Scripts - Privé of publiek?

Mogen scripters hun scripts privé houden?

  • Ja, scripters mogen hun scripts privé houden voor vrienden/stam

    Stemmen: 36 36,4%
  • Neen, alle scripts moeten publiek beschikbaar worden.

    Stemmen: 63 63,6%

  • Totaal aantal stemmers
    99
Reactiescore
974
Daar kan ik me in vinden, dat verschil moet beperkt blijven. Maar is het in realiteit zo extreem als dat je hier schetst ? Ik denk namelijk van niet... Maar ik zou er geen probleem mee hebben als er herbekeken wordt voor scripts die grote impact hebben (aanvalsscripts, farm scripts, ...) of het verschil niet te groot is en indien nodig (zoals al meermaals aangehaald) het verschil te verkleinen door mogelijkheden via regelgeving te verminderen.

En je denkt dat iemand die al jaren meedraait met de top het verschil niet weet tussen spelen met scripts en zonder scripts? W18 had ik bereik over meerdere stampacks terwijl mijn stamgenoten dat niet hadden, en merkte daar een groot verschil in versus tegenstanders als stamgenoten die dat niet hadden. Uiteindelijk daardoor ook volledig zonder scripts op de classic ben gaan spelen sinds het me spelplezier afnam dat er zo'n groot voordeel was.

Dat zou al geen slecht idee zijn, dat soort stemming zou in elk geval meer representatief zijn. Verder zijn de personen die tegen zijn vooral harde roepers, inhoudelijk trekt het vaak op niks. Neem je eigen post bv, je kan wel "roepen" dat scripts zorgen dat je in 10 min kan wat normaal 2 uur kost, maar als de realiteit 1:50 vs 2 uur is dan is heel die redenering al niks meer waard ;) Nogmaals, misschien eens goed uitzoeken wat de echte cijfers zijn!

Deze is mooi Warretje. Enig argument waarom scripts uberhaupt niet verboden moeten worden heb je niet gegeven, buiten dat jij er tijd aan hebt besteed en goed kan scripten. Het ene moment vertel je dat omdat jij er tijd aan hebt besteed, jij er voordeel aan moet hebben, vervolgens nuanceer je constant dat scripts eigenlijk amper tot geen invloed hebben.

Je knikt vervolgens wat ja op argumenten van de "tegen script" kamp, om vervolgens alles weg te zetten als harde roepers en ik ben een scripter dus heb meer recht van spreken. Als iemand zijn posten weinig bijdragen, kan je beter naar je zelf kijken. Want menig correct argument waarom privé scripts moeten blijven heb je niet gegeven.

Denk dat iedereen die hier mee leest wel weet wie ik bedoel :$!

De enige in dit topic die BigBang goed kent zijn ik en Segg, en je bent toch wel op je hoofd gevallen om te denken dat wij twee hier enkel zitten omdat zogenaamd BigBang ons heeft gevraagd. Zowel Sseg als ik zijn überhaupt altijd meer betrokken bij dit soort discussies, tevens spelen we al velen jaren meer dit spel.

De reden dat hij dat zo zei is omdat hij (en zijn stamgenoten) ons er van verdacht een hele boel scripts te gebruiken waardoor wij zulke goede massa's uitvoerden. Volgens mij is het nog steeds daarom dat hij nu klaagt, wat ik dus zeg is dat bij de massa's amper tot geen script aan de pas komt en het daar dus zeker en vast niet aan lag.

Wat kan mij schelen wat hij denkt of hoe hij heeft gespeeld. Jij zegt dat scripts hebben amper invloed heeft integenstelling tot inzet, activiteit, skills en samenwerking. En dat is simpelweg bullshit. Als hij bullshit lult, hoef jij niet met bullshit te antwoorden.
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 24028

Guest
Ik vind wat warre zegt wel enigzins een dubbel argument. Warre zit 2 pagina's geleden te vertellen dat hij gestopt was met het maken van publieke scripts vanwege de weinige input/waardering en dergelijke die hij van de community kreeg voor zijn scripts. Hij gaf een linkje naar een voorbeeld. Blijkbaar vond hij (de weinige mensen die posten) dus wel representatief genoeg voor de community.

Maar nu heeft iemand van het twteam een (slechte) poll in elkaar gedraaid, en neigt men alsnog naar alle scripts publiekelijk, en is diezelfde weinige input opeens niet meer representatief volgens Warre.
Nou ben jou en dat laatste dus volledig eens, vind ik wel dat hij kan niet de weerzijden van 1 argument gebruiken wanneer dat voor hem uitkomt. Dat maakt zijn hele verhaal er een stuk ongeloofwaardiger op.

Ik denk dat je je heel erg aanstelt
Stoppen met publiek scripten is een keuze voor mij persoonlijk die veel meer redenen had dan enkel die, ik heb dat aangehaald als voorbeeld en voor mij persoonlijk is dat representatief genoeg om de knoop door te hakken toendertijd. Groot verschil met representatief zijn voor een hele community in de keuze voor het afschaffen van een element in het spel dat al sinds W1 speelt... Daar het is het TW team / innogames dat moet kiezen of die stap wel goed is voor de community (en hun inkomsten).

