Scripts - Privé of publiek?

Mogen scripters hun scripts privé houden?

  • Ja, scripters mogen hun scripts privé houden voor vrienden/stam

    Stemmen: 36 36,4%
  • Neen, alle scripts moeten publiek beschikbaar worden.

    Stemmen: 63 63,6%

  • Totaal aantal stemmers
    99

Deleted User - 24028

Guest
Denk dat het toch fijn zou zijn, nu er paar werelden al verneukt zijn door gebruik van "Privé Scripts" er enig uitleg gaat komen wanneer het verboden gaat worden :)
Welke werelden zijn daardoor verziekt dan?
 
Reactiescore
634
Warre,

Als je dom wilt blijven doen ga je gang.
Maar doe dat binnen je eigen kringen.

Elke wereld waar een selectief groepje gebruik kunnen maken van bepaalde "privé" scripts verneuken wereld.
Nu kan jij wel dom blijven lullen, maar niemand geeft jou boven een andere spelers recht, omdat jij kan scripten en hierdoor voordeel kan behalen.

@Duckje gaf aan dat dit aangepast zou worden en na alweer paar weken mag er enig update komen.
 

Deleted User - 24028

Guest
Warre,

Als je dom wilt blijven doen ga je gang.
Maar doe dat binnen je eigen kringen.

Elke wereld waar een selectief groepje gebruik kunnen maken van bepaalde "privé" scripts verneuken wereld.
Nu kan jij wel dom blijven lullen, maar niemand geeft jou boven een andere spelers recht, omdat jij kan scripten en hierdoor voordeel kan behalen.

@Duckje gaf aan dat dit aangepast zou worden en na alweer paar weken mag er enig update komen.
Nou dat was een serieuze vraag hoor. Jij wilt gewoon niet erkennen dat het antwoord er op "Er is geen enkele wereld aan kapot gegaan" is. Als dit wel zo zou zijn zou je gewoon werelden opnoemen en zeggen welke invloed ze op die wereld gehad hebben ipv deze bullshit.

Het probleem ligt niet bij script, het probleem ligt bij mensen zoals jij die denken dat ze goed TW kunnen spelen en dan constant ingemaakt worden (ook zonder scripts) en het dan liever afschuiven op scripts ipv de realiteit onder ogen te kijken. Echte goede TW spelers hebben er geen last van, die vechten gewoon terug. Beginnende spelers en speler met een realistische kijk op zichzelf geven gewoon toe dat ze verloren hebben en proberen het gewoon opnieuw zonder te zeuren.

Meen mij trouwens ook niet te herinneren dat duckje ooit beloofd heeft dat hij het zou gaan verbieden...
 
Reactiescore
634
Warre,

Ga je nu serieus op de man proberen te spelen.
Ik lach jou keihard uit :)
Zelf met al de voordeel die jij uit jouw privé scripts weet te behalen heb jij in jou TW geschiedenis minder winsten behaald dan Coruscant zonder privé scripts.

@Duckje heeft beloofd dat dit aangepakt gaat worden en ik vraag ik gewoon om een update.
Met betrekking tot scripts zijn er evoluties gaande binnen InnoGames en binnen de community. Zoveel mogelijk zullen we deze parallel laten lopen aan elkaar en schommelingen binnen de community minimaliseren. Echter kan ik melden dat er regels zullen veranderen. Dit is voor middellange termijn.

En ja werelden worden verneukt door spelers zoals jou o.a. die denken dat zij met hun selectief groepje boven andere spelers uit mogen steken.

En als we het dan over jouw scripts hebben, geef dan eens uitleg waarom jij verbaasd was dat jouw farm script goedgekeurd was ?
Hoe jij de aanvallen met jou scripts wel kan laten timen, zonder gepakt te kunnen worden ?

Weet je wat beter is, geef eens een lijst met de prive scripts die aanwezig zijn en hun effect op de game.
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 487936070

Guest
Transparantie zou al veel schelen zoals Coruscant hierboven aangeeft. Mooie eerste stap om het bestaan van privescripts incl. werking transparant te maken. Ik weet niet welke scripts Warre inmiddels ontwikkeld heeft en kan dan ook onmogelijk een goede mening hebben of deze scripts prive moeten blijven of niet.

Voorbeeld is SloopAP van Warre die ik ken van W37: script was vrij overpowered en gaf echt wel een groot voordeel tov tegenstander, maar zodra je hebt script kende was ook de effectiviteit ervan een stuk minder.
 

