Eetstoornissen

DeletedUser

Guest
Tis maar net waar je je druk om maakt, meeste jongens bij mij op school zijn allemaal groter dan 1,80 en die zijn nog lang niet uitgegroeid.

2367g1.gif


Misschien omdat mannen altijd stukken groter zijn dan vrouwen?
 

DeletedUser

Guest
Ja, maar ik bedoel, wat boeit jou het nou hoe lang je bent :p Zo groot is 1,77 echt niet hoor, ik ben 1,88 ofzo, en heb echt nergens last van.
 

DeletedUser

Guest
Ja, maar ik bedoel, wat boeit jou het nou hoe lang je bent :p Zo groot is 1,77 echt niet hoor, ik ben 1,88 ofzo, en heb echt nergens last van.

het is lastig,
als iedereen om je heen kleiner is.
al mijn vrienden/vriendinnen waren altijd minimaal 20cm kleiner,
dan is de lol er gauw af;)
 

DeletedUser

Guest
Hmm, zal wel iets voor meisjes zijn dan:) Vind het wel fijn dat ik groter ben dan de meeste.
 

DeletedUser

Guest
Ja, denk dat het voor een meisje een groter 'probleem' is. Ik ben nu niet meer vaak langer dan een jongen, daar ben ik wel blij om, maar van mijn vriendengroep ben ik wel het langste meisje. En dat vind ik wel echt vervelend.
 

DeletedUser

Guest
grootte straalt iets uit he ^^
bij dieren is dreighouden ook in de meeste gevallen zich groot maken.
Daarom zullen mannen er denk ik ook minder last van hebben :)

@lonewolfke

je hebt wel een beetje gelijk hoor :$
ik houdt idd wel bij, maar dat is ook omdat ik me lekkerder voel als ik veel oefingen doe en beweeg enzo.
op de één of andere manier voel ik me beperkt in bewegen als ik weinig doe.
 

DeletedUser

Guest
Ik ben 1,58 meter, 12 jaar en 34,5 kilo. Ook iets te licht maar ik kom maar niet aan :eek: Ik kan me volvreten wat ik wil (alhoewel ik dat nou ook alweer niet doe :rolleyes:) maar ik blijf echt dun. De jongens uit mijn klas zijn een beetje dikker en hebben veel meer spieren. Mij maakt het geen zak uit. Uiteindelijk zal er toch wel wat veranderen (in de puberteit etc.). Gelukkig heb ik geen eetstoornis. Sterkte voor iedereen die wel een eetstoornis heeft!
 

DeletedUser

Guest
Mijn broertje is 13 jaar, 1.65 meter lang en weegt 40 kilo. Graatmager (ja echt tot het enge toe, ookal zou je het niet zeggen met zn gewicht) en eet redelijk goed. Hij eet alleen nauwelijks avond eten maar dat doet hij al zn hele leven. Elke avond een strijd om het eten. We zitten vaak 1,5 uur aan tafel:S Vroeger toen hij klein was soms zelfs 2,5 uur.. Daarna zaten we lang aan tafel door mijn eetstoornis en nu weer door hem.. Hij wil wel graag gespierd worden, maar dat lukt nu gewoonweg nog niet. Als ie straks gaat groeien komt dat vanzelf. Het is namelijk heel gewoon dat jongens van 12/13 jaar klein zijn en niet gespierd.
 

DeletedUser

Guest
Mijn broertje is 13 jaar, 1.65 meter lang en weegt 40 kilo. Graatmager (ja echt tot het enge toe, ookal zou je het niet zeggen met zn gewicht) en eet redelijk goed. Hij eet alleen nauwelijks avond eten maar dat doet hij al zn hele leven. Elke avond een strijd om het eten. We zitten vaak 1,5 uur aan tafel:S Vroeger toen hij klein was soms zelfs 2,5 uur.. Daarna zaten we lang aan tafel door mijn eetstoornis en nu weer door hem.. Hij wil wel graag gespierd worden, maar dat lukt nu gewoonweg nog niet. Als ie straks gaat groeien komt dat vanzelf. Het is namelijk heel gewoon dat jongens van 12/13 jaar klein zijn en niet gespierd.

groeit ie wel overheen,
heb ik met mijn broertje ook gehad,
uiteindelijk zat ik dan maar boek te lezen want werd er gek van.
Maar nu, is het allemaal wel weer goed gekomen,
Op een paar dingen die die niet lust na,
dan wordt het weer strijd..
maar nu laten we 'm gewoon uren met z'n bord zitten en krijg ie verder gewoon rest van de week geen snoep ed,
en meestal eet ie het dan toch wel op;)
 

DeletedUser

Guest
Bij mijn broertje werkt dat denk ik niet zo. We hebben al vanalles geprobeert, ook dingen zoals zn eten van de avond ervoor bij het ontbijt geven in de hoop dat hij dat niet leuk vind en het de volgende avond wel op eet. Maar blijkbaar doet het hem niks.. Ook is hij wel eens voor straf naar boven gestuurd omdat hij alleen maar liep te klooien met het eten. Maar ook dat vind hij helemaal niet erg en als je hem niet zou zeggen dat ie wat moet eten, eet ie zo een paar dagen helemaal niks. Hij zegt dat ie nooit zn maag voelt knorren. Het gaat nu al meer dan 10 jaar zo en ik heb de hoop een beetje opgegeven dat het goed gaat komen;)
 

DeletedUser16501

Guest
Bij mijn broertje werkt dat denk ik niet zo. We hebben al vanalles geprobeert, ook dingen zoals zn eten van de avond ervoor bij het ontbijt geven in de hoop dat hij dat niet leuk vind en het de volgende avond wel op eet. Maar blijkbaar doet het hem niks.. Ook is hij wel eens voor straf naar boven gestuurd omdat hij alleen maar liep te klooien met het eten. Maar ook dat vind hij helemaal niet erg en als je hem niet zou zeggen dat ie wat moet eten, eet ie zo een paar dagen helemaal niks. Hij zegt dat ie nooit zn maag voelt knorren. Het gaat nu al meer dan 10 jaar zo en ik heb de hoop een beetje opgegeven dat het goed gaat komen;)

Wacht maar als hij aan het werk is :) Dan zal hij wel als een bouwvakker gaan eten.
 

DeletedUser

Guest
Haha, ja dat zal waarschijnlijk ook wel. Verder maak ik me er ook niet zo zorgen over. Hij eet in ieder geval best wel wat brood dus dat komt wel goed denk ik;) Toch bedankt allemaal!
 

DeletedUser

Guest
Mijn broertje is 13 jaar, 1.65 meter lang en weegt 40 kilo. Graatmager (ja echt tot het enge toe, ookal zou je het niet zeggen met zn gewicht) en eet redelijk goed. Hij eet alleen nauwelijks avond eten maar dat doet hij al zn hele leven. Elke avond een strijd om het eten. We zitten vaak 1,5 uur aan tafel:S Vroeger toen hij klein was soms zelfs 2,5 uur.. Daarna zaten we lang aan tafel door mijn eetstoornis en nu weer door hem.. Hij wil wel graag gespierd worden, maar dat lukt nu gewoonweg nog niet. Als ie straks gaat groeien komt dat vanzelf. Het is namelijk heel gewoon dat jongens van 12/13 jaar klein zijn en niet gespierd.


en waarom zijn jongens van 12/13 jaar klein en niet gespierd?:confused:
 

DeletedUser

Guest
Mijn zoontje is ook geen goede eter.
Ligt voornamelijk aan zijn karakter hoor: heel bezig manneke en hij heeft gewoon geen tijd om te eten. Eten is niet zo goed voor hem als spelen, bezig zijn.
Als ik hem niet verplicht om te eten en dan ook verplicht om een bepaalde minimum hoeveelheid te eten, dan eet ie gewoon niet.
Zelden vraagt hij zelf om eten.
Maar ik doe hem niet zo lang aan tafel zitten dat het een straf wordt.
Beter vind ik dan om meermaals per dag wat aan te bieden en te zeggen dat hij er van moet eten, klein hapjes desnoods. En ik maak ook uitzonderingen, zoals bijvoorbeeld een tussendoortje tijdens het spelen laten opeten enzo.
Zolang eten maar geen straf wordt, want eten is toch wel heel erg belangrijk.
Eens een keertje gaan picknicken bijvoorbeeld doet ook eten.
Als het eten leuk is en het is lekker, dan is het makkelijker ook om te eten.

ik moest net zolang aan tafel blijven zitten tot ik me bord leeg had.
en als ik dan nog niet at, kon ik gaan slapen krijg ik het s´ochtends weer voor mijn neus.
Alleen ik was een makkelijke eter dus viel reuze mee, kwam maar zelden voor.
 

DeletedUser3750

Guest
Ik laat nooit eten staan, simpelweg omdat ik nogal snel honger heb^^
 

DeletedUser

Guest
ik moest net zolang aan tafel blijven zitten tot ik me bord leeg had.
en als ik dan nog niet at, kon ik gaan slapen krijg ik het s´ochtends weer voor mijn neus.
Alleen ik was een makkelijke eter dus viel reuze mee, kwam maar zelden voor.

mijn ouders probeerden dat ook met mij, ik luste namelijk geen enkele groente. volgens mij was het aangepraat maar goed. mijn ouders probeerden het, maar ik ging echt kotsen als ik het moest eten dus hoefde ik het niet op te eten lucky me (of niet zit ik nu te denken...)

mja nu eet ik elke groente tja een mens kan veranderen
 

DeletedUser

Guest
en waarom zijn jongens van 12/13 jaar klein en niet gespierd?:confused:

Het is normaal als ze niet gespierd zijn. Natuurlijk zijn er ook jongens van 12/13 jaar die wel gespierd zijn, dat wilde ik ook niet ermee zeggen. Ik bedoel alleen maar dat hij denkt dat hij de enige is die nog een niet gespierd lichaam heeft.
 

DeletedUser16501

Guest
ik moest net zolang aan tafel blijven zitten tot ik me bord leeg had.
en als ik dan nog niet at, kon ik gaan slapen krijg ik het s´ochtends weer voor mijn neus.
Alleen ik was een makkelijke eter dus viel reuze mee, kwam maar zelden voor.

Ik moet nog steeds lachen als ik terug denk hoe mn zusje toen nog vrij lang aan tafel zat met een stukje kip in haar mond die ze helemaal uitzoog en wij al lang en breed klaar waren ^^. Alles was al afgeruimd en de vaat was ook al gedaan :D

Dat mens luste alleen maar frietjes met appelmoes..
 
Bovenaan