Eetstoornissen

DeletedUser

Guest
Bump.

* Zijn er nog mensen die hun mening over Anorexia/andere eetstoornissen willen delen met ons?
* Wat vinden jullie van de zogenaamde Pro-Anna sites?
 

DeletedUser41956

Guest
Anorexia komt idd vaak voor bij prestatie gerichte mensen. Ze zijn heel gedisciplineerd en verleggen hun grenzen steeds verder. Het komt vaak voor bij sporters. Ik heb zelf op de dans academie gezeten en heb ook een tijd mezelf uitgehongerd. Je hebt een bepaald doel voor ogen en je wilt niet falen. Omdat het een veel voorkomend fenomeen is bij dansers werd hier extra op gelet en ben ik in een vroeg stadium geholpen.
 

DeletedUser

Guest
ibeatanorexia.jpg


Het verhaal van een dapper man.:D

Even serieus nu anorexia is een psychologisch probleem dat vooral veroorzaakt word door de samenleving.
Onrealistische vrouwen op blaadjes enzo.
Maar obesitas maw vetzakken zijn meestal gewoon te lui om iets aan hun probleem te doen en om dat een ziekte te noemen kan ik niet uitstaan.
 

DeletedUser

Guest
ibeatanorexia.jpg


Het verhaal van een dapper man.:D

Even serieus nu anorexia is een psychologisch probleem dat vooral veroorzaakt word door de samenleving.
Onrealistische vrouwen op blaadjes enzo.
Maar obesitas maw vetzakken zijn meestal gewoon te lui om iets aan hun probleem te doen en om dat een ziekte te noemen kan ik niet uitstaan.

Haha, die foto is goed:D Met je anorexia gedeelte ben ik volledig akkoord, maar met het andere (obesi-dinges) niet:) Er zijn echt veel -dikke- mensen die er echt wel niet aan kunnen doen hoor;) Natuurlijk zijn er van die, vette, luie, gulzige papzakken die gewoon maar eten en eten en geen zin hebben om iets anders te doen. Maar er zijn er genoeg die echt ziek zijn;)
 

DeletedUser41852

Guest
Haha, die foto is goed:D Met je anorexia gedeelte ben ik volledig akkoord, maar met het andere (obesi-dinges) niet:) Er zijn echt veel -dikke- mensen die er echt wel niet aan kunnen doen hoor;) Natuurlijk zijn er van die, vette, luie, gulzige papzakken die gewoon maar eten en eten en geen zin hebben om iets anders te doen. Maar er zijn er genoeg die echt ziek zijn;)

Er is bewezen dat nog geen 10% (kan ook minder zijn) van de mensen werkelijk aan een ziekte of iets dergelijks lijdt. De rest sport te weinig of eet te veel of te ongezond.

Terug naar anorexia, mijn voormalig beste vriendin heeft anorexia.. Voormalig door die verschrikkelijke *piep* ziekte. Ze is zichzelf niet meer, volledig afgezonderd en ze zit momenteel in een psychiatrische inrichting.

Anorexia heeft haar gesloopt, haar familie en tot een zekere hoogte ook de vrienden die dicht bij haar stonden..


Ik denk alleen niet dat het ontstaan van meer anorexia puur en alleen te maken heeft met het onrealistisch beeld van meisjes. Ik denk dat opvoeding een grotere rol speelt dan men denkt...
 

DeletedUser

Guest
Ik denk alleen niet dat het ontstaan van meer anorexia puur en alleen te maken heeft met het onrealistisch beeld van meisjes. Ik denk dat opvoeding een grotere rol speelt dan men denkt...

Dat hangt vaak samen denk ik..
 

DeletedUser73016

Guest
Moeten snoep- en drankautomaten verboden worden?

Een heel actueel onderwerp in Belgie. De minister van volksgezondheid is voor. En er zal een debat komen. Vind het wel interessant. Ik vind dat kinderen de vrijheid moeten hebben om te kopen wat ze willen. Het is onderdeel van een leerproces (leren met geld omgaan en tegen de verleiding kunnen weerstaan). Bovendien verhelp je het probleem niet maar verplaatst het zich aangezien kinderen van thuisuit frisdrank en snacks kunnen meenemen.

Wat vinden jullie ervan?
En nu we het er toch over hebben? Vinden jullie dat er in het algeheel meer maatregelen moeten kommen tegen frisdrank en ongezond eten? In de vorm van taksen, strenge campagnes?

In Amerika een gekend probleem, en ook in West-Europa neemt het aantal gevallen obesitas toe. Hoe zou jij - mocht je de functies hebben - het probleem aanpakken. Ik denk dat mocht ik president v. Amerika zou zijn, zover zou gaan om bepaalde producten/ketens tijdelijk te verbieden in Amerika, gewoon omdat het probleem zo ernstig is, en dit de enige uitweg is?

Er zijn nog te veel mensen die slechte eetgewoontes hebben. Ik ontbijt nooit, omdat ik dan maagkrampen krijg, en middageten sla ik ook geregeld over. Maar je hebt ook anorexia / obesitas e.d. Hoe moet dit aangepakt worden.

Ik bijvoorbeeld zal pas het hongergevoel krijgen als ik drie dagen niet gegeten heb (en ja dat is al gebeurd, anders zou ik dat niet weten). Ik ben iemand die met vaste tijdstippen moet eten, anders zou ik gewoon dagen aan een stuk niet kunnen eten.

Nog iets... . Ik denk erover om vegetarier te worden omdat dat gezonder is, en misschien een oplossing kan zijn om het hongergevoel terug te krijgen. Want vlees is voor mij echt moeilijk om te eten (omdat het zo zwaar is) terwijl groentes al een pak makkelijker is. Want vaak moet ik ook nog eens eten met een vol gevoel... . en dat is niet fijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser23144

Guest
Re: Moeten snoep- en drankautomaten verboden worden?