Deleted User - 24028

Guest
Elke maand terug hetzelfde liedje van dezelfde personen hier... En elke keer ben ik de boe man omdat ik de scripter ben die reageer, wanneer gaan jullie eens beseffen dat ik niet een tegenstand ben waar je tegen moet strijden hier maar gewoon iemand met een andere kijk er op die gerust wilt zoeken naar een middenweg... Maar als hier alleen maar persoonlijk gebash komt ipv inhoudelijke antwoorden dan houd het op.

Jullie beweren dat prive scripts werelden kapot maken, ik vraag gewoon om daar voorbeelden van te geven. Er wordt vervolgens geen wereld genoemd, behalve W37 waar bij gezegd wordt dat het eigenlijk wel mee viel en waar het gaat om een script dat CM reeds heeft aangepakt. We zitten dus nog steeds met een bewering waarvan niemand hier kan zeggen waar die op gebaseerd is, conclusie: ze is nergens op gebaseerd.

Wat het transparant zijn betreft is het redelijk simpel. Het idee voor een script en de manier waarop je dit wilt gaan doen zijn 3/4de van de waarde van het script. Want er lopen hier genoeg scripters rond die de code kunnen maken, maar een heel pak minder die de verbeelding hebben en de mogelijkheden zien. Als je dus vraagt om gewoon het idee bloot te leggen, dan vraag je in principe al voor 3/4de van het script. Als jullie dan oordelen het mag prive blijven, is het niet meer prive want iedereen die een beetje kan scripten kan het maken. Dat is dus hetzelfde als gewoon adverteren om scripts publiek te maken, en dan zijn we terug bij af met de vraag: Waarom zou dat moeten?

Er is al controle op prive scripts, daarvoor dienen keuringen. CM kan beslissen als scripts te ver gaan om ze niet toe te staan. Zo hoort het te werken, ik ben niet degene die hoort te bepalen wat kan en niet en jullie ook niet. Beiden kunnen we wel argumenteren of duidelijk maken aan ons CM wat wij vinden kunnen en te ver vinden gaan (en geloof het of niet, maar onze meningen zouden daar niet ver uit elkaar liggen).

Wat betreft Duckje die toen zei dat er veranderingen op de planning stonden. Dat ging niet per definitie over prive scripts, innogames is algemeen bezig met scripts op verschillende servers meer gelijk te trekken en er meer duidelijkheid in te scheppen. Ik heb onlangs Duckje nog gevraagd hoe het daar mee stond en ik quote " ik schat het nog niet voor de komende 6 - 12 maanden".

Dus je kan nu wachten, boos blijven op mij en andere scripters, en over een jaar nog een vragen of er al verandering is. Of je kan proberen om verbeteringen te verwezenlijken binnen deze community door je een beetje open op te stellen.
 
Reactiescore
634
Dus je kan nu wachten, boos blijven op mij en andere scripters

Ik ben in ieder geval niet boos op jou omdat jij kan scripten.
Vele openbare scripten hebben veel voordeel met zich meegebracht en deels vereiste activiteit gecompenseerd.

Enige wat mij stoort is dat er nu net wordt gedaan dat de "privé" scripts die door selectief groep gebruikt kunnen worden geen invloed hebben.
Terwijl jij nog paar posten geleden zelf aangaf dat jij verbaasd was dat een Farm Scripts bv goedgekeurd kon worden.

CM gaf aan dat er 20 tal privé scripts in gebruikt zijn.
Gros van de Community weet niet wat deze scripts doen en nu moeten wij maar een discussie voeren over iets...............

Daarom is het belangrijk dat er transparantie gaat komen over welke scripts dit zijn en werking ervan, zodat er een discussie gevoerd kan worden over de invloed ervan.
Het gaat hierbij dus niet om dat jij als scripter jouw "privé" scripts openbaar moet maken voor iedereen.

Er is al controle op prive scripts, daarvoor dienen keuringen. CM kan beslissen als scripts te ver gaan om ze niet toe te staan

Als voorbeeldje dan:
Er is ook controle op de Mods, maar toch wordt er discussie gevoerd over de handelingen van de Mods en zijn gelukkig paar zaken in voordeel van de Community veranderend.
Evenals dat er 2 Mods functie af zijn gezet.

Nu zijn er dus "privé" scripts.
Hoe je het went of keert, ze hebben invloed op de spel.
Alleen kan de Community niet erover discussiëren aangezien gros niet weet welke er zijn.

