Scripts - Privé of publiek?

Mogen scripters hun scripts privé houden?

  • Ja, scripters mogen hun scripts privé houden voor vrienden/stam

    Stemmen: 36 36,4%
  • Neen, alle scripts moeten publiek beschikbaar worden.

    Stemmen: 63 63,6%

  • Totaal aantal stemmers
    99

Deleted User - 24028

Guest
Als je vind dat het te ver gaat, waarom maak je het dan?
Omdat het kan, omdat het mag, omdat 1.5 jaar geleden de community geen probleem zag in dit soort scripts, omdat het maar een farm script is (= farmen is saai), omdat anderen ook zulke scripts hebben,... Betere vragen zijn "Waarom veroordeelde de community dit soort scripts al niet lang geleden?" en "Waarom zijn dit soort script toegestaan door support?"

Want in op 1 seconde timen zit niet veel tijd? Daarnaast is timen tegenwoordig imo niet echt een kunst meer, maar meer een kwestie van oefenen en veel tijd hebben.
Exact, das men punt net. Er is niet zo mega veel aan en toch wordt een hele stam om die reden uitgemaakt voor botters (als ik dit woord gebruik heb ik het over illegale scripts die automatisch acties uitvoeren) gewoon puur omdat er een scripter in de stam zit. Mijn stam werd daar voor botters uitgemaakt omdat ik de mogelijkheden bezit om een bot te maken en nu wordt ik wederom uitgemaakt voor botter omdat ik de mogelijkheid bezit. Allemaal zonder bewijs en voor geen enkele reden.

Beetje makkelijk scoren zo'n uitspraak
Deels is die uitspraak voor te lachen natuurlijk, maar ergens is het toch ook gewoon zo. Zoals ik al illustreerde werdt er in de glorietijden van TW vroeger nooit gezeurd over zulke zaken. Men deed nog niet moeilijk bij een aanvalsscript, laat staan omdat een andere stam wat sneller/makkelijker kan farmen dan jijzelf. Speel gewoon TW, zoek een oplossing voor het probleem dat je tegen komt en overwin het!

En als je dan van mening bent dat iets niet kan en je wilt er iets aan doen, maak dan een topic op het AF en laat de community er naar kijken. Maar de manier waarop big bang het deed (naar CM stappen) en dan vooral wat hij er na deed (mij zwart maken hier met leugens) toen hij "zijn gelijk" kreeg is gewoon het niveau van een klein kind dat stoer doet tegen een ander omdat zijn papa hem net gered heeft :redface:
 

Deleted User - 487694086

Guest
Je vindt het te ver gaan om een bot te maken, doet het toch 'omdat het kan', komt nu met bijzonder kinderachtige opmerkingen om zich heen schoppen als ik gewoon wil laten zien wat de grootste scripter van de community bijdraagt, niks behalve bots. Je hebt steeds echt bijzonder lange teksten nodig om echt de grootste bs op te hangen warre, zou je nog sieren als je net als een kakaka er voor uitkomt dat de community je niks boeit en je lekker doet waar je zin in hebt, ipv hier schijnheilig doen alsof men ook maar iets aan je heeft.
De manier waarop ik naar mijn 'papa' stapte is de enige manier die mogelijk was om je botgebruik te verbieden, ik leg hier op het af uit dat je doelbewust een script hebt gemaakt wat gewoon een bot is en ik verkondig hier leugens? En pls verkeerde vergelijking is zo ongeveer drogreden nummer 1 om een reden zie ik, je gebruikt het wel erg vaak.
 
Reactiescore
2.490
Laten we ophouden met elkaar te bashen en even richting het onderwerp gaan:

Scripts: moeten ze publiek beschikbaar zijn voor iedereen of zouden ze privé mogen blijven bij de scripter.
 
Reactiescore
1.037
@Warre ik denk dat een deel van de reden dat er moeilijk over gedaan wordt is omdat niet iedere stam een stamscripter heeft, het is niet meer zo dat er simpelweg door een andere scripter een tegenscript gemaakt wordt. Hierdoor is het naar mijn mening (en deze mening delen blijkbaar toch minstens een aantal mensen) nu vervelender dat scripters hun scripts voor zichzelf en hun stam houden dan het in het verleden was
 
Reactiescore
1.094
Ik heb niet zo'n probleem met privéscripts, omdat het ook de creativiteit voor publieke scripts verhoogd.
Echter als dat niet echt meer van toepassing is, omdat alles wel heel strict privé wordt gehouden, dan vergaat het nut van publieke scripts mij een beetje. Dus heb uiteindelijk toch gestemd om voor alle scripts publiekelijk, ook al gaat daar niet per se mijn voorkeur direct naar uit.
 