En je denkt dat iemand die al jaren meedraait met de top het verschil niet weet tussen spelen met scripts en zonder scripts? W18 had ik bereik over meerdere stampacks terwijl mijn stamgenoten dat niet hadden, en merkte daar een groot verschil in versus tegenstanders als stamgenoten die dat niet hadden. Uiteindelijk daardoor ook volledig zonder scripts op de classic ben gaan spelen sinds het me spelplezier afnam dat er zo'n groot voordeel was.
Of jij bent de gok van tribalwars en het lag niet aan de scripts? Of jij had scripts die echt extreem waren? Of je hebt alleen gespeeld tegen de grootste naabs die er zijn? Zijn zo veel andere redenen die kunnen verklaren waarom het voor jou voelde alsof het een te groot voordeel haalde die niet per definitie willen zeggen dat scripts zo een groot probleem zijn. Je spreekt ook over heel lang geelden, veel is niet meer zoals het toen was!

Deze is mooi Warretje. Enig argument waarom scripts uberhaupt niet verboden moeten worden heb je niet gegeven, buiten dat jij er tijd aan hebt besteed en goed kan scripten. Het ene moment vertel je dat omdat jij er tijd aan hebt besteed, jij er voordeel aan moet hebben, vervolgens nuanceer je constant dat scripts eigenlijk amper tot geen invloed hebben.

Je knikt vervolgens wat ja op argumenten van de "tegen script" kamp, om vervolgens alles weg te zetten als harde roepers en ik ben een scripter dus heb meer recht van spreken. Als iemand zijn posten weinig bijdragen, kan je beter naar je zelf kijken. Want menig correct argument waarom privé scripts moeten blijven heb je niet gegeven.
Simpelste argument van allemaal: je schaft geen onderdeel van een spel af dat er sinds het begin, dat maakt de game niet beter. Kata's worden ook al mega lang geweerd op TW, en toch zijn ze er nog steeds, simpelweg omdat je geen onderdeel van je game weg doet.

De reden dat ik af en toe jullie gelijk geef is omdat ik een beetje objectief probeer te kijken en bepaalde standpunten wel kan begrijpen. Dat is ook de reden dat ik al de hand reikte naar jullie om het probleem (in jullie ogen) meer gelijk te trekken. Maar jullie blijven maar extreem roepen en eisen dat een onderdeel van het spel verdwijnt, ipv de hand terug te reiken en samen een mogelijke oplossing te vinden waar iedereen tevreden mee kan zijn ;)

De enige in dit topic die BigBang goed kent zijn ik en Segg, en je bent toch wel op je hoofd gevallen om te denken dat wij twee hier enkel zitten omdat zogenaamd BigBang ons heeft gevraagd. Zowel Sseg als ik zijn überhaupt altijd meer betrokken bij dit soort discussies, tevens spelen we al velen jaren meer dit spel.
Heb er net even topics van langer geleden over hetzelfde onderwerp (scripts) bij gehaald, goed voor 8+ pagina's aan discussie. Aantal posts daar van Howlin: 0. Try again zou ik zeggen ;)

Wat kan mij schelen wat hij denkt of hoe hij heeft gespeeld. Jij zegt dat scripts hebben amper invloed heeft integenstelling tot inzet, activiteit, skills en samenwerking. En dat is simpelweg bullshit. Als hij bullshit lult, hoef jij niet met bullshit te antwoorden.
Als je denkt dat dat bullshit is ben je niet goed wijs... ten eerste (nogmaals) reageerde ik daar op een situatie tussen hem en mij, iets waar jij niks van weet en vervolgens totaal uit context rukt. En ten 2de is het heel simpel, je kan alle scripts in de wereld hebben, als je geen activiteit hebt wordt je gewoon weg geedelt want scripts draaien niet op zichzelf. Als je daarintegen activiteit hebt en geen scripts, ga je gegarandeerd langer mee draaien. Conclusie: activiteit heeft gigantisch meer invloed op het spel dan scripts!
 
Reactiescore
1.037
Dat zou al geen slecht idee zijn, dat soort stemming zou in elk geval meer representatief zijn. Verder zijn de personen die tegen zijn vooral harde roepers, inhoudelijk trekt het vaak op niks. Neem je eigen post bv, je kan wel "roepen" dat scripts zorgen dat je in 10 min kan wat normaal 2 uur kost, maar als de realiteit 1:50 vs 2 uur is dan is heel die redenering al niks meer waard ;) Nogmaals, misschien eens goed uitzoeken wat de echte cijfers zijn!
Lol anderen idioten noemen maar een redenering afwijzen omdat je per keer 'maar' 10 minuten mee wint. Alsof je een script 1 keer per wereld gebruikt
 

Deleted User - 24028

Guest
Lol anderen idioten noemen maar een redenering afwijzen omdat je per keer 'maar' 10 minuten mee wint. Alsof je een script 1 keer per wereld gebruikt
Ik noem helemaal niemand idioot... Het ging om een aanvalsscript in het voorbeeld, aanvallen voor massa doe je 1 keer om de 1.5 week gemiddeld (op normale wereld), 10 minuten minder tijd per 1.5 week maakt echt geen gigantisch overbrugbaar verschil... En again: ik zeg niet eens dat 10 minuten een correct cijfer is!
 
