respectvol omgaan met mijn script werk, niet dat ik mega veel moeite heb gedaan om het prive te houden ;)

Wil als laatste ook nogmaals herhalen dat ik persoonlijk ook vind dat dit script te ver gaat, ik stond met open ogen te kijken toen het goedgekeurd werd in support. Je kan mij de boe man noemen omdat ik de grenzen op zoek, zal ook nooit ontkennen dat ik dat doe, maar als ik het niet gedaan had waren er andere scripters die het script niet met hun stam deelden en werdt het nu nog gebruikt. Bekijk het dus ook eens positief :)

Dit is dan ook geen topic tegen Warre maar een discussie over scripts in het algemeen. Gezien Warre de enige is die hier constructief reageert als scripter is het logisch dat hij het gros van de mensen die er tegen zijn over zich heen krijgt.
Ze mogen mij als verdediger van scripts algemeen en prive scripts zeker persoonlijk aanspreken, ik had het over aanvallen op mij persoonlijk die niks te maken hebben met mijn verdediging van scripts (zie hierboven).

Om een ander voorbeeld te geven (dat ook rechtstreeks verband houd met een paar posters die ik hier quote), op W69 heb ik met mijn stam een aantal mooie massa's uitgevoerd en daarmee een aantal accounts gebroken. Al snel kwamen de AF posts waarvan de meeste de inhoud "vuile botters" hadden. Gewoon omdat wij veel tijd in onze massa steken, een heel plan maken, zorgen dat elk account actief is en heel veel aanvallen timde op 1 seconde werden we uitgemaakt voor botters. Slechts een handvol van tegenstanders had het fatsoen om gewoon toe te geven dat de kwaliteit, activiteit en inzet aan onze zijde velen maken hoger lag. Grootste reden dat wij uitgemaakt werden voor botters? Puur omdat ik in de stam speel... Dat is wat @Buurman Bolderbast bedoelt met het zwarte schaap zijn, puur omdat ik in theorie bots zou kunnen maken heb ik dat ook gedaan. Want het kan niet dat ik ook gewoon TW kan spelen zoals anderen :(

Warre gaf zelf een aantal jaar geleden al aan dat packs er mede voor zorgen dat er werelden gewonnen worden. Buiten honderden andere factoren speelt dit wel mee. TBR, sangu, Dei, creed, allemaal stammen die een scriptpacks hadden dankzij in de stam spelende scripters.
Het wint je de wereld niet, maar het helpt wel.

Aangezien er dus een “klein” verband zit tussen scripters en wereld winnen, moet er wel serieus naar gekeken worden.
Wat door zowel Tim als Big Banger al is aangegeven, of TW moet het gross zelf implementeren. Of gewoon alles weg.
Denk dat dat aandeel serieus overschat wordt. Die packs hebben allemaal de naam van de stam, dat wilt zeggen meestal zeggen dat ze ontwikkeld zijn toen de stam al bestond. Het duurt enorm lang om zulke script te ontwikkelen, dus tegen dat ze gaan renderen was de wereld 9/10 al gespeeld (en de scripter zelf heeft amper kunnen spelen want was te druk :D). In de meeste gevallen waren dat gewoon top stammen, want elke top stam in die tijd had een stam scripter ;)

Met dat laatste wil ik ook even aanhalen dat er vroeger ook gewoon veel prive scripts waren, maar daar werdt gewoon niet moeilijk over gedaan. Kan een prima voorbeeld geven van W21, daar heb ik voor mijn stam sloopAP ontwikkeld (soort 1c maar dan voor aanvallen met kata's, kata's waren toen nog populair) wat een enorm voordeel gaf. Dus de tegenstander heeft gewoon een antwoord gezocht, iemand die iets van excel kende en daarmee het na kon maken en een scripter die daar een verstuur script bij kon maken. In no time hadden ze een counter voor mijn script, amper tot niet hebben ze lopen klagen op het AF, en al helemaal niet bij support. Die goede oude tijd mis ik gewoon!

Script doen ook maar 1 ding, en dat is tijd besparen, een script kan niks uitvoeren dat je zelf handmatig niet kan doen. Van daar dat ik altijd de vergelijking maak tussen een persoon met 3 uur vrije tijd en goede scripts en iemand met 6 uur vrije tijd en geen scripts. Die laatste zal nog steeds in het voordeel zijn, het aspect tijd is dus veel meer bepalend op TW dan het aspect scripts.

