Oorlogstopic: Algemeen

Reactiescore
2.444
Leuk topic, jammer dat het erop lijkt dat de oorlog al voorbij is voordat die echt begonnen is.

Dat zijn aannamens en vind ik een beetje goedkoop van je tbh.
Eerder meldde je stamgenoot al dat de aanval op Kip een faal was en probeer je het op deze manier te draaien dat Kip “voorkennis” had?
sneu wel

Natuurlijk heeft 'Kipkalkoentje' voorkennis over Exitus. 'Kipkalkoentje' heeft twee maanden in Exitus gezeten, is zij aan zij gegroeid met zijn buren en zal veel contact met ze hebben gehad. Dat is een aanname die je gewoon sterk kunt onderbouwen en daar is niks mis mee en het is verre van goedkoop. Op onderbouwde aannames, ook wel hypotheses genoemd, draait de gehele wetenschap, laat staan dat we dit niet op een forumpje over Tribalwars zouden mogen doen.
 
Reactiescore
3.452
Ach hou toch op Kyle,er wordt gezegd dat Kip kon weten dat de aanval op hem fake was ( was het niet btw ) aangezien zijn stamgenoten schijnbaar hun cluster aan het opruimen waren ten tijde dat ze nog bij elkaar in de stam zaten,alsjeblieft hou toch op!!
Edels en clears kwamen dik een week na zijn leave uit de stam op Kip aan, zometeen gaan jullie ook nog beweren dat Kip precies kon weten hoeveel edels en clears hij kon verwachten aangezien hij1,5 week daarvoor nog in de stam zat?
 
Reactiescore
227
Ach hou toch op Kyle,er wordt gezegd dat Kip kon weten dat de aanval op hem fake was ( was het niet btw ) aangezien zijn stamgenoten schijnbaar hun cluster aan het opruimen waren ten tijde dat ze nog bij elkaar in de stam zaten,alsjeblieft hou toch op!!
Edels en clears kwamen dik een week na zijn leave uit de stam op Kip aan, zometeen gaan jullie ook nog beweren dat Kip precies kon weten hoeveel edels en clears hij kon verwachten aangezien hij1,5 week daarvoor nog in de stam zat?
Tuurlijk kan hij dit weten? Hij kon perfect weten welke dorpen offensief waren en welke niet. Dit mede door een stamscript die wij hadden gebruikt én door de bevelen die wij gedeeld haddne. Hij wist perfect welke dorpen off/deff waren waardoor je veel fakes er al kon uithalen. Je kan niet zomaar een dorp wisselen van def naar off en in een week verwachten dat er daar een degelijke clear uit komt. Waardoor dus de informatie van een week geleden nog steeds betrouwbaar is.

Apart dat je dit gegeven probeert te weerleggen.
 
Reactiescore
1.137
om eerlijk te zijn hadden we sws al alle off dorpen genoteerd omdat ik voor die tijd al aardig wat bb's had ge-edeld en hier mooi veel farms van exit op kreeg.
Los daar van is er volgensmij amper rekening gehouden met dat soort kennis en is er gewoon een plan getrokken zonder gebruik te maken van enige kennis.
Kip heeft die kennis misschien wel gehad geen idee maar hij is hier niet eens om gevraagd en is hier zelf ook niet mee gekomen dus zelfs als hij kennis had is hier op geen enkele manier gebruik van gemaakt.

Volgensmij kan iedereen van exit die als hij zijn gevoelens even aan de kant zet en na gaat hoe de massa verlopen is ook wel concluderen dat er op geen enkele manier gebruik is gemaakt van kennis.

Dat kip over gekomen is naar spread is inderdaad kut en dat jullie er daardoor minder sterk voorstonden is een feit maar de massa is gewoon normaal verlopen met een toevallig goed gekozen moment in verband met pinkster weekend en net voor jullie eigen massa. (al kun je je afvragen of jullie eigen massa wel goed was uitgekomen als jullie geen tijd hadden met pinkster weekend?)

Ik wil verder niks afdoen aan exit en kan me ook heel goed voorstellen dat na de leave van kip bij vele de motivatie dan snel weg is.
 
Reactiescore
227
om eerlijk te zijn hadden we sws al alle off dorpen genoteerd omdat ik voor die tijd al aardig wat bb's had ge-edeld en hier mooi veel farms van exit op kreeg.
Los daar van is er volgensmij amper rekening gehouden met dat soort kennis en is er gewoon een plan getrokken zonder gebruik te maken van enige kennis.
Kip heeft die kennis misschien wel gehad geen idee maar hij is hier niet eens om gevraagd en is hier zelf ook niet mee gekomen dus zelfs als hij kennis had is hier op geen enkele manier gebruik van gemaakt.

Volgensmij kan iedereen van exit die als hij zijn gevoelens even aan de kant zet en na gaat hoe de massa verlopen is ook wel concluderen dat er op geen enkele manier gebruik is gemaakt van kennis.

Dat kip over gekomen is naar spread is inderdaad kut en dat jullie er daardoor minder sterk voorstonden is een feit maar de massa is gewoon normaal verlopen met een toevallig goed gekozen moment in verband met pinkster weekend en net voor jullie eigen massa. (al kun je je afvragen of jullie eigen massa wel goed was uitgekomen als jullie geen tijd hadden met pinkster weekend?)

Ik wil verder niks afdoen aan exit en kan me ook heel goed voorstellen dat na de leave van kip bij vele de motivatie dan snel weg is.
Apart dat ik achteraf te horen kreeg van de spelers die mij hebben vervangen op Palliepatatje dat de incomings grotendeels op de offdorpen waren en meteen edels erna op deze dorpen kregen. Zal wel aan mij liggen zeker :p
 

Deleted User - 487957763

Guest
Eerste wave idem. Jullie deffte zo slecht dat de eerste 3 linies weg waren voor ik wakker was.
 
Reactiescore
244
Even een oprechte vraag voor de leden van spread. Jullie zitten in een stam met allemaal topaccounts en stonden er eigenlijk vrij goed voor. In de rim geen al te grote problemen/tegenstand en eigenlijk nauwelijks echt dreigingen (op exitus na ofc). Uiteraard was er ook nog Pit maar doordat die zoveel front met verschillende grote stammen hadden was het niet moeilijk om op eventuele aanvallen te anticiperen of gewoon zelf aan te vallen. Doordat jullie nog heel dat stuk safe voor grijpen hadden, hadden jullie alles in de hand voor komende oorlogen tegen Exitus en waarschijnlijk zelf eerst POV vooraleer er echte clashes gingen komen met Imago.

Wat doen jullie als reactie met het voordeel dat jullie al hadden, jullie recruiteren jullie grootste directe dreiging hun stamcluster letterlijk in 2 waardoor ze eigenlijk al verloren waren voordat ze waren begonnen. Je kan zeggen dat ze nog kans hadden maar als je even goed genoeg nadenkt weten jullie allemaal wel dat dit niet zo is. Weekje later beginnen de aanvallen en rarara exitus valt jammer genoeg beetje bij beetje zonder al te veel tegenstand. Dit is trouwens helemaal geen disrespect naar exitus want ik zit zelf ook in de examens dus weet perfect hoe het is jammer genoeg :p. Nu is mijn vraag aan jullie: vonden jullie het nu echt leuk om op deze manier exitus weg te spelen want eerlijk gezegd moest ik mij in jullie plaats zetten zou ik echt hard balen dat ik het zo heb aangepakt maar dat is uiteraard mijn mening en ben dan ook oprecht benieuwd naar die van jullie.
 
Reactiescore
614
Bij deze even een opmerking mbt het focussen van offence dorpen. Ik heb persoonlijk de massa gepland en de targets toegewezen en wist door oa de barbs die gepakt zijn, fakes die eerder al gestuurd zijn etc. van sommige spelers al zeker 50% vd dorpen te markeren als offensief.

Er vanuitgaande dat jullie niet 100% offence spelen zal ongeveer de andere helft def zijn (plusminus). Dus ja in sommige gevallen zijn er offence dorpen gefocust, waarom zou ik dit niet doen als ik deze info eerlijk heb bemachtigd.

Daarnaast was boer de hoofdtarget, er werd eerder al door de speler zelf gemeld dat hij zeker 200+ edels te verwerken kreeg. Dit zou minimaal 50 dorpen betekenen van zijn miss in totaal 70 dorpen destijds? Daar is dus verre van enkel zijn off dorpen gefocust.

Dat dit soort dingen nog ter discussie moeten staan... Een costa rica is voor de massa bijvoorbeeld vrijwel volledig gescout door fakes. Tuurlijk weet ik dan waar alles staat. Ja jullie worden flink weggespeeld, ja ik snap dat dat enorm zuur kan zijn, maar kom een ander zijn ‘prestaties’ a.u.b. niet tekort doen en het afdoen met voorkennis door kip want dat is simpelweg niet zo.

Ik zeg toch ook niet dat jullie dorpen hebben gepakt van kip omdat jullie voorkennis over zijn dorpen hebben :)

Ps: Zelfs al zou je enkel off dorpen focussen staat dat niet garant aan het in elkaar vallen van je tegenstander. Meer activiteit en (beter) deffen dragen daar vooral aan bij.

Even een oprechte vraag voor de leden van spread. Jullie zitten in een stam met allemaal topaccounts en stonden er eigenlijk vrij goed voor. In de rim geen al te grote problemen/tegenstand en eigenlijk nauwelijks echt dreigingen (op exitus na ofc). Uiteraard was er ook nog Pit maar doordat die zoveel front met verschillende grote stammen hadden was het niet moeilijk om op eventuele aanvallen te anticiperen of gewoon zelf aan te vallen. Doordat jullie nog heel dat stuk safe voor grijpen hadden, hadden jullie alles in de hand voor komende oorlogen tegen Exitus en waarschijnlijk zelf eerst POV vooraleer er echte clashes gingen komen met Imago.

Wat doen jullie als reactie met het voordeel dat jullie al hadden, jullie recruiteren jullie grootste directe dreiging hun stamcluster letterlijk in 2 waardoor ze eigenlijk al verloren waren voordat ze waren begonnen. Je kan zeggen dat ze nog kans hadden maar als je even goed genoeg nadenkt weten jullie allemaal wel dat dit niet zo is. Weekje later beginnen de aanvallen en rarara exitus valt jammer genoeg beetje bij beetje zonder al te veel tegenstand. Dit is trouwens helemaal geen disrespect naar exitus want ik zit zelf ook in de examens dus weet perfect hoe het is jammer genoeg :p. Nu is mijn vraag aan jullie: vonden jullie het nu echt leuk om op deze manier exitus weg te spelen want eerlijk gezegd moest ik mij in jullie plaats zetten zou ik echt hard balen dat ik het zo heb aangepakt maar dat is uiteraard mijn mening en ben dan ook oprecht benieuwd naar die van jullie.

Dit is al meermaals aan bod gekomen in een ander topic, lees dat topic door, geen zin om weeral in herhaling te treden.

Hier laat ik het ook bij. Dit topic is om oorlogen voor de andere partijen inzichtelijker te maken. Niet om modder naar elkaar te gooien.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
3.452
Weekje later beginnen de aanvallen en rarara exitus valt jammer genoeg beetje bij beetje zonder al te veel tegenstand. D
Uhm jullie begonnen met de eerste wave op Kip?Vrijdag,zaterdag,zondag,maandag,dinsdag kreeg Kip incs.
Dat daar reactie op kwam lijkt mij nou niet zo heel raar,of wel?
 
Reactiescore
1.226
Tuurlijk weet ik dan waar alles staat. Ja jullie worden flink weggespeeld, ja ik snap dat dat enorm zuur kan zijn, maar kom een ander zijn ‘prestaties’ a.u.b. niet tekort doen en het afdoen met voorkennis door kip want dat is simpelweg niet zo.

Ik heb nergens gezegd dat jullie "onrechtmatig" verkregen informatie gebruikt hebben voor het plannen van jullie offensief. Ik wilde alleen aangeven dat kip vrij eenvoudig had kunnen achterhalen dat de eerste wave incs fakes waren.

Hieronder al een paar voorbeelden waarbij ik jullie complimenteerde.

Desalniettemin een geslaagd offensief en niks anders dan lof voor Spread.

Spread heeft een goed offensief gestart en daar mogen ze best wat lof voor krijgen.

Hieronder een reactie waarbij ik mij aansluit op dat spread meer kwaliteit en activiteit heeft

Hier sluit ik me bij aan, maar vergeet ook niet het kwaniteitsverschil.

Maar ik ben de beroerdste niet en wil dat nog wel een keer herhalen, want ik wil zeker jullie "prestatie" niet te kort doen. Goed gedaan Spread! :like:
 
Reactiescore
614
Ik heb nergens gezegd dat jullie "onrechtmatig" verkregen informatie gebruikt hebben voor het plannen van jullie offensief. Ik wilde alleen aangeven dat kip vrij eenvoudig had kunnen achterhalen dat de eerste wave incs fakes waren.

Hieronder al een paar voorbeelden waarbij ik jullie complimenteerde.





Hieronder een reactie waarbij ik mij aansluit op dat spread meer kwaliteit en activiteit heeft



Maar ik ben de beroerdste niet en ik wil zeker jullie "prestatie" niet te kort doen. Goed gedaan Spread! :like:

Richt me hier ook zeker niet (enkel) op jou hoor :) Eerder op de post(s) van Pallie net.
 

Deleted User - 487957763

Guest
Excuses van mijn kant, was niet te bedoeling om jullie aanval in min te brengen. Blijvende complimenten naar jullie aanval toe.

Wat ik ermee bedoel te zeggen is, dat het onzin is dat we enkel off dorpen hadden getarget aangezien bij Pallie 11 dorpen al loes waren om 8:05. Waardoor zijn cluster direct 3 linked verder lag. Tenzij je eerste 3 linies off waren klopt er dus niks van.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
227
Of je moeder grappen tijd om @Valar Morghulis. erbij te halen.

Wat ik ermee bedoel te zeggen is, dat het onzin is dat we enkel off dorpen hadden getarget aangezien bij Pallie 11 dorpen al loes waren om 8:05. Waardoor zijn cluster direct 3 linked verder lag. Tenzij je eerste 3 linies off waren klopt er dus niks van.
Valar zou mijn comment meteen goedkeuren

Overdrijver, 7 dorpen!! Dat is groot verschil. Maar geen idee was niet online, wat jij zegt kleingeestig lieverdje xo
 
Reactiescore
2.367
Reactiescore
244
Dit is al meermaals aan bod gekomen in een ander topic, lees dat topic door, geen zin om weeral in herhaling te treden.

Hier laat ik het ook bij. Dit topic is om oorlogen voor de andere partijen inzichtelijker te maken. Niet om modder naar elkaar te gooien.

Dit is toch gewoon een reactie op hoe de oorlog nu verlopen is? Is absoluut niet de bedoeling om met modder te gooien, is eerder gewoon een vraag uit interesse of jullie nu we een week verder zijn geen spijt hebben hoe makkelijk het nu is geworden als je ziet aan welk tempo jullie ze wegspelen.
 
Bovenaan