Scripts - Privé of publiek?

Mogen scripters hun scripts privé houden?

  • Ja, scripters mogen hun scripts privé houden voor vrienden/stam

    Stemmen: 36 36,4%
  • Neen, alle scripts moeten publiek beschikbaar worden.

    Stemmen: 63 63,6%

  • Totaal aantal stemmers
    99

Deleted User - 24028

Guest
Nogal kortzichtig als je dat zegt. Kwalitatief gezien waren de beste werelden tussen w10 en w20. Alles ervoor waren de meeste werelden gedomineerd door massastammen en dus kwantiteit, ofwel was er zo weinig bekend dat alles nog nieuw was. Tevens daardoor lag het grootste gedeelte van de spelers op de eerste werelden destijds op een relatief laag niveau. Logische sinds het spel relatief nieuw was. W11 tot te met w20 heeft tenslotte niet voor niks het meeste aantal reacties, de community was destijds op zijn actiefst, het niveau lag hoog en grenzen van wat spelers en stammen konden bereiken werden verlegt.

Mentaliteit op werelden tussen w10 en 20 was niks mis mee. Die werelden werd meer gestreden dan elke andere wereld. Zet maar is een rijtje stammen die langdurig een 4 frontenoorlog heeft bevochten tussen w1 en w9, zullen er zeer weinig zijn.
Ik mis de relevantie van heel dit... Mijn punt was dat er vroeger een andere mentaliteit heerste waarbij men minder zeurde en meer actie ondernam. Diezelfde mentaliteitsverandering zie je ook gewoon bij jongeren in RL dus is totaal niet onlogisch. Ik heb W21 zeer actief gespeeld en zoals ik eerder al schetste maakte ik een script (php/js) en maakte de vijand als antwoord gewoon hun eigen versie (excel/js). En dat was dat...

De klachten destijds over illegale scripts hebben geleid dat meer legaal werd. Aldus logisch dat er momenteel meer klachten komen over legale scripts, vooral gezien deze in oude tijden illegaal zou zijn. Vroeger werd meer gekeken naar de invloed van het script verplaats de specifieke scriptregels, tot woede van de scripters destijds. Dat heeft geleid dat tw zich meer ging richten op specifieke scriptregels, dat leidde tot scripts die pure goedgekeurd werden omdat ze niet specifiek een scriptregel overtreedde, maar daarentegen wel veel invloed hadden op het spel.
Hier kan ik wel in komen. De evolutie van scripts heeft een breed pad genomen op TW.nl. Zoals al meermaals gezegd, misschien moet dit gewoon eens grondig bekeken worden ? Nagaan wat de community vind dat toegestaan zou moeten zijn en wat niet. En daarop de scriptregels gewoon deftig aanpassen.

Maar ik ben wel fan van de duidelijke script technische regels. Ze behouden hun nog altijd het recht voor om script af te keuren ook al staat het er niet in (en dit gebeurt ook). Maar het is als scripter erg rot wanneer dat gebeurd, dus wel tof als dat zo veel mogelijk vermeden wordt. Ze moeten ook gewoon voor de scriptregels drastischere keuzes maken, minder uitzonderingen etc. Veel gemakkelijker om te keuren, veel duidelijker en veel makkelijker om zaken te gaan opsporen. Simpel voorbeeld: timeouts worden niet toegestaan officieel. Maar er worden uitzonderingen voor gegeven. Dat maakt dat je niet gewoon kan gaan zoeken op het gebruik van een timeout, want dan krijg je alsnog scripts die legaal zijn waar je door moet.
 
Reactiescore
767
Ik heb persoonlijk geen problemen met prive script , maar als het men werelden gaat verzieken... aka sloop app w46 ect mag het van mij oprotte
 

Deleted User - 24028

Guest
Ik heb persoonlijk geen problemen met prive script , maar als het men werelden gaat verzieken... aka sloop app w46 ect mag het van mij oprotte
Kan je beschrijven welk deel er van je liever niet meer ziet terugkomen op TW?

Reden dat ik dat vraag is omdat dat het soort informatie is die nodig zou zijn van de community uit om te bepalen hoe scriptregels aangepast zouden moeten worden.
 