Nah, geen maatregelen, nergens voor nodig. Schiet ook niemand iets mee op. Als het duurder wordt gaat men het alsnog kopen of zelfs jatten. Verbieden zorgt enkel voor nog grotere problemen als men 18 wordt (zie alcohol).
 

DeletedUser24056

Guest
Re: Moeten snoep- en drankautomaten verboden worden?

Ik vind dat we meer drugs in de opvoeding van kinderen moeten integreren.
 

DeletedUser73016

Guest
Re: Moeten snoep- en drankautomaten verboden worden?

[video=youtube;opyv8kbhpZQ]https://www.youtube.com/watch?v=opyv8kbhpZQ[/video]
 

DeletedUser65921

Guest
Re: Moeten snoep- en drankautomaten verboden worden?

Ik zou gewoon niet hele scholen vol zetten met zo'n dingen en zeker niet hele dagen laten werken.
Indertijd hadden we een frisdrankautomaat en toevallig chips in de snoepautomaat liggen op onze middelbare school.
Zag je eerstejaartjes om 8u 's ochtends chips eten en een cola drinken en dat elke ochtend.

Laat ze de kans wat te kopen, maar niet op elk willekeurig moment.
 

DeletedUser73016

Guest
Re: Moeten snoep- en drankautomaten verboden worden?

Ik zou gewoon niet hele scholen vol zetten met zo'n dingen en zeker niet hele dagen laten werken.
Indertijd hadden we een frisdrankautomaat en toevallig chips in de snoepautomaat liggen op onze middelbare school.
Zag je eerstejaartjes om 8u 's ochtends chips eten en een cola drinken en dat elke ochtend.

Laat ze de kans wat te kopen, maar niet op elk willekeurig moment.

Ja, dat is er wel over. Dat moet echt niet gezond zijn. Nuja, ik ben ook niet gezond. Ik ontbijt nooit, simpelweg omdat ik dat niet kan verteren. Daarom dat ik nu echt niet aan chips wil denken. :p
 

DeletedUser

Guest
Re: Moeten snoep- en drankautomaten verboden worden?

Ooohh dus daarom ben je zo, omdat je nooit ontbijt.
 

DeletedUser7072

Guest
Re: Moeten snoep- en drankautomaten verboden worden?

Absoluut, schandalig dat het nog bestaat. Waar ze de jeugd tegenwoordig allemaal niet mee volstoppen, dit gaat gewoon alle perken te buiten. Die automaten moet onmiddelijk worden afgebroken en men moet de jeugd wat gezonds aanbieden. Zo niet dan rijzen de zorgkosten straks de pan uit, en mogen we weer gaan betalen voor hun ongezonde gewoontes.

Een school dient het goede voorbeeld te geven. Dit is echt een groot schandaal, kan me er zeer boos om maken!!
 
Reactiescore
1.015
Re: Moeten snoep- en drankautomaten verboden worden?

Als ze dat verbieden, wordt het wel heel belachelijk. Ongezond of niet, een mens zou zelf mogen kiezen wat hij doet met zijn leven en al zeker zijn eet-en drinkgewoonten.

Zelf ben ik nogal ongezond, maar who cares. Je leeft maar eens, beter doen zoals je het wilt.

PS: softdrugs legaliseren in België zou ook leuk zijn (vanaf een bepaalde leeftijd)
 
Reactiescore
489
Re: Moeten snoep- en drankautomaten verboden worden?

Ik ben ook voor een soort legalisering voor softdrugs!

En over die automaten, belachelijk dat ze die willen afschaffen, wat voor effect willen ze bereiken? Dan kopen ze het toch gewoon in de winkel ...
 

DeletedUser

Guest
Re: Moeten snoep- en drankautomaten verboden worden?

Ik ben ook voor een soort legalisering voor softdrugs!

En over die automaten, belachelijk dat ze die willen afschaffen, wat voor effect willen ze bereiken? Dan kopen ze het toch gewoon in de winkel ...

Het gaat er ook om om wat voor voorbeeld je als school wilt geven aan je leerlingen.
 
Reactiescore
38
Re: Moeten snoep- en drankautomaten verboden worden?

Nee, niet verbieden.

Beter de oorzaak aanpakken. Het zijn bepaalde voedingsproducten die ongezond zijn, niet de automaten. Beter onderzoek sponsoren die gezondere alternatieven kan aanbieden of andere maatregelen treffen die rechtstreeks op de voedingsproducten van kracht zijn. Denk bv. aan strengere regels waar producten aan moeten voldoen, of de prijzen drastisch verhogen. Alleszins niet zoals ze met de "suikertaks" willen doen in België waardoor je 1 cent extra moet betalen per blikje. Niemand zal daardoor minder frisdrank drinken en dan kan je als overheid bijna direct zeggen dat je puur op het geld uit bent en niets geeft om de gezondheid van de burger.
 

DeletedUser

Guest
Re: Moeten snoep- en drankautomaten verboden worden?

[video=youtube;NtcaUjPiaYI]https://www.youtube.com/watch?v=NtcaUjPiaYI[/video]

Waarom verbieden als het je leven kan redden?
 

DeletedUser5148

Guest
Re: Moeten snoep- en drankautomaten verboden worden?

Mijden uit scholen, zekers weten. Veel inzetten op educatie van ouders ivm gezonde eetpatronen. Snoepautomaten mogen wel blijven. Stop er gewoon kerstomaatjes, rijstwafels en dergelijke in. Genoeg gezonde alternatieven om de honger te stillen.
 
Bovenaan