Hij helpt alleen zijn eigen stam, dus wat je zegt is niet waar. Hij helpt letterlijk niemand anders dan zichzelf en dat is waar het om draait.

Als er bewust voor gekozen wordt om voordeel te behalen wat andere niet hebben dmv scripts, moet daar een halt toe worden geroepen. Deze discussie heb ik al vaker gevoerd op wereldfora en ben dan ook blij dat die nu hier gaande is. En dat er een flink aantal medestanders zijn omtrent dit punt.

En wat hierboven wordt gezegd klopt ook. Warre is de enige scripter die het hier probeert te verdedigen dus hij krijgt de reacties.

Hij reageert selectief en praat om de feiten heen. Het is nou eenmaal niet eerlijk. En als je dan scripts gaat vergelijken met werklozen. Sjongejonge dan ben je als poster echt in een dieptepunt beland.

Dat hij het niet leuk vindt, dat mag, dat die gaat stoppen met scripts schrijven, mag ook. Maar dat moet niet de reden zijn om het te tolereren. Als ik niet zelf mag bepalen wie mijn scripts krijgen, schrijf ik niets meer? Prima, schrijf je toch lekker niets meer. Want dat is wat hij aanhaalt, zijn goed recht, maar voor mij treurig.
Mij zal je ook nergens horen zeggen dat ik veel mensen help hier in de community, iemand anders zei dat en nu wordt er post na post precies gedaan of ik zei dat... Het klopt gewoon dat ik niemand anders help dan mezelf en men stamgenoten, maar geldt dat niet gewoon voor iedereen hier (inclusief jij) ? Is het niet normaal in dit spel dat je je stam helpt met clearen, deffen en vv en niet je tegenstanders ? Hoezo is dat anders dan ik die mijn stam help....

De discussie over (prive)scripts en hoe veel voordeel ze op leveren is idd al heel vaak geweest. Meer dan een jaar geleden verdedigde ik het al door te benadrukken dat scripts een aspect van TW is dat er gewoon bij hoort. Dat er dus niks anders aan is dan aan andere aspecten van TW, als je zo een aspect goed beheerst mag je daar je voordeel gewoon uit halen. Tenslotte is 1 aspect goed beheersen nooit genoeg om een wereld te winnen.

Je kan die uitleg bullshit vinden tot en met en over de details discussiëren, maar fundamenteel is mijn uitleg hier voor nooit weerlegt en heb ik die nooit moeten veranderen. Dat toont in mijn ogen aan dat mijn mening wel degelijk op iets deftigs gebouwd is.

--------------

Voor de duidelijkheid wil ik voor 2020 mijn mening nog eens duidelijk (en zo kort mogelijk) onder elkaar zetten wat betreft (prive) scripts:

Persoonlijk vind ik dat scripts tot tribalwars behoren, ze geven het spel een extra dimensie die andere games niet hebben, ze maken het spel aangenamer en zorgen er voor dat je meer TW kan spelen doordat je minder tijd moet steken in saaie taken. Prive scripts horen er in mijn ogen ook gewoon bij omdat de tijd/kennis/geld die je er in steekt later ook gewoon terug in je voordeel mag spelen, net zoals dit is voor alle andere zaken in TW. De enige aanmerking die ik hier op wil maken is dat scripts langer mee gaan dan 1 wereld, waardoor na een langere tijd je tijds winst/voordeel groter zal zijn. Veel mensen opperen dat na verloop van tijd script publiek zouden moeten worden, ik ben ook wel voor publieke scripts (ik doe het alleen zelf niet meer omdat ik er geen voldoening uit haal), zou na het einde van een wereld niet een mooie moment zijn om scripts openbaar te maken dan :) Al weet ik niet of dat technisch haalbaar is...

Verder vind ik dat de script regels herbekeken moeten worden. Mensen hebben vooral een reden om te klagen over scripts omdat de regels op .NL enorm breed zijn. Ze hebben nu een stap in de goede richting gezet, maar er is nog enorm veel werk! Ik geloof persoonlijk dat als je op de juiste manier en voldoende hier in gaat snoeien het effect van scripts minder groot wordt en daardoor het begrip prive scripts automatisch geen probleem meer zal vormen.