Wat ik jou dan wel kwalijk neem @Warre .

Jouw Farm script, (zoals jij aangaf hoe die ooit goedgekeurd kon worden) werd achteraf afgekeurd, nadat mensen erover gingen klagen, wat overigens terecht bleek te zijn. Terwijl jij speler in kwestie via AF ging aanvallen.

Dus geef een lijst met de privé scripts die er zijn en werking ervan.
Dat jij jouw scripts alsnog privé wilt houden is jou goed recht, maar ga niet kortaf zijn door te melden dat privé scripts geen invloed in een wereld hebben.
 

Deleted User - 24028

Guest
Kijk dit bedoel ik nu. Je valt mij nog steeds aan, je legt woorden in mijn mond die ik nooit gezegd heb en vooral je leest gewoon niet wat ik zeg. Dat is geen gezonde inhoudelijke discussie maar gewoon geroep om je zin te krijgen. Zal nogmaals inhoudelijk duidelijk maken...

Enige wat mij stoort is dat er nu net wordt gedaan dat de "privé" scripts die door selectief groep gebruikt kunnen worden geen invloed hebben.
Terwijl jij nog paar posten geleden zelf aangaf dat jij verbaasd was dat een Farm Scripts bv goedgekeurd kon worden.
Dit heb ik (en volgens mij ook niemand anders) ooit gezegd, natuurlijk hebben ze invloed. Wat ik al jaren zeg is dat die invloed vergelijkbaar is met andere factoren die ook invloed hebben op het spel (Geld = PP, tijd, communicative skills, inzicht,....) en dus ook opdezelfde manier bekeken moet worden. Wanneer je (prive)scripts bekijkt als een aspect van het spel dan is het gewoon vreemd dat hier zo veel klachten over komen terwijl je die niet krijgt over de andere aspecten (op pp abuse na misschien). Ik heb ook altijd gezegd dat ik het er mee eens ben dat de regels op .NL misschien iets te los zijn waardoor scripts een te grote invloed kunnen uitvoeren en dat daarom de regels verstrengen wel zou bijdagen aan de eerlijkheid.

CM gaf aan dat er 20 tal privé scripts in gebruikt zijn.
Gros van de Community weet niet wat deze scripts doen en nu moeten wij maar een discussie voeren over iets...............

Daarom is het belangrijk dat er transparantie gaat komen over welke scripts dit zijn en werking ervan, zodat er een discussie gevoerd kan worden over de invloed ervan.
Het gaat hierbij dus niet om dat jij als scripter jouw "privé" scripts openbaar moet maken voor iedereen.
Snap dat dit moeilijk is voor jullie. Maar zoals ik al zeg, als wij onze script ideeën hier neer leggen zodat jullie weten wat er allemaal mogelijk is dan is dat bijna hetzelfde als de scripts hier gewoon posten. Dus zeggen dat je enkel de ideeën wilt weten en dat dit niet betekent dat mijn scripts daarmee openbaar moeten worden klopt niet helemaal.

Wat ik wel wil doen is als jullie zelf met ideeën komen je van een antwoord voorzien of deze uitvoerbaar zijn en onder de huidige regelgeving legaal (in mijn opinie dan). Op die manier kunnen jullie een beeld vormen van wat kan maar hoe ik mijn ideeën niet expliciet prijs te geven.

Wat ik jou dan wel kwalijk neem @Warre .

Jouw Farm script, (zoals jij aangaf hoe die ooit goedgekeurd kon worden) werd achteraf afgekeurd, nadat mensen erover gingen klagen, wat overigens terecht bleek te zijn. Terwijl jij speler in kwestie via AF ging aanvallen.
Kan me niet inbeelden dat ik iemand aanval omdat ze van mening waren dat het farm script te ver ging aangezien ik die mening deel. Als mensen mij daarentegen persoonlijk aanvallen (en dit is wel gebeurd) en de schuld op mij schuiven terwijl het TW team de beslissing heeft genomen dan ga ik mezelf wel verdedigen ja.

Deze community trekt ook geen duidelijke lijn over scripts, toen mijn rooftochten script uit kwam op het AF was het geen probleem, vervolgens maak ik een farm script op dezelfde manier en was het totaal not done en nu staat er een script hier op het AF dat GS verstuurd met 1 druk op enter en je kan de enter nog inhouden ook en dat vind iedereen dan weer wel ok. Er is dus geen lijn in wat ok is voor een script, jullie oordeel is gewoon "Zo lang ik er ook toegang tot heb mag alles en voor de rest mag er niks", en dat vind ik niet correct.