Deleted User - 487694086

Guest
Nouja veel kritiek op mij, maar in de poll komt toch duidelijk terug dat driekwart ook wil dat alle privescripts verdwijnen. Is dan de volgende stap om te bedenken of je dan wel publieke scripts houdt of alles in tw zelf gaat implementeren. Is ook weer een ander vraagstuk, namelijk in welke mate help je de nieuwe spelers door alles in tw te implementeren.
Buiten dat zou ik sowieso de poll wat meer bekendheid geven, misschien ook IG een pm sturen @Duckje. Moet wel representatief blijven natuurlijk.
 
Reactiescore
5.684
Het is ook wel serieus een belangrijke kwestie, nieuwe spelers hebben vaak niet de kennis van scripts om het te gebruiken, waardoor ze minder sterk staan tegenover de rest. Imo help je ze er alleen maar mee, scripts meer bekendheid te geven (publieke) of het gewoon te implementeren.
@Duckje IGM would be nice :)
 

Deleted User - 487694086

Guest
Ja, misschien een nieuwe poll:
- Privescripts houden
- Privescripts afschaffen
- Scripts helemaal afschaffen
 

Deleted User - 24028

Guest
Een pol als deze is nooit representatief...

Ik zag ook een aantal mensen die zeiden niet tegen prive scripts te zijn maar toch op neen gestemd hebben omdat ze vinden dat prive script momenteel te ver gaan of kunnen gaan. Als je die mensen die optie die ik al een paar keer aanreik "Prive scripts toestaan maar de scriptregels met de community drastisch herbekijken" geeft dan stemmen ze mogelijk weer anders...
 
Reactiescore
2.181
Een pol als deze is nooit representatief...

Ik zag ook een aantal mensen die zeiden niet tegen prive scripts te zijn maar toch op neen gestemd hebben omdat ze vinden dat prive script momenteel te ver gaan of kunnen gaan. Als je die mensen die optie die ik al een paar keer aanreik "Prive scripts toestaan maar de scriptregels met de community drastisch herbekijken" geeft dan stemmen ze mogelijk weer anders...

Wat moet herbeken worden volgens jou?
 
Reactiescore
7.931
Ja, misschien een nieuwe poll:
- Privescripts houden
- Privescripts afschaffen
- Scripts helemaal afschaffen

Dan ook rigoureus zijn, afschaffen van Sangu package, 1command, dorpmarkering echt alles. Anders gaat het weer meten met twee maten worden.
 
Reactiescore
2.181
Dan ook rigoureus zijn, afschaffen van Sangu package, 1command, dorpmarkering echt alles. Anders gaat het weer meten met twee maten worden.

Denk dat hij bedoeld met implementatie van de standaard scripts. In theorie zou het minder handig werken maar ben je wel zeker van dat er geen bots etc gebruikt worden.

Letterlijk ALLES.

Ik doelde meer op wat specifieker, probeer zo gewoon mee te denken.
 

Deleted User - 24028

Guest
Ik doelde meer op wat specifieker, probeer zo gewoon mee te denken.

