Eetstoornissen

DeletedUser16501

Guest
Ik heb het zelfde gevoel Kahvi. Als ik bijvoorbeeld iets wil doen aan mijn lichaam qua ik zeg maar spieren mag ik zoveel trainen als ik wil, 't maakt toch niets uit want ik ben simpelweg te mager. Ik kan ook gewoon blijven eten zonder bij te komen. Ik ben verslaafd aan chocola, maar aan m'n lichaam zie je het alvast niet. Het heeft zeker zijn voordelen, maar ook wel enkele nadelen.

Heb ik ook gehad. Tot mn 22ste was ik zo mager als een lat, hoeveel ik ook vrat, daarna begon ik meer een figuur te krijgen. Laten we zeggen een laatbloeier. Maar sinds kort ben ik eindelijk wat aangekomen, tot veel plezier van mn ouders, omdat ik al een paar maanden aan het rentenieren ben.

Stress speelt bij mij ook te parte, als ik dat ben, eet ik niet veel, wel ontbijt, lunch en avond, maar geen snoep en tussendoortjes. En ik vind cola Light smerig.


En trouwens, magere mensen hebben ook last van het "vetprobleem". Het hoopt zich meer op bij de organen dan op het lichaam.
 

DeletedUser3750

Guest
Dan zal ik me ook eens melden^^

Ik vind dik niet aantrekkelijk, maar zo ontzettend dun net zo erg. Gewoon een standaard maat ertussen in, vind ik het mooiste. Ik snap dan ook niet dat zo veel vrouwen graag zo ontzettend dun zijn. Als het is om aandacht van jongens te krijgen, denk ik dat ze vrij regelmatig de plank mis slaan.

Ik ben zelf 1.88 of 1.89 of zoiets en weeg 65 kilo dus. Dat zorgt ervoor dat mijn BMI precies in het midden van de ideale categorie zit :) Ik heb daar best mazzel mee, want ik eet best veel. Op een gewone dag eet ik toch zeker 12 sneetjes en anderhalf bord met avondeten, maar zeker in een restaurant kan ik nog wel eens drie of vier borden naar binnen werken. In combinatie met overmatig snoepen... heb ik echt ontzettend veel mazzel.

Keerzijde daarvan is, net zoals bij Woodster, dat ik kan trainen wat ik wil, spieren krijg ik niet. Dat is toch wel jammer, maar je kan niet alles hebben.
 

DeletedUser

Guest
Ik wil van lone wolfke nog wel de andere kant horen.
je hebt het nu via de meiden kant verteld, en nu eens via de andere kant? :)
toen ik op die anna sites aan het lezen was kwamen er ook een paar jongens langs.
gewoon, nieuwschierig :)

en nu iedereen toch maar bezig is..
ik ben 1.85 miss iets groter(begin vorige jaar voor laatst gemeten)
15 jaar(net) en weeg 70± kg . Ik train overigens wel.
heb een klein beetje vet rond middel, niet bij mijn buik maar heup rug achter waar ik vroeger wel af wilde maar boeit me nu niet zo buik trekt het uit elkaar.
Het enige wat ik wel veel vind is mijn bovenbenen maarja :(
(ik kan overigens wel voor spieren trainen)
voor de rest ben ik niet van plan om echt te dieeten
 