Dus geef een lijst met de privé scripts die er zijn en werking ervan.
Dat jij jouw scripts alsnog privé wilt houden is jou goed recht, maar ga niet kortaf zijn door te melden dat privé scripts geen invloed in een wereld hebben.
Dit is hier boven al behandeld, maar wat denk je van eerst zelf met wat antwoorden op mijn vraag die ik al meermaals stelde te komen? Welke werelden zijn er door welke scripts echt naar de knoppen geholpen?
 
Reactiescore
92
Nou dat was een serieuze vraag hoor. Jij wilt gewoon niet erkennen dat het antwoord er op "Er is geen enkele wereld aan kapot gegaan" is. Als dit wel zo zou zijn zou je gewoon werelden opnoemen en zeggen welke invloed ze op die wereld gehad hebben ipv deze bullshit.

Het probleem ligt niet bij script, het probleem ligt bij mensen zoals jij die denken dat ze goed TW kunnen spelen en dan constant ingemaakt worden (ook zonder scripts) en het dan liever afschuiven op scripts ipv de realiteit onder ogen te kijken. Echte goede TW spelers hebben er geen last van, die vechten gewoon terug. Beginnende spelers en speler met een realistische kijk op zichzelf geven gewoon toe dat ze verloren hebben en proberen het gewoon opnieuw zonder te zeuren.

Meen mij trouwens ook niet te herinneren dat duckje ooit beloofd heeft dat hij het zou gaan verbieden...
Nouja, als een paar tegenstanders met weinig moeite een permanente 20k+ teller aanhouden ondervind ik daar wel wat hinder aan.

Sommige scripts trekken de balans uit de benodigde tijd tussen aanvallen en verdedigen.
Zodoende kan het spel gereduceerd worden naar bezigheidstherapie. Wat op een minder opvallende manier het spelplezier kan verpesten. Bij een aantal classics was de tactiek van 1 of meer groepen om net zo lang te spammen tot de vijand het spel niet meer te gluren vond.

Met kleiner wordende werelden lijken deze (aanvals)scripts mij ook minder nodig dan toen ze geintroduceerd werden. Nu kost dodgen ook veel meer tijd, doordat je minder diep kan stacken etc.

Scripts die voor een vijand geen duidelijk voelbare gevolgen hebben, denk aan notities, groepen indelen, kaartkleuren, roven, sangu etc. zijn voor mij geen probleem. Gebruik ze zoveel je wil en houd het gerust lekker prive. :smile:
Deze community trekt ook geen duidelijke lijn over scripts, toen mijn rooftochten script uit kwam op het AF was het geen probleem, vervolgens maak ik een farm script op dezelfde manier en was het totaal not done en nu staat er een script hier op het AF dat GS verstuurd met 1 druk op enter en je kan de enter nog inhouden ook en dat vind iedereen dan weer wel ok. Er is dus geen lijn in wat ok is voor een script, jullie oordeel is gewoon "Zo lang ik er ook toegang tot heb mag alles en voor de rest mag er niks", en dat vind ik niet correct.

Er zit wel een verschil tussen roven en farmen. Elke gs die iemand farmt kan een ander niet meer farmen. :wink:
 
Reactiescore
634
Dit heb ik (en volgens mij ook niemand anders) ooit gezegd, natuurlijk hebben ze invloed. Wat ik al jaren zeg is dat die invloed vergelijkbaar is met andere factoren die ook invloed hebben op het spel (Geld = PP, tijd, communicative skills, inzicht,....) en dus ook opdezelfde manier bekeken moet worden. Wanneer je (prive)scripts bekijkt als een aspect van het spel dan is het gewoon vreemd dat hier zo veel klachten over komen terwijl je die niet krijgt over de andere aspecten (op pp abuse na misschien).

Omdat jij dit beweert hoeft dit niet zo te zijn.
Wellicht zal het voor jou ook rustgevend zijn om eens een andere bril op te zetten en in te zien waarom er zoveel tegen zijn.
Hetgeen wat jij hierboven aangeeft is een KEUS.
Iedereen beschikt dus over de middelen en KEUS om het te gebruiken is aan speler zelf.