Wil al wel wat voorbeeldjes geven door eens door de huidige regels te gaan:
  1. Elke handmatige klik mag slechts éénmaal met het spel communiceren. Uitzondering hierop is het hernoemen van grote lijsten als dorpsnamen en bevelen, deze mogen in het geheel hernoemd worden.
    Dit is een lang staande regel die het onmogelijk maakt om echtgrote acties in 1 keer te doen. Zeker een regel die behouden moet blijven!
  2. Het ophalen van data via Ajax-requests (of technisch gelijkwaardig) is toegestaan. Indien de data van Tribal Wars servers komt en dit in een loop-achtige vorm gebeurt, dient de opdracht synchroon gegeven te worden (async:false).
    Goh, deze is vooral voor hun servers, en dus eerder een keuze van inno of ze dat nog nodig achten of niet. Is van weinig invloed op scripts behalve dat ze wat trager zijn bij het ophalen van informatie.
  3. Het versturen van data naar een andere pagina binnen het spel is op geen enkele manier toegestaan.
    Dit is nogal een vage regel waarvan ik eigenlijk zelf niet goed weet waarom ze die ooit hebben toegevoegd. Of het hier echt gaat over POST acties of over data naar een andere pagina brengen algemeen geen idee. Volgens mij ingevoerd om een bepaald script onmogelijk te maken.
  4. iFrames die (enige vorm van) interactie met het spel hebben zijn verboden, iFrames die enkel data weergeven vanaf een externe locatie zijn toegestaan.
    Ooit ingevoerd omdat er een script was waarbij 4 bevelen pagina's werden getoond op 1 pagina en dan een knop er onder om te bevestigen. Mensen herkennen het misschien, dit is wat later t-timen en timen voor chrome is geworden. Toen was het echter niet toegestaan en vandaar deze regel vgm. Of deze nu dus nog nodig is is maar de vraag, langs de andere kant kan het ook geen kwaad dat het er in staat want het is een technisch deel dat je niet nodig hebt om scripts te kunnen maken waar geen misbruik meer van gemaakt kan worden.
  5. Elke manier om een actie uit te voeren op een later moment dan het feitelijk geven van de opdracht is illegaal (= enige vorm van timeouts zijn niet toegestaan). Uitzonderingen hierop zijn het verlaten van een actie om eerst een melding weer te geven en specifiek door het team toegelaten scripts.
    Belangrijke regel die voornamelijk time bots tegenhoud of althans illegaal maakt. Heel de uitzondering zou echter al lang geschrapt moeten zijn. Er is namelijk geen echte reden om dit te moeten gebruiken. Door gewoon te zeggen dat het niet toegestaan is is het veel duidelijker en vooral controles er op zijn veel eenvoudiger!
  6. Op scripts die door InnoGames gemaakt zijn berust copyright, geen enkele aanpassing aan die scripts is toegestaan. Een uitzondering vormt het laten zien van gegevens op de kaart, daarvoor mag het beschikbare script gebruikt en aangepast worden. Ook het tegenwerken van ingebouwde functionaliteiten is niet toegestaan.
    Op zich logische regel omdat je in theorie bepaalde dingen kan voorkomen van gebeuren, we hebben het dan over meldingen die tw doet en dat soort dingen, je kan niet echt iets tegen houden dat achter de schermen (PHP) gebeurd. De uitzondering van de kaart is wel echt nodig, zonder die uitzondering vallen scripts zoals TBRmap/ME compleet in het water. Echter worden er hier veel vaker uitzonderingen voor uitgegeven, omdat het scriptmatig vaak gewoon cleaner is om van TW hun code iets kleins te editen dan een work around te moeten verzinnen.
  7. Het is toegestaan om parameters met een URL mee te geven indien de afhandeling er van gebeurt volgens de regels. Het is niet toegestaan om parameters verkregen via URL een 2de keer via URL mee te geven
    Regel die is ingevoerd puur om het script SloopAP tegen te houden, deze gaf het kata doelwit doet vanuit de planning naar de VP en vervolgens van de VP een 2de keer naar de bevestigingspagina. Totaal zinloos om dit soort regels toe te voegen aangezien er tal van manieren zijn om hetzelfde te bekomen op een andere (nog steeds legale) manier (vb via localstorage).

    Ook even aankaarten,SloopAP heeft meerdere regels opgelegd gekregen op dat moment waar een nieuwe versie zich aan moest houden. Buiten deze is er echter geen enkele officieel doorgevoerd. Iets wat in mijn ogen niet kan, want daardoor weten andere scripters niet dat er iets niet mag en ook de spelers weten niet wat er nu wel en niet mag.
  8. Elke functionaliteit in een script dat het gebruik ervan beperkt tot een specifiek aantal spelers (door de scripter gekozen/beheerd) is niet toegestaan. Uitzondering hierop is natuurlijk het limiteren van een script tot spelers met een actieve PA/AM account.
    Bedoeld om scripters die scripts prive willen houden te manipuleren in hun scripts minder uit te laten lekken. Gevolg er van is dat de kring waarin scripts beschikbaar zijn nog kleiner is geworden. Is dat goed of is dat slecht? Hangt van je mening af.
  9. Scripts mogen niet in interactie gaan met de Farm Assistant zonder voorgaande toestemming van het Tribal Wars team
    Geen idee waarom die er is, zowat alle FA scripts die aan de andere regels voldoen worden toegestaan
  10. Scripts mogen niet in interactie gaan met de Premium Beurs
    Simpele, duidelijke en korte regel om beurs script tegen te gaan. Dit soort regels moet je hebben se :)
  11. Een script mag niet automatisch informatie versturen of reageren op een event op je account.
    Dient vgm om regel 5 bij te staan, modern TW toont je altijd liveupdates (als er bv GS aan komt wordt dat getoond), als je een script hier op zou mogen laten reageren is dat weer een manier om een bot te maken.
  12. Een script mag zich niet focussen op de knop: Aanval, Ondersteuning of OK knop op de verzamelplaats/aanvals bevestigingsscherm.
    Belachelijke regel, je mag de knop niet focussen maar wel klikken. Laat dan gewoon de regel weg he...
  13. Scripts mogen geen aanvallen sturen in jouw naam en mogen niet gebruikt worden om automatisch troepen te versturen met minder kliks dan normaal.
    Wederom vage beschrijving waar ze op kunnen terugvallen als er een aanvalsbot oid gevonden wordt. Beter actief op zoek gaan naar een manier om te zorgen dat zulk soort bots niet kunnen.