Reactiescore
1.094
Groot verschil met representatief zijn voor een hele community in de keuze voor het afschaffen van een element in het spel dat al sinds W1 speelt

Nouja je noemde dat eerder de reden. Jou woorden. Goed het zal misschien wel meer redenen hebben maar je kan niet op moment 1 de schuld bij de community leggen voor te weinig waardering en het volgende moment zeggen dat er weinig meer community over is om een realistisch beeld te schetsen. Dan zou dat namelijk in het eerdere verband ook zo zijn.

Ik zie ook liever een andere weg hoor dan privéscripts verbieden, daar niet van.

Heb er net even topics van langer geleden over hetzelfde onderwerp (scripts) bij gehaald, goed voor 8+ pagina's aan discussie. Aantal posts daar van Howlin: 0. Try again zou ik zeggen

Wat een gejank is dit lol. Dit topic was origineel één topic met het Tribalwars.nl en 2020 topic, dus niet specifiek boosten, en hij postte al voordat het gesplitst werd.

Bovendien kan ik howlin juist herrineren als iemand die veel betrokken is geweest met scripts. Heeft o.a. ook wat bewogen nadat er veelvoudig gebruik werd gemaakt van dat 1c achtige voorloper script uit duitsland wat eerst illegaal was ben ff de naam kwijt. Maar die topics zitten vgm niet eens meer in de zoekindex vanwege die forum migratie
 

Deleted User - 24028

Guest
Nouja je noemde dat eerder de reden. Jou woorden. Goed het zal misschien wel meer redenen hebben maar je kan niet op moment 1 de schuld bij de community leggen voor te weinig waardering en het volgende moment zeggen dat er weinig meer community over is om een realistisch beeld te schetsen. Dan zou dat namelijk in het eerdere verband ook zo zijn.
Natuurlijk is dat niet representatief zijn mijn mening. Als het TW team vind dat dit wel representatief is zullen ze er vast wel op handelen. Ik verwacht alleen dat dit niet zo is gebaseerd op het verleden, thats all ;)

Wat een gejank is dit lol. Dit topic was origineel één topic met het Tribalwars.nl en 2020 topic, dus niet specifiek boosten, en hij postte al voordat het gesplitst werd.

Bovendien kan ik howlin juist herrineren als iemand die veel betrokken is geweest met scripts. Heeft o.a. ook wat bewogen nadat er veelvoudig gebruik werd gemaakt van dat 1c achtige voorloper script uit duitsland wat eerst illegaal was ben ff de naam kwijt. Maar die topics zitten vgm niet eens meer in de zoekindex vanwege die forum migratie
Het ging ook niet over het originele topic, ik ben gewoon terug gegaan in de discussies over scripts (die om de zo veel tijd er zijn) en heb zen naam daar nog nooit gezien. Verder laat ik dit rusten, jullie zijn hier allemaal op eigen initiatief, prima.

Ik zie ook liever een andere weg hoor dan privéscripts verbieden, daar niet van.
Mooi, waarom proberen we daar dan niks aan te doen?
 
Reactiescore
1.094
Omdat ik niet denk dat er ook maar een (goeie) tussenweg is.
Vooral omdat ik vind dat de mogelijkheid tot prive scripts de publiekscripts moeten stimuleren, en dat gebeurd niet. Dus vervalt naar mijn idee het concept van privéscripts.

Het ging ook niet over het originele topic, ik ben gewoon terug gegaan in de discussies over scripts (die om de zo veel tijd er zijn) en heb zen naam daar nog nooit gezien. Verder laat ik dit rusten, jullie zijn hier allemaal op eigen initiatief, prima.

Nouja het is volgens mij vrij simpel. Howlin reageerde al in dit topic voordat het specifiek over privéscripts ging, en voordat het topic werd gesplitst. Opgetrommeld door iemand lijkt mij dus onzin. En hij gaat ook niet zomaar stoppen met reageren, of hij nou wel of niet heeft gereageerd in die topics die jij hebt opgezocht.
 
Reactiescore
634
@Warre

Zodra een speler beslist om een wereld te spelen, dan gaat hij akkoord met de wereldinstellingen en de algemene regels die gelden binnen TW.
Hierbij gaat geen enkele speler boven de andere speler(s) die wereld beslissen te spelen boven de premium functies voordeel kunnen behalen.
De premium functies is dan ook aan de speler(s) zelf om deze actief te zetten of niet, dus keus blijft bij de speler.

De "Prive" scripts daarin tegen geven selectief groepje speler(s) een te grote voordeel ten opzichte van speler(s) die niet over deze "Privé" scripts kunnen beschikken.
Reden waarom een scripter zijn scripts privé wilt houden is aan hem en dus keus van de scripter.
Mijn punt is enkel dat er geen "privé" scripts goed gekeurd zouden mogen worden die activiteit vervangt.