Ik heb ook altijd gezegd dat ik het er mee eens ben dat de regels op .NL misschien iets te los zijn waardoor scripts een te grote invloed kunnen uitvoeren en dat daarom de regels verstrengen wel zou bijdagen aan de eerlijkheid.
wat er allemaal mogelijk is dan is dat bijna hetzelfde als de scripts hier gewoon posten

Je vraagt aan mij om op jouw vragen te reageren, terwijl jij zelfs erop antwoord.
Als jij als voorstander van privé scripts al aangeeft de dat de regels te soepel zijn en hetgeen wat mogelijk is, grote impact in spel heeft.
Wat ben jij dan eigenlijk nog aan het verdedigen ?

Deze community trekt ook geen duidelijke lijn over scripts, toen mijn rooftochten script uit kwam op het AF was het geen probleem, vervolgens maak ik een farm script
Toen Rooftochten script nog als privé script gebruikt werd konden mensen er ook niet over klagen.
Terwijl Rooftochten script grote impact op activiteit heeft (tijd voordeel).
Toen Farm Script nog als privé script gebruikt werd en niet door een (ex) gebruiker erover geklaagd ging worden, was er ook niks aan de hand.

Zodra Rooftochten script openbaar werd gemaakt (waarvoor dank !), dus de tijdwinst voor iedereen gelijk gaat zijn, doordat iedereen de KEUS heeft om het te kunnen gebruiken. Zal er zeker niet over geklaagd worden


Welke werelden zijn er door welke scripts echt naar de knoppen geholpen?
Kerel,

Waarom gedraag je je nu als een peuter ?

Wereld waarin Rooftochten script enkel beschikbaar was als privé script is verneukt
Wereld waarin Farm Script als privé script actief was is verneukt
Maak de overige 20 privé scripts ook bekend, dan kan ik meerdere werelden aangeven die verneukt zijn door privé scripts.


Wat ik wel wil doen is als jullie zelf met ideeën komen je van een antwoord voorzien of deze uitvoerbaar zijn en onder de huidige regelgeving legaal (in mijn opinie dan). Op die manier kunnen jullie een beeld vormen van wat kan maar hoe ik mijn ideeën niet expliciet prijs te geven.

Warre,
is het mogelijk om een aanval die geladen is (via 1C zeg maar) via een timer op de tabblad ofzo te laten versturen via script ?

Dus ik wil eigenlijk zoiets als 1C, dus dat ik de coördinaten van de targets kan ingeven en het wordt voor mij berekend.
Alleen nadeel van 1C is dat het op dat moment beschikbare aanvallen verstuurd kan worden getoond worden en overige aanvallen opnieuw berekend dient te worden.
De overige gedeelte wil ik dus via een Timer of dergelijke alsnog laten lopen en zodra het tijd is dat de aanval moet lopen het verstuurd gaat worden zodra Timer op 0 staat ?

Dus dat de aanvallen alsnog verstuurd gaan worden, terwijl speler zelf niet actief hoeft te zijn
 
Laatst bewerkt:

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.326
Wereld waarin Rooftochten script enkel beschikbaar was als privé script is verneukt
er waren gelijk op de eerste rooftocht wereld 2 versies publiek beschikbaar, een snellijst script van warre, en een tampermonkey script van een andere maker.

is het mogelijk om een aanval die geladen is (via 1C zeg maar) via een timer op de tabblad ofzo te laten versturen via script ?

Dus ik wil eigenlijk zoiets als 1C, dus dat ik de coördinaten van de targets kan ingeven en het wordt voor mij berekend.
Alleen nadeel van 1C is dat het op dat moment beschikbare aanvallen verstuurd kan worden getoond worden en overige aanvallen opnieuw berekend dient te worden.
De overige gedeelte wil ik dus via een Timer of dergelijke alsnog laten lopen en zodra het tijd is dat de aanval moet lopen het verstuurd gaat worden zodra Timer op 0 staat ?

ff een vraagje om het idee te verduidelijken (vrij standaard in de IT, als het voor de maker niet duidelijk is wat de aanvrager wilt kan het ook niet gemaakt worden):

wil je dat het automatisch verstuurd wordt als de timer 0 geeft, of dat er een seintje gegeven wordt als de aanval verstuurd kan worden volgens de opgegeven instellingen (op een dorp binnen bepaalde aankomst tijd?).