DeletedUser

Guest
Heej,
Ikzelf heb sinds mijn 11 levensjaar een eetstoornis. Het begon toen met steeds minder eten. Eerst gewoon snoep en koekjes laten staan, later ook brood weggooien en zo min mogelijk van alles nemen. Ik hield dit niet altijd vol en kreeg in de brugklas regelmatig eetbuien. Dan at ik echt verschrikkelijk veel! Hierdoor kwam ik ook aan. Daarvoor woog ik best wel weinig voor mijn lengte. Ik ben vrij lang en kon alles eten wat ik wilde. Maar toen ik steeds vaker eetbuien kreeg, en ik me keer op keer rot en schuldig voelde, ben ik dat gaan compenseren.
Ik begon met braken 2 zomers geleden. Dit kwam door een nare opmerking die de emmer deed overlopen. Ik dacht dat het bij een keer zou blijven, maar dat was niet zo. In het begin had niemand het door, maar na een tijdje begonnen wat vriendinnen iets te vermoeden en schakelden hulp in. Mijn leiding van scouting werd ingelicht en hij vroeg me of ik hulp wilde krijgen. Ik wilde dat liever niet, maar hij zei dat hij anders direct mijn ouders contacteerde. Dus ik ging erin mee en ik kreeg gesprekken met een vertrouwenspersoon op school. Die zei al snel dat ik een te complex ´geval´ voor haar was en verwees me door naar een psycholoog. Hier heb ik 1 gesprek gehad. Ondertussen had mijn moeder ook al wat dingen door gekregen omdat ik verder ook slecht at. Ze vroeg me telkens of ik haar wat wilde vertellen. Dit deed ik niet maar het weekend voor de kerst kon ik er niet meer tegen. Ze vroeg het me weer en ik moest huilen en vertelde haar alles. Samen met mijn vader hebben we me aangemeld bij Amarum, een centrum voor eetstoornissen. Ik kreeg daar een intake. Inmiddels at ik verder ook haast niks overdag. En als ik wat at, dan braakte ik het weer uit. Ik werd zelfs bang voor water! Op een gegeven moment braakte ik 13 keer op een dag. Mijn ouders konden mij niet meer thuis houden en ze vroegen of ik kon worden opgenomen. Dit kon niet bij Amarum, dus werd ik doorverwezen naar Accare in Smilde. Hier had ik 20 juni 2008 mijn intake. Vijf weken voor mijn opname ben ik bij vrienden gaan ´wonen´. Ik voelde me bij me vrienden fijn en in het begin lukte het me ook om daar wel iets te eten op een dag. Ook het braken werd wat minder als ik bij andere mensen thuis was. Maar na 3 weken, braakte ik alsnog erg veel en at ik daar ook niet meer. Op 8 augustus2008 werd ik opgenomen.
Het was een opname om het braken te stoppen en wat meer te gaan eten. Het ging niet om mijn gewicht. Ik had namelijk maar 10% ondergewicht, dus dat was niet heel gevaarlijk. De opname duurde 2 maanden. Daarna moest ik terug naar huis. Dit ging nogal zwaar, want het lukte me nog steeds niet om mijn hele voedingslijst te eten.
Nu, 8 maanden later, (ik ben inmiddels 16 jaar) gaat het wel al een stukje beter. Ik zit op mijn streefgewicht, maar ik wordt nog niet ongesteld. Het gaat nu met ups en downs. Soms heb ik een paar dagen-weken dat ik goed eet, dan weer een aantal weken dat ik haast niks eet en keihard mijn best doe om af te vallen. Gelukkig heb ik na november niet meer gebraakt. Ik heb ook verschillende therapien gevolgd, zoals groepstherapie, psychotherapie, psychosociale therapie en psychomotorische therapie.
Nog steeds vind ik mezelf te dik en walg van m´n figuur. Hier baal ik wel van, maar ik weet ook dat dat tijd nodig heeft.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb je tekst nu al héél héél erg vaak herlezen, maar wat bedoel je nu precies met de andere kant?
Even ter nota, ik ben een 'meid' he...
Maar misschien doelde je daar niet op,ik dacht namelijk dat je van mij wou horen hoe anna bij de heren onder ons geschiedt...
Maar misschien ben ik daar wel helemaal mis in.
Heb het laten bezinken en kan er nog steeds niet aan uit, sorry :s.

ja dat bedoel ik :p
de kanten van de heren jah.
en ook benieuwd hoe jij die zou toespreken :)
puur intresse vanwege je teksten altijd :)
 