Samengevat: Ik pleit voor het behoud van scripts en prive scripts op tribalwars maar ik vind dat de mogelijkheden van scripts teruggeschroefd moeten worden om de impact van scripts op het spel te verkleinen.
 
Reactiescore
980
Op basis van wat ik lees heb jij duidelijk gesproken met iemand die mijn script gebruikt, als ik zou mogen gokken gok ik dat je gevraagd hebt of je het script mocht hebben en ze hebben daar nee op geantwoord. Nu vraag ik je eerlijk, als je het script zelf doorgestuurd gekregen had, had je dan alsnog omwille van de werking naar Duckje gestapt of had je het dan gewoon zelf ook gebruikt?

Als je M. ook maar een beetje kent weet je dat dit nooit geval is geweest. Niet elke speler op de wereld mist de morele waardes om slechts pure keuzes te maken in hun eigen voordeel. Zowel de Creed als Classic groep filosofie vond scripts prima, maar beide partijen hielden een zwaar anti bot regiem. Bots die opeens zouden zijn goedgekeurd door het community management zou dan ook zeer tegen de wens van deze groep zijn.
 

Deleted User - 24028

Guest
Als je M. ook maar een beetje kent weet je dat dit nooit geval is geweest. Niet elke speler op de wereld mist de morele waardes om slechts pure keuzes te maken in hun eigen voordeel. Zowel de Creed als Classic groep filosofie vond scripts prima, maar beide partijen hielden een zwaar anti bot regiem. Bots die opeens zouden zijn goedgekeurd door het community management zou dan ook zeer tegen de wens van deze groep zijn.
Ik ken hem niet, van daar dat ik gokte en een open vraag stelde. Maar zeg je hiermee dan ook dat niemand van die zogezegde groep in aanraking is gekomen met mijn publiek script voor rooftochten? Lijkt me om eerlijk te zijn nogal straf namelijk, en als je er wel in contact mee was gekomen dan zou je dat toen toch al afgekeurd hebben ivp er nu pas een punt van maken...

De woorden classic en anti bot regime in 1 zin zijn wel komisch voor mij, ik heb 2 classics gespeeld en ben meer pure botters tegen gekomen dan op alle werelden die ik voor de rest gespeeld heb samen :$

Volgens je handtekening is Creed van W34, tussen W21 en W34 ergens is deze community dus omgeslagen van gewoon een oplossing zoeken tegen de sterkte van een andere stam naar gaan huilen bij mama en papa (Duckje) als de ander iets kan of heeft dat jij niet hebt, good to know :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser80232

Guest
Als die scripts dan legaal zijn dan lijkt het mij toch dat je dit zoiets in het spel kunt implementeren? En dan de rest van al de scripts niet toelaten, dan houd je heel veel ellende buiten de deur.
 
Reactiescore
980
Ik ken hem niet, van daar dat ik gokte en een open vraag stelde. Maar zeg je hiermee dan ook dat niemand van die zogezegde groep in aanraking is gekomen met mijn publiek script voor rooftochten? Lijkt me om eerlijk te zijn nogal straf namelijk, en als je er wel in contact mee was gekomen dan zou je dat toen toch al afgekeurd hebben ivp er nu pas een punt van maken...

Deel zag w34 als één van hun laatste wereld. Toen veel PP zooi er kwam is de rest vrijwel pure overgegaan op classics of gestopt. Beseffend dat w58 pas de eerste wereld was met rooftochten, durf ik met zekerheid te zeggen dat de hechte kern van die groep niet eens weet wat rooftochten zijn. Althans, ik heb geen idee wat het inhoud en moest het opzoeken op het AF.


De woorden classic en anti bot regime in 1 zin zijn wel komisch voor mij, ik heb 2 classics gespeeld en ben meer pure botters tegen gekomen dan op alle werelden die ik voor de rest gespeeld heb samen :$

En als ik naar Antwerpen reis en Laurens tegenkom, wil niet zeggen dat alle Antwerpenaars midgets zijn. Is toch vrij bekend dat met classic groep een vrij specifieke groep wordt bedoelt, al dan niet allemaal gestopt. Amokro, Sebastian Valmont, Auseindanderzetzung, dejoey, om maar een paar voorbeelden te noemen. Elk waarvan, op Aus na, niet eens wist wat Sangu Package was op cl5.