(puntje terzijde, 1c heeft een functie hiervoor, al heb ik hem ook niet echt gebruikt, maar je hebt als je een lijst had met bevelen die je niet kon afronden doordat het nog te roeg was, kan je later nog op het begin scherm de link eerdere bevelen afmaken:
1583600229985.png
nadeel is wel dat je dan nog wel dubbele dorpen krijgt

Wellicht zal het voor jou ook rustgevend zijn om eens een andere bril op te zetten en in te zien waarom er zoveel tegen zijn.
Hetgeen wat jij hierboven aangeeft is een KEUS.
Iedereen beschikt dus over de middelen en KEUS om het te gebruiken is aan speler zelf.
Wat als het je eerste wereld is en je geen financiele middelen hebt voor PP te kopen, dan heb je daarin ook geen keus.

Wat als je door reden van buitenaf waar je geen invloed op hebt (beperkt toegang tot een pc ofzo) niet bizar veel tijd hebt om te spelen dan heb je qua hoeveelheid tijd ook geen keus

wat als je een sociale stoornis hebt en hierdoor niks kan in diplomatiek, dan heb je daarvoor ook geen keus.
 
Reactiescore
634
wil je dat het automatisch verstuurd wordt als de timer 0 geeft, of dat er een seintje gegeven wordt als de aanval verstuurd kan worden volgens de opgegeven instellingen (op een dorp binnen bepaalde aankomst tijd?).


Het gaat mij dus eigenlijk om.
Ik voer in 1C 100 targets in met aankomst 08:01 bv
70 stuks zijn niet uitvoer op moment van invoeren.
Nu kan ik om de zoveel tijd checken of de aanvallen beschikbaar zijn.
Maar nu wil ik de 70 aanvallen die niet uitvoerbaar waren op moment van aanvallen, middels Timer ofzo, wel laten lopen, zodra aankomsttijd 08:01 behaald gaat worden.
(Ja, ik weet dat ik voor getimede aanvallen aanvalsplanner kan gebruiker).
Gaat mij erom of het middels scripts mogelijk is om alle aanvallen getimed te krijgen.


Wat als het je eerste wereld is en je geen financiele middelen hebt voor PP te kopen, dan heb je daarin ook geen keus.

Kom je heel snel erachter dat je voor PP niet enkel hoeft te betalen en middels beurs ook kan inkopen.
Keus om wereld alsnog te spelen zonder PP is alsnog aan de speler zelf.

Wat als je door reden van buitenaf waar je geen invloed op hebt (beperkt toegang tot een pc ofzo) niet bizar veel tijd hebt om te spelen dan heb je qua hoeveelheid tijd ook geen keus

Huidige werelden zijn te klein en impact van tijd is hierin veelal bepalend.
Spelers die activiteitsproblemen onder vinden hebben KEUS om te fuseren met andere accounts of Co spelers erbij te nemen


wat als je een sociale stoornis hebt en hierdoor niks kan in diplomatiek, dan heb je daarvoor ook geen keus.

Dit is inderdaad een moeilijke situatie.
Je kan dan liedjes gaan zingen voor andere spelers, zoals enkele al eerder hadden gedaan.
Of een stam proberen te joinen waar een diplomaat actief is.
Dus KEUS is wederom aan speler zelf.

Alleen bij privé scripts, die grote impact hebben, heeft een speler geen KEUS.
Hij kan hoe dan ook niet beschikken over de voordelen van de privé scripts
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.326
Het gaat mij dus eigenlijk om.
Ik voer in 1C 100 targets in met aankomst 08:01 bv
70 stuks zijn niet uitvoer op moment van invoeren.
Nu kan ik om de zoveel tijd checken of de aanvallen beschikbaar zijn.
Maar nu wil ik de 70 aanvallen die niet uitvoerbaar waren op moment van aanvallen, middels Timer ofzo, wel laten lopen, zodra aankomsttijd 08:01 behaald gaat worden.
(Ja, ik weet dat ik voor getimede aanvallen aanvalsplanner kan gebruiker).
Gaat mij erom of het middels scripts mogelijk is om alle aanvallen getimed te krijgen

Dat kan, vrij simpel zelfs. Het is echter per direct een permaban dit te gebruiken en vrij simpel te detecteren.

Alleen bij privé scripts, die grote impact hebben, heeft een speler geen KEUS.
Hij kan hoe dan ook niet beschikken over de voordelen van de privé scripts
Je hebt ook hierin 3 keuzes:
De keus om zonder privescripts te spelen
De keus om te leren scripten en ze zelf te maken
De keus om een scripter te vragen er 1 voor je te maken. Zijn zat mensen die kunnen en willen scripten (ik kan er zo direct al 3 bedenken, en ff kort rondvragen levert genoeg namen op) en zo iets voor je willen schrijven
 
Reactiescore
634
Dat kan, vrij simpel zelfs. Het is echter per direct een permaban dit te gebruiken en vrij simpel te detecteren.

