Leven na de dood?

DeletedUser3750

Guest
Ben ik niet met je eens. Discussie kan onder andere de weg naar het eindresultaat verhelderen. Het is evident dat wetenschap geen religie is, maar op basis van discussie kunnen we ook correct aantonen waarom dat zo is: we halen punten aan ter ondersteuning van het antwoord, die bekijken we grondig en zo kunnen we dat wat evident is beter ondersteunen.

In die zin vind ik zo'n discussie zinvol. Maar dit is waarschijnlijk niet het topic om over demarcatiecriteria te gaan kletsen^^
 

DeletedUser51938

Guest
Waarom zou een religie dat niet kunnen doen?
Dat doen ze al eeuwen?

Heb je weer een eigen definitie bedacht van 'buiten waarneming' ? (overigens heb ik mijn post verduidelijkt terwijl jij aan het reageren was ... je quote wijkt af van wat er nu staat .. mss dat het zo duidelijker is)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
770
Toch nog vlug eens reageren: Religie is opium van het volk. Begrijpt iedereen wat daarmee bedoelt word?
 

DeletedUser

Guest
Ben ik niet met je eens. Discussie kan onder andere de weg naar het eindresultaat verhelderen. Het is evident dat wetenschap geen religie is, maar op basis van discussie kunnen we ook correct aantonen waarom dat zo is: we halen punten aan ter ondersteuning van het antwoord, die bekijken we grondig en zo kunnen we dat wat evident is beter ondersteunen.

In die zin vind ik zo'n discussie zinvol. Maar dit is waarschijnlijk niet het topic om over demarcatiecriteria te gaan kletsen^^

Ik vind in dat geval misschien het woord discussie niet de juiste naam er voor, of misschien wel, maar niet zinvol.
Ik vind het echter wel zinvol als je op die manier probeert iemand te verhelderen, dat deed jij ook, maar niet an sich is het niet zinvol omdat de ander beter had kunnen weten.

Heb je weer een eigen definitie bedacht van 'buiten waarneming' ? (overigens heb ik mijn post verduidelijkt terwijl jij aan het reageren was ... je quote wijkt af van wat er nu staat .. mss dat het zo duidelijker is)

Ik heb duidelijk laten zien wat ik bedoel. Als er geen tegenstrijdigheden zouden zijn dan zouden we 1 religie hebben.

Jij bent, as usual, de enige die het weer eens niet snapt hoor zo te zien ... observatie is observatie ... anders is introspectie ook waardeloos in jouw wereld. Geloof kan zich niet richten op iets wat buiten waarneming ligt, en claimed een uitleg te hebben voor wat we wél waarnemen die door veelvuldig tegenstrijdig bewijs niet past, om het mild te stellen.

Als ik doel op een observatie buiten datgene wat wij direct observeren dan lijkt me dat toch duidelijk niet hetzelfde. Als iemand die religieus is het heeft over de Hemel of de Hel dan heeft hij het niet over iets wat je direct kan observeren maar wat zichtbaar is voor de ziel. Leg duidelijk uit wat je dwars zit d.o.a.. Want jij spreekt jezelf op dit moment tegen.
 

DeletedUser38027

Guest
Voor je reïncarnatie kan beoordelen zou ik eerst eens al z'n neveneffecten bekijken.
Uittredingen, bijna dood ervaring, het witte licht, waarnemen van dode mensen, het hoort er allemaal bij hoor.
Dat heb ik dus gedaan voor m'n jaarwerk en ik moet zeggen dat het onwaarschijnlijk is dat de mens reïncarneert.
Natuurlijk zal je veel straffe theoriën horen en leuke verhalen, maar van alle mensen op de wereld zitten er wel een paar tussen die denken dat ze speciaal zijn hé. Wel geloof ik dan weer in uittredingen, dat is wanneer de ziel het lichaam verlaat. Omdat ik denk dat ziel en lichaam twee apparte dingen zijn maar ook daarover kan je dus discussiëren want sommigen denken dat we niet eens een ziel hebben.
Bij zo'n discussies komt het nooit tot een einde en iedereen houd er een andere mening op na.
 
Reactiescore
76
Ik geloof in leven na de dood er moet toch iets met je ziel gebeuren? Ik denk dat we dan gewoon in een nieuwe wereld herrijzen en niet eens merken dat we gestorven zijn, en het leven gewoon verder gaat.
 

DeletedUser

Guest
Ik geloof absoluut niet in leven na de dood. Eens je dood bent, ben je dood.
 

DeletedUser13801

Guest
Ik wil het niet weten en het kan me niets schelen, je kunt je toch niet voorbereiden, wat er gaat gebeuren... zie ik na de dood. :eek:
 

DeletedUser43257

Guest
ik heb hier toch wel een heel mooi stukje van gezien... zal hem even opzoeken en dan in deze post zetten. dubbelposts wil ik vermijden:eek:
 
Reactiescore
770
Leven na de dood? Is er dan een dood na het leven?
 

DeletedUser38027

Guest
Ik geloof absoluut niet in leven na de dood. Eens je dood bent, ben je dood.

Als je je erin zou verdiepen ben ik er zeker van dat je zou twijfelen of er al dan niet in geloven.
Ik geloofde er ook helemaal niet in tot ik er m'n jaarwerk moest overdoen, nu sta ik ervoor open, het kan of het kan niet.
 

DeletedUser

Guest
Als je je erin zou verdiepen ben ik er zeker van dat je zou twijfelen of er al dan niet in geloven.
Ik geloofde er ook helemaal niet in tot ik er m'n jaarwerk moest overdoen, nu sta ik ervoor open, het kan of het kan niet.

Dat is een andere discussie: het leven zoals op aarde zal dood zijn, hoe dan ook. Per definitie, snap je?
Alle andere gedachtepistes over wat mogelijk is na die dood is allemaal best mogelijk, maar dat let niet dat die mens ondertussen wel dood is zoals in de betekenis zoals we die vandaag de dag hanteren: Je weet wel, zo dood als een pier, maden die je hersenen leeg eten, skelet dat overblijft...etc...
 

DeletedUser38027

Guest
Dat is een andere discussie: het leven zoals op aarde zal dood zijn, hoe dan ook. Per definitie, snap je?
Alle andere gedachtepistes over wat mogelijk is na die dood is allemaal best mogelijk, maar dat let niet dat die mens ondertussen wel dood is zoals in de betekenis zoals we die vandaag de dag hanteren: Je weet wel, zo dood als een pier, maden die je hersenen leeg eten, skelet dat overblijft...etc...

Hmm, ja als je 't zo bekijkt.
 
Bovenaan