Volgens je handtekening is Creed van W34, tussen W21 en W34 ergens is deze community dus omgeslagen van gewoon een oplossing zoeken tegen de sterkte van een andere stam naar gaan huilen bij mama en papa (Duckje) als de ander iets kan of heeft dat jij niet hebt, good to know :D

Jij bent zo te zien op je tenen getrapt dat je nu niet meer 100k plunderaar kan halen met je privé script. Vroeger was er een veel levendigere scriptcommunity, ook met privé scripts. Maar veel minder gericht op het zover mogelijk automatiseren van functies. In plaats daarvan werden nuttige overzichten toegevoegd, handige dingertjes. Verreweg iets dat je een bot kon noemen. Sangu package is daar een perfect voorbeeld van.

Daarbij een vrij aparte filosofie om bij te leven. één groep heeft iets in zijn bezit dat ver over de lijn gaat, aldus veelal van jouw scripts. Daaruit komt de situatie dat de tegenpartij iets maakt dat nog meer over die lijn gaat dat het countert. Hieruit krijg je dus een situatie dat elke partij scripts bezitten die het spel niet ten goede bevorderen. Beetje dezelfde gedachtegang als van de NRA. Verplaats het te verbeteren/verbieden, moet iedereen het bezitten.
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 24028

Guest
Jij bent zo te zien op je tenen getrapt dat je nu niet meer 100k plunderaar kan halen met je privé script. Vroeger was er een veel levendigere scriptcommunity, ook met privé scripts. Maar veel minder gericht op het zover mogelijk automatiseren van functies. In plaats daarvan werden nuttige overzichten toegevoegd, handige dingertjes. Verreweg iets dat je een bot kon noemen. Sangu package is daar een perfect voorbeeld van.
Absoluut niet hoor, ik heb er geen 100k plunderaar mee gehaald, aan plunderaar heb je niks en ik heb zoiso al maanden niet meer gefarmt... Daarbij nogmaals, ik ben het helemaal eens dat dit afgekeurd wordt, had alleen gehoopt dat iemand me dat vroeger had verteld zodat ik niet zo veel tijd er aan verloren zou hebben.

Verder denk ik dat je ook niet alles weet van het verleden hoor, bots zijn er altijd geweest en hebben altijd bestaan. Ook op oude werelden waren er heel der programma's die je account automatisch beheerde. Een ander publiek script dat jij vast een voorbeeld vind is TBRmap, maar wist je ook dat de maker er van vervolgens zijn server gebruikte om te kunnen botten op zen eigen account? Wist je dat de maker van Sangu ook een programma heeft TWtactics waar oorspronkelijk een browser in zat waardoor je het externe programma kon verbinden met ingame? Om maar aan te geven dat de rand van legaliteit altijd al opgezocht werdt en zelfs overtreden werd, maar wanneer ik hem nu enkel op zoek en niet eens overtreed is het ineens hallucinant...

Buiten dat een zeer rare filosofie om bij te leven. één groep heeft iets in zijn bezit dat ver over de lijn gaat, aldus veelal van jouw scripts. Daaruit komt de situatie dat de tegenpartij iets maakt dat nog meer over die lijn gaat dat het countert. Hieruit krijg je dus een situatie dat elke partij scripts bezitten die het spel niet ten goede bevorderen. Beetje dezelfde gedachtegang als van de NRA. Verplaats het te verbeteren/verbieden, moet iedereen het doen.
Heel dit blok klopt niks van, mijn scripts gaan niet over een lijn ze gaan exact tot de lijn van legaliteit toelaat. Niemand kan er over gaan, want om er over te gaan stap je over naar illegale scripts en dan ben je iets aan het doen waarvan bepaald is dat het niet toegestaan is (ongeacht of het moreel aspect). De lijn van legaliteit heb ik niet getrokken, dus je kan mij niet kwalijk nemen dat die lijn opgezocht wordt. Neem het de mensen kwalijk die de lijn vastgesteld hebben ;)

PS: 100k plunderaar halen kan je ook zonder scripts puur met FA, het is echt niet zo moeilijk of spectaculair. Gezien jij een ervaren speler bent (hoor ik toch) moet je misschien een beetje met je tijd mee gaan en je eens verdiepen in FA ;)
 
Reactiescore
389
Eerlijk, die 100k plunderaar, als iemand dat echt legit doet is dat toch gwn abnormaal?
5 uur lang, elke seconde, 5x klikken, zonder 1 enkele keer perongelijk te snel klikken maar nooit te veel tijd tussen de kliks steken?
 