Laten we Rooftochten script als voorbeeld nemen (omdat meeste deze nu inmiddels kennen).
De versie die (volgens mij) w60 als eerste aan een selectief groepje ter beschikking werd gesteld, leverde die spelers enorme activiteit voordeel op, ten opzichte van spelers die niet beschikte over deze script.
Aangezien wij niet allemaal werkloos zijn en dus niet elke dag 8 uur te besteden hebben aan TW, mag jij eens voor de fun 300 dorpen de rooftochten handmatig versturen.
Ik gok dat een gemiddelde speler er 2/2,5 uur mee bezig gaat zijn en zodra hij met dorp 300 klaar is, kan hij zich al voorbereiden om met dorp 1 weer te kunnen beginnen.
Terwijl iemand die beschikt over de Rooftochten script, hier max 30 minuten aan kwijt gaat zijn.
Elke ronde behaalde dus iemand met die Rooftochten script om zijn minst 2 uur activiteitsvoordeel op.
Is dit eerlijk ?, absoluut niet want die 2 uur per ronde geeft teveel voordeel op en degene die het handmatig elke keer moet doen.
Nu heb ik het puur over 1 scripts die activiteit vervangt, ten opzichte van normale spelers.

Zelf geef jij aan dat jij met jouw farm script de grenzen had opgezocht en zelf verbaasd was dat deze goedgekeurd was geworden.
Achteraf door geklaag via Support, alsnog afgewezen.
Was jij deze farm script toevallig aan het gebruiken op W69 ?
Leg dan uit waarom jij verbaasd was dat deze goedgekeurd was en welke activiteit voordeel deze farm script opleverde ?
Kom ook niet aanzetten dat dit geen voordeel opleverde, want farm is extra GS inkomsten.
DIe extra GS inkomsten kunnen dan weer ingezet worden om gebouwen te bouwen of extra GS om munten ermee te slaan.
Ik hoef dit niet te compenseren door Events te moeten boosten !

Aangezien wij als community niet op de hoogte zijn van welke soorten prive scripts er gebruikt worden, kunnen wij ook enkel globaal onze afkeur geven en mijn afkeur is, dat een "Privé" nooit de activiteit mag vervangen.
Als ik als speler 2/2,5 uur nodig heb om de rooftochten handmatig in te moeten voeren, dan mag een speler enkel voordeel boven op mij behalen, middels snellere pc of handiger vingers en niet dus een scripts die enkel bedoel is voor selectief groepje.

Dus @Warre , wat geeft jou het recht om middels "privé" scripts voordeel te behalen boven de rest van de community ?


o zo grote coruscant!

Het is trouwens Coruscant voor jou en Ja, als Team hebben wij meer behaald in de korte periode dat wij TW speelden, dan dat jij met al jouw privé scripts in de vele langere jaren hebt kunnen behalen.

Trouwens, gisteren was ik naar de circus geweest en ze gaven aan dat ze daar nog clowns zoeken, wellicht iets voor jou ?
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.402
Aangezien wij niet allemaal werkloos zijn en dus niet elke dag 8 uur te besteden hebben aan TW, mag jij eens voor de fun 300 dorpen de rooftochten handmatig versturen.
750 dorpen, 10/15 minuten per ronde, gezien hoever die wereld is doen we het 2 keer per dag, maar 5 keer per dag kan ook, zonder scripts. Mobiel precies hetzelfde, enkel 5 min langer maybe, omdat ik telkens moet scrollen ipv alles op 1 scherm past. geen idee waar 2/2.5 uur vandaan haalt, maar dan doe je toch iets goed fout.
 

DeletedUser49571

Guest
Ik vind dat Warre gewoon privé scripts mag hebben, zonder dit soort mensen zou iedereen nog steeds alles met de hand moeten sturen aangezien TW geen scripts maakt, die paar scripts die die heeft laat hem die lekker gebruiken
 
Reactiescore
634
750 dorpen, 10/15 minuten per ronde, gezien hoever die wereld is doen we het 2 keer per dag, maar 5 keer per dag kan ook, zonder scripts. Mobiel precies hetzelfde, enkel 5 min langer maybe, omdat ik telkens moet scrollen ipv alles op 1 scherm past. geen idee waar 2/2.5 uur vandaan haalt, maar dan doe je toch iets goed fout.

Die 10/15 minuten extra heb jij enkel al nodig om door de dorpen heen te scrollen, hetgeen wat script voor jou middels enter al doet.

Daarnaast moet je in 4 vakken de troepen nog handmatig invoeren, wat script middels Enter ook doet.

Als jij even snel bent met invoeren van al die vier vakken, terwijl ik via de script op Enter druk, dan ben jij een van de personen die handiger vingers heeft, of een snellere PC.
Want Team die op Coruscant speelde is het ons nooit gelukt om binnen half uur zonder script de rooftochten te kunnen versturen.

Maar niet getreurd, zoals ik aan Warre ook doorgaf, ze zoeken clowns, dus wellicht ook iets voor jou om samen met Warre te doen ?
 

Deleted User - 24028

Guest
Omdat ik niet denk dat er ook maar een (goeie) tussenweg is.
Vooral omdat ik vind dat de mogelijkheid tot prive scripts de publiekscripts moeten stimuleren, en dat gebeurd niet. Dus vervalt naar mijn idee het concept van privéscripts.
Misschien moeten we die opties eens samen bekijken? Hoe bedoel je dat laatste juist? Was dit vroeger anders / beter?