Zoals je ziet, veel verouderde regels, veel regel waarvan ik niet eens weet waar ze voor dienen, veel onduidelijke regels, ....

En dan missen we natuurlijk nog regels die toegevoegd zouden moeten worden. Die hangen dan weer af van wat de community vind dat toegestaan zou moeten zijn en wat niet. Probleem daarin is dat de meesten in de community geen levendig genoege verbeelding hebben en prive scripters niet zomaar alles wat mogelijk is op tafel willen gooien aangezien je dan je ideeën aan de vijand weg geeft.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
We hebben een nieuw format nodig voor discussies op het AF, 50% is naast de kwestie, het andere is hier driedubbel te lezen. Ik vind dit een interessante discussie die ik graag wil volgen maar ik vind amper een pro-con over privéscripts ten opzichte van openbare scripts.

Ik ga niet beweren dat sommige randinfo erbij hoort maar iedereen gaat dan weer de discussie verder zetten over de rond info. Dit topic gaat toch niet over de glorie dagen, welke bijdrage elke scripter is geweest tot de community, wie een botter is of wat er precies mag en niet mag volgens de spelregels. Dat zijn gerelateerde onderwerpen voor de volgende discussie. Hoe willen jullie nu iets gedaan krijgen door deze vorm van communiceren?


Beter maken we de eerste post gewoon een lijst van alle pro's en con, en dat laat je je naam toevoegen bij de statements waar je achter staat. En dan maak je je posts iet of wat zoals hieronder. Dat zou het in ieder geval duidelijker maken.

Code:
Ik ben voor/tegen privescripts

Mijn redenen waarom ik voor/tegen ben zijn volgende:
-
-
-

Mijn mening over de pro/con's van andere zijn (en dan quote je hier de stelling van de voorganger):
-
-
-

 
Reactiescore
1.278
Ben voor het verbieden van privescripts. Iedereen op TW zou dezelfde middelen ter beschikking moeten hebben.

Voor de rest vind ik wel niet dat Warre hierop aangevallen moet worden. TW is diegene die scripts goedkeurt en hierdoor dus bepaald wat wel kan en niet kan. Veel scripts die zaken automatiseren worden toegelaten: muntscript, roofscript en FA script. TW kiest ervoor om deze scripts met veel impact goed te keuren, maar heeft hierbij te weinig beseft dat het een oneerlijk voordeel oplevert. Vind het niet eerlijk dat iemand die 2 uur in zijn acc steekt met scripts hetzelfde kan bereiken als iemand die 6 uur in zijn account steekt zonder scripts.
 
Reactiescore
634
Hetgeen wat ik mij eigenlijk afvraag is waarom @Duckje bepaalde "privé" scripts überhaupt heeft goedgekeurd.
Hiermee doelend op de "privé" scripts die activiteit vervangt.

Neem rooftochten script, deze werd zoverre ik weet als eerste in W60 gebruikt door een selectief groepje
De activiteitsvoordeel die behaald werd is gewoonweg te groot en leverde gebruiker(s) ervan teveel voordeel op.
Pas paar werelden later kregen alle accounts beschikking door een ingebouwde optie om massa rooftochten te sturen door TW.
Voordeel die in tussentijd behaald is geworden (periode totdat privé scripts toegankelijk werd voor iedereen) is gewoonweg te groot.
Vooral ervan uitgaande dat werelden te klein zijn, meestal tussen 5/6 maanden bepaald worden en hierdoor activiteit een bepalend factor is.