Reactiescore
980
Absoluut niet hoor, ik heb er geen 100k plunderaar mee gehaald, aan plunderaar heb je niks en ik heb zoiso al maanden niet meer gefarmt... Daarbij nogmaals, ik ben het helemaal eens dat dit afgekeurd wordt, had alleen gehoopt dat iemand me dat vroeger had verteld zodat ik niet zo veel tijd er aan verloren zou hebben.

Verder denk ik dat je ook niet alles weet van het verleden hoor, bots zijn er altijd geweest en hebben altijd bestaan. Ook op oude werelden waren er heel der programma's die je account automatisch beheerde. Een ander publiek script dat jij vast een voorbeeld vind is TBRmap, maar wist je ook dat de maker er van vervolgens zijn server gebruikte om te kunnen botten op zen eigen account? Wist je dat de maker van Sangu ook een programma heeft TWtactics waar oorspronkelijk een browser in zat waardoor je het externe programma kon verbinden met ingame? Om maar aan te geven dat de rand van legaliteit altijd al opgezocht werdt en zelfs overtreden werd, maar wanneer ik hem nu enkel op zoek en niet eens overtreed is het ineens hallucinant...

Scripters zoeken inderdaad graag de grens op of er zelfs over, maar de bijdrage aan de community is door veel van die echt vrij groot geweest. Beseffend dat de maker van Sangu nog altijd het script ondersteunt voor updates.

Tevens heeft het voor mij persoonlijk weinig te maken met wat wel of niet is toegestaan. Genoeg voorbeelden in het echte leven daarvan. Belastingontduiken is in bepaalde constructies ook niet illegaal, wil niet zeggen dat het moreel verantwoord is om te doen. Jij bent iemand die pure naar de regels kijkt en ziet wat er mogelijk is, ongeacht wat de invloed op het spel is.

Prima hoor, moet je zelf weten. Maar ga dan geen moreelridder spelen dat je het beste over hebt voor de community. TW is gewoon een leuke sandbox omgeving voor je scriptskills, maar de community in zijn geheel doe je er absoluut geen plezier mee.

Heel dit blok klopt niks van, mijn scripts gaan niet over een lijn ze gaan exact tot de lijn van legaliteit toelaat. Niemand kan er over gaan, want om er over te gaan stap je over naar illegale scripts en dan ben je iets aan het doen waarvan bepaald is dat het niet toegestaan is (ongeacht of het moreel aspect). De lijn van legaliteit heb ik niet getrokken, dus je kan mij niet kwalijk nemen dat die lijn opgezocht wordt. Neem het de mensen kwalijk die de lijn vastgesteld hebben ;)

Aldus je ogen dichtdoen voor het welzijn van de community. Moet jij weten. ;)

PS: 100k plunderaar halen kan je ook zonder scripts puur met FA, het is echt niet zo moeilijk of spectaculair. Gezien jij een ervaren speler bent (hoor ik toch) moet je misschien een beetje met je tijd mee gaan en je eens verdiepen in FA ;)

Als in gemiddeld 1.157 seconde een aanval sturen 24 uur lang. Je moet toch echt lijden aan een serieuze mentale ziekte om dit op een niet bot achtige manier te doen, maar het is inderdaad mogelijk. Waarom iemand dit in godsnaam zou doen, is mijn een raadsel. Zelfs met bots, totaal onnodig.

Daarbij heeft dit niks met ervaring te maken. Dat je dit insinueert is erg schrijnend.
 

Deleted User - 24028

Guest
Eerlijk, die 100k plunderaar, als iemand dat echt legit doet is dat toch gwn abnormaal?
5 uur lang, elke seconde, 5x klikken, zonder 1 enkele keer perongelijk te snel klikken maar nooit te veel tijd tussen de kliks steken?
Als je puur voor de plunderaar gaat is dat echt niet zo moeilijk he... Als je ook voor nuttige GS inkomsten gaat is het iets anders.