DeletedUser

Guest
Heej,
Ikzelf heb sinds mijn 11 levensjaar een eetstoornis. Het begon toen met steeds minder eten. Eerst gewoon snoep en koekjes laten staan, later ook brood weggooien en zo min mogelijk van alles nemen. Ik hield dit niet altijd vol en kreeg in de brugklas regelmatig eetbuien. Dan at ik echt verschrikkelijk veel! Hierdoor kwam ik ook aan. Daarvoor woog ik best wel weinig voor mijn lengte. Ik ben vrij lang en kon alles eten wat ik wilde. Maar toen ik steeds vaker eetbuien kreeg, en ik me keer op keer rot en schuldig voelde, ben ik dat gaan compenseren.
Ik begon met braken 2 zomers geleden. Dit kwam door een nare opmerking die de emmer deed overlopen. Ik dacht dat het bij een keer zou blijven, maar dat was niet zo. In het begin had niemand het door, maar na een tijdje begonnen wat vriendinnen iets te vermoeden en schakelden hulp in. Mijn leiding van scouting werd ingelicht en hij vroeg me of ik hulp wilde krijgen. Ik wilde dat liever niet, maar hij zei dat hij anders direct mijn ouders contacteerde. Dus ik ging erin mee en ik kreeg gesprekken met een vertrouwenspersoon op school. Die zei al snel dat ik een te complex ´geval´ voor haar was en verwees me door naar een psycholoog. Hier heb ik 1 gesprek gehad. Ondertussen had mijn moeder ook al wat dingen door gekregen omdat ik verder ook slecht at. Ze vroeg me telkens of ik haar wat wilde vertellen. Dit deed ik niet maar het weekend voor de kerst kon ik er niet meer tegen. Ze vroeg het me weer en ik moest huilen en vertelde haar alles. Samen met mijn vader hebben we me aangemeld bij Amarum, een centrum voor eetstoornissen. Ik kreeg daar een intake. Inmiddels at ik verder ook haast niks overdag. En als ik wat at, dan braakte ik het weer uit. Ik werd zelfs bang voor water! Op een gegeven moment braakte ik 13 keer op een dag. Mijn ouders konden mij niet meer thuis houden en ze vroegen of ik kon worden opgenomen. Dit kon niet bij Amarum, dus werd ik doorverwezen naar Accare in Smilde. Hier had ik 20 juni 2008 mijn intake. Vijf weken voor mijn opname ben ik bij vrienden gaan ´wonen´. Ik voelde me bij me vrienden fijn en in het begin lukte het me ook om daar wel iets te eten op een dag. Ook het braken werd wat minder als ik bij andere mensen thuis was. Maar na 3 weken, braakte ik alsnog erg veel en at ik daar ook niet meer. Op 8 augustus2008 werd ik opgenomen.
Het was een opname om het braken te stoppen en wat meer te gaan eten. Het ging niet om mijn gewicht. Ik had namelijk maar 10% ondergewicht, dus dat was niet heel gevaarlijk. De opname duurde 2 maanden. Daarna moest ik terug naar huis. Dit ging nogal zwaar, want het lukte me nog steeds niet om mijn hele voedingslijst te eten.
Nu, 8 maanden later, (ik ben inmiddels 16 jaar) gaat het wel al een stukje beter. Ik zit op mijn streefgewicht, maar ik wordt nog niet ongesteld. Het gaat nu met ups en downs. Soms heb ik een paar dagen-weken dat ik goed eet, dan weer een aantal weken dat ik haast niks eet en keihard mijn best doe om af te vallen. Gelukkig heb ik na november niet meer gebraakt. Ik heb ook verschillende therapien gevolgd, zoals groepstherapie, psychotherapie, psychosociale therapie en psychomotorische therapie.
Nog steeds vind ik mezelf te dik en walg van m´n figuur. Hier baal ik wel van, maar ik weet ook dat dat tijd nodig heeft.

Dat is een heftig verhaal Steffje. Weet jij misschien hoe het bij jou is begonnen? Dit is nog altijf mijn grote vraagteken, want ik weet totaal niet wat mijn zus er toe heeft aangezet om minder te gaan eten.
 

