Het speculeren rond de topstam Space, en de rest...

DeletedUser48278

Guest

Een blik op w31!

33xwojn.png

Paars: Dunno
Blauw: Sexy!
Groen: Smile
Geel: Space



Dunno,
de stam die voortgekomen is uit de top van Beren! met veel gerecruite leden.

Van de topstammen op w31 springt Dunno het meest in het oog. Hun toplid is Bik en rode trap, maar ook The Economist. lijkt het vooralsnog goed te doen. De rest doet het over het algemeen ook aardig en bovendien zijn er nog wat leden met potentie gerecruit zoals Autofarmer.exe (27ste gestart), The Evil Banana (24ste) en Wizze (23ste). Mr. Shithead blijft wat achter helaas!

Wat er verder opvalt is hun hoge ODA (3. Project Unknown - 43.937)

Kennelijk wordt er veel gecleard. The Economist. heeft bijvoorbeeld de Velden award behaald. Of dit een goede tactiek is valt te betwijfelen, maar op het moment valt er weinig over te zeggen.


De ligging van de leden zou problemen op kunnen leveren, want sommigen liggen wel heel gezellig en knus bijelkaar wat de farminkomsten ook niet heel veel goed zal doen. Opvallend is het feit dat ze allen in het linker gedeelte van de core liggen. Een bewuste keuze of puur toeval?

Ik ben geen helderziende en helaas heb ik ook geen glazen bol dus ik onthoud me van speculaties omdat het vaak toch anders gaat dan je in eerste instantie denkt. Al met al ziet Dunno er wel goed uit, echter kan de ligging hen nog wel eens opbreken uiteindelijk.


Sexy!, het meest recente project van .Final Meltdown.


Eens in de zoveel tijd besluit .Final Meltdown weer eens een stam op te richten en of het nou iets oplevert of niet, het maakt hem niet uit. Hij blijft het proberen en ik moet toegeven dat ik daar wel bewondering voor heb. Echter vind ik van de vier stammen die ik bespreek Sexy! het minst ehm... Sexy! Bang 'n Olufsen begon veelbelovend, maar ik denk dat tactische beslissingen zijn sterke groei beïnvloedt hebben, erg jammer want hier zat duidelijk meer in. Voor de rest ben ik weinig spectaculairs tegen gekomen eigenlijk, nog niemand heeft de rover lvl 3 award en dat is toch wel een beetje jammer.

De ligging in C54 is vrij dramatisch, veel leden die dicht opelkaar liggen en elkaars groei hierdoor waarschijnlijk belemmeren.

Ik vrees dat er weinig hoop is voor Sexy!. Eigenlijk schrijf ik ze nu al af omdat de leden gewoon al een te grote achterstand hebben. Jammer maar helaas.

Smile, klein maar fijn

Er is mij het een en ander bekend over Smile uiteraard, maar ik houd het natuurlijk enigzins opervlakkig en objectief. Het ledenaantal is in vergelijking met de andere stammen zeer klein. Dit heeft als voordeel dat je elkaar minder snel in de weg zult liggen en communicatie wellicht iets makkelijker zal verlopen. Het grote nadeel is uiteraard dat je veel kwetsbaarder bent. Vooral het account Find Anger gaat erg goed, maar ook Coup de Grace, Afkickverschijnselen en Klieren is een optie doen het vooralsnog aardig. .Outrospective. (24ste gestart) en De Buurman (5de) zijn gerecruit en het moet nog blijken of dit inderdaad een goede keuze is geweest. Verder is Abstract Entity ineens onder zeer mysterieuze omstandigheden opnieuw begonnen. Ikzelf ben ook zeer benieuwd wat hier de oorzaak van is geweest. Vooralsnog valt er weinig op aan de ODA of ODD rang. Hoogst eigenaardig!

Ook de ligging van Smile is niet echt geweldig te noemen. In C45 & C55 liggen de leden dicht opelkaar, wat uiteraard invloed zal hebben op de farminkomsten.

Alhoewel er zeker potentie zit in Smile denk ik dat ze leden tekort komen om potten te gaan breken op w31. Ik kan het natuurlijk mis hebben en wellicht zullen ze mij nog verbazen. Desalniettemin ziet het er allemaal wel redelijk uit en de leden zijn allemaal van voldoende niveau om iets te laten zien.

Space, de stonede aapjes

Space is een stam die veelvuldig de aandacht trekt op het forum. We zullen eens zien of dit terecht is!

Het ledenaantal lijkt op het eerste gezicht aan de hoge kant, maar uiteraard zegt dit niets omdat 22 natuurlijk ook prima kan werken. Space heeft een paar leden met al een hoog puntenaantal en .SleepinSnorlax heeft zelfs al een adelshoeve. Toch neig ik te zeggen dat het er in Space beter uit ziet dan het in werkelijkheid is. Velen hebben de awards uitgeschakeld, maar ik denk dat er hooguit twee of drie leden zijn die over de 1 miljoen gefarmed hebben. Uiteraard weet ik dit niet zeker dus misschien zit ik er ook wel helemaal naast. Kleine kans dat dit ook zo is uiteraad!

De ODA rang van Space is redelijk (14. Stoned Monkeys - 26.843), maar relatief gezien valt dit mee vanwege het hoge ledenaantal. De ODD rang is opvallender (3. Stoned Monkeys - 14.559). Ik hoop voor de leden van Space dat dit komt door te blokken met def, anders zijn er heel wat aanvalstroepen gesneuveld ben ik bang.

Space is ook weinig orgineel wat de ligging betreft, deze is op sommige plekken gewoon ronduit rampzalig. C54 is gewoon een puinhoop, en ik vrees dat dit te wijten valt aan het recruitbeleid. C55 & C45 zien er gelukkig een stuk beter uit.

Al met al zou Space een stabiele (sub)top kunnen worden, mits de problemen met de ligging van C54 opgelost kunnen worden. Uiteraard moeten de leden zich nog wel bewijzen!

Tot slot:

Er is niet echt een stam die er ver bovenuit steekt op deze wereld. Dit is in het verleden wel anders geweest. Persoonlijk vind ik Dunno er het best uit zien. Ze hebben een aantal sterke leden, echter moeten ze oppassen met hun ligging. Smile zou wat kunnen worden, mits er nog goede leden kunnen worden gerecruteerd. Helaas heb ik geen hoop meer voor Sexy!, ik denk dat zij geen rol van betekenis zullen gaan spelen. Stoned kan eigenlijk alle kanten op, misschien gaan ze ons nog verbazen, maar misschien wordt alle aandacht hun ook wel fataal.

Groeten van,

Marneus Calgar / Mr Stardashian
 

Bijlagen

  • nl31.jpg
    nl31.jpg
    7,3 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ziet er heel mooi uit :)

Als je dit nu op de blog zou zetten zou je er 30PP voor krijgen (en mij een plezier doen :)).

Groetjes,
Heulsen
 

DeletedUser33734

Guest
Bij ons gaat er nog wel wat veranderen, maak je maar niet teveel zorgen. ^^
 

DeletedUser

Guest
Controleer eerst je eigen items op typ- en spelfouten voordat je ze post. Verder wel aardig artikel, al laat je wel zien dat je weinig kennis hebt wat betreft de stand van zaken op het gebied van potentie, ervaring en kwaliteit.
 

DeletedUser48278

Guest
Controleer eerst je eigen items op typ- en spelfouten voordat je ze post. Verder wel aardig artikel, al laat je wel zien dat je weinig kennis hebt wat betreft de stand van zaken hebt qua potentie.

Gecontroleerd, maar er zullen vast nog wel fouten in zitten. Ik weet niet of ik weinig kennis heb van de stand van zaken. Ik denk juist dat veel spelers overschat worden.
 

DeletedUser

Guest
Gecontroleerd, maar er zullen vast nog wel fouten in zitten. Ik weet niet of ik weinig kennis heb van de stand van zaken. Ik denk juist dat veel spelers overschat worden.

Ik had het niet over jouw artikel, dat lijkt wel vrij aardig te kloppen(naar mijn mening dan).
 

DeletedUser67858

Guest
Space krijgt nou ook weer niet zoveel aandacht hoor, althans niet in de mate dat Beren! had aan het begin van de wereld.
 

DeletedUser

Guest
W.O. stelt iig niks voor! Gewoon lekker spelen en meer niet.
 

DeletedUser16285

Guest
Ten eerste wil ik even zeggen dat ik het leuk vind dat er een artikeltje geschreven wordt, moeite om het forum leuk te maken waardeer ik sowieso altijd. Maar persoonlijk vind ik dat je beter stammen kunt bespreken met meer potentie (lees: bekende spelers). Alleen Space vind ik in dit lijstje noemenswaardig eigenlijk. Beter had je de stammen Sexy!, Space, Dunno en Smile kunnen bespreken. Dit had ik een stuk interssanter gevonden.

Waarom heeft Sexy! en Smile meer potentie? Sexy! stelt qua punten gemiddelde niks voor zitten er misschien wel goede bekende spelers in maar als die niet erg actief zijn gaat het hem niet worden en Smile is veelste klein.
 

DeletedUser

Guest
Waarom heeft Sexy! en Smile meer potentie? Sexy! stelt qua punten gemiddelde niks voor zitten er misschien wel goede bekende spelers in maar als die niet erg actief zijn gaat het hem niet worden en Smile is veelste klein.

Wat vind JIJ van de stammen die ik noem in mijn ''artikel''?
 

DeletedUser16285

Guest
Wat vind JIJ van de stammen die ik noem in mijn ''artikel''?

De stam waar ik in zit *AUQ* zie het niet snel een top stam worden de oprichters zijn niet echt ervaren maar ze proberen het en proberen te leren van hun fouten wat goed is. Er zitten wel wat goede spelers in maar uiteraard ook mindere.
Qua ruimte is het erg op mekaar wat bij Unie en W.O ook zo is en dat kan een probleem worden maar vaak stoppen er spelers dus kan het meevallen.

Qua ligging vind ik Adult wel mooi.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
SleepinSnorlax heeft al z'n 2de dorpje, 1 van 800 punten.. Meningen?
 

DeletedUser

Guest
SleepinSnorlax heeft al z'n 2de dorpje, 1 van 800 punten.. Meningen?

Hij had misschien betere dorpjes van 1000-1200 punten kunnen edelen, al is dat wanneer je naar zijn ligging kijkt niet erg praktisch vanwege de afstand. Nu heeft hij (denk ik) een mooi verdedigingsdorpje erbij.
 
Bovenaan