Dus jij kan hierbij garanderen dat er geen enkele privé script die aanvallen verstuurd ?


Je hebt ook hierin 3 keuzes:
De keus om zonder privescripts te spelen
De keus om te leren scripten en ze zelf te maken
De keus om een scripter te vragen er 1 voor je te maken. Zijn zat mensen die kunnen en willen scripten (ik kan er zo direct al 3 bedenken, en ff kort rondvragen levert genoeg namen op) en zo iets voor je willen schrijven

Zonder spelen doen wij al, is tevens enige keus , dus niet echt een keus
Keus om te leren scripten is er inderdaad een van, maar gaan wij dan allemaal moeten leren scripten om TW te kunnen spelen ?

Optie 3 was ik zelf niet op de hoogte van, maar fijn dat je hierover uitleg hebt gegeven.
Mag ik dan de namen weten van de spelers die scripten ?
Wil namelijk alle 20 scripts die privé worden gebruikt laten scripten/namaken, zodat ik deze openbaar kan gooien.
Zo hoeft niemand te leren scripten om TW te hoeven te spelen of benadeeld te worden in een speelwereld waarin spelers met privé scripts actief zijn en ten onrechte voordeel behalen.

@maretan

Wat is de werkelijk reden van waarom die 20 privé scripts die in omloop zijn niet bekend worden gemaakt aan de community weet waar ze mee te maken hebben ?
Straks is de impact in de speelwereld geheel niet relevant en duurt deze hele gedoe te lang
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.326
Optie 3 was ik zelf niet op de hoogte van, maar fijn dat je hierover uitleg hebt gegeven.
Mag ik dan de namen weten van de spelers die scripten ?
-@Warre zoals hij zelf al in dit topic aangeeft
-@martijn1279 heeft tevens de laatste paar updates aan sangu gedaan
-ben even zijn AF naam kwijt maar heb al eerder scripts gekregen van een jonas (@Sem. jij weet wel welke ik bedoel).
-@Buurman Bolderbast schoot me nog te binnen tijdens het typen van deze lijst

Zonder spelen doen wij al, is tevens enige keus , dus niet echt een keus
Keus om te leren scripten is er inderdaad een van, maar gaan wij dan allemaal moeten leren scripten om TW te kunnen spelen ?
je hoeft het niet te leren, het is een optie.
net zoals je geen pp hoeft te gebruiken
net zoals je er niet veel tijd in hoeft te steken
net zoals je geen kaas gegeten hoeft te hebben van diplomatie.

ja je hebt er voordeel van als je het kunt, maar het is zeer zeker geen noodzaak.

ik denk ook dat men het scripten een beetje overschat. het kost inderdaad jaren om echt goed te kunnen programmeren/scripten. er zijn niet voor niets hele opleidingen voor. echter zijn deze voor het professioneel gebruik, en komt hier veel meer bij kijken dan enkel het schrijven van werkende code (om een vergelijking te trekken, ik heb een 4-jarige opleiding gedaan in het programmeren, hiervan is daadwerkelijk slechts 15 EC,van de totale 160, besteed aan direct leren programmeren). Een werkbaar scriptje leren maken kan al in enkele uren, vaak minder tijd dan men in een enkele AF-discussie/post of goed massaplan steekt.

je kan het het beste vergelijken met het leren van een taal (wat het technisch gezien ook nog is). je moet even leren wat je tegen je browser zegt om hem bepaalde handelingen te laten uitvoeren. Een boek schrijven in een taal die je niet spreekt gaat je inderdaad jaren kosten (dingen als sloop app, 1command, sangu package),maar het uitspreken van enkele zinnen,die handig in gebruik zijn, voor bijvoorbeeld een vakantie kan je zo leren (neem een script als de muntenmepper).
 
Reactiescore
467
Zo hoeft niemand te leren scripten om TW te hoeven te spelen of benadeeld te worden in een speelwereld waarin spelers met privé scripts actief zijn en ten onrechte voordeel behalen.