Dat script van Tjeerdo FA-pack (ook nu nog legaal), daarmee kan je ook gewoon een toets inhouden en stuur je alles. Enige probleem is dat die te snel gaat waardoor je melding krijgt van "max 5 per seconde". Maar voor plunderaar maakt dat niet uit, je slaagt er gewoon wat over maar hij stuurt wel door. Doe dat met een paar lc uit volle off dorpen en je haalt dat zonder veel moeite in no time. Zelfs zonder script haalbaar, dan doet het alleen pijn in je vinger van het klikken :p
 
Reactiescore
389
Als je puur voor de plunderaar gaat is dat echt niet zo moeilijk he... Als je ook voor nuttige GS inkomsten gaat is het iets anders.

Dat script van Tjeerdo FA-pack (ook nu nog legaal), daarmee kan je ook gewoon een toets inhouden en stuur je alles. Enige probleem is dat die te snel gaat waardoor je melding krijgt van "max 5 per seconde". Maar voor plunderaar maakt dat niet uit, je slaagt er gewoon wat over maar hij stuurt wel door. Doe dat met een paar lc uit volle off dorpen en je haalt dat zonder veel moeite in no time. Zelfs zonder script haalbaar, dan doet het alleen pijn in je vinger van het klikken :p

Ja dat laatste bedoel ik vooral, de pijn na 100k keer klikken voor minstens 5u lang xD
 

Deleted User - 24028

Guest
Scripters zoeken inderdaad graag de grens op of er zelfs over, maar de bijdrage aan de community is door veel van die echt vrij groot geweest. Beseffend dat de maker van Sangu nog altijd het script ondersteunt voor updates.

Tevens heeft het voor mij persoonlijk weinig te maken met wat wel of niet is toegestaan. Genoeg voorbeelden in het echte leven daarvan. Belastingontduiken is in bepaalde constructies ook niet illegaal, wil niet zeggen dat het moreel verantwoord is om te doen. Jij bent iemand die pure naar de regels kijkt en ziet wat er mogelijk is, ongeacht wat de invloed op het spel is.

Prima hoor, moet je zelf weten. Maar ga dan geen moreelridder spelen dat je het beste over hebt voor de community. TW is gewoon een leuke sandbox omgeving voor je scriptskills, maar de community in zijn geheel doe je er absoluut geen plezier mee.

Aldus je ogen dichtdoen voor het welzijn van de community. Moet jij weten. ;)

Als in gemiddeld 1.157 seconde een aanval sturen 24 uur lang. Je moet toch echt lijden aan een serieuze mentale ziekte om dit op een niet bot achtige manier te doen, maar het is inderdaad mogelijk. Waarom iemand dit in godsnaam zou doen, is mijn een raadsel. Zelfs met bots, totaal onnodig.

Daarbij heeft dit niks met ervaring te maken. Dat je dit insinueert is erg schrijnend.

Misschien heb je daar wel een punt, dat ik te veel kijk naar wat er mag, maar dat gebeurt volgens mij overal in TW. Er worden op werelden bv vaak afspraken gemaakt tussen stammen, hoe veel mensen kijken er bij een situatie dan wel niet naar en denken "technisch gezien mag het dus ik ga het gewoon doen" terwijl ze maar al te goed weten dat het moreel eigenlijk niet netjes is.

Ik heb zoals ik eerder al beschreef een poging gedaan om dit soort scripts aan te kaarten en af te toetsen hoe de community die onthaalt. Dat heb ik gedaan op mijn manier, door zo een script openbaar te maken. Er is NIEMAND die daarop gezegd heeft dat dat niet zou mogen. Daaruit mag ik toch de conclusie trekken dat de community (of toch het deel dat scripts gebruikt) er geen probleem mee heeft? Het enige wat ik had kunnen doen was het nog meer voor kauwen en letterlijk een peiling starten over wat de community er van denkt, maar dat is ook niet echt mijn taak he.