Als @Duckje toch enige bepalend factor is, die scripts goedkeurt, waarom dan niet over paar maanden iedereen, maar dan ook iedereen voordeel ervan geven en niet enkel een selectief groepje ervan laten profiteren ?
Zo heeft de maker ervan als eerste kunnen profiteren en de wereld zal niet bepaald worden door de voordelen van privé scripts.

@Warre zijn speelstijl mag ik absoluut niet, dit niet persoonlijk naar hem als persoon, maar meer naar de privé scripters.
De behaalde voordeel in een wereld met jullie privé scripts is gewoonweg te groot en niet te compenseren door de resterende accounts.
Punt wat jij aanhaalt van waarom scripts privé te houden is voor jou wellicht een goed punt, maar voor mij serieus bullshit.

Even voor de duidelijkheid, dat jij als eerste gebruikt wilt maken van jouw script kan ik helemaal begrijpen. Notabeen heb jij er niet voor niks tijd ingestoken en is dit je goed recht.
Hetgeen wat ik niet kan vatten is, CM die er voor de Community is, dat hij zoiets toelaat. Een selectief groepje ten opzichte van community een voordeel laat behalen.

Ook punt wat wordt aangekaart van dat er dan helemaal geen scripts meer aangeleverd zullen worden,
Boeit dat ?, totaal niet, want zonder "nieuwe" scripts gaat er niemand voordeel behalen.
En ook jou punt over vroeger.
Boeit dat ?, totaal niet, want vroeger waren werelden veel groter en impact van activiteit werd door de grote van de werelden gecompenseerd.

@Duckje
Jij kan niet aan ene kant je inzetten om de community actief te houden en hopen dat er nieuwe spelers bij komen, terwijl je andere kant een selectief groepje een veelte grote voordeel weggeeft en hierdoor spelers afhaken.
Ook een discussie topic over zulke gevoelige onderwerpen starten om enkel AF wat actiever te maken zou niet de doel moeten zijn, maar juist gebruikt moeten worden om gehoor te geven aan de Community.

Zoverre ik terug kan lezen is deze gehele discussie begonnen door een ticket die uitlegde wat voor een voordeel bepaalde privé script opleverde.
Als je een echte discussie wilt, geef de community dan inzage in hoeveel privé scripts er in de omloop zijn, die activiteit vervangen.
 

Deleted User - 24028

Guest
Hetgeen wat ik mij eigenlijk afvraag is waarom @Duckje bepaalde "privé" scripts überhaupt heeft goedgekeurd.
Hiermee doelend op de "privé" scripts die activiteit vervangt.

Neem rooftochten script, deze werd zoverre ik weet als eerste in W60 gebruikt door een selectief groepje
De activiteitsvoordeel die behaald werd is gewoonweg te groot en leverde gebruiker(s) ervan teveel voordeel op.
Pas paar werelden later kregen alle accounts beschikking door een ingebouwde optie om massa rooftochten te sturen door TW.
Voordeel die in tussentijd behaald is geworden (periode totdat privé scripts toegankelijk werd voor iedereen) is gewoonweg te groot.
Vooral ervan uitgaande dat werelden te klein zijn, meestal tussen 5/6 maanden bepaald worden en hierdoor activiteit een bepalend factor is.

Als @Duckje toch enige bepalend factor is, die scripts goedkeurt, waarom dan niet over paar maanden iedereen, maar dan ook iedereen voordeel ervan geven en niet enkel een selectief groepje ervan laten profiteren ?
Zo heeft de maker ervan als eerste kunnen profiteren en de wereld zal niet bepaald worden door de voordelen van privé scripts.

@Warre zijn speelstijl mag ik absoluut niet, dit niet persoonlijk naar hem als persoon, maar meer naar de privé scripters.
De behaalde voordeel in een wereld met jullie privé scripts is gewoonweg te groot en niet te compenseren door de resterende accounts.
Punt wat jij aanhaalt van waarom scripts privé te houden is voor jou wellicht een goed punt, maar voor mij serieus bullshit.

