Leven na de dood?

DeletedUser

Guest
Wie gelooft er in leven na de dood?
Zou er bijvoorbeeld na het overlijden iets kunnen zijn waardoor onze ziel naar een ander zonnestelsel reist, en daar een volgend leven begint?
Of keren we terug in een andere gedaante op aarde?

Wat is jullie idee hierover?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
2.490
Het leven na de dood, weer zo 1 van de mysterie's van het leven ...

Je kan het er natuurlijk eindeloos over hebben aangezien het niet geweten is.

Uiteindelijk heb je eenieders standpunt dat gewoon tegen elkaar indruist, Welke het correcte is? Of toch welke IK als individu geloof...daar ga ik me even niet over uitspreken...
Dat zal ik aan de hand van deze post duidelijk proberen te maken.

Het is voor mij heel moeilijk grijpbaar dat wanneer je sterft er niets is.Gewoon totale leegte ? Of alles dat zwart wordt en dan gedaan ermee ?

Neen. Dat denk ik niet, er moet IETS zijn.

Misschien komt dit wel door het feit dat ik nu al 19 jaar op deze aardbodem rondkruip/wandel/loop en er altijd wel IETS geweest is.Er is, toch niet waar ik nu even kan opkomen, nergens iets dat NIETS is. Hoe kunnen wij dan aanvaarden dat er NIETS is als er altijd wel iets geweest is ?

Echter, het argument dat wij het niets niet kennen is geen argument dat ontkracht dat het niets niet bestaat. Neen, dat is een argument om tijdelijk, tot dat bewezen wordt dat het niets wel bestaat, aan te nemen dat er niet zo iets is als het niets.

Maargoed, met dit kleine tekstje waarin het woord "iets" en "niets" wel heel vaak voorkomt en je het wss dus 3 keer moet lezen voor je snapt wat ik bedoel ;) wil ik proberen duidelijk te maken dat er in mijn ogen wel iets is na de dood.

Vanaf Hier kunnen meningen dan gaan verschillen,
** Zo kan je bijvoorbeeld in reincarnatie geloven.
Het feit dat je na je dood gewoon opnieuw begint. Vanaf het begin, en je zo natuurlijk doorgaat in een eindeloze cyclus zonder einde. ( Zonder het moment waar er NIETS is. ) Dit past natuurlijk heel erg goed in ons huidig wereldbeeld. bijna alles ( om toch niet te zeggen alles ) heeft zijn vaste cyclus, de seizoenen, dag/nacht de aarde rond de zon, de maan, de bloemetjes, etc ...

** Zo kan je ook in de hemel/hel geloven.
Ik ben niet echt katholiek ingesteld. Ik geloof wel dat er iets / iemand is maar ik geloof niet in de verhaaltjes van in de bijbel, Ik geloof niet in een God die die naar onze gebeden luisterd en uiteindelijk ons in de hemel toelaat.neen!
Echter, moet de mens toch ergens in geloven. Ik zal niet mijn opvatting hierover proberen op te dringen op andere mensen. Ik ben van mening dat iedereen hier voor zichzelf vrij moet over kunnen beslissen.


Naast de 2 bovenstaand behandelde 'voorbeelden' zijn er nog genoeg andere mogelijke verklaringen.

In my honest opinion kan je het gewoon niet weten, ik denk dat er iets is, maar ik kan er evengoed naast zitten.

Misschien krijg je wel een 2de kans, dat je heel je leven eens 'opnieuw' kan doen en daar eventuele beslissingen anders kan maken. Zien hoe het dan uitdraait...

Maar ach, ook al krijg je een 2de kans, ook al reincarneer je, ook al ga je naar de hemel...
Wat uiteindelijk voor ons op dit moment van belang is, is wat je nu doet.

Grtz
 

DeletedUser

Guest
nee je denk nu dot je ziel en je geest er uit gaat en dotje weer over nieuw leeft denk ik :)
 

DeletedUser4342

Guest
Ik geloof dat er een leven na de dood is, en dat je in dit leven God moet zoeken. Maar zo makkelijk als ik het nu schrijf is het niet. Het enige wat je kunt doen is er voor bidden. En geloven dat God je kan helpen.
 

DeletedUser

Guest
leven na dood, klopt niet helemaal, een kenmerk van LEVEN is dat er DOOD komt. ;):cool:

maar ont-topic: ik weet echt niet wat er na de dood komt. ik ben eigelijk Christen dus ik zou in een hemel moeten geloven, maar in dingen zoals reincarnatie zie ik ook wel wat. iig is het fijn na de dood. Ik kan zeker niet geloven dat er niks is. Anders zouden alle moordenaars die niet opgepakt zijn zomaar vrijuit gaan. ik hoop wel dat iedereen beloont/gestraft word naar zijn daden. anders ben ik voor niks zo braaf:p:D
 
Reactiescore
1.728
hahahah lol ik denk als je dood gaat dan in een adnere wereld leeft maar dan als een soort geest en reancarnatie kan ook of het is zoals je slaapt en niet droom bijv miderindenacht dan merk je niks je ziet dan niks je ademt alleen dan zoiets maar dna zonder dat ademen agja ik zie wel :p
 

DeletedUser

Guest
gaat dezelfde richting op als evolutie of schepping lol

gelovigen gaan zeggen "je kan niet aantonen dat er geen hemel is"

realistische mensen gaan zeggen "het licht dat je ziet is een chemische reactie van je hersenen die sterven"
 

DeletedUser

Guest
Dit is een onderwerp waarover je lang kan speculeren.
Elke cultuur denkt iets anders. Bijv. dat er een Hemel is en een Hel.
Het antwoord zou je nooit kunnen vinden, aangezien de mensen die overlijden het niet kunnen na vertellen. (Logisch) Dit heeft ook te maken met het tijdperk waarin we leven. De Romeinen geloofden in leven na de dood en in de Renaissance stond het genieten op aarde weer centraal.


Mijn mening:

Ik heb het gevoel dat er nog wel iets is na het leven. Maar wat?
Het zou mij niet verbazen dat er geesten op deze aarde rond dwalen. Geesten die nog een taak hebben op aarde. Wat gebeurt er anders met je ziel?

Het lijkt me dus wel dat er iets na het leven is. Maar wat? Ik heb geen flauw idee.
 

DeletedUser

Guest
ik HOOP dat er wel iets is

alleen maar eeuwig in het zwarten lopen te kijken lijk mij wel heel erg vervelend:D
 

DeletedUser

Guest
ik HOOP dat er wel iets is

alleen maar eeuwig in het zwarten lopen te kijken lijk mij wel heel erg vervelend:D

kijk, daarin verschilt mijn mening weer. als je hersens uitgeschakeld zijn (aka: dan ben je de pijp uit:eek:). kan je niet denken, zien, voelen: NIKS.
 

DeletedUser

Guest
gaat dezelfde richting op als evolutie of schepping lol

gelovigen gaan zeggen "je kan niet aantonen dat er geen hemel is"

realistische mensen gaan zeggen "het licht dat je ziet is een chemische reactie van je hersenen die sterven"

off-topic, zeeeeeeer subtiel (je bent gelovig OF realistisch)

ontopic, ik geloof wel degelijk in een leven na de dood.
motivatie is (voor de meeste mensen) al zow oud (en miss wel afgezaagd) dat ik hem niet eens post.


maargoed, ik geloof ook niet dat ik voor niets braaf ben geweest.
heb ik mijn goede daden en mijn brave gedrag niet voor me geloof gedaan.
dan wel voor mijn eigen geweten.
 

DeletedUser

Guest
k heb het veel te druk met leven om na te denken wat er gebeurd met mijn ziel nadat ik dood ben

zoals ik graag mag zeggen (hoe je het ook bekijkt, of het is de hele waarheid, of slechts een gedeelte van de waarheid): je leeft maar 1 keer, maak er wat van:D

je leeft maar 1 keer kun je interpreteren in meerdere dingen:
denken dat er wel iets is na de dood, maar dat je er niet bewust van bent dat het er is
reincarnatie, je wordt opnieuw geboren, zonder een besef te hebben van dat je eerder geleefd hebt, je zult ook hier maar 1 keer het leven ervaren
 

DeletedUser976

Guest
mensen, dood is dood :S

Als je dood ben heb je NIKS meer. Dus denk er NU niet over na want dat is tijdverlies!
 

DeletedUser

Guest
realistisch gezien heb je geen ziel. je denkt met je hersenen en leeft met je lichaam. als je hersenen zijn uitgeschakeld (dood) dan kan je niet meer denken. dan kan je ziel dan wel wegvliegen, maar die weet niet eens meer zijn eigen naam.

ik zou wel willen geloven in leven na de dood. het lijkt me leuk om dat te hebben.
 
Reactiescore
1.728
ik wil geen reancarnatie in iedergeval geen mens dan moet ik weer naar school enzo en ranzige broodjes eten lijkt me niet leuik
 

DeletedUser

Guest
Ik weet niet of er wel 'leven' na de dood is, maar ik denk dat als je nu eenmaal heengegaan bent, het helemaal niet zo erg is. Kan iemand zich herinneren hoe het was vóór je geboorte? Zo moet het ongeveer voelen, denk ik.
 

DeletedUser2992

Guest
geloof jij in het leven na de dood? gaat je ziel/geest/wat dan ook naar hemel of hel of niet? Ikzelf geloof er niet in, mijn mening is dat doodgaan gewoon het einde is van biologisch functioneren.

Geef je mening.

ik weet niet of er een hemel is, als je doodgaat en je weet dat er niets volgt hoef je ook niet bang te zijn, ik hoop dat er een hemel is, want ik zou graag toch even willen doorleven^^
 

DeletedUser

Guest
ik denk gewoon als je dood gaat je "geest" naar een ander kind gaat die juist embrio is denk ik dus eigenlijk dat het een cirkel is "dood" en terug "leven" maar dat je het gewoon niet meer weet dat is mijn zicht op "leven en dood" tenslotte we leven om dood te gaan als je snapt wat ik bedoel ;):rolleyes:
 
Bovenaan