Op dit moment doe ik de community er geen plezier mee, dat geloof ik best. Maar dat heeft diezelfde community voor een heel stuk aan zichzelf te danken ;) Want op een gegeven moment waren al mijn script gewoon publiek beschikbaar... Onder andere omstandigheden had dit zo kunnen blijven, maar als ik er geen voldoening meer uit haal kan ik mezelf echt niet blijven pushen om het toch te doen :( Sinds die tijd zit ik altijd al ergens tussenin, ergens kriebelt het om toch terug scripts openbaar te maken, en een week later denk ik weer nee daar begin ik niet terug aan. Kan zelf niet echt verklaren hoe dat komt en zal wrs best lame klinken, maar het is wel echt zo...

Ik bedoelde niks verkeerd met die laatste uitspraak over ervaring hoor. Wou alleen maar zeggen dat je doet alsof het mega spectaculair en onmogelijk is en daarom wel gebot moet zijn. Maar dat is niet per definitie zo in deze moderne tijd.

Edit: farmen is zoiso zwaar overrated op normale werelden. Vroeger kon je niet mee met de top als je niet farmde. Als je nu wat pp investeert en slim events speelt kan je mee zonder te moeten farmen. Kortom ik denk niet dat een bot die het farmen makkelijker maakt een grote invloed heeft op de wereld en het kan zelfs een positieve invloed geven aangezien de mensen die farmen voor Hinn gs ipv gewoon pp gebruiken dan makkelijker de pp gebruikers kunnen bijhouden ;) stof tot nadenken!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.415
Eerlijk, die 100k plunderaar, als iemand dat echt legit doet is dat toch gwn abnormaal?
5 uur lang, elke seconde, 5x klikken, zonder 1 enkele keer perongelijk te snel klikken maar nooit te veel tijd tussen de kliks steken?

1 keer gedaan met een co speler, werden er iets meer (110k+ kkein beetje uitgeschoten) beetje voor bereid, maar ja het is een hel, en ja je vingers gaan echt pijn doen op den duur. 2/10 would not recommend.

Mocht je het ooit gaan doen, het is mogelijk om 10aanvallen per sec te behalen met 2 man. 1 op pc die in het FA scherm zit te spammen, 1 per mobiele ap die op de kaart zit te spammen (klik op bbdorp, klik met andere vinger het A of B icoontje, op de app kan je dat om en om blijven klikken met minimale oefening.)

Tevens leuke methode om plunderbooster te pesten, je kan zo tegen de 7k plunders in het laatste halfuur eruit pompen om het voor hun neus weg te kapen.

Als in gemiddeld 1.157 seconde een aanval sturen 24 uur lang. Je moet toch echt lijden aan een serieuze mentale ziekte om dit op een niet bot achtige manier te doen, maar het is inderdaad mogelijk. Waarom iemand dit in godsnaam zou doen, is mijn een raadsel. Zelfs met bots, totaal onnodig.

Ranglijst geilen dat je op 1 staat bij plunders op 1 dag
 
Reactiescore
1.075
3k4unc.jpg
 
Reactiescore
461
Ik heb zoals ik eerder al beschreef een poging gedaan om dit soort scripts aan te kaarten en af te toetsen hoe de community die onthaalt. Dat heb ik gedaan op mijn manier, door zo een script openbaar te maken. Er is NIEMAND die daarop gezegd heeft dat dat niet zou mogen. Daaruit mag ik toch de conclusie trekken dat de community (of toch het deel dat scripts gebruikt) er geen probleem mee heeft? Het enige wat ik had kunnen doen was het nog meer voor kauwen en letterlijk een peiling starten over wat de community er van denkt, maar dat is ook niet echt mijn taak he.

Op dit moment doe ik de community er geen plezier mee, dat geloof ik best. Maar dat heeft diezelfde community voor een heel stuk aan zichzelf te danken ;) Want op een gegeven moment waren al mijn script gewoon publiek beschikbaar... Onder andere omstandigheden had dit zo kunnen blijven, maar als ik er geen voldoening meer uit haal kan ik mezelf echt niet blijven pushen om het toch te doen :( Sinds die tijd zit ik altijd al ergens tussenin, ergens kriebelt het om toch terug scripts openbaar te maken, en een week later denk ik weer nee daar begin ik niet terug aan. Kan zelf niet echt verklaren hoe dat komt en zal wrs best lame klinken, maar het is wel echt zo...
Gohja gaat ook niet alleen maar over de scripts die je publiekelijk maakt, maar vooral om degene die je niet publiekelijk maakt en maar naar een beperkt deel doorstuurt. Vergeet niet dat tw een vrouwen mentaliteit bezit vol roddelaars en dat je niets voor jezelf kan houden een keer je wat door zegt of doorgeeft.
 