Even voor de duidelijkheid, dat jij als eerste gebruikt wilt maken van jouw script kan ik helemaal begrijpen. Notabeen heb jij er niet voor niks tijd ingestoken en is dit je goed recht.
Hetgeen wat ik niet kan vatten is, CM die er voor de Community is, dat hij zoiets toelaat. Een selectief groepje ten opzichte van community een voordeel laat behalen.

Ook punt wat wordt aangekaart van dat er dan helemaal geen scripts meer aangeleverd zullen worden,
Boeit dat ?, totaal niet, want zonder "nieuwe" scripts gaat er niemand voordeel behalen.
En ook jou punt over vroeger.
Boeit dat ?, totaal niet, want vroeger waren werelden veel groter en impact van activiteit werd door de grote van de werelden gecompenseerd.

@Duckje
Jij kan niet aan ene kant je inzetten om de community actief te houden en hopen dat er nieuwe spelers bij komen, terwijl je andere kant een selectief groepje een veelte grote voordeel weggeeft en hierdoor spelers afhaken.
Ook een discussie topic over zulke gevoelige onderwerpen starten om enkel AF wat actiever te maken zou niet de doel moeten zijn, maar juist gebruikt moeten worden om gehoor te geven aan de Community.

Zoverre ik terug kan lezen is deze gehele discussie begonnen door een ticket die uitlegde wat voor een voordeel bepaalde privé script opleverde.
Als je een echte discussie wilt, geef de community dan inzage in hoeveel privé scripts er in de omloop zijn, die activiteit vervangen.
Ik heb een concrete vraag voor je: Wat bedoel je met "activiteit vervangen"? Hebben we het dan over scripts die acies uitvoeren wanneer jij er niet bent (aka bots) of over eender welk script dat een handeling sneller doet dan het met de hand kan (aka ALLE scripts want zaken sneller/makkelijker maken is het enige dat scripts doen).

Verder werkt het TW team in functie van de community, maar zoals je in deze stemming kan zien zijn er ook nog steeds veel mensen voor prive scripts. En deze stemming is alles behalve representatief, er posten hier amper scripters iets maar er zijn er echt wel meer dan die paar ;) Een stemming op het AF is snel te beinvloeden door aan mensen te vragen om ook hun stem uit te brengen in jou voordeel (kijk naar hoe Big bang zijn vrienden reeds optrommelde om hier te komen posten, gegarandeerd dat die ook allemaal gestemd hebben. Ik heb daarintegen niemand gevraagd die ik ken om hier te komen kijken, laat staan in mijn voordeel te posten/stemmen.) Kortom: Het is behoorlijk kort door de bocht om te verwachten dat duckje alle scripts illegaal maakt omdat een AF stemming uit wijst dat 2/3de vind dat dit zo zou moeten zijn!

Wat mijn speelstijl betreft doet dat niet echt ter zake, maar laat ik al snel iets duidelijk maken: Jij en je stamgenoten hebben de oorlog van ons verloren omdat onze inzet, activiteit, skills en samenwerking veel hoger lagen dan bij jullie. Scripts hebben daar totaal geen rol in gespeeld, dat is gewoon iets dat je jezelf wijsmaakt omdat je je er niet bij kan neerleggen dat er gewoon veel betere TW'ers zijn dan de o zo grote coruscant!
 
Reactiescore
973
Ik heb een concrete vraag voor je: Wat bedoel je met "activiteit vervangen"? Hebben we het dan over scripts die acies uitvoeren wanneer jij er niet bent (aka bots) of over eender welk script dat een handeling sneller doet dan het met de hand kan (aka ALLE scripts want zaken sneller/makkelijker maken is het enige dat scripts doen).

Gaat hem simpelweg over de hoeveelheid tijd het bespaard. Als iemand normaal 2 uur doet over al zijn clears uitsturen zonder scripts en met scripts 10 minuten, is dat een dermate groot verschil dat invloed heeft. Zo kan je elk aspect van het spel dat veel tijd kost zoveel verkorten met scripts, waarvan dus enkele privé scripts zijn en grote verschillen veroorzaken tussen stammen met en zonder die scripts.

