Leven na de dood?

DeletedUser1435

Guest
leven na de dood is een fabeltje van mensen die bang zijn voor de dood.
 

DeletedUser

Guest
Nou Prima laat ashley toch alsjeblieft zijn oninteressante lap tekst hier neerkwakken, dan kan iedereen het in alle rust gewoon niet lezen en vooral doorscrollen.

Serieus, leest iemand die dingen ooit? Ik probeer het soms, maar na twee zinnen heb ik genoeg van z'n onzin.
 

DeletedUser

Guest
Hahahaha ja ashley jij zit op een ander niveau daar kan het gewone voetvolk niet aan tippen hoor!

Nee, als het een intelligent stuk tekst was geweest was het op zijn minst boeiend geweest
 

DeletedUser73016

Guest
Hahahaha ja ashley jij zit op een ander niveau daar kan het gewone voetvolk niet aan tippen hoor!

Nee, als het een intelligent stuk tekst was geweest was het op zijn minst boeiend geweest

Laat ik maar gewoon zwijgen zeker, toon ik op die manier wel wie de verstandigste is.
 

DeletedUser7072

Guest
hmm ja dood = dood
na de dood bestaat er niets
en het invriezen lijkt me duidelijk dat je zou terugkeren.
Eeuwig leven is zeg nu zelf ook niet leuk - ik zou graag alles meemaken, maar ik zou depressief worden als ik nog honderden jaren moet leven. Ik vind 60 jaar max. al veel. Ik zou tevreden zijn mocht ik nu te horen krijg dat ik nog maar 1 jaar moet leven, maar dat ik wel het geld heb om te doen wat ik wil en alle mogelijk is wat ik me voorstel (lekkere meisjes en de wereld rondreizen, want veel meer hoeft voor mij niet eerlijk gezegd), en dan heb ik het wel gezien. laat ons hopendat er in die 60 jaar - als er nog 60 jaar komen, want zo een uitspraken zijn gevaarlijk.. ;d toch nog iets leuks of spannends meemaken in de vorm van een natuurramp ofzo.

Of het invriezen en weer uitgevroren worden leuk is of niet, we kunnen toch stellen dat het de nodige implicaties meebrengt voor verschillende gedachten over leven na de dood. En dat geldt nog sterker voor exotischere vormen van 'uitvriezen' zoals ik op pagina 3 beschrijf.

Een leven na de dood bestaat er niet, en in reincarnatie moet ik niet geloven, omdat leven dat afsterft en nieuw leven dat gecreerd vormt qua concept eigenlijk nauwelijks verschilt met reincarnatie, omdat we ons toch niets herinneren van een vorig leven. Het enige wat zou veranderen bij reincarnatie is de tussenfase als we dood zijn, maar aangezien we die toch niet kennen is er voor mij geen verlangen naar. Echter zijn er bepaalde mensen die menen een bijna dood ervaring gehad te hebben en daar een wereld te hebben gezien die aangepast is aan hun perceptie en over hun leven na de dood. Als we doodgaan maakt ons lichaam dmt vrij, en dromen we als het ware 20x intenser. Doodgaan zal na de pijn zelfs mooi zijn, zeker als het een strijd is. (op slag dood heeft dat natuurlijk niet, maar dan ervaar je ook geen pijn). Een langzame dood is pijnlijker of wel als we sterven aan ouderdom/kanker wel rustgevend na lange periode van pijn en ongemakken, maar ook dan zou die droomfase er zeker moeten zijn.

Nee want reïncarnatie gaat er echt vanuit dat je na je dood weer controle krijgt over een ander lichaam dat na je dood geboren wordt. Ofterwijl 'jij'(wat dat ook mag zijn) bestuurt weer een nieuw lichaam, een nieuwe verzameling atomen.

Of je je dan wel of niet iets kan herinneren van een vorig leven is in feite irrelevant, dat is dan gewoon alsof je dood gaat, je geheugen verliest en weer opnieuw geboren wordt. Het zou ook vreemd zijn als je je wel wat kon herinneren van een vorig leven, want dat zou betekenen dat je bepaalde verbindingen in je hersenen hebt die beinvloed zijn door wat er in je vorige leven is gebeurt, ofwel dat vorige leven heeft invloed op de manier waarop je hersenen in de baarmoeder worden gemaakt. Als dat zelfs het geval was, dan zouden we een strohalm hebben die deze discussie binnen het natuurwetenschappelijke domein zou kunnen plaatsen.

Als er niets is, is er niets, dus ook geen controle over een nieuw lichaam.

Mensen die een bde hebben gehad zullen wel dat verlangen hebben om naar die fase terug te keren. Echetr denkt men dat dat het leven na de dood is, omdat hen dat is aangeleerd en omdat ze daarin geloven, maar eigenlijk is het hun fantasie en hun hersneen die die wereld hebben gecreerd dmv hallucinerende stoffen. Druggebruikers zullen ook het gevoel kennen om terug naar die fase te gaan (daarom dat dit gevaarlijk kan zijn, soms als je daar niet mee kan omgaan), of mensen die veel dromen zullen vaak een droom terug willen meemaken. Dat werkt op dezelfde manier. Bijna-dood ervaringen, dromen en hallucinerende trips zijn namelijk nauw verwant aan elkaar, en hoewel er onderling zeker verschillen zijn, hebben ze veel gemeenschappelijke kenmerken. Wil je hier een visualisatie van, bekijk dan de film enter the void.

Ja BDE's zijn erg controversieel, en wat je zegt is zeker goed mogelijk. Ook is het zo dat een indiaan op zijn sterfbed waarschijnlijk een of andere oude voorvader ziet in de jachtvelden terwijl een goede Christen de hemelpoorten ziet. Dus wat dat betreft werkt het ook nog eens wereldbeeld bevestigend.

Maar na het leven is er niets, de dood. En misschien is het maar goed, want het leven is een eeuwige strijd, en we zijn niet gemaakt om eeuwig te leven. Bovendien is wat balans zeker niet slecht. De wereld zou er niet beter uitgezien hebben, als hier nog allemaal middeleeuwers met oerconservatieve gedachten hadden rondgelopen.

Doodgaan is niet zo erg, en vredevoller dan de pijn voor de dood (waar ik wel wat bang voor ben). Al is een pijnlijke dood meestal onverwacht, en daardoor ervaar je de pijn meestal nadat iets is gebeurt, wat dan weer de pijn tempert. Maar wanneer je klaar staat in een oranje jasje om onthoofd te worden (de gedachte dat je weet dat je onthoofd wordt moet gruwelijk zijn). Om die reden zal ik niet snel zm plegen, of het zou al heel erg moeten zijn. Automutilatie is misschien een mooi voorbeeld om het uit te leggen - hoewel ik dat nooit zou doen. Maar de gedachte dat er in je gesneden zal worden is veel erger dan dat je eens als je je groenten snijdt in je vingers snijdt.. Puur psychologisch dus. Zelfde geval voor een spuitje (al is dat niet pijnlijk) of tandarts. (al ben ik daar niet bang van, maar angst daarvoor is omwille van die manier te verklaren).

Ja de gedachte is vaak erger dan het proces zelf.

Mensen hopen altijd dat er iets is, maar ik bekijk het zo. Als we dood zijn, is er niets; En eigenlijk is het zelf niet niets, want er is gewoon niets. En niets is iets... :D

maar plots ben je een baby en begin je licht te zien, ween je omdat je licht ziet nadat je steeds iets donekrs zag, slaap je, huil je en zie je eens dat blije gezichtje van twee onbekenden, ook al heb je geen idee dat ze blij zijn omdatje er niet bijstaat wat een lachend gezicht wilt betekenen. het enieg dat je weet is dat het pijn doet dat er zoveel licht is. en na verloopvan tijd evoluueer je, en dan krijg je je eerste herinneringen als je 2-3 bent, hoe vaag die nu zijn, enzovoort.

Ieder stuk mens dat dood is, leeft voor mij in die nieuwe baby, die representatief is voor de mensheid, die nieuwe opvattingen zal leren hebben, nieuwe hobbys zal hebben, nieuwe vrienden leert maken, en ook leert omgaan met problemen om zo de gehele ontwikkeling mee te maken tot dat het weer afsterft zoals ieder levend wezen maar wel een bijdrage aan de wereld heeft gedragen, als verantwoordelijke voor alle afgestorven zielen die steeds maar weer voortleven, hoewel het zeker niet letterlijk zo is uiteraard.

Hier begint het dan weer zweverig te worden. Wat heeft dit te maken met wat er na de dood gebeurt, dat je een baby op zo'n manier kan bekijken zal best, maar wat betekent het nou? En als je plots een baby bent en licht begint te zien, dan is dat toch gewoon reïncarnatie?

Daarom dat nieuw leven zo belangrijk en zo mooi is, terwijl ook oud leven een plaats hoort te hebben, op een mooie wijze mag heengaan, maar wel dient heen te gaan. Als eeuwig leven ooit mogelijk zou zijn, zou ik er hevig tegen zijn. Ook omdat een gevaar vormt voor de wereld. De balans die er hoort te zijn, is er dan niet meer en bepaalde machten kunnen eeuwig regeren. Robotica zal ik omwille van dezelfde redenen ook hevig veroordelen. En bovendien zijn die nog eens gevaarlijk omwille van de superintelligentietheorie. We moeten daarmee voorzichtig leren omgaan. We kunnen veel laten overnemen door toestellen, maar er moet een grens zijn.

Dat is weer een andere discussie, en wat robotica betreft, men is altijd bang geweest voor vooruitgang. In de 19de eeuw had je in Engeland een gang die industriële machines sloopte omdat ze bang waren dat die hun werk inpikte en hen overbodig zou maken. Maar uiteindelijk hebben ook de meeste laagopgeleiden nu werk, en is de wereld niet vergaan. Maargoed dat is een andere discussie.
 

DeletedUser7072

Guest
University of Pittsburgh Brings Dead Dogs Back to Life


Scientists at Pitt's Safar Center for Resuscitation Research in Oakland announced at the meeting last week that they have found a way to revive dogs three hours after clinical death — an hour longer than in previous experiments, said the center's director, Dr. Patrick Kochanek.

Clinical death occurs when the heart stops pumping, breathing stops and brain activity ends.

These data aren't published yet, but the center hopes to begin human clinical trials within a year on a protocol they hope could revolutionize trauma care by saving people in cardiac arrest because of massive blood loss.

"This is a very exciting finding because of its potential implications for resuscitating what would otherwise be fatally wounded people," Kochanek said.
 

DeletedUser76055

Guest
"God is dood!" scheef Nietzsche in die fröhliche wissenschaft. God stierf elke keer dat de wetenschap verder stond dacht hij. Want al datgene dat we niet begrepen hebben we toe geschreven aan goden: de god van de donder; de god van het vuur; de god van de... Nu weten we echter dat de donder luchtstromen zijn die botsen. Dit is hetzelfde met de dood, we kunnen het niet vatten dus schrijven we het toe aan een hogere macht met gouden lepels en 40 maagden... De vraag is wanneer de god van de dood sterft...
 

DeletedUser7072

Guest
g-n-dead2.jpg


Wie het laatst lacht, lacht het best zeg ik altijd maar ;)
 
Bovenaan