Reactiescore
972
Je vindt het te ver gaan om een bot te maken, doet het toch 'omdat het kan', komt nu met bijzonder kinderachtige opmerkingen om zich heen schoppen als ik gewoon wil laten zien wat de grootste scripter van de community bijdraagt, niks behalve bots. Je hebt steeds echt bijzonder lange teksten nodig om echt de grootste bs op te hangen warre, zou je nog sieren als je net als een kakaka er voor uitkomt dat de community je niks boeit en je lekker doet waar je zin in hebt, ipv hier schijnheilig doen alsof men ook maar iets aan je heeft.
De manier waarop ik naar mijn 'papa' stapte is de enige manier die mogelijk was om je botgebruik te verbieden, ik leg hier op het af uit dat je doelbewust een script hebt gemaakt wat gewoon een bot is en ik verkondig hier leugens? En pls verkeerde vergelijking is zo ongeveer drogreden nummer 1 om een reden zie ik, je gebruikt het wel erg vaak.

Met deze posts draag jij net zo weinig bij als Warre met zijn scripts aan de community, dus stop eens met de gebash van individuen. Echt allesbehalve constructief.

Verder sluit ik me bij sseg aan, zolang de balans in de community gewaarborgd kan worden wat betreft scripts ben ik vóór privéscripts. Echter zijn er op dit moment gewoon echt te weinig scripters aanwezig en is er een klein gedeelte van de spelers dat een dergelijk groot voordeel t.o.v. anderen krijgt door een dergelijke privéscripter, dat ik er toch voor gekozen heb dat alle scripts publiekelijk gemaakt zouden moeten worden.
 

Deleted User - 487694086

Guest
Met deze posts draag jij net zo weinig bij als Warre met zijn scripts aan de community, dus stop eens met de gebash van individuen. Echt allesbehalve constructief.

Verder sluit ik me bij sseg aan, zolang de balans in de community gewaarborgd kan worden wat betreft scripts ben ik vóór privéscripts. Echter zijn er op dit moment gewoon echt te weinig scripters aanwezig en is er een klein gedeelte van de spelers dat een dergelijk groot voordeel t.o.v. anderen krijgt door een dergelijke privéscripter, dat ik er toch voor gekozen heb dat alle scripts publiekelijk gemaakt zouden moeten worden.
Ik heb allang gezegd waarom ik dit hier neerzet, er zijn er veel die opkijken naar warre en hem als een voorbeeld zien voor de community en zo zijn punten over scripts klakkeloos overnemen. Vrij belangrijk voor de beeldvorming om te laten zien hoe warre is en denkt, allesbehalve constructief, lekker makkelijk scoren zeg.
 
Reactiescore
2.191
Het is al gezegd maar toch.

Goede scripts implementeren in tw, de makers belonen en script verbieden. Heel het gezeik opgelost en delayed supports bullshit ook.
 
Reactiescore
972
Ik heb allang gezegd waarom ik dit hier neerzet, er zijn er veel die opkijken naar warre en hem als een voorbeeld zien voor de community en zo zijn punten over scripts klakkeloos overnemen. Vrij belangrijk voor de beeldvorming om te laten zien hoe warre is en denkt, allesbehalve constructief, lekker makkelijk scoren zeg.

Zoals Warre zelf al meermaals aangeeft, is hij niet verantwoordelijk voor de regels die gesteld worden. Zolang hij binnen die regels scripts blijft maken en blijft delen, doet hij niks verkeerd. Dat jij het immoreel vindt en dit een uitgelezen kans vindt hem als persoon te bashen, is jouw keuze, maar dit is zoals ik al zei totaal niet constructief over waar het hier werkelijk om gaat. Volgens mij begrijp je dat zelfs dondersgoed en ik wil jou en Warre nog eens vragen mee te denken over een algehele oplossing waar het gros van TW mee kan leven.

Bovendien, als jij en je collega's van de classic hem zo gaan bashen, is het ook niet bepaald uitnodigend om "constructief" mee te denken als Warre zijnde. Precies mijn bedoeling in een eerdere post, is om hem juist positief erbij te betrekken, aangezien hij een perfect beeld heeft van de scriptwereld in zijn geheel. Je hebt Warre en andere scripters nodig om de benodigde veranderingen in de community door te voeren. Wat jullie nu doen is juist een afstand creëeren tussen scripters en de community, waardoor er waarschijnlijk niks zal veranderen. Oftewel, jij bent hier misschien wel degene die de community benadeeld. Denk daar maar eens over na.

Ik ga verder niet meer op je reageren, tenzij dit inhoudelijk een oplossing of discussie voor scriptgebruik betreft.
 

Deleted User - 487694086

Guest
Zoals Warre zelf al meermaals aangeeft, is hij niet verantwoordelijk voor de regels die gesteld worden. Zolang hij binnen die regels scripts blijft maken en blijft delen, doet hij niks verkeerd. Dat jij het immoreel vindt en dit een uitgelezen kans vindt hem als persoon te bashen, is jouw keuze, maar dit is zoals ik al zei totaal niet constructief over waar het hier werkelijk om gaat. Volgens mij begrijp je dat zelfs dondersgoed en ik wil jou en Warre nog eens vragen mee te denken over een algehele oplossing waar het gros van TW mee kan leven.

Bovendien, als jij en je collega's van de classic hem zo gaan bashen, is het ook niet bepaald uitnodigend om "constructief" mee te denken als Warre zijnde. Precies mijn bedoeling in een eerdere post, is om hem juist positief erbij te betrekken, aangezien hij een perfect beeld heeft van de scriptwereld in zijn geheel. Je hebt Warre en andere scripters nodig om de benodigde veranderingen in de community door te voeren. Wat jullie nu doen is juist een afstand creëeren tussen scripters en de community, waardoor er waarschijnlijk niks zal veranderen. Oftewel, jij bent hier misschien wel degene die de community benadeeld. Denk daar maar eens over na.

Ik ga verder niet meer op je reageren, tenzij dit inhoudelijk een oplossing of discussie voor scriptgebruik betreft.
Mijn hele benadering is ook niet dat warre er bij betrokken moet worden. De situatie van privescripts is geschetst zoals hij is en warre heeft nooit maar ook een poging gedaan om dat te veranderen. Mijn oplossing heb ik al gezegd, van mij mogen privescripts verboden worden omdat de scripters gewoon telkens de mazen in de wet proberen te vinden en in het geval van warre zelfs bots proberen te maken dmv scripts. Leuk dat je nu zoveel tijd er in steekt om juist mij persoonlijk aan te vallen, maar ik zie van jou helemaal niks constructiefs, terwijl ik toch het grotere geheel in dit topic probeer te schetsen zoals het is, of in ieder geval hoe ik het zie. Ik zie de scriptcommunity totaal niet als de oplossing voor dit probleem, maar de regelgeving vanuit het tw team. Kleine kanttekening daarbij is wel dat het handig is dat een (eerlijke) scripter kan helpen om in kaart te brengen wat er zoal mogelijk is qua scripts en dus regelgeving ervan.
 

Deleted User - 24028

Guest
Ik heb allang gezegd waarom ik dit hier neerzet, er zijn er veel die opkijken naar warre en hem als een voorbeeld zien voor de community en zo zijn punten over scripts klakkeloos overnemen. Vrij belangrijk voor de beeldvorming om te laten zien hoe warre is en denkt, allesbehalve constructief, lekker makkelijk scoren zeg.

Mijn hele benadering is ook niet dat warre er bij betrokken moet worden. De situatie van privescripts is geschetst zoals hij is en warre heeft nooit maar ook een poging gedaan om dat te veranderen. Mijn oplossing heb ik al gezegd, van mij mogen privescripts verboden worden omdat de scripters gewoon telkens de mazen in de wet proberen te vinden en in het geval van warre zelfs bots proberen te maken dmv scripts. Leuk dat je nu zoveel tijd er in steekt om juist mij persoonlijk aan te vallen, maar ik zie van jou helemaal niks constructiefs, terwijl ik toch het grotere geheel in dit topic probeer te schetsen zoals het is, of in ieder geval hoe ik het zie. Ik zie de scriptcommunity totaal niet als de oplossing voor dit probleem, maar de regelgeving vanuit het tw team. Kleine kanttekening daarbij is wel dat het handig is dat een (eerlijke) scripter kan helpen om in kaart te brengen wat er zoal mogelijk is qua scripts en dus regelgeving ervan.

Er is een heel groot verschil tussen mensen hun mening over een persoon veranderen door gebeurtenissen en feiten op tafel te leggen en mensen daar hun eigen conclusie uit te laten trekken EN iemand zwart maken door leugens over de persoon te verspreiden en op die persoon te blijven bashen om hem in diskrediet te brengen. Voor een klein deel heb je dat eerste gedaan, maar het grotendeel van je posts (en die van je cassic vrienden) bestaan enkel en alleen maar uit dat laatste.

Verder blijf je maar aanhalen dat ik niks voor de community doe, maar dat heb ik ook helemaal nooit beweerd. Dus voor de zo veelse keer: Neen ik doe niet veel om deze community beter te maken! Net zoals jij dat niet doet en net zoals de meesten dat hier niet doen. Dus wat geeft jou het recht om zo te doen over mij terwijl je zelf even schuldig bent aan het feit dat we allemaal meer voor de community zouden kunnen doen...

Daarbij ken jij mij helemaal niet, je hebt geen idee wat ik denk of wat ik doe en hoe groot een eventuele bijdrage van mij aan deze community is geweest of op dit moment is. Want in tegenstelling tot andere scripters (die hier niet persoonlijk aangevallen worden) heb ik in het verleden wel degelijk geprobeerd om meer scripts publiek te maken en te krijgen.

@Warre ik denk dat een deel van de reden dat er moeilijk over gedaan wordt is omdat niet iedere stam een stamscripter heeft, het is niet meer zo dat er simpelweg door een andere scripter een tegenscript gemaakt wordt. Hierdoor is het naar mijn mening (en deze mening delen blijkbaar toch minstens een aantal mensen) nu vervelender dat scripters hun scripts voor zichzelf en hun stam houden dan het in het verleden was
Waarom is dat nu vervelender dan vroeger? Vroeger had ook niet elke stam een scripter. Je kan dat ook counteren door uit te blinken in iets anders in TW (bv BG's afsluiten, activeiteit, kwaliteit in het spel, ...) En ook binnen het counteren in scripts zijn er verschillende opties zoals een stam scripter zoeken, zelf leren scripten, ...

Het enige dat in mijn ogen echt anders is dan vroeger is dat er meer publieke scripters waren die de moeite namen om beginnende scripters te helpen. Zonder dat soort personen had ik bijvoorbeeld ook nooit leren scripten. En dat is de reden waarom ik beginnende scripters graag help om beter te worden, dat vind ik een vorm van respect naar de mensen die hun tijd in mij gestoken hebben, om hun werk over te dragen op de volgende.

Ik heb niet zo'n probleem met privéscripts, omdat het ook de creativiteit voor publieke scripts verhoogd.
Echter als dat niet echt meer van toepassing is, omdat alles wel heel strict privé wordt gehouden, dan vergaat het nut van publieke scripts mij een beetje. Dus heb uiteindelijk toch gestemd om voor alle scripts publiekelijk, ook al gaat daar niet per se mijn voorkeur direct naar uit.
Misschien moet er dan gekeken worden naar een oplossing die er voor zorgt dat scripters meer terug openbaar maken. Een oplossing die niet zo drastisch is als in het verplichten, want zoals al meermaals aangehaald gaat bij verplichting de kwaliteit van de scripts en ook de bereikbaarheid voor spelers die er niet gekend mee zijn anders hard achteruit. De scripts zullen er dan publiek zijn, maar de code zal door de meeste scripters eerst geminified/obfuscated worden (gevolg: je spoort nieuwe spelers niet aan te scripten want ze kunnen niks leren uit bestaande scripts), de scripter zal geen deftige uitleg schrijven bij zijn script en deze alsnog voor zichzelf of zen eigen stam houden (gevolg: spelers die niks van gebruiken van scripts kennen hebben nog steeds geen toegang tot de scripts) etc etc

Ik kan niet voor anderen spreken, maar de reden dat ik ooit gestopt ben met publiek scripten is omdat ik er geen voldoening uit haalde en dat kwam vooral door de mentaliteit van de community op die moment. Het is hier al vaak over gegaan, maar dingen zoals een simpel bedankje, constructieve feedback, deftige bug reports, hulp bij het schrijven van tutorials/uitleg, ... kwam er amper tot niet. Maar als het script het niet meer deed dat ineens stond skype rood gloeiend, je inbox vol en het topic vol met mensen die roepen dat het niet meer werkt en wanneer er nu eindelijk een fix komt.

Om een voorbeeld in cijfers te geven van dit laatste, mijn publiek script supportCounter (https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/supportcounter.201061/) is volgens mijn server ongeveer 500 keer gedownload. De post en het topic bevatten max 25 mensen die een bedankje sturen. Er zijn dus 475 mensen die het downloaden en gebruiken maar niet even de tijd willen nemen om hun appreciatie voor het werk te tonen. Is dat vanuit scripters echt te veel gevraagd?

In mijn ogen moet je dus niet naar het TW team kijken om scripters te dwingen hun scripts publiek te maken maar moet de community eens naar zichzelf kijken en denken wat zij beter kunnen doen. En dan zijn het weer de scripters die het nog eens moeten proberen en er ook open minded en realistisch over moeten zijn. Maar de inzet moet zo veel mogelijk van beide kanten komen, in een ideale situatie moet de scripter enkel en alleen het script schrijven, niet nadenken over hoe het er uit gaat zien (zowel styling als de opties die er moeten zijn etc etc), achteraf niet bezig houden met het schrijven van uitleg voor het script, ... Kortom alles wat anderen kunnen doen zouden ze voor de scripter kunnen doen als wederdienst, zo maak je een mooie community.

Als er voldoende mensen het met dat laatste eens zijn en bereid zijn om daar zelf meer moeite voor te doen kunnen we dat eens testen en stel ik een deal voor. De community maakt een post met uitgewerkte ideeën voor een script dat zij graag zouden zien (iedereen die een idee heeft kan het gewoon uitwerken en indienen), ik maak het script en post het op het AF, de community zorgt er op zijn beurt weer voor dat er een deftige uitleg bij komt waardoor iedereen snapt hoe die het moet gebruiken.

Het is al gezegd maar toch.

Goede scripts implementeren in tw, de makers belonen en script verbieden. Heel het gezeik opgelost en delayed supports bullshit ook.
Dat is niet zo eenvoudig en realistisch als je het doet uitschijnen. Scripts zijn voor een heel deel ook persoonlijk, iedereen wilt iets op zijn manier doen en daar bieden scripts opties. Wanneer innogames iets implementeert is het de developer die het maakt op de manier waarop hij denkt dat het handig of gemakkelijk is. Maar zoals te zien is aan alle updates spelen die developers helemaal geen TW en weten ze dus niet wat het beste is, ze luisteren ook nog eens niet naar de mensen die er wel iets van kennen (communitys) en ze nemen scripts die perfect zijn niet letterlijk over maar voeren ze vaak slechter in dan dat ze waren. Resultaat? na de invoering komt iedereen weer naar de scripters om te vragen of ze iets kunnen maken om de tekortkomingen van TW terug op te vullen.

Een recent voorbeeld is de nieuwe functie "massa rooftochten", leuk dat dit er is want het maakt op zich scripts die er voor waren onnodig. Maar innogames vergeet dat mensen willen rooftochten op basis van tijd of variabale troepen. Zo zijn er nu nog steeds mensen die de oude scripts gebruiken ipv de functie die in TW zit, zo zijn er mensen die naar scripters stappen met de vraag of ze het kunnen verbeteren en anderen proberen ideeën te opperen op het AF om dat beter te krijgen (als inno dat al ooit verandert).

--------

Hier boven is reeds te lezen hoe je in mijn ogen een positieve poging kan ondernemen om meer scripts publiek te krijgen. Maar we moeten ook realistisch zijn, niet alle scripters zullen daar op springen en er zullen nog steeds prive scripts blijven bestaan. Maar prive scripts zullen een minder groot probleem zijn als er publieke alternatieven zijn. Doe daar bij nog eens een herbekijking van de script regels, een nieuwe afweging bij de community van wat zou moeten kunnen en wat niet, finaliseer al dat binnen het TW team en giet het in goede en duidelijke regels. En aan het eind van de rit zal het voordeel dat je uit scripts kan halen nooit buiten proportie kunnen zijn van de tijd die men er in moet steken ;)

Maar ook dat vereist een samenwerking (zoals @.MortuaMemoria al aankaarte) tussen community, scripters en mods. Vooral die laatste groep wordt hier ook belangrijk in en schiet nu gewoon oneindig tekort aangezien .NL gewoon niemand capabel heeft om scripts te keuren, scriptregels op te stellen en scripts meer toegankelijk te maken voor de community. En dan hebben we het nog niet eens over hoe slecht ze in staat zijn om illegale scripts op te sporen...
 

Deleted User - 487694086

Guest
Precies, jij doet niks om de community beter te maken dus zou ook niet betrokken moeten worden bij de oplossing van dit probleem. Je hebt er wel veel regels voor nodig zeg..
En dan weer een persoonlijke aanval op mij dat ik niks toevoeg. Het is allemaal zo makkelijk, mij weer aanvallen omdat ik de problemen benoem. Gaat dus helemaal niet over mij.
 
Reactiescore
179
Wat ik niet zo goed snap waarom er op de man gespeeld moet worden? Het maakt de discussie er niet echt beter op.

Mijn mening over dit onderwerp, de standaard scripts zoals 1command en Sangu Package etc. implementeren in het spel. Ik heb geen idee of dat mogelijk is?

Verder over privé scripts het heeft twee kanten. Ik snap dat scripters niet alles openbaar willen maken en het alleen willen delen met hun stamgenoten en vrienden. Aan de andere kant als iedereen dezelfde scripts heeft, dan staat iedereen gelijk aan elkaar.

Er zou wel eens nagedacht moeten worden over hoe de illegale scripts opgespoord moeten worden. Er zijn voorbeelden dat het gebruik van illegale scripts niet getraceerd is. Ik weet niet of hier het Nederlandse supportteam wat aan kan doen? Ik neem aan dat innogames zo haar standaard traceer tools heeft.
 
Reactiescore
1.094
Ik kan niet voor anderen spreken, maar de reden dat ik ooit gestopt ben met publiek scripten is omdat ik er geen voldoening uit haalde en dat kwam vooral door de mentaliteit van de community op die moment. Het is hier al vaak over gegaan, maar dingen zoals een simpel bedankje, constructieve feedback, deftige bug reports, hulp bij het schrijven van tutorials/uitleg, ... kwam er amper tot niet. Maar als het script het niet meer deed dat ineens stond skype rood gloeiend, je inbox vol en het topic vol met mensen die roepen dat het niet meer werkt en wanneer er nu eindelijk een fix komt.

Ik denk dat wat jij beschrijft je nooit uit de wereld gaat helpen. Er zullen altijd mensen zijn die niet goed in die zin beseffen dat dit door de community wordt gemaakt. Zo zit de mens gewoon in elkaar. Dat lijkt me wat utopisch

Constructieve feedback en misschien gaat dit voor uitleg en tutorials ook wel op, is denk ik ook iets wat lastig. Code-inhoudelijk zullen er maar weinig mensen de kennis hebben denk ik om daarin te ondersteunen, en dan is het misschien ook wat lastig voor deze nitwits om te begrijpen wat verdere mogelijkheden zijn, in de zin van degene die al in het script zitten en die er eventueel in kunnen komen. En dan moet de scripter daar nog maar de zin tijd en moeite in willen steken in wat deze buitenstaander wil verwezenlijken, die er code inhoudelijk geen zak van snapt.

Het is denk ik makkelijk voor iedereen om om jou naam te schreeuwen als er iets kapot is, ik bedoel je loopt toch al een tijdje mee. Inmiddels weten er een aantal wel wie je bent en wat je kwaliteiten zijn.


Om een voorbeeld in cijfers te geven van dit laatste, mijn publiek script supportCounter (https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/supportcounter.201061/) is volgens mijn server ongeveer 500 keer gedownload. De post en het topic bevatten max 25 mensen die een bedankje sturen. Er zijn dus 475 mensen die het downloaden en gebruiken maar niet even de tijd willen nemen om hun appreciatie voor het werk te tonen. Is dat vanuit scripters echt te veel gevraagd?

Neem je dat men echt kwalijk? Ik bedoel ik denk dat je echt onderschat dan hoeveel mensen het forum lezen of althans dit sub forum die geen AF account hebben of er nooit op loggen. Als iemand de link van jou script deelt in een stam vol noobs die nog nooit hebben gelogd op het AF dan zijn er toch ook een heleboel downloads? Ik vind eerlijk gezegd best mee vallen in dat topic, er zijn een paar reacties die meer dankbaarheid mogen tonen, maar notabene de laatste reactie is toch een duidelijk statement.

Misschien moet er dan gekeken worden naar een oplossing die er voor zorgt dat scripters meer terug openbaar maken. Een oplossing die niet zo drastisch is als in het verplichten, want zoals al meermaals aangehaald gaat bij verplichting de kwaliteit van de scripts en ook de bereikbaarheid voor spelers die er niet gekend mee zijn anders hard achteruit.

Maar als jij aangeeft dat het je te doen is om de feedback en erkenning dan gaat dat toch niet beteren? Ik bedoel tw groeit nou niet echt, en de mentaliteit ga je ook niet zo makkelijk veranderen. Inno gaat je ook niet echt bijstaan, en of gaat alleen maar proberen je scripts te rippen.
En qua bereikbaarheid zitten we - niets ten nadele van jou- al zo goed als op een nulpunt, dan zie ik daar niet echt het nut van in.
 

Deleted User - 487694086

Guest
Nuja ik heb gezegd wat ik wilde zeggen over Warre, logisch dat er negatief commentaar komt, Warre heeft hele stammen voorzien van privescripts en/of bots en is dus ook in redelijk vee kringen zwaar geliefd. Voor de eerlijkheid van het spel kan je hier echt nog eeuwenlang doorzeveren over wat de mogelijke oplossingen zijn, scripters die zouden helpen bijvoorbeeld. Maar ik denk echt dat te veel spelers er voor rotte appels zijn en er heel snel weer prive dingen komen en dan passen de spelers nog beter op dat het niet naar buiten treedt. Warres laatste bot werd op verscheidene werelden door 50+% van de top accounts gebruikt, er zijn altijd mensen die de mazen in de wet willen vinden of het zelfs totaal niet uitmaakt of het spel eerlijk wordt gespeeld. Ik voorspel het nu, als er geen totaal verbod komt gaat er bitter weinig veranderen, omdat gewoon een te groot deel van de community die hier moraalridder komen spelen eigenlijk veel liever hun eigen scriptjes houdt.
 
Reactiescore
972
Nuja ik heb gezegd wat ik wilde zeggen over Warre, logisch dat er negatief commentaar komt, Warre heeft hele stammen voorzien van privescripts en/of bots en is dus ook in redelijk vee kringen zwaar geliefd.

Ik ben na dit gedeelte al gestopt met lezen. Je wordt puur gevoed door afgunst en bent totaal niet in staat een objectief beeld te vormen.

Ik heb nooit met Warre in een stam gespeeld en ben tegen bepaalde scripts die hij gebruikt. Je mist echt totaal het punt van al mijn posts en doet iedereen die Warre maar een beetje steunt af alsof ze Warre fanboys zijn. Stop met posten, het is voor iedereen duidelijk dat je een schijthekel aan Warre en zijn scripts hebt. Wij willen graag verder met constructievere posts, alvast bedankt.
 
Reactiescore
974
Deels is die uitspraak voor te lachen natuurlijk, maar ergens is het toch ook gewoon zo. Zoals ik al illustreerde werdt er in de glorietijden van TW vroeger nooit gezeurd over zulke zaken. Men deed nog niet moeilijk bij een aanvalsscript, laat staan omdat een andere stam wat sneller/makkelijker kan farmen dan jijzelf. Speel gewoon TW, zoek een oplossing voor het probleem dat je tegen komt en overwin het!

De glorietijden waarin het hoogste niveau werd behaald door stammen als Sangu, War!, Revo, Dico, |P|, Astra, ect. Waarin tevens het AF op het meest actieve punt zat, werd er wel degelijk geklaagd over automatische scripts. Destijds hadden enkele stammen het destijds illegale MLP script in handen (Voormalige 1C achtige script). Doordat de support dit script niet kon tracken of niet wou tracken, werd het uiteindelijk legaal en openbaar gemaakt met de gedachte dat als iedereen er gebruik van kon maken het eerlijker was dan slechts enkele stammen het illegaal gebruikte. Dit werd echter pas besloten door de overmatige hoeveelheid klachten en supports.

De roep om tegen privé scripts op te treden is nu niet bepaald nieuw. Echter door de hoeveelheid scripters en ook publieke scripts was die roep minder destijds, waarin een scripter momenteel meer een monopoly bezit als vroeger.
 

Deleted User - 487694086

Guest
Ik ben na dit gedeelte al gestopt met lezen. Je wordt puur gevoed door afgunst en bent totaal niet in staat een objectief beeld te vormen.

Ik heb nooit met Warre in een stam gespeeld en ben tegen bepaalde scripts die hij gebruikt. Je mist echt totaal het punt van al mijn posts en doet iedereen die Warre maar een beetje steunt af alsof ze Warre fanboys zijn. Stop met posten, het is voor iedereen duidelijk dat je een schijthekel aan Warre en zijn scripts hebt. Wij willen graag verder met constructievere posts, alvast bedankt.
Wat kan het mij boeien dat je niet met Warre hebt gespeeld? Ik zeg hier mijn beste oplossing en jij komt komt weer domweg met 'stop met posten'. Je doet dit echt telkens, op elk forum, zo ontzettend uit de hoogte zonder ook maar een zinnig woord te zeggen. Ik zal het voor jou speciaal nog een keer herhalen, ik heb gezegd over warre wat ik heb gezegd met een reden en denk dat het twteam het werk zal gaan moeten opknappen. Als jij nu eens stopt met posten, want jij bent de echte gast die geen moer toevoegt aan dit topic.
 

Deleted User - 24028

Guest
Ik denk dat wat jij beschrijft je nooit uit de wereld gaat helpen. Er zullen altijd mensen zijn die niet goed in die zin beseffen dat dit door de community wordt gemaakt. Zo zit de mens gewoon in elkaar. Dat lijkt me wat utopisch

Constructieve feedback en misschien gaat dit voor uitleg en tutorials ook wel op, is denk ik ook iets wat lastig. Code-inhoudelijk zullen er maar weinig mensen de kennis hebben denk ik om daarin te ondersteunen, en dan is het misschien ook wat lastig voor deze nitwits om te begrijpen wat verdere mogelijkheden zijn, in de zin van degene die al in het script zitten en die er eventueel in kunnen komen. En dan moet de scripter daar nog maar de zin tijd en moeite in willen steken in wat deze buitenstaander wil verwezenlijken, die er code inhoudelijk geen zak van snapt.

Het is denk ik makkelijk voor iedereen om om jou naam te schreeuwen als er iets kapot is, ik bedoel je loopt toch al een tijdje mee. Inmiddels weten er een aantal wel wie je bent en wat je kwaliteiten zijn.

Neem je dat men echt kwalijk? Ik bedoel ik denk dat je echt onderschat dan hoeveel mensen het forum lezen of althans dit sub forum die geen AF account hebben of er nooit op loggen. Als iemand de link van jou script deelt in een stam vol noobs die nog nooit hebben gelogd op het AF dan zijn er toch ook een heleboel downloads? Ik vind eerlijk gezegd best mee vallen in dat topic, er zijn een paar reacties die meer dankbaarheid mogen tonen, maar notabene de laatste reactie is toch een duidelijk statement.

Maar als jij aangeeft dat het je te doen is om de feedback en erkenning dan gaat dat toch niet beteren? Ik bedoel tw groeit nou niet echt, en de mentaliteit ga je ook niet zo makkelijk veranderen. Inno gaat je ook niet echt bijstaan, en of gaat alleen maar proberen je scripts te rippen.
En qua bereikbaarheid zitten we - niets ten nadele van jou- al zo goed als op een nulpunt, dan zie ik daar niet echt het nut van in.
Nu ben ik misschien wel een beetje optimistisch over hoe het zou kunnen zijn, maar jij bent wel 100% het tegenovergestelde hoor :p Realiteit zal er ergens tussen in liggen zeker ;)

Het gaat er mij om dat een community zou samenwerken om alles rond scripts te verbeteren voor iedereen ipv dat er enkel naar de scripters wordt gekeken en met de vinger gewezen. Het is niet dat ik totaal geen uitleg wil schrijven bij men scripts he, maar er is een groot verschil tussen enkele pointers mee geven (werkt op die pagina, heeft deze functionaliteit, daar vind je de instellingen, ...) en een gehele mooi en duidelijke post maken met screens of een filmpje etc. De bedoeling zou dus zijn dat ik als scripters die pointers mee geef, dat spelers die wel goed met scripts overweg kunnen deze pointers omzetten in een totaalpost waar zelfs de spelers die niks van scripts kennen aan uit kunnen. Op die manier wordt het werk verdeeld binnen de community, de scripter helpt de frevent script gebruiker en die helpen op hun beurt de nieuwe spelers en script noobs. Aan het eind van de rit heeft iedereen toegang tot de scripts en weet hoe ze die moet gebruiken :)

Wat die likes betreft neem ik het niemand kwalijk, ik zeg alleen dat het veel leuker en motiverender zou zijn voor scripters als ze hun topic nog eens open doen en er regelmatig wat activiteit zien en weten dat er wel degelijk mensen je werk appreciëren en gebruiken. Want in dit voorbeeld kon ik ook naar de download cijfers kijken en weten dat het wel gebruikt wordt, maar bij andere scripts weet ik niet of ik ze nu onderhoud voor die 7 man die geliked/gereageerd hebben of dat er ook gewoon nog 100 man het gebruikt snapje. Het kan zeker zijn dat veel mensen hem doorgestuurd krijgen, maar kunnen de spelers die zaken van het AF plukken en op eigen forum zetten dan niet gewoon de link naar het topic er op zetten. Dan linken de anderen door, komen voorbij het topic en hopla!

Als de community wilt kan je die attitude wel wijzigen hoor. Het is in het verleden toch ook gewijzigd van een goede naar een slechte attitude dus waarom zou het niet andersom kunnen :) Als een aantal mensen zich daar voor inzetten zal dit geleidelijk aan wel groeien ;)

De glorietijden waarin het hoogste niveau werd behaald door stammen als Sangu, War!, Revo, Dico, |P|, Astra, ect. Waarin tevens het AF op het meest actieve punt zat, werd er wel degelijk geklaagd over automatische scripts. Destijds hadden enkele stammen het destijds illegale MLP script in handen (Voormalige 1C achtige script). Doordat de support dit script niet kon tracken of niet wou tracken, werd het uiteindelijk legaal en openbaar gemaakt met de gedachte dat als iedereen er gebruik van kon maken het eerlijker was dan slechts enkele stammen het illegaal gebruikte. Dit werd echter pas besloten door de overmatige hoeveelheid klachten en supports.

De roep om tegen privé scripts op te treden is nu niet bepaald nieuw. Echter door de hoeveelheid scripters en ook publieke scripts was die roep minder destijds, waarin een scripter momenteel meer een monopoly bezit als vroeger.
Welk de glorietijden waren zullen we maar in het midden laten, ik had het over nog lang voor die tijden die jij beschrijft. Ik ga niet zeggen dat er toen nooit geklaagd werdt, maar niet in de maten waar dat nu in gebeurd. De TW mentaliteit was toen gewoon heel anders en mensen zochten gewoon een oplossing voor het probleem dat ze hadden.

Wat jij nu beschrijft zijn klachten van vroeger over illegale scripts, die zijn er altijd geweest en zullen er altijd zijn. Maar dat is niet wat we hier nu zien, dit gaat over klachten over legale scripts, scripts algemeen en prive scripts. Iets totaal anders dus ;)
 
Reactiescore
974
Welk de glorietijden waren zullen we maar in het midden laten, ik had het over nog lang voor die tijden die jij beschrijft. Ik ga niet zeggen dat er toen nooit geklaagd werdt, maar niet in de maten waar dat nu in gebeurd. De TW mentaliteit was toen gewoon heel anders en mensen zochten gewoon een oplossing voor het probleem dat ze hadden.

Nogal kortzichtig als je dat zegt. Kwalitatief gezien waren de beste werelden tussen w10 en w20. Alles ervoor waren de meeste werelden gedomineerd door massastammen en dus kwantiteit, ofwel was er zo weinig bekend dat alles nog nieuw was. Tevens daardoor lag het grootste gedeelte van de spelers op de eerste werelden destijds op een relatief laag niveau. Logische sinds het spel relatief nieuw was. W11 tot te met w20 heeft tenslotte niet voor niks het meeste aantal reacties, de community was destijds op zijn actiefst, het niveau lag hoog en grenzen van wat spelers en stammen konden bereiken werden verlegt.

Mentaliteit op werelden tussen w10 en 20 was niks mis mee. Die werelden werd meer gestreden dan elke andere wereld. Zet maar is een rijtje stammen die langdurig een 4 frontenoorlog heeft bevochten tussen w1 en w9, zullen er zeer weinig zijn.

Wat jij nu beschrijft zijn klachten van vroeger over illegale scripts, die zijn er altijd geweest en zullen er altijd zijn. Maar dat is niet wat we hier nu zien, dit gaat over klachten over legale scripts, scripts algemeen en prive scripts. Iets totaal anders dus ;)

De klachten destijds over illegale scripts hebben geleid dat meer legaal werd. Aldus logisch dat er momenteel meer klachten komen over legale scripts, vooral gezien deze in oude tijden illegaal zou zijn. Vroeger werd meer gekeken naar de invloed van het script verplaats de specifieke scriptregels, tot woede van de scripters destijds. Dat heeft geleid dat tw zich meer ging richten op specifieke scriptregels, dat leidde tot scripts die pure goedgekeurd werden omdat ze niet specifiek een scriptregel overtreedde, maar daarentegen wel veel invloed hadden op het spel.
 
Bovenaan