Verder werkt het TW team in functie van de community, maar zoals je in deze stemming kan zien zijn er ook nog steeds veel mensen voor prive scripts. En deze stemming is alles behalve representatief, er posten hier amper scripters iets maar er zijn er echt wel meer dan die paar ;)

Community team kijkt heel licht naar zo'n stemming, meer naar bepaalde reacties en punten die aangehaald worden. Daaruit is toch echt een grotere meerderheid te zien dat tegen privé scripts is. Dat scripters zelf niet antwoorden hier, tja daar valt niet zoveel aan te doen. Wat wil je dan? Een ingame stemming om de gehele community te bereiken?

Een stemming op het AF is snel te beinvloeden door aan mensen te vragen om ook hun stem uit te brengen in jou voordeel (kijk naar hoe Big bang zijn vrienden reeds optrommelde om hier te komen posten, gegarandeerd dat die ook allemaal gestemd hebben. Ik heb daarintegen niemand gevraagd die ik ken om hier te komen kijken, laat staan in mijn voordeel te posten/stemmen.) Kortom: Het is behoorlijk kort door de bocht om te verwachten dat duckje alle scripts illegaal maakt omdat een AF stemming uit wijst dat 2/3de vind dat dit zo zou moeten zijn!

Met zo'n uitspraak ben je zeker ook dapper genoeg om even te vermelden wie die vriendjes zijn die speciaal door bigbang komen posten.

Wat mijn speelstijl betreft doet dat niet echt ter zake, maar laat ik al snel iets duidelijk maken: Jij en je stamgenoten hebben de oorlog van ons verloren omdat onze inzet, activiteit, skills en samenwerking veel hoger lagen dan bij jullie. Scripts hebben daar totaal geen rol in gespeeld, dat is gewoon iets dat je jezelf wijsmaakt omdat je je er niet bij kan neerleggen dat er gewoon veel betere TW'ers zijn dan de o zo grote coruscant!

Je kan argumenteren dat met of zonder scripts bepaalde situaties hetzelfde einde zou hebben, maar vermelden dat scripts totaal geen invloed hebben is dikke kolder. Scripts hebben wel degelijk een grote invloed op de gameplay.
 

Deleted User - 24028

Guest
Gaat hem simpelweg over de hoeveelheid tijd het bespaard. Als iemand normaal 2 uur doet over al zijn clears uitsturen zonder scripts en met scripts 10 minuten, is dat een dermate groot verschil dat invloed heeft. Zo kan je elk aspect van het spel dat veel tijd kost zoveel verkorten met scripts, waarvan dus enkele privé scripts zijn en grote verschillen veroorzaken tussen stammen met en zonder die scripts.
Daar kan ik me in vinden, dat verschil moet beperkt blijven. Maar is het in realiteit zo extreem als dat je hier schetst ? Ik denk namelijk van niet... Maar ik zou er geen probleem mee hebben als er herbekeken wordt voor scripts die grote impact hebben (aanvalsscripts, farm scripts, ...) of het verschil niet te groot is en indien nodig (zoals al meermaals aangehaald) het verschil te verkleinen door mogelijkheden via regelgeving te verminderen.

Community team kijkt heel licht naar zo'n stemming, meer naar bepaalde reacties en punten die aangehaald worden. Daaruit is toch echt een grotere meerderheid te zien dat tegen privé scripts is. Dat scripters zelf niet antwoorden hier, tja daar valt niet zoveel aan te doen. Wat wil je dan? Een ingame stemming om de gehele community te bereiken?
Dat zou al geen slecht idee zijn, dat soort stemming zou in elk geval meer representatief zijn. Verder zijn de personen die tegen zijn vooral harde roepers, inhoudelijk trekt het vaak op niks. Neem je eigen post bv, je kan wel "roepen" dat scripts zorgen dat je in 10 min kan wat normaal 2 uur kost, maar als de realiteit 1:50 vs 2 uur is dan is heel die redenering al niks meer waard ;) Nogmaals, misschien eens goed uitzoeken wat de echte cijfers zijn!