@Warre

Zodra een speler beslist om een wereld te spelen, dan gaat hij akkoord met de wereldinstellingen en de algemene regels die gelden binnen TW.
Hierbij gaat geen enkele speler boven de andere speler(s) die wereld beslissen te spelen boven de premium functies voordeel kunnen behalen.
De premium functies is dan ook aan de speler(s) zelf om deze actief te zetten of niet, dus keus blijft bij de speler.

De "Prive" scripts daarin tegen geven selectief groepje speler(s) een te grote voordeel ten opzichte van speler(s) die niet over deze "Privé" scripts kunnen beschikken.
Reden waarom een scripter zijn scripts privé wilt houden is aan hem en dus keus van de scripter.
Mijn punt is enkel dat er geen "privé" scripts goed gekeurd zouden mogen worden die activiteit vervangt.

Laten we Rooftochten script als voorbeeld nemen (omdat meeste deze nu inmiddels kennen).
De versie die (volgens mij) w60 als eerste aan een selectief groepje ter beschikking werd gesteld, leverde die spelers enorme activiteit voordeel op, ten opzichte van spelers die niet beschikte over deze script.
Aangezien wij niet allemaal werkloos zijn en dus niet elke dag 8 uur te besteden hebben aan TW, mag jij eens voor de fun 300 dorpen de rooftochten handmatig versturen.
Ik gok dat een gemiddelde speler er 2/2,5 uur mee bezig gaat zijn en zodra hij met dorp 300 klaar is, kan hij zich al voorbereiden om met dorp 1 weer te kunnen beginnen.
Terwijl iemand die beschikt over de Rooftochten script, hier max 30 minuten aan kwijt gaat zijn.
Elke ronde behaalde dus iemand met die Rooftochten script om zijn minst 2 uur activiteitsvoordeel op.
Is dit eerlijk ?, absoluut niet want die 2 uur per ronde geeft teveel voordeel op en degene die het handmatig elke keer moet doen.
Nu heb ik het puur over 1 scripts die activiteit vervangt, ten opzichte van normale spelers.

Zelf geef jij aan dat jij met jouw farm script de grenzen had opgezocht en zelf verbaasd was dat deze goedgekeurd was geworden.
Achteraf door geklaag via Support, alsnog afgewezen.
Was jij deze farm script toevallig aan het gebruiken op W69 ?
Leg dan uit waarom jij verbaasd was dat deze goedgekeurd was en welke activiteit voordeel deze farm script opleverde ?
Kom ook niet aanzetten dat dit geen voordeel opleverde, want farm is extra GS inkomsten.
DIe extra GS inkomsten kunnen dan weer ingezet worden om gebouwen te bouwen of extra GS om munten ermee te slaan.
Ik hoef dit niet te compenseren door Events te moeten boosten !

Aangezien wij als community niet op de hoogte zijn van welke soorten prive scripts er gebruikt worden, kunnen wij ook enkel globaal onze afkeur geven en mijn afkeur is, dat een "Privé" nooit de activiteit mag vervangen.
Als ik als speler 2/2,5 uur nodig heb om de rooftochten handmatig in te moeten voeren, dan mag een speler enkel voordeel boven op mij behalen, middels snellere pc of handiger vingers en niet dus een scripts die enkel bedoel is voor selectief groepje.

Dus @Warre , wat geeft jou het recht om middels "privé" scripts voordeel te behalen boven de rest van de community ?
Hij gaat akkoord met de wereldinstellingen en met de spelregels, de spelregels waarvan 1/7de geweid is aan scripts. Lijkt me dus straf dat mensen die die spelregels horen te lezen allemaal nog nooit van scripts gehoord hebben....

1 ding nu al de wereld uit helpen: ELK script heeft invloed op de activiteit (of tijd in het algemeen), dat is heel het idee er achter, dat je dingen kan versnellen zodat je minder effectieve speeltijd nodig hebt. Er bestaan geen scripts die iets toevoegen dat je anders met meer tijd niet zelf zou kunnen doen.

Voor de rooftochten moet de vraag ook algemeen zijn, is het werkelijk zo een groot voordeel dat je haalt? Wat levert het effectief op? Maar rooftochten is nog een ander verhaal, omdat die met dat scripts drastisch versneld zijn en de meeste van die scripts hebben een gelijkaardige methode als het farmscript waar dit topic mee begon. Ik zou het opzich eerlijk vinden dat die methode algemeen verboden wordt...

Farm script heb ik amper gebruikt zelf, ik haat farmen (zelfs met een script) en we doen het niet veel op W69. Dus nee daar heb ik zeker geen voordeel uit gehaald tegenover jullie ;) Maar again, dit had nooit toegestaan mogen worden, en ben er niet echt kwaad om dat dit nu veranderd is. Vind zelfs dat ze er nogal flauw mee om gaan bij support...

En die laatste vraag is al meermaals aangehaald. Ik beheerst dat aspect van TW beter dan anderen dus ik mag er voordeel uit halen. Net zoals jij voordeel mag halen uit de aspecten die jij goed beheerst (welke dat ook mogen zijn).
 
Reactiescore
634
1 ding nu al de wereld uit helpen: ELK script heeft invloed op de activiteit (of tijd in het algemeen), dat is heel het idee er achter, dat je dingen kan versnellen zodat je minder effectieve speeltijd nodig hebt. Er bestaan geen scripts die iets toevoegen dat je anders met meer tijd niet zelf zou kunnen doen.

