- Reactiescore
- 967
Even een oprechte vraag voor de leden van spread. Jullie zitten in een stam met allemaal topaccounts en stonden er eigenlijk vrij goed voor. In de rim geen al te grote problemen/tegenstand en eigenlijk nauwelijks echt dreigingen (op exitus na ofc). Uiteraard was er ook nog Pit maar doordat die zoveel front met verschillende grote stammen hadden was het niet moeilijk om op eventuele aanvallen te anticiperen of gewoon zelf aan te vallen. Doordat jullie nog heel dat stuk safe voor grijpen hadden, hadden jullie alles in de hand voor komende oorlogen tegen Exitus en waarschijnlijk zelf eerst POV vooraleer er echte clashes gingen komen met Imago.
Wat doen jullie als reactie met het voordeel dat jullie al hadden, jullie recruiteren jullie grootste directe dreiging hun stamcluster letterlijk in 2 waardoor ze eigenlijk al verloren waren voordat ze waren begonnen. Je kan zeggen dat ze nog kans hadden maar als je even goed genoeg nadenkt weten jullie allemaal wel dat dit niet zo is. Weekje later beginnen de aanvallen en rarara exitus valt jammer genoeg beetje bij beetje zonder al te veel tegenstand. Dit is trouwens helemaal geen disrespect naar exitus want ik zit zelf ook in de examens dus weet perfect hoe het is jammer genoeg. Nu is mijn vraag aan jullie: vonden jullie het nu echt leuk om op deze manier exitus weg te spelen want eerlijk gezegd moest ik mij in jullie plaats zetten zou ik echt hard balen dat ik het zo heb aangepakt maar dat is uiteraard mijn mening en ben dan ook oprecht benieuwd naar die van jullie.
Ik snap je bericht goed, oprecht. Er is gewoon alleen een perceptie/doel verschil op deze wereld tussen veel stammen. Wat ik nu ga typen bedoel ik zeker niet arrogant/respectloos, maar vooral om ons perspectief uit te leggen. Wij zien/zagen exitus niet als onze "enemy to beat" maar simpelweg als ons toekomstige safe gebied/ phalanx versterking. Voor jullie was dit misschien de climax van de wereld, maar voor ons niet. Voor ons gaat het feest beginnen wanneer we gaan fronten met Imago, dan komt de climax. Deze oorlog was simpelweg het pad wat ons naar het daadwerkelijke doel leidt: Imago.
Het boeit mij, en wellicht ook andere in de stam, dan ook eigenlijk niet of we jullie op de spannendste wijze verslaan, want we verslaan jullie toch wel. Wat ons wel boeit, is het creëren van een goede ligging ten opzichte van Imago. Feit is dat Imago erg gefocust ligt in het Westen en dat waren wij niet, wij hadden daar een stuk minder accounts liggen. Om onszelf een goede kans te geven om de wereld te winnen, hebben wij daarom nog een recruit gedaan. Je kan dan vinden dat dat niet netjes was, maar ik vind eigenlijk dat we dit goed hebben aangepakt. Wat hadden we anders moeten doen? Eerst Exitus half wegspelen én dan moeten rekruteren? Dan zal er ook weer stab geroepen worden, want dat rekruteer je een vijand waarmee je in oorlog bent. Hadden we iemand compleet neutraal moeten rekruteren? Onmogelijk, naar mijn inziens. Alle competente spelers zijn al in een stam, dus dan ga je hetzelfde probleem krijgen van exitus maar dan in een andere stam.
Ik ben een pauper newgen, maar ik zie dit eigenlijk elke wereld die ik tot nu toe heb gespeeld. Rim stammen zijn meestal niet permanent, maar tijdelijke stammen waarin enkele het gaan overleven voor de eindstrijd. Dit soort recruits horen er nou eenmaal bij. Ik wens jullie veel succes op verdere werelden en hoop dat jullie de eindstrijd daar wel halen.
Edit: ik zeg een paar keer "je", maar richt me hier eigenlijk tot heel exitus. Volgens mij speel jij overigens ook helemaal niet daar, maar je bericht sloot goed aan bij mijn bericht. Vandaar dat ik je citeerde.