DeletedUser16501

Guest
Heej,
Ikzelf heb sinds mijn 11 levensjaar een eetstoornis. Het begon toen met steeds minder eten. Eerst gewoon snoep en koekjes laten staan, later ook brood weggooien en zo min mogelijk van alles nemen. Ik hield dit niet altijd vol en kreeg in de brugklas regelmatig eetbuien. Dan at ik echt verschrikkelijk veel! Hierdoor kwam ik ook aan. Daarvoor woog ik best wel weinig voor mijn lengte. Ik ben vrij lang en kon alles eten wat ik wilde. Maar toen ik steeds vaker eetbuien kreeg, en ik me keer op keer rot en schuldig voelde, ben ik dat gaan compenseren.
Ik begon met braken 2 zomers geleden. Dit kwam door een nare opmerking die de emmer deed overlopen. Ik dacht dat het bij een keer zou blijven, maar dat was niet zo. In het begin had niemand het door, maar na een tijdje begonnen wat vriendinnen iets te vermoeden en schakelden hulp in. Mijn leiding van scouting werd ingelicht en hij vroeg me of ik hulp wilde krijgen. Ik wilde dat liever niet, maar hij zei dat hij anders direct mijn ouders contacteerde. Dus ik ging erin mee en ik kreeg gesprekken met een vertrouwenspersoon op school. Die zei al snel dat ik een te complex ´geval´ voor haar was en verwees me door naar een psycholoog. Hier heb ik 1 gesprek gehad. Ondertussen had mijn moeder ook al wat dingen door gekregen omdat ik verder ook slecht at. Ze vroeg me telkens of ik haar wat wilde vertellen. Dit deed ik niet maar het weekend voor de kerst kon ik er niet meer tegen. Ze vroeg het me weer en ik moest huilen en vertelde haar alles. Samen met mijn vader hebben we me aangemeld bij Amarum, een centrum voor eetstoornissen. Ik kreeg daar een intake. Inmiddels at ik verder ook haast niks overdag. En als ik wat at, dan braakte ik het weer uit. Ik werd zelfs bang voor water! Op een gegeven moment braakte ik 13 keer op een dag. Mijn ouders konden mij niet meer thuis houden en ze vroegen of ik kon worden opgenomen. Dit kon niet bij Amarum, dus werd ik doorverwezen naar Accare in Smilde. Hier had ik 20 juni 2008 mijn intake. Vijf weken voor mijn opname ben ik bij vrienden gaan ´wonen´. Ik voelde me bij me vrienden fijn en in het begin lukte het me ook om daar wel iets te eten op een dag. Ook het braken werd wat minder als ik bij andere mensen thuis was. Maar na 3 weken, braakte ik alsnog erg veel en at ik daar ook niet meer. Op 8 augustus2008 werd ik opgenomen.
Het was een opname om het braken te stoppen en wat meer te gaan eten. Het ging niet om mijn gewicht. Ik had namelijk maar 10% ondergewicht, dus dat was niet heel gevaarlijk. De opname duurde 2 maanden. Daarna moest ik terug naar huis. Dit ging nogal zwaar, want het lukte me nog steeds niet om mijn hele voedingslijst te eten.
Nu, 8 maanden later, (ik ben inmiddels 16 jaar) gaat het wel al een stukje beter. Ik zit op mijn streefgewicht, maar ik wordt nog niet ongesteld. Het gaat nu met ups en downs. Soms heb ik een paar dagen-weken dat ik goed eet, dan weer een aantal weken dat ik haast niks eet en keihard mijn best doe om af te vallen. Gelukkig heb ik na november niet meer gebraakt. Ik heb ook verschillende therapien gevolgd, zoals groepstherapie, psychotherapie, psychosociale therapie en psychomotorische therapie.
Nog steeds vind ik mezelf te dik en walg van m´n figuur. Hier baal ik wel van, maar ik weet ook dat dat tijd nodig heeft.

Wow, heftig.

Hoe het bij jou begon, was bij mn zusje ook voor een korte tijd. Zij is wat forser gebouwd dan ik en ze wilde ook afvallen. Hierdoor ging ze weinig tot bijna niets eten en dat hield ze niet vol. Ze had ook telkens "eten" in haar kop, zo van; ik mag niet eten, ik mag niet veel eten, eten eten eten. Waardoor ze toch zwichtte om te gaan eten, maar dan ineens heel veel.
Mijn tip aan haar was: Gewoon je maaltijden eten dus, ontbijt, lunch en avond, maar de tussendoortjes laten staan en veel bewegen.
En idd, ze ging sporten en liet haar snoep enzo staan, en haar lichaam veranderde. Ze kreeg spieren en het vet werd minder. Vooral toen ze het leger in ging. Maar in gewicht veranderde er niet veel omdat vet wordt omgezet tot spieren.
Maar zij was en is nog altijd onzeker over haar lichaam en om dat te minderen heeft ze altijd een vent nodig gehad om zichzelf beter in haar vel te voelen.
 