Ik denk dat je hier al significant de mist in gaat dan. Het is ook wel heel erg triest dat je denkt zonder te kunnen scripten (of gebruik te maken van) het spelletje TW niet kan spelen of winnen. Tuurlijk voegt een script iets toe aan het spel en worden hier de grenzen in opgezocht. Een zelfde vergelijking kan met het gebruik van premium punten gemaakt kunnen worden. In beide gevallen voegt het een extra dimensie toe aan het spel. En is het aan de spelers de keuze dit in te vullen hoe ze het gaan gebruiken of misbruiken. Voor beide gevallen is der arbeid (tijd en of geld) voor nodig voor het bemachtigen van dit voordeel. Dit zijn echter maar kleine aspecten van het algehele spel. Waarbij echt een hoop van de "noodzakelijke" scripts/tooltjes gewoon publieke beschikbaar is en redelijk makkelijk te vinden. Dus ik denk dat je nu de voordelen die behaalt kunnen worden te veel uitvergroot en klink je als een slechte verliezer.

Wat is de werkelijk reden van waarom die 20 privé scripts die in omloop zijn niet bekend worden gemaakt aan de community weet waar ze mee te maken hebben ?

Ik denk dat der wel meer dan 20 scripts in omloop zijn dat terzijde. Ook niet alles is bij de support ingediend natuurlijk voor goedkeuring.

En waarom dat niet (meteen) bekend word gemaakt is dezelfde reden dat je niet iedere wereld die je begint aan iedere speler bijvoorbeeld hetzelfde aantal PP geeft als jij zelf mee start. Dat is iets waar je arbeid voor hebt moeten verrichten om te behalen. En dat geef je toch ook niet zomaar weg? Als je het wel doet is het wel zeer nobel maar hoeft toch zeker niet verplicht te worden?

Daarbij zijn denk ik de meeste die zich wel eens verdiept hebben in scripts of het maken ervan (zoals ikzelf) bezig zijn met een hobby. Mensen die gewoon het een en ander uitproberen, omdat het kan en leuk is, en er niet meteen iets voor terug hoeven te hebben. De kringen die als eerst een script/tooltje ter beschikking krijgen gesteld zijn dan toch je co spelers of stamgenoten. Die vaak ook meegedacht hebben over het idee. En je daarna helpen met het verbeteren/uitbreiden van deze scripts. Waarbij ook vaak een script nog eerst gemaakt en eventueel goedgekeurd moet worden.

Noem dit voor het gemak de "ontwikkelingsfase" wat voornamelijk in prive sfeer gedaan word. Een mooi voorbeeld hiervan is Kees (Iwantwin) die tijdens W49 een hoop gemaakt heeft en lange tijd redelijk prive (beperkte kringen) gedeeld was , maar later allemaal publiekelijk beschikbaar heeft gemaakt. Bijna iedere openbaar script is een tijdje een prive script geweest en je kan nooit het een verbieden zonder het ander.

Daarbij is in mijn optiek ook ieder script wat niet afgeschermd/gecontroleerd is met een vorm van authenticatie om het op te halen, of de broncode is beschikbaar in de snellijst, een openbaar script. Iedereen kan het delen of aan een ander geven. Zoals het ook werkt met diplomatie in TW geldt en misschien in RL je netwerk is zeer belangrijk.

Verder staan op dit AF een hoop scripts wat je maar toevallig moet weten. En dus ook weer zou kunnen bestempelen als "prive". (In beperkte groep gedeeld, want niet iedere speler volgt ook het AF)

Ik als scripter ben persoonlijk tegen privéscripts. Als ik iets maak dan is het de bedoeling om iedereen te helpen. Zou niet graag een wereld winnen met de kennis dat m'n tribe iets gebruikte dat anderen niet beschikbaar hadden.

Vind ik een zeer nobele gedachte gang. Echter de verplichting om iets publiek te maken of het verbod om prive te houden vind ik iets wat niet zomaar opgelegd kan worden. Hiermee word je dus ook verplicht "support" te geven aan gebruikers van het script omdat het wellicht te complex voor ze is om te gebruiken of installeren. Ik vind dit prima mits Inno deze taak dan opzich gaat nemen. Dit maakt het voor mij dan geen hobby meer , maar onbetaald werk.

Daarbij denk ik dat alles wat "noodzakelijk" of gewoon enorm handig is momenteel gewoon publiekelijk beschikbaar is met een beetje zoek werk. Echter niet op een een overzichtelijke plek.

En dit is iets wat Inno wel zeker kan verbeteren eventueel met het aanbieden van een soort marketplace voor scripts in game. En eventueel een verbod op het gebruik van Tampermonkey, maar met een toevoeging in het eigen systeem waarbij toch scripts nog geinjecteerd kunnen worden. Dit kan het misbruik van illegale scripts denk ik ook drastisch verlagen.

Mvg
Dick
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan