Oorlogstopic: Algemeen

DeletedUser81766

Guest
Beste mede lezers en posters,

Naar aanleiding van al een aantal voorafgaande posts vanuit kamp Pit & POV, open ik dit topic zodat er een makkelijk overzicht komt van deze oorlogen. Kleine oorlog of een grote oorlog, iedereen is welkom om hier zijn belevenis en hoogtepunten in een verhaal te verwerken. Dit geeft een goede inbreng en hopelijk veel leesplezier voor alle spelers die op wereld 73 spelen.

Zoals inmiddels al veel is rond gegaan is mijn eigen stam, Spread, in oorlog getreden met Exitus. We zijn inmiddels bijna twee dagen verder, iets dat zorgt voor genoeg materie om een verhaal te schrijven met veel leesplezier.

Start oorlog:

Deze oorlog is voortgekomen vanuit de nieuwe rekruut kipkalkoentje uit Exitus, naar Spread. Na deze recruit leek een oorlog onvermijdelijk, de vraag was echter nog wanneer. Na het vertrek van kipkalkoentje hebben gesprekken plaatsgevonden omtrent een mogelijke NAP, hier is echter niks van de grond gekomen tussen beide partijen. Dit resulteerde in een situatie waarin beide partijen op ieder moment aan mochten vallen. Exitus begon relatief kort na het vertrek van kipkalkoentje met aanvallen sturen op deze speler. Ondanks dat dit vooral fakes betrof, stond Spread hierdoor meteen op scherp. Het werd voor ons al snel duidelijk dat Exitus menens was waarop een massa ingepland werd om hun aanvallen gepast te beantwoorden. Met aankomst van onze massa was de oorlog officieel gestart en zo de liefde verspreid naar Exitus.

Kip leave.PNG

Verloop massa dag 1:

In de vroege ochtendgloren op een zondag morgen naderen de liefdes soldaten het kamp Exitus. Er mogen dan wel geen bogen zijn op deze wereld, echter zijn deze fiere cupido's met bijl en paard niet over het hoofd te zien. De doelen: De Uitbuitende boer, Palliepatatje, Costa Rica en Guided by the Light (laatstgenoemde (2) geteisterd door fakes). Op het moment van aankomst zijn er onmiddelijk +/- 24 dorpen verloren gegaan, hierdoor kon gesproken worden van een sterke start voor Spread. Ondanks enkele stacks die wel degelijk aanvallen hebben afgeweerd, heeft menig edelman een dorp van Exitus gezien.


dag 1.PNG
In de loop van de dag probeert Exitus zich te herpakken, veel recaps en meer snipes. Maar gezien er continue op veel andere spelers fakes worden gestuurd en het feit dat ze een erg verlengd front tegen ons aan hebben word er naar indruk niet erg veel def bij gestuurd naar De Uitbuitende boer. Er zijn nog een aantal dorpjes later op de dag gepakt, grotendeels van de dag is er gestreden met recaps van de winsten in de ochtend. Ondanks dat, bleef het resultaat op +24.

Verloop massa dag 2:

Met een goed resultaat op dag 1 en een indicatie dat De Uitbuitende boer wankelend de dag heeft doorgebracht, moesten we doordrukken. We hebben de druk niet alleen vastgehouden maar ook opgevoerd in het noorden. Vandaag hebben we namelijk de massa van Valar op Costa Rica er bij gezet (ditmaal echt). Omdat er gedurende de hele avond en nacht weer aanvallen gestuurd waren zagen we dit als een opportuniteit om het noorden van Exitus te onderdrukken.

Stam stat 2.PNGgrafiek.PNG

Zoals de resultaten weergeven is ook vandaag tot moment van schrijven een succesvolle dag te noemen. Wegens een te kort aan troepen op korte afstand, verliest De Uitbuitende boer een groot scala van zijn front en recap battles. Palliepatatje lijkt enkel nog troepen in zijn verre cluster te hebben, iets dat resulteert in het verdwijnen van zijn frontcluster. Dat maakt dat Spread zich in het volledig verlengde van Exitus het front optrekt.

Verloop massa 2 counter:

Exitus kwam vanmorgen met een sterk antwoord waarop wij ons beste beentje hebben moeten voorzetten op defensief gebied om de dorpen te behouden. Het initiatief voor deze counter kwam voornamelijk van de speler Guided by the Light en aanhang. Ze hebben er kleine winsten mee verkregen wat toch resulteerde in het moeten verleggen van de aandacht, zodat wij ons niet volledig konden focussen op de aanval.

counter resultaten.PNG

Om dit bericht af te sluiten zet ik Semper Paratus en Honeybooboo in het licht betreft het uitvoeren van de massa. Uiteraard krijgen meer leden krediet voor het succes maar met name de samenwerking tussen deze twee teams tijdens de uitvoering, leverde de massa toch een stuk meer winst op.

Van onze tegenpartij zet ik Guided by the Light in het licht. Ze hadden evengoed niets kunnen doen waardoor na vandaag de kans groot was dat zijn stam in het centrum nog veel meer schade opliep. De counter is een succesvolle aanval wat toch weer een stukje aandacht verplaatsten van het aanvallen, naar het verdedigen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
1.367
interessant
 
Reactiescore
2.349
Is deze post neutraal of niet? Het staat er niet bij dus ik ben niet zeker @Calitri de Sino :redface::redface:
 
Reactiescore
753
Eindelijk eens wat nieuwe wind geblazen hier op dit forum! Nette post en veel succes met de oorlog!
 
Reactiescore
1.226
Wij hebben een goede aanval gezien vanuit Spread. Dag 1 was voor ons al wel redelijk bekend wie de targets werden en wie de fakes zouden krijgen. Dag 2 was een kleine verassing maar kwam ook niet geheel onverwachts uit de hoek.

Veel van de spelers van Exitus zijn oud gedienden van W18 en daarvoor, die terug gekomen zijn door de corona. Even in dribbelen zat er dus niet in maar gelijk een groot offensief krijgen te verwerken viel niet mee. Daarboven op was het moment ook goed gekozen (bewust of onbewust). We hadden moeite om alle accounts te bemannen doordat het pinksterweekend was en er tentamens aankwamen voor sommige studenten. Hierbij speelt het vertrek van KipKalkoentje ook mee heb ik gemerkt. Ik denk dat wanneer hij niet vertrokken was, en we een dergelijk offensief op ons hadden gekregen, men eerder geneigd was iets meer tijd in TW te stoppen dan er nu gedaan is. De motivatie is bij sommigen erg gedaald na de leave, wat natuurlijk jammer is voor diegene die nog wel gemotiveerd is. Zonder motivatie geen activiteit, en zonder activiteit geen fatsoenlijk TW spel.

Desalniettemin een geslaagd offensief en niks anders dan lof voor Spread. Ik heb zelf ook 2 BBQ's gehad dus ik ben zelf ook niet heel veel aanwezig geweest.
 
Reactiescore
154
Een mooie post, nog eens een oerdegelijk oorlogstopic, joepie!

Van mij persoonlijk even een korte reactie; ik ben een van die mensen met examens. (Dub) Nu speel ik opzich wel graag wat TW in die periode, en houd ik wel van deffen. Door een aantal omstandigheden heb ik de massa op DUB twee dagen vrijwel alleen gedeft, en door diezelfde omstandigheden niet eens in een ideale situatie.
Zondagochtend om zes gelogd, om dan te zien dat eigenlijk enkel de edels verwerkt waren die al gesniped waren toen ik ging pitten. Da's geen verwijt aan mijn medespelers, naar hun mogelijkheden hebben ze hun best wel gedaan maar door werk en andere RL situaties was dat jammer genoeg niet veel. Ik heb toen (alle aanvallen kwamen op 8u05 aan, je moet me even helpen met exacte aantal maar zal iets van 220-250 zijn?) In die twee uur gedaan wat ik kon, dat waren belachelijk intense uren voor een avondmens als ik :p Verder heb ik vrijwel heel de dag verder gespeeld, zoals Spread al aangaf inderdaad veel recapbattles. Doordat er echter een relatief groot aantal dorpen initieel veroverd is (snipes waar ik niet aan toe ben gekomen, te kleine snipes) zijn wij al een deel van onze troepen 'gratis' kwijtgeraakt toen. Na heel de dag te deffen zouden mijn medespelers het weer overnemen toen ik relatief vroeg ging slapen (avondmens die weer om zes zou gaan opstaan). Maandagmorgen was het echter weer behelpen, met een hele hoop ongetagde aanvallen en andere zaken die eigenlijk gebeurd zouden moeten zijn, wil je zo'n massa als verdediger volhouden. Ook maandag heb ik mijn examens vrijwel aan de kant geschoven, maar begon het besef harder en harder te knagen: op deze manier ga ik er in augustus niet vanaf zijn :p Ric en Nick, de andere spelers op DU kan ik niets verwijten; goede intenties ten over, maar voor hen was het allemaal de eerste keer. De situatie begon dus lastiger en lastiger te worden, en mede doordat andere accounts aanvallen kregen en mede doordat we maandag een massa op Kipkalkoen gepland hadden staan was VV vinden ook vrijwel onmogelijk. (Die massa hadden we al op voorhand gepland, jammer genoeg is die doordat Spread een dag eerder aanviel maar half kunnen doorgaan. Was dus niet echt een counter, al leek het natuurlijk wel zo.)

Ook op de andere accounts was bemanning een groot probleem. Er waren al te veel gaten van enkele uren waarin er zelfs niemand tagde - de verklaring moet daarvoor inderdaad bij examens en pinksterweekend gezocht worden.

Maandagavond had ik (eindelijk :p) door dat ik niet om de vijf minuten TW kon openen - morgen examen weet u wel - en hebben Ric en Nick het meer overgenomen. In tussentijd waren onze troepenaantallen nog verder geslonken, en op een half leeg account deffen zonder enige defervaring zagen zij niet echt zitten. Aangezien ik ook niet kon en wou alleen verder doen, hebben wij besloten om het zo te laten. Het account staat sindsdien onder VV.

Ik ben me er van bewust dat dit klinkt als een poging om 'rungedrag' goed te praten, en frankly idc. Ik heb al een serieus risico genomen door die twee dagen niet of nauwelijks te studeren, en ga dat niet helemaal om zeep helpen door dan nog alleen verder te gaan. "Idc zeg je, waarom kom je dat dan nog hier vertellen?" Wel, om deze kant even te laten zien :p Geen idee verder, had het evengoed niet kunnen doen - maar dan kwam er zo weinig reactie uit Exitus kamp :s

Ik besef eveneens alsof dit klinkt dat ik mijn medeboeren verwijten maak; dat doe ik niet. Wij hebben een goede verstandhouding en kunnen nog steeds erg goed met elkaar opschieten, maar ook zij zullen niet ontkennen dat ze niet de kwaliteiten hadden om mee deze mooie massa van Spread te deffen. Gecombineerd met een druk weekend zorgde dat ervoor dat wij er de stekker uittrekken.

Na dit ongelooflijk egocentrisch lapje tekst wil ik wel ook gewoon Spread feliciteren, in het bijzonder Semper en Honeybooboo. Het was An sich leuk, ik heb er oprecht spijt van dat het niet langer gerokken kon worden. Ik hoop voor jullie dat de discutabele recruut Kip zichzelf nog bewijst, zijn aanvallen waren eerlijk gezegd iets minder dan die van zijn stamgenoten.

Tot slot wil ik nog even melden dat ik Ric en Nick ook wel dankbaar ben; als zij hadden aangegeven door te willen gaan, had ik wellicht mijn examens opgefuckt :p Daarnaast zijn het ook gewoon topgasten. Voor nu focus ik mij op mijn examens, maar wellicht speel ik in het verdere verloop van deze wereld nog op een ander account uit de stam.
 

DeletedUser81766

Guest
Ik ben me er van bewust dat dit klinkt als een poging om 'rungedrag' goed te praten, en frankly idc. Ik heb al een serieus risico genomen door die twee dagen niet of nauwelijks te studeren, en ga dat niet helemaal om zeep helpen door dan nog alleen verder te gaan. "Idc zeg je, waarom kom je dat dan nog hier vertellen?" Wel, om deze kant even te laten zien :p Geen idee verder, had het evengoed niet kunnen doen - maar dan kwam er zo weinig reactie uit Exitus kamp :s

Je mag rustig weten dat ‘runnen’ nooit in onze gedachten is geweest. Het is spijtig dat jullie te weinig tijd hadden om op volle macht onze massa af te weren. Uiteindelijk is het de juiste keuze dat je niet je examens hier voor langer in de weg gaat.

Toch leuk dat jullie, met name jij, je best hebt gedaan om enige tegenstand te bieden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
362
Ik wil wel even zeggen dat er op sommige momenten goed gedeffed is tbh. Vaak als ik aanvallend iets nieuws probeerde werd daar de volgende aanval alweer beter op geanticipeerd. Je hebt het echt prima gedaan (weet niet wie nu de vv heeft, maar er wordt vandaag een stuk minder goed gedeffed) en kijk aub ook gewoon terug op een mooi en goed leerproces. Je hebt het echt prima gedaan. Veel succes met school ook!
 

Deleted User - 487967937

Guest
Ik denk dat de credit van deze massa zeker naar Flaviuz gaat. De hele offensieve kant van het plan was ook volledig door hem uitgedacht in samenwerking met bo. Dus zowel onze offensieve overwinningen als defensieve successen zijn rechtstreeks een resultaat van de inzet van Flaviuz.
Het was heel ongelukkig dat velen in RL geen tijd hadden om curciale momenten op te vangen.

Oorlog was zeer mooi gestart maar is helaas stilgevallen wegens RL.
 
Reactiescore
449
Het probleem tijdens dit alles lag helaas niet alleen bij het Boer account, wel meer accounts hebben constant hun VVs moeten shuffelen overdags. Hoort er ook bij he, RL gaat altijd voor het spelletje, en daar hamer ik ook altijd op bij mensen. Jarne van Pallie wou bijvoorbeeld terugkomen gisteren (zit ook midden in examens) maar heb hem meteen gezegd dat ie daarop moet focussen. Er komt altijd weer een W75 om t zo maar te zeggen :p

Nee maar zonder dollen voor de rest, goed uitgevoerde massa van Spread, niets minder dan lof voor. Teller op meerdere accounts stond, staat, constant hoog in de teller. Het is gewoon ronduit spijtig dat de front accounts niet de activiteit konden opbrengen, anders was dit (denk ik) nog wel een leuk gevecht geweest in plaats van een walk-in-the-park. On to the next.
 
Reactiescore
227
Het probleem tijdens dit alles lag helaas niet alleen bij het Boer account, wel meer accounts hebben constant hun VVs moeten shuffelen overdags. Hoort er ook bij he, RL gaat altijd voor het spelletje, en daar hamer ik ook altijd op bij mensen. Jarne van Pallie wou bijvoorbeeld terugkomen gisteren (zit ook midden in examens) maar heb hem meteen gezegd dat ie daarop moet focussen. Er komt altijd weer een W75 om t zo maar te zeggen :p

Nee maar zonder dollen voor de rest, goed uitgevoerde massa van Spread, niets minder dan lof voor. Teller op meerdere accounts stond, staat, constant hoog in de teller. Het is gewoon ronduit spijtig dat de front accounts niet de activiteit konden opbrengen, anders was dit (denk ik) nog wel een leuk gevecht geweest in plaats van een walk-in-the-park. On to the next.
:'( Helaas moet ik even de prioriteiten stellen op de examens. Kon dus de tijd niet opbrengen om te deffen, anders ging ik mij wel amuseren met het deffen al was het vechten tegen de bierkar.

22/06 ben ik terug. Benieuwd hoe de wereld er zal uit zien (waarschijnlijk zonder mijn account maar goed ja).

Al moet ik in eerlijkheid toegeven dat ik dit topic alles behalve neutraal vind. Na even 'gestopt' te zijn wetende wat voor naaistreek die recruit was om een clusterfuck te creeren vind ik dat het gebeuren nogmaal in het gezicht wordt geduwd door deze post. De intenties kunnen goed zijn om het gewoon een neutrale blik te geven op de oorlog maar ze zal bij heel veel (van exitus) niet aankomen. Integendeel.
 
Laatst bewerkt:

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
:'( Helaas moet ik even de prioriteiten stellen op de examens. Kon dus de tijd niet opbrengen om te deffen, anders ging ik mij wel amuseren met het deffen al was het vechten tegen de bierkar.

22/06 ben ik terug. Benieuwd hoe de wereld er zal uit zien (waarschijnlijk zonder mijn account maar goed ja).

Al moet ik in eerlijkheid toegeven dat ik dit topic alles behalve neutraal vind. Na even 'gestopt' te zijn wetende wat voor naaistreek die recruit was om een clusterfuck te creeren vind ik dat het gebeuren nogmaal in het gezicht wordt geduwd door deze post. De intenties kunnen goed zijn om het gewoon een neutrale blik te geven op de oorlog maar ze zal bij heel veel (van exitus) niet aankomen. Integendeel.

Er staat toch ook nergens dat hij neutraal was? Exitus is hier nog getagged voor een post vanuit hun kant volgends mij.
 

DeletedUser81766

Guest
Al moet ik in eerlijkheid toegeven dat ik dit topic alles behalve neutraal vind. Na even 'gestopt' te zijn wetende wat voor naaistreek die recruit was om een clusterfuck te creeren vind ik dat het gebeuren nogmaal in het gezicht wordt geduwd door deze post. De intenties kunnen goed zijn om het gewoon een neutrale blik te geven op de oorlog maar ze zal bij heel veel (van exitus) niet aankomen. Integendeel.

Als dat de bedoeling zou zijn hadden we de complimenten er wel uitgelaten. Er is geschreven hoe wij tot nu toe de oorlog ervaren. Het is jullie goed recht zelf een post te plaatsen. Er zijn al spelers van Exitus die dit uit zich zelf al gepost hebben. Ik moet nageven als ik voorgaande posts van je mede-spelers lees dat jij er vooral zelf een andere kijk op hebt.
 
Reactiescore
1.468
:'( Helaas moet ik even de prioriteiten stellen op de examens. Kon dus de tijd niet opbrengen om te deffen, anders ging ik mij wel amuseren met het deffen al was het vechten tegen de bierkar.

22/06 ben ik terug. Benieuwd hoe de wereld er zal uit zien (waarschijnlijk zonder mijn account maar goed ja).
Dat is balen ja, dat wisten wij uiteraard niet. Al betwijfel ik of we er rekening mee hadden kunnen houden als we het wel wisten.
Al moet ik in eerlijkheid toegeven dat ik dit topic alles behalve neutraal vind. Na even 'gestopt' te zijn wetende wat voor naaistreek die recruit was om een clusterfuck te creeren vind ik dat het gebeuren nogmaal in het gezicht wordt geduwd door deze post. De intenties kunnen goed zijn om het gewoon een neutrale blik te geven op de oorlog maar ze zal bij heel veel (van exitus) niet aankomen. Integendeel.
Hoewel vooraf gezien het misschien wel het idee was om een account met veel front te rekruteren heeft het in de praktijk nauwelijks bijgedragen aan de val van de accounts.
Aangezien kipkalkoentje zelf wankelde, was de rol in offensief opzicht zeer beperkt tot clears en fakes. Later volgden pas edels, maar als ik het goed heb was dat pas na het vallen van de meeste accounts.
 
Bovenaan