Met zo'n uitspraak ben je zeker ook dapper genoeg om even te vermelden wie die vriendjes zijn die speciaal door bigbang komen posten.
Denk dat iedereen die hier mee leest wel weet wie ik bedoel :$

Je kan argumenteren dat met of zonder scripts bepaalde situaties hetzelfde einde zou hebben, maar vermelden dat scripts totaal geen invloed hebben is dikke kolder. Scripts hebben wel degelijk een grote invloed op de gameplay.
De reden dat hij dat zo zei is omdat hij (en zijn stamgenoten) ons er van verdacht een hele boel scripts te gebruiken waardoor wij zulke goede massa's uitvoerden. Volgens mij is het nog steeds daarom dat hij nu klaagt, wat ik dus zeg is dat bij de massa's amper tot geen script aan de pas komt en het daar dus zeker en vast niet aan lag.
 
Reactiescore
2.444
Verder werkt het TW team in functie van de community, maar zoals je in deze stemming kan zien zijn er ook nog steeds veel mensen voor prive scripts. En deze stemming is alles behalve representatief, er posten hier amper scripters iets maar er zijn er echt wel meer dan die paar ;) Een stemming op het AF is snel te beinvloeden door aan mensen te vragen om ook hun stem uit te brengen in jou voordeel (kijk naar hoe Big bang zijn vrienden reeds optrommelde om hier te komen posten, gegarandeerd dat die ook allemaal gestemd hebben. Ik heb daarintegen niemand gevraagd die ik ken om hier te komen kijken, laat staan in mijn voordeel te posten/stemmen.) Kortom: Het is behoorlijk kort door de bocht om te verwachten dat duckje alle scripts illegaal maakt omdat een AF stemming uit wijst dat 2/3de vind dat dit zo zou moeten zijn!

Dat een Algemeen Forum stemming niet representatief is voor de gemiddelde Tribalwars speler ben ik het geheel met je eens. Het merendeel van de Tribalwars spelers zit niet op het AF en het lijkt me geen vreemde aanname om te zeggen dat het merendeel van de Tribalwars spelers niet met scripts speelt en zelfs een groot deel niet weet wat scripts zijn. Het lijkt mij dan ook dat er een veel groter deel van de spelerspopulatie tegen privé scripts zijn dan dat hier naar voren komt in deze stemming. Er zijn namelijk maar ontzettend weinig scripters en maar een klein select groepje dat voordeel behaalt uit het gebruik van privé scripts. Een in-game stemming zoals hierboven benoemd wordt lijkt me een goede stap om een beter beeld te krijgen van wat de spelende Tribalwars community nou daadwerkelijk vindt van privé scripts.
 
Reactiescore
1.094
Dat een Algemeen Forum stemming niet representatief is voor de gemiddelde Tribalwars speler ben ik het geheel met je eens. Het merendeel van de Tribalwars spelers zit niet op het AF en het lijkt me geen vreemde aanname om te zeggen dat het merendeel van de Tribalwars spelers niet met scripts speelt en zelfs een groot deel niet weet wat scripts zijn. Het lijkt mij dan ook dat er een veel groter deel van de spelerspopulatie tegen privé scripts zijn dan dat hier naar voren komt in deze stemming. Er zijn namelijk maar ontzettend weinig scripters en maar een klein select groepje dat voordeel behaalt uit het gebruik van privé scripts. Een in-game stemming zoals hierboven benoemd wordt lijkt me een goede stap om een beter beeld te krijgen van wat de spelende Tribalwars community nou daadwerkelijk vindt van privé scripts.

Ik vind wat warre zegt wel enigzins een dubbel argument. Warre zit 2 pagina's geleden te vertellen dat hij gestopt was met het maken van publieke scripts vanwege de weinige input/waardering en dergelijke die hij van de community kreeg voor zijn scripts. Hij gaf een linkje naar een voorbeeld. Blijkbaar vond hij (de weinige mensen die posten) dus wel representatief genoeg voor de community.

Maar nu heeft iemand van het twteam een (slechte) poll in elkaar gedraaid, en neigt men alsnog naar alle scripts publiekelijk, en is diezelfde weinige input opeens niet meer representatief volgens Warre.
Nou ben jou en dat laatste dus volledig eens, vind ik wel dat hij kan niet de weerzijden van 1 argument gebruiken wanneer dat voor hem uitkomt. Dat maakt zijn hele verhaal er een stuk ongeloofwaardiger op.


Denk dat iedereen die hier mee leest wel weet wie ik bedoel :$

Ik denk dat je je heel erg aanstelt
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan