Het speculeren rond de topstam Space, en de rest...

DeletedUser

Guest
Beste,

De wereld is ze toch alweer een klein beetje aan het vormen, en hier en daar worden er alweer vele verschillende speculaties gedaan over de stammen die het weer ver zullen gaan schoppen.

Beginconclusie:

Dat valt nu gewoon weg nog niet te zeggen of het een topstam is of niet! Er over speculeren is een ander verhaal, en dat is ook de reden waarom ik dit topic/artikel heb gemaakt. Hieronder een kaartje over in mijn ogen de 5 stammen, die momenteel binnen de top 40 staan, die het in potentie redelijk ver zouden kunnen schoppen.

24n2p9l.png


Legenda voor de kleuren

Geel = W.O
Groen = Space
Blauw = Adult.
Paars = *AUQ*
Rood = Unie

W.O

Zij liggen momenteel allemaal in 1 continent, maar wel redelijk dicht op elkaar. Ze kunnen hierdoor, als ze het niet goed aanpakken, problemen krijgen tijdens het edelen, en er kunnen conflicten ontstaan. Ze hebben redelijk veel leden, waardoor ik vermoed dat ze vooral mensen aannemen op basis van punten, en op het feit dat ze in hetzelfde continent zullen liggen.

Voorlopige speculatie

In de loop van de weken zal duidelijk worden waar het met deze stam heen zal gaan. Zullen de goede spelers eieren voor hun geld kiezen, of zal er een onverwachtse topstam uit voort groeien?

Space

De stam die het meest is genoemd ( gespamd ) op dit forum. Als we beginnen met het bekijken van hun ligging, zal je zeggen dat het voor de leden die afzonderlijk liggen een kleine kans van slagen heeft. Maar er zitten ervaren spelers in die stam, en het niveau van deze wereld is niet heel erg hoog, dus je weet nooit hoe het uit zal gaan pakken. Dan is er daar buiten om nog een opmerkelijk feit te noemen. Ze hebben op het moment van schrijven een ODT van 41.253 punten, deze bestaat echter ook voor een groot deel uit ODD namelijk 14.415, dit betekent dat ze erg veel onder vuur liggen. Waar komt dit door, toch een te grote mond op het AF....?


Voorlopige conclusie

Kort en bondig, de tijd zal het leren of de ervarenheid tegen de ligging en de argwaan op kan!

Adult.

Ze liggen allemaal in 1 continent, maar ze liggen beter verspreid dan W.O. Ik weet niet zo goed wat voor vlees ze in de kuip hebben, maar ik denk dat als ze het goed afspreken, en goeie blokken gaan vormen, het ver kunnen schoppen.

Voorlopige conclusie

Er lastig te zeggen, als ze het goed aanpakken, en er een goeie communicatie op na houden, dan kan er zeker wel een topstam uitkomen.

*AUQ*

Laten we eens beginnen met de aanvallende instelling van deze stam, want ze hebben een hele hoge ODA. Dit kan duiden op veel spikes, het kan duiden op veel clearen en de buurt helemaal uitkammen. Daarnaast moeten we dan concluderen dat de ligging voor deze fase van het spel redelijk tot goed is, maar dat het op de lange termijn gaat falen, ze liggen nou eenmaal gewoon veel te dicht op elkaar.

Voorlopige conclusie

Voor dit moment erg sterk, maar voor de toekomst zal het in mijn ogen weinig perspectief bieden.

Unie

Hier zitten volgens mij ook wel wat redelijk ervaren spelers, maar deze hebben zich totaal niet beziggehouden met de ligging. Ze liggen veels te dicht op elkaar, wat gegarandeerd problemen op gaat leveren voor de toekomst.

Voorlopige conclusie

Deze stam gaat het niet lang volhouden als het edelen begonnen is.

Dit is even kort en weinig onderbouwd mijn visie, aangezien ik niet op veel dingen kan bouwen momenteel! Hopelijk zijn er meerdere die hun visie erop los willen laten!
 

DeletedUser48278

Guest
Ten eerste wil ik even zeggen dat ik het leuk vind dat er een artikeltje geschreven wordt, moeite om het forum leuk te maken waardeer ik sowieso altijd. Maar persoonlijk vind ik dat je beter stammen kunt bespreken met meer potentie (lees: bekende spelers). Alleen Space vind ik in dit lijstje noemenswaardig eigenlijk. Beter had je de stammen Sexy!, Space, Dunno en Smile kunnen bespreken. Dit had ik een stuk interssanter gevonden.
 
Reactiescore
43
Ten eerste wil ik even zeggen dat ik het leuk vind dat er een artikeltje geschreven wordt, moeite om het forum leuk te maken waardeer ik sowieso altijd. Maar persoonlijk vind ik dat je beter stammen kunt bespreken met meer potentie (lees: bekende spelers). Alleen Space vind ik in dit lijstje noemenswaardig eigenlijk. Beter had je de stammen Sexy!, Space, Dunno en Smile kunnen bespreken. Dit had ik een stuk interssanter gevonden.

I agree...
 

DeletedUser

Guest
Ten eerste wil ik even zeggen dat ik het leuk vind dat er een artikeltje geschreven wordt, moeite om het forum leuk te maken waardeer ik sowieso altijd. Maar persoonlijk vind ik dat je beter stammen kunt bespreken met meer potentie (lees: bekende spelers). Alleen Space vind ik in dit lijstje noemenswaardig eigenlijk. Beter had je de stammen Sexy!, Space, Dunno en Smile kunnen bespreken. Dit had ik een stuk interssanter gevonden.

Bedankt voor het compliment!

Ik heb voor dit artikel/topic de top 40 onder de loep genomen, en daar de top 5 uitgehaald die in mijn ogen daarvan de meeste potentie hebben. Voor een volgende keer is het zeker een idee om die stammen wat verder uit te lichten, bedankt voor de tip!
 

DeletedUser

Guest
Je ziet toch ook wel dat een stam als Sexy/Dunno meer potentie heeft dan Unie...

Nogmaals, ik heb de huidige top 40 onder de loep genomen voor dit artikel. Daar staan Sexy/Dunno niet in, dus zijn ze niet verwerkt in dit artikel.

Gelieve in te gaan op de dingen die hier wel zijn genoemd, en niet op de dingen die er niet staan. Ik zal de volgende keer andere stammen in behandeling nemen namelijk.
 
Reactiescore
43
Nogmaals, ik heb de huidige top 40 onder de loep genomen voor dit artikel. Daar staan Sexy/Dunno niet in, dus zijn ze niet verwerkt in dit artikel.

Gelieve in te gaan op de dingen die hier wel zijn genoemd, en niet op de dingen die er niet staan. Ik zal de volgende keer andere stammen in behandeling nemen namelijk.

Ochja ik had even over het hoofd gezien dat Dunno 42ste staat.
 

DeletedUser

Guest
Men zal het wel ondervinden met de tijd wie het verst zal geraken,en ik heb men twijfels of dat jouw 'top 5' stammen zullen zijn.;)
 

DeletedUser

Guest
Hi,

Dit is zeker en vast een mooie post, misschien dat je het eens ziet zitten om er een blog over te schrijven. Hoe dat je dat kan doen kan je hier vinden, de voorwaarden en dergelijke vind je hier.

Groetjes,
Heulsen
 

DeletedUser

Guest
Hi,

Dit is zeker en vast een mooie post, misschien dat je het eens ziet zitten om er een blog over te schrijven. Hoe dat je dat kan doen kan je hier vinden, de voorwaarden en dergelijke vind je hier.

Groetjes,
Heulsen

Ik zal er eens over nadenken! :)
 

DeletedUser33734

Guest
Hmm, ik wil ook wel wat proberen te maken over de stammen die genoemd werden door marneus en miss nog een paar anderen. (Behalve Sexy! dan, want daar ga ikzelf niet over oordelen)
Scamander moet er wel mee instemmen want het is zijn initiatief. ;)
 

DeletedUser

Guest
Hmm, ik wil ook wel wat proberen te maken over de stammen die genoemd werden door marneus en miss nog een paar anderen. (Behalve Sexy! dan, want daar ga ikzelf niet over oordelen)
Scamander moet er wel mee instemmen want het is zijn initiatief. ;)

Ik vind het geen enkel probleem, hierdoor komen er leuke discussies op gang, en zal het niveau van het algemeen forum misschien ook wat omhoog gaan! Daarnaast ben ik niet de uitvinder ofzo hoor! :p

Succes met schrijven! ;)
 

DeletedUser31224

Guest
Kwaliteitstopic, jaja.
Alleen moet ik het eens zijn dat je beter een aantal andere stammen ten sprake had kunnen brengen.
Maar dat zal vast nog wel komen een keer.
Goede aftrap in ieder geval.
 

DeletedUser54620

Guest
Je ziet toch ook wel dat een stam als Sexy/Dunno meer potentie heeft dan Unie...

Ben ik niet helemaal met je eens. Er zitten zeker wel goede spelers in Unie. Als je een gemiddelde zou nemen, zou Unie gezien haar spelersaantal lager uit komen qua kwaliteit, wanneer je het vergelijkt met stammen als Sexy/Dunno, maar dat is een voorlopige veronderstelling.

Ik denk dat het nogal voorbarig is om te zeggen dat Unie minder potentie heeft dan bovenstaande stammen. Ik heb zelf niet echt een idee wie daar de leiding is, althans ik ken ze niet, maar wie weet doen ze het wel énorm goed. :D
 

DeletedUser

Guest
Unie is van de vijf stammen die beschreven zijn door TS imo de beste stam. Melio Galo oid hoe die ook heet had bijvoorbeeld als derde 1 miljoen GS gefarmd.
 

DeletedUser54620

Guest
Dat is ook 1 van de dingen waar ik mijn mening op baseerde indd. :p
 
Bovenaan