Fijn om te lezen dat jij het toegeeft dat de scripts er zijn om dingen te versnellen, zodat er activiteits voordeel uit gehaald kan worden.
Dit laatste is dus in de nadeel van de community die niet kan beschikken over de prive scripts, tenzij CM voorwaarden gaat stellen dat je zou moeten kunnen scripten om TW te kunnen spelen.

Farm script heb ik amper gebruikt zelf, ik haat farmen (zelfs met een script) en we doen het niet veel op W69. Dus nee daar heb ik zeker geen voordeel uit gehaald tegenover jullie ;) Maar again, dit had nooit toegestaan mogen worden, en ben er niet echt kwaad om dat dit nu veranderd is. Vind zelfs dat ze er nogal flauw mee om gaan bij support...

Of jij het had gebruikt of een andere binnen de stam waar jij in speelt ook beschikking over deze farm script heeft weet ik niet.
Mijn punt is enkel, hoe zo een script goedgekeurd kon worden en waarom pas na geklaag via support deze weer verboden werd ?

Als degene niet op de hoogte was van de Farm script, dan zou er nooit een support ingediend worden en zou jij of jouw stamgenoten hier gebruik van kunnen maken en activiteits voordeel uit kunnen halen.

We weten nog steeds niet welke andere Prive scripts er gebruikt worden en welke vorm van activiteits voordeel deze allemaal opleveren.
Dus een echte discussie omtrent de prive scripts kan er nooit gevoerd kunnen worden, zolang de community niet weet wat er allemaal gebruikt wordt aan scripts.
Van de enkele die we weten, levert al 68% aan Niet toelaten stemmen op ;)

En die laatste vraag is al meermaals aangehaald. Ik beheerst dat aspect van TW beter dan anderen dus ik mag er voordeel uit halen. Net zoals jij voordeel mag halen uit de aspecten die jij goed beheerst (welke dat ook mogen zijn).

Hier ben je dus serieus naast je schoenen aan het lopen.

Persoonlijk denk ik dat CM het toelaat, om zodoende de scripts die jullie (de scripters) indienen als voorstel van nieuwe optie bij Inno neerlegt.
Zodoende dat er nu ook IGM optie is van massa rooftochten.
Dus niet omdat jij Warre bent en bevoorrecht bent om voordeel uit te halen uit iets waar de grote meerderheid van de community niet over kunnen beschikken.

Offtopic,

Zie hele discussie omtrent pp farmen.
Deze was ook eerst in alle vormen toegestaan, pas toen de CM het eindelijk inzag dat de Community (vooral nieuwe spelers) er flink door benadeeld werden. PP niet meer overdraagbaar gemaakt.

Maar ik stop hiermee, ben nu juist hetgeen aan het doen wat de CM wenst, namelijk middels een discussie AF actief houden.
Terwijl de beslissing om welke vorm van scripts toegelaten wordt, geheel door hem beslist wordt.

Zelfde CM keurde Farm script goed en pas na geklaag achteraf ook weer af, terwijl de CM had moeten inzien dat de Farm script teveel activiteits voordeel ten opzichte van de Community bracht.
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 24028

Guest
Fijn om te lezen dat jij het toegeeft dat de scripts er zijn om dingen te versnellen, zodat er activiteits voordeel uit gehaald kan worden.
Dit laatste is dus in de nadeel van de community die niet kan beschikken over de prive scripts, tenzij CM voorwaarden gaat stellen dat je zou moeten kunnen scripten om TW te kunnen spelen.
De enige die denkt dat scripts iets anders doen dan tijd die in saaie jobkes kruipt te verminderen ben jij hoor...

TW stelt ook niet de voorwaarde dat je de mogelijkheid moet hebben om snachts te loggen, dat je PP moet hebben om PA aan te kunnen zetten, ... Je kan het spel prima spelen zonder, maar dan is dat een keuze en moet je niet komen huilen als je snachts geedelt wordt, je meer tijd er in steekt omdat je geen PA hebt etc etc. Exact hetzelfde met scripts, je KAN spelen zonder!

Of jij het had gebruikt of een andere binnen de stam waar jij in speelt ook beschikking over deze farm script heeft weet ik niet.
Mijn punt is enkel, hoe zo een script goedgekeurd kon worden en waarom pas na geklaag via support deze weer verboden werd ?

Als degene niet op de hoogte was van de Farm script, dan zou er nooit een support ingediend worden en zou jij of jouw stamgenoten hier gebruik van kunnen maken en activiteits voordeel uit kunnen halen.

We weten nog steeds niet welke andere Prive scripts er gebruikt worden en welke vorm van activiteits voordeel deze allemaal opleveren.
Dus een echte discussie omtrent de prive scripts kan er nooit gevoerd kunnen worden, zolang de community niet weet wat er allemaal gebruikt wordt aan scripts.
Van de enkele die we weten, levert al 68% aan Niet toelaten stemmen op ;)
Als je er niet van op de hoogte zou zijn als die persoon daarover niet geinformeerd was geweest dan wilt dat zeggen dat het script geen grote veranderingen heeft gemaakt op de wereld. Want als het script dat wel zou doen dan zou je het ergens aan kunnen zien... Neem bv het farmscript, extra gs inkomsten, extra edels. Grappig dat de accounts in Cave over het algemeen groter zijn en bovenaan de ranglijst prijken en niet die van Walk he ;) Hoe veel meer bewijzen wil je nog dat dit echt niet zo een grote impact heeft als jullie allemaal lopen te beweren...

Hier ben je dus serieus naast je schoenen aan het lopen.

Persoonlijk denk ik dat CM het toelaat, om zodoende de scripts die jullie (de scripters) indienen als voorstel van nieuwe optie bij Inno neerlegt.
Zodoende dat er nu ook IGM optie is van massa rooftochten.
Dus niet omdat jij Warre bent en bevoorrecht bent om voordeel uit te halen uit iets waar de grote meerderheid van de community niet over kunnen beschikken.
Das de grootste zever die ik ooit gelezen heb. Het is onderdeel van het spel, dat is het altijd geweest, daarom laten ze het toe. Op TW.nl laten ze algemeen meer toe simpelweg omdat dit zo gegroeid is in deze community.

Verder een heel mooie ontwijking van hetgeen je citeert, dat krijg je als je inhoudelijk en fundamenteel niks tegen dat standpunt in te brengen hebt ;)

Offtopic,

Zie hele discussie omtrent pp farmen.
Deze was ook eerst in alle vormen toegestaan, pas toen de CM het eindelijk inzag dat de Community (vooral nieuwe spelers) er flink door benadeeld werden. PP niet meer overdraagbaar gemaakt.

Maar ik stop hiermee, ben nu juist hetgeen aan het doen wat de CM wenst, namelijk middels een discussie AF actief houden.
Terwijl de beslissing om welke vorm van scripts toegelaten wordt, geheel door hem beslist wordt.

Zelfde CM keurde Farm script goed en pas na geklaag achteraf ook weer af, terwijl de CM had moeten inzien dat de Farm script teveel activiteits voordeel ten opzichte van de Community bracht.
Dit is de natuurlijke gang van zaken... Men stelt script regels op, later blijkt dat ze niet perfect zijn, wanneer dit uit komt worden ze aangepast. Dat werkt hier zo en dat werkt zo in RL ook, hoe veel wetten worden er wel niet aangepast nadat er eerst een drama is gebeurd...

Ze hadden dit vroeger een stop kunnen en moeten toeroepen, das een fout van CM maar even goed van de community. Zoals al gezegd, dit soort script staat al lang op het forum, en niemand heeft daar ooit over geklaagd. Nogal makkelijk gezegd dat CM dit nu over het hoofd ziet terwijl heel de community dit ook al deed ;)
 
Reactiescore
634
Mijn kennis over scripten is inderdaad nihil te noemen, kan daarom ook niet mee chatten of de script regels voldoende zijn of er aanpassingen aangedaan moet worden. Dus hier heb je een goed punt :)
Alleen is mijn punt niet wie kan scripten en daarom privé scripts mag gebruiken, of de scripts regels.

Hetgeen wat ik probeer aan te kaarten is dat de CM de persoon is die beslissing neemt over toekennen van een script om het privé te mogen gebruiken.
Hierbij kan de CM ook fouten kunnen maken, zoals de Farm script waarvan jij zelf aangeeft dat je verbaasd was dat die goedgekeurd was geworden
Nu wordt er verwacht dat de Community een discussie gaat voeren over Privé scripts, terwijl de gros niet eens weet welke 20 er in gebruik zijn.
Wellicht zitten er in die 20 stuks zelfs scripts tussen, waarvan jij gaat aangeven dat je wederom verbaasd bent, hoe die goedgekeurd konden worden.

We kunnen ook stellen dat CM een goede manager is, hij haalt zijn targets en zodoende laat Inno hem zijn functie uitvoeren.
Dit houd wel niet in dat er vanuit de Community niet geklaag mag worden over zijn handelen.
Dat dit geklaag steeds meer gehoor krijgt is ook een feit, aangezien de werelden alsmaar kleiner en kleiner worden en de CM niet meer de luxe heeft om zomaar alles te kunnen negeren.
Dus verwijzing naar vroeger gaat hierbij ook geen punt meer kunnen zijn.

De CM geeft tevens aan dat hij er voor de Community is.
Dit laat hij steeds vaker blijken, o.a. wereld instellingen aanpassing aan de wensen van de community of juist zich inspannen om de laatste weken/maanden van de TW.nl nog levendig te houden.
Zijn inspanningen worden zeker gewaardeerd, alleen is er ook onbegrip waarom er een selectief groepje voordeel mag behalen uit scripts, terwijl CM er voor de Community in zijn geheel is.
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 24028

Guest
Mijn kennis over scripten is inderdaad nihil te noemen, kan daarom ook niet mee chatten of de script regels voldoende zijn of er aanpassingen aangedaan moet worden. Dus hier heb je een goed punt :)
Alleen is mijn punt niet wie kan scripten en daarom privé scripts mag gebruiken, of de scripts regels.

Hetgeen wat ik probeer aan te kaarten is dat de CM de persoon is die beslissing neemt over toekennen van een script om het privé te mogen gebruiken.
Hierbij kan de CM ook fouten kunnen maken, zoals de Farm script waarvan jij zelf aangeeft dat je verbaasd was dat die goedgekeurd was geworden
Nu wordt er verwacht dat de Community een discussie gaat voeren over Privé scripts, terwijl de gros niet eens weet welke 20 er in gebruik zijn.
Wellicht zitten er in die 20 stuks zelfs scripts tussen, waarvan jij gaat aangeven dat je wederom verbaasd bent, hoe die goedgekeurd konden worden.

We kunnen ook stellen dat CM een goede manager is, hij haalt zijn targets en zodoende laat Inno hem zijn functie uitvoeren.
Dit houd wel niet in dat er vanuit de Community niet geklaag mag worden over zijn handelen.
Dat dit geklaag steeds meer gehoor krijgt is ook een feit, aangezien de werelden alsmaar kleiner en kleiner worden en de CM niet meer de luxe heeft om zomaar alles te kunnen negeren.
Dus verwijzing naar vroeger gaat hierbij ook geen punt meer kunnen zijn.

Zoals gewoonlijk blijf je blindelings je gedachten herhalen, ookal zijn ze nergens op gebaseerd, zijn een heel deel er van al weerlegt, trek je alles uit context en kom je nog niet in de buurt van een poging om de tegen argumenten te weerleggen.

Het is gemakkelijk om de schuld allemaal bij CM te leggen, maar de vrijheid die deze community heeft in scripts is er niet omdat CM graag scripts wilt maar omdat dit zo gegroeid is door de community zelf. Je haalt constant aan dat CM volledig zelf kan kiezen, dat is volgens mij ook niet helemaal correct inno heeft daar ook iets in te zeggen (zeker als je spreekt over afschaffing van scripts/privescripts). Je trekt uit context dat ik gezegd heb dat ik het vreemd werd dat het goedgekeurd werd, maar de hele context was dat ik het vreemd vond dat dit goedgekeurd werd door support EN (een deel van) de community.

Wat ik mij af vraag is in hoe verre CM weet welke invloed deze script techniek hebben en ze het vinden kunnen en in hoe verre ze gewoon blindelings goedkeuren op basis van de scriptregels.

De CM geeft tevens aan dat hij er voor de Community is.
Dit laat hij steeds vaker blijken, o.a. wereld instellingen aanpassing aan de wensen van de community of juist zich inspannen om de laatste weken/maanden van de TW.nl nog levendig te houden.
Zijn inspanningen worden zeker gewaardeerd, alleen is er ook onbegrip waarom er een selectief groepje voordeel mag behalen uit scripts, terwijl CM er voor de Community in zijn geheel is.
Als CM er voor de hele community is is die er ook voor mij. Ik heb regelmatig wel eens een probleem met activiteit midden in de nacht. Denk je dat ik CM kan vragen om mijn vv te doen tijdens die uren ?
 
Reactiescore
1.454
Ik snap oprecht niet wathet probleem is wanneer de scripts publiekelijk worden gemaakt. Het enige wat ik hoor zijn mensen die zeuren omdat ze hun voordeel hier door verliezen. Een voordeel wat er in eerste instantie niet zou moeten zijn.

Hoe kan je het in godsnaam goed praten dat sommige mensen wel toegang hebben tot een script en een andere niet? Dit zou het zelfde zijn als twee mensen met precies de zelfde status (qua credit etc.) naar een bank gingen voor een hypotheek en de ene krijgt het niet en de andere wel omdat die toevallig de eigenaar van de bank kent.

Ook heb ik het argument: een bedrijf wil ook zijn IP bewaken etc. Even wakker worden, dit is geen bedrijf maar een spel. Dit is alsof je een spel kolonisten van catan begint, maar 1 begint met 4 dorpen en de andere met 2. Het is gewoon scheef en geen enkel argument tot dus verre gegeven praat dit recht...
 
Reactiescore
634
Wat ik mij af vraag is in hoe verre CM weet welke invloed deze script techniek hebben en ze het vinden kunnen en in hoe verre ze gewoon blindelings goedkeuren op basis van de scriptregels.

Dit gedeelte is dus eigenlijk waar de hele discussie deels over gaat.
Alleen kan hierover geen discussie gevoerd kunnen worden als de Community niet weet welke 20 privé scripts er in de omloop zijn.

Even een vraagje:
Is het mogelijk met de huidige script regels om een opdracht in de wacht te houden en met een timer die loopt laten uitvoeren "middels een ingedrukt gehouden Enter toets" ?


Als CM er voor de hele community is is die er ook voor mij. Ik heb regelmatig wel eens een probleem met activiteit midden in de nacht. Denk je dat ik CM kan vragen om mijn vv te doen tijdens die uren ?

Voor zo een "probleem" is er de NB en sommige werelden de Toren voor.
Het privé geven van een gunst, dus dat de CM jou vv zou gaan doen, zou zelfde discussie punt zijn als de privé scripts.
Hierbij zou een selectief groepje voorgetrokken worden (dus groepje waar CM de vv zou draaien)
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
634
Denk dat het toch fijn zou zijn, nu er paar werelden al verneukt zijn door gebruik van "Privé Scripts" er enig uitleg gaat komen wanneer het verboden gaat worden :)
 
Bovenaan