Deleted User - 24028

Guest
Gohja gaat ook niet alleen maar over de scripts die je publiekelijk maakt, maar vooral om degene die je niet publiekelijk maakt en maar naar een beperkt deel doorstuurt. Vergeet niet dat tw een vrouwen mentaliteit bezit vol roddelaars en dat je niets voor jezelf kan houden een keer je wat door zegt of doorgeeft.
Dat is dis exact wat ik in vraag stelde. Of het gaat over de werking van het script zelf dat mensen een probleem vinden of het feit dat ze niet openbaar zijn.

Big bang doet hier alsof hij tegen dit soort scripts is terwijl ik er vrij zeker van ben dat hij er enkel over bitcht omdat het een privé script is. Anders had hij dit al lang kunnen doen op een publiek script van mij met dezelfde werking dat al een jaar online staat ;)

Kortom: zouden mensen dat farm script nog steeds af keuren als het publiek zou zijn?
 
Reactiescore
461
Dat is dis exact wat ik in vraag stelde. Of het gaat over de werking van het script zelf dat mensen een probleem vinden of het feit dat ze niet openbaar zijn.

Big bang doet hier alsof hij tegen dit soort scripts is terwijl ik er vrij zeker van ben dat hij er enkel over bitcht omdat het een privé script is. Anders had hij dit al lang kunnen doen op een publiek script van mij met dezelfde werking dat al een jaar online staat ;)

Kortom: zouden mensen dat farm script nog steeds af keuren als het publiek zou zijn?
Hoe kan je jezelf dan schuilen achter de community als je scripts hebt die je alleen voor jezelf houd ?
En Big Bang is een van de enige spelers die ik ken die nooit zo een script zou gaan gebruiken.
 

Deleted User - 24028

Guest
Hoe kan je jezelf dan schuilen achter de community als je scripts hebt die je alleen voor jezelf houd ?
En Big Bang is een van de enige spelers die ik ken die nooit zo een script zou gaan gebruiken.
Ik schuil helemaal nergens achter de community lol. Ik schuil zelfs helemaal niet!

De enige die schuilt achter iets is big bang, die schuilt achter de modjes :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
"Wat kunnen we in 2020 verbeteren aan TW game en forum"

==> Warre is een botter
==> Nietes
==> Welles

Misschien dat de mods inderdaad maar eens moeten wakker schieten want het aantal constructieve posts gerelateerd aan dit topic valt niet op 1 hand te tellen.
 
Reactiescore
1.039
Wil als laatste ook nogmaals herhalen dat ik persoonlijk ook vind dat dit script te ver gaat, ik stond met open ogen te kijken toen het goedgekeurd werd in support. Je kan mij de boe man noemen omdat ik de grenzen op zoek, zal ook nooit ontkennen dat ik dat doe, maar als ik het niet gedaan had waren er andere scripters die het script niet met hun stam deelden en werdt het nu nog gebruikt. Bekijk het dus ook eens positief :)
Als je vind dat het te ver gaat, waarom maak je het dan?
Om een ander voorbeeld te geven (dat ook rechtstreeks verband houd met een paar posters die ik hier quote), op W69 heb ik met mijn stam een aantal mooie massa's uitgevoerd en daarmee een aantal accounts gebroken. Al snel kwamen de AF posts waarvan de meeste de inhoud "vuile botters" hadden. Gewoon omdat wij veel tijd in onze massa steken, een heel plan maken, zorgen dat elk account actief is en heel veel aanvallen timde op 1 seconde werden we uitgemaakt voor botters. Slechts een handvol van tegenstanders had het fatsoen om gewoon toe te geven dat de kwaliteit, activiteit en inzet aan onze zijde velen maken hoger lag. Grootste reden dat wij uitgemaakt werden voor botters?
Want in op 1 seconde timen zit niet veel tijd? Daarnaast is timen tegenwoordig imo niet echt een kunst meer, maar meer een kwestie van oefenen en veel tijd hebben.

De enige die schuilt achter iets is big bang, die schuilt achter de modjes :D
Beetje makkelijk scoren zo'n uitspraak
 
Bovenaan