DeletedUser

Guest
hele heftige verhalen allemaal hier. Ik vind het echt dapper dat iedereen hier eerlijk durft te vertellen over zijn/haar problemen /ervaringen met eetstoornissen.

Ik ben zelf 18 jaar 1.93m grofweg 68 kilo en man. Dit is dus volgens mij te weinig, maar ook ik kan alles eten wat ik maar wil zonder dik te worden. Ook mijn nadeel is dat ik echt niet gespierd wordt, maar fysiek doe ik niet onder voor welke jongen dan ook. Helaas zul je dit nooit aan me zien, maar ja je kunt niet alles hebben he:)

Aan iedereen met een eetstoornis. Veel geluk en wij ( het forum ) vertrouwen erop dat je het red ;)
 

DeletedUser

Guest
Ik ben zelf 18 jaar 1.93m grofweg 68 kilo en man. Dit is dus volgens mij te weinig, maar ook ik kan alles eten wat ik maar wil zonder dik te worden. Ook mijn nadeel is dat ik echt niet gespierd wordt, maar fysiek doe ik niet onder voor welke jongen dan ook. Helaas zul je dit nooit aan me zien, maar ja je kunt niet alles hebben he:)

Ik heb exact het zelfde voor! Ik ben best mager voor m'n grootte en leeftijd, maar op fysiek vlak ben ik sterk. Ik ben bijvoorbeeld 1 van de snelsten van m'n jaar als het aankomt op lopen (60m spurt), en ook bij de voetbal komt m'n snelheid van pas. Ook bij rugby of andere harde sporten kan ik m'n snelheid omzetten in kracht (hoe meer snelheid, hoe meer mensen uit de weg voor je gaan en hoe meer kracht je ook hebt). Het is irritant dat velen je telkens blijven onderschatten, maar anderzijds haal je daar je voordeel ook wel uit. Het doet goed om te horen 'Wow. Dat had ik niet verwacht uit iemand zoals jij' als je aan het rugby'en of voetballen bent, maar als je dan weer hoort 'Jij vechten? Ik klop je meteen KO' dan vloek je toch wel even ^^. Allemaal voor- en nadelen.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb exact het zelfde voor! Ik ben best mager voor m'n grootte en leeftijd, maar op fysiek vlak ben ik sterk. Ik ben bijvoorbeeld 1 van de snelsten van m'n jaar als het aankomt op lopen (60m spurt), en ook bij de voetbal komt m'n snelheid van pas. Ook bij rugby of andere harde sporten kan ik m'n snelheid omzetten in kracht (hoe meer snelheid, hoe meer mensen uit de weg voor je gaan en hoe meer kracht je ook hebt). Het is irritant dat velen je telkens blijven onderschatten, maar anderzijds haal je daar je voordeel ook wel uit. Het doet goed om te horen 'Wow. Dat had ik niet verwacht uit iemand zoals jij' als je aan het rugby'en of voetballen bent, maar als je dan weer hoort 'Jij vechten? Ik klop je meteen KO' dan vloek je toch wel even ^^. Allemaal voor- en nadelen.

Ja, dat heb ik ook. Alleen ben ik fysiek niet zo heel erg sterk, maar in hardlopen kom ik vaak in de top 3 bij bijvoorbeeld 6,1 km hardlopen of iets dergelijks. Ik eet heel veel troep, maar ik kom gewoon niet aan. Wel eet ik gewoon normaal ontbijt, lunch en avondeten.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb exact het zelfde voor! Ik ben best mager voor m'n grootte en leeftijd, maar op fysiek vlak ben ik sterk. Ik ben bijvoorbeeld 1 van de snelsten van m'n jaar als het aankomt op lopen (60m spurt), en ook bij de voetbal komt m'n snelheid van pas. Ook bij rugby of andere harde sporten kan ik m'n snelheid omzetten in kracht (hoe meer snelheid, hoe meer mensen uit de weg voor je gaan en hoe meer kracht je ook hebt). Het is irritant dat velen je telkens blijven onderschatten, maar anderzijds haal je daar je voordeel ook wel uit. Het doet goed om te horen 'Wow. Dat had ik niet verwacht uit iemand zoals jij' als je aan het rugby'en of voetballen bent, maar als je dan weer hoort 'Jij vechten? Ik klop je meteen KO' dan vloek je toch wel even ^^. Allemaal voor- en nadelen.

haha ik ben niet snel ik ben meer vasthoudend daarin ( not willing to stay down :p) Ik denk ook dat dit een v/d problemen is van de mensen met een eetstoornis. Ze zijn heel vasthoudend en bloedfanatiek. Mensen met minder doorzettingsvermogen kunnen denk ik geen anorexia krijgen, omdat hier heel veel vasthoudheid voor nodig is.

Wat denken jullie?
 

DeletedUser

Guest
Dit is een fout die vele mensen maken. Anorexia is een ziekte, en de mensen die hier aan lijden kiezen er niet voor. Ikzelf heb dus een zus van 17 die aan Anorexia lijdt. Onze familie wordt hier enorm bij betrokken en we gaan regelmatig op groepstherapie. In deze therapie hebben we 5 andere familie's leren kennen die ook een lid hebben met anorexia.

Ik dacht eerst ook dat mijn zus zelf koos voor mager te zijn, omdat de media dit zo naar voren brengt. Dit is echter FOUT. Anorexia kiest zijn slachtoffers uit, zeer nauwkeurig. De meeste mensen die aan deze ziekte lijden zijn zeer sportief en ENORM nauwkeurig/doelbewust. Mijn zus voldeed aan deze eigenschappen. Ze haalde altijd 90% op school en was elke dag van de week aan het sporten. In het 1ste middelbaar woog ze 27 kilo en kon ze elk moment een hartaanval krijgen, want ze had zelfs al water rond haar hart. Ze zat enorm diep. Nu vragen meestal mensen mij of het nu niet opvalt dat iemand 27 kilo weegt. Het antwoord is neen. Anorexiapatienten kunnen hun ziekte enorm goed verbergen. Ze zorgen ervoor dat ze genoeg eten, maar ze zullen bijvoorbeeld nooit boter eten, en altijd mager vlees. Mijn zus werd dus opgenomen en de strijd begon. Alles ging vlot, tot aan de vakantie. Mijn zus zag haar kans mooi en was in 2 weken terug 3 kiilo verloren. De hele strijd die we hadden geleverd moest helemaal opnieuw gedaan worden. Mijn zus kon niet opgenomen worden. Ze was een heel ernstig geval, maar de ziekenhuizen voor Anorexiapatienten zaten overvol. We moesten het zien op te lossen met onze familie. Momenteel zijn we ongeveer 3 jaar aan het strijden tegen Anorexia en het is zeker nog niet voorbij. Mijn zus begint eindelijk te groeien, maar haar maandstonden blijven uit (stel je voor welke problemen dit met zich meebrengt. Ze is 17, en haar tijd dringt. Ze moet bijkomen of ze kan bijvoorbeeld later niet meer zwanger worden.) Ze zit mentaal ook vaak aan de grond, en depressies zijn dichtbij. Ze moet sterk zijn. Het erge aan dit alles is dat ze weinig steun krijgt van anderen. De maatschappij denkt nog altijd dat Anorexia zelf gekozen word. Ze leggen het probleem dus bij de persoon zelf in plaats van bij de ziekte. Mijn zus heeft ook zware lichamelijke problemen. Ze lijkt iemand van 12, terwijl ze 17 is. Ze heeft geen borsten en is klein. Niemand valt op haar en ze heeft totaal geen zelfvertrouwen. Ik heb dus enorm veel respect voor mijn zus, want de strijd die zij moet leveren zal haar hele leven/jeugd veranderen.


Respect voor je zus!
 

DeletedUser16501

Guest
Ik heb exact het zelfde voor! Ik ben best mager voor m'n grootte en leeftijd, maar op fysiek vlak ben ik sterk. Ik ben bijvoorbeeld 1 van de snelsten van m'n jaar als het aankomt op lopen (60m spurt), en ook bij de voetbal komt m'n snelheid van pas. Ook bij rugby of andere harde sporten kan ik m'n snelheid omzetten in kracht (hoe meer snelheid, hoe meer mensen uit de weg voor je gaan en hoe meer kracht je ook hebt). Het is irritant dat velen je telkens blijven onderschatten, maar anderzijds haal je daar je voordeel ook wel uit. Het doet goed om te horen 'Wow. Dat had ik niet verwacht uit iemand zoals jij' als je aan het rugby'en of voetballen bent, maar als je dan weer hoort 'Jij vechten? Ik klop je meteen KO' dan vloek je toch wel even ^^. Allemaal voor- en nadelen.

*grijns* Iedereen denkt en dacht ook dat ik niet sterk was vanwege mn bouw. Ze lachtten me zelfs uit, toen ik over mn spieren had, ik zou geen spieren hebben..

Kracht heeft ook niet echt veel met spieren te maken, als je al je energie op een bepaald lichaamsdeel, zoals je armen en buik met sjouwen, concertreert, kan je ook een hoop.
Ik won een keer van mn zusje met armpje drukken terwijl zij iets groter en forser is dan ik :D
Daar voelde ze zich wel genant over. Was ook tevens het enige en de laatste keer dat we het deden, ze wil niet nog een keer...

En in sprinten was ik ook een kei in, totdat ik ging roken:eek:
 

DeletedUser3750

Guest
@ Steffje

Heel veel sterkte met de... hoe moet je zoiets noemen, wederopbouw? Anyway, ik hoop dat je mijn punt snapt.

hele heftige verhalen allemaal hier. Ik vind het echt dapper dat iedereen hier eerlijk durft te vertellen over zijn/haar problemen /ervaringen met eetstoornissen.

Ik ben zelf 18 jaar 1.93m grofweg 68 kilo en man. Dit is dus volgens mij te weinig, maar ook ik kan alles eten wat ik maar wil zonder dik te worden. Ook mijn nadeel is dat ik echt niet gespierd wordt, maar fysiek doe ik niet onder voor welke jongen dan ook. Helaas zul je dit nooit aan me zien, maar ja je kunt niet alles hebben he:)

Aan iedereen met een eetstoornis. Veel geluk en wij ( het forum ) vertrouwen erop dat je het red ;)

Denk het niet. Ik ben 1.88 en weeg 65 kilo en als je dan naar de BMI kijkt zit ik precies in het midden bij ideaal. Dat betekent dat jij met 5 cm meer en 3 kg meer, toch zeker wel in ideaal zal zitten;)

Ik heb exact het zelfde voor! Ik ben best mager voor m'n grootte en leeftijd, maar op fysiek vlak ben ik sterk. Ik ben bijvoorbeeld 1 van de snelsten van m'n jaar als het aankomt op lopen (60m spurt), en ook bij de voetbal komt m'n snelheid van pas. Ook bij rugby of andere harde sporten kan ik m'n snelheid omzetten in kracht (hoe meer snelheid, hoe meer mensen uit de weg voor je gaan en hoe meer kracht je ook hebt). Het is irritant dat velen je telkens blijven onderschatten, maar anderzijds haal je daar je voordeel ook wel uit. Het doet goed om te horen 'Wow. Dat had ik niet verwacht uit iemand zoals jij' als je aan het rugby'en of voetballen bent, maar als je dan weer hoort 'Jij vechten? Ik klop je meteen KO' dan vloek je toch wel even ^^. Allemaal voor- en nadelen.

Dat vind ik wel heel toevallig :p
1. Ook ik kan alles eten zonder aan te komen.
2. Ook ik krijg daardoor moeilijk spieren.
3. Ook ik behoor tot de snelste bij sprint.

Zal wel aan de fysiek liggen dan^^
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
ik kan niet alles eten, ik kom dan wel aan/krijg puistjes enzo.
not fair :(
overigens kan ik wel hard rennen alleen remmen is wat lastiger :D
 

DeletedUser

Guest
Ik weet niet precies wat de oorzaak is bij mij, maar ik weet wel dat ik vroeger al vrij onzeker was. Ik was de langste van de klas (wat wil je ook met een vader van 2.04 meter) en daardoor voelde ik me nogal lomp. Ik weet ook wel dat ik dat niet was, maar zo voelde het wel. Ik had het gevoel altijd en overal op te vallen. Ik kreeg ook vaak de schuld van dingen op school, omdat het leek alsof ik die verantwoordelijkheid wel kon dragen. Ook werd ik gezien als iemand die alles wel kon, omdat ik zo lang was. Ze behandelden me al snel als een volwassene.
Ik ben 15 jaar bevriend geweest met een meisje tegenover mij in de straat. Op een gegeven moment konden wij het heel goed vinden met een leiding van scouting. Eerst vertelden wij alles aan elkaar, maar op een gegeven moment kreeg ik niet veel meer van haar kant te horen. Zij ging alles vertellen tegen die leiding. Ik kreeg daardoor het gevoel dat ik geen goede vriendin was. Wat deed ik fout, dacht ik telkens. Ook kreeg ik van die leiding vaak te horen dat ik lang was. Zij was toen 21, ik 14.. Ze zei dan telkens: ‘Stef, jij bent nog langer dan ik! En ik ben veeeeeel ouder! Als je nou eens wat door je knieën gaat, dan ben je even groot! Haha!’ Echt heel flauw. Ze bedoelde het vast niet zo, maar bij mij kwam dit hard aan. En dat ging zo maar door. Vaak ging ik automatisch iets door me knieën. Ik vond het erg vervelend dat ik zo lang was. Ik voelde me gewoonweg een debiel! Nu valt het wel mee hoe lang ik ben. Ik ben 1,76. Maar toen ik 14 was, was ik ook al zo lang. En toen was ik inderdaad lang voor mijn leeftijd. Daarna ben ik gaan afvallen. Eerst ging het vooral om dat mensen misschien zouden zeggen van: ‘Och, wat knap dat je bent afgevallen! Dat ziet er goed uit!’ Maar na een tijdje, eigenlijk al best snel, sloeg ik door en werd het steeds erger. Me lichaam was gewoon een obsessie voor me. Een ding waar ik heel erg van walg.
 

DeletedUser

Guest
Heb ik ook gehad. Tot mn 22ste was ik zo mager als een lat, hoeveel ik ook vrat, daarna begon ik meer een figuur te krijgen. Laten we zeggen een laatbloeier. Maar sinds kort ben ik eindelijk wat aangekomen, tot veel plezier van mn ouders, omdat ik al een paar maanden aan het rentenieren ben.

Stress speelt bij mij ook te parte, als ik dat ben, eet ik niet veel, wel ontbijt, lunch en avond, maar geen snoep en tussendoortjes. En ik vind cola Light smerig.


En trouwens, magere mensen hebben ook last van het "vetprobleem". Het hoopt zich meer op bij de organen dan op het lichaam.

Mensen zeggen maar met wat vet op hun botten, dus niet degene die slank zijn of dun, maar met een beetje vlees leven het langste.
De stevige mensen haha.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb ook bij twee jongens in de kliniek gezeten die ook anorexia hadden. Het is wel een beetje vreemd zegmaar omdat het normaal vaak meisjes zijn, maar in principe is het dezelfde ziekte als bij meisjes.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb daar zelf idd vrij weinig problemen mee... Wil overigens niet zeggen dat ik dat nooit gehad heb hoor. Maar ik heb door de jaren heen ontdekt dat 9 van de 10 mensen die zich zorgen maken over zijn/haar lichaam er in feite prima uitzien. Heel vaak is het eigenlijk onzin dat iemand zich zorgen maakt over zijn/haar lichaam.

Ik heb soms wel zo'n gevoel van 'hoor ik wel bij de club?', tuurlijk. Maar dat heeft (voor mij) niets met uiterlijk te maken.

Ik weet niet precies wat de oorzaak is bij mij, maar ik weet wel dat ik vroeger al vrij onzeker was. Ik was de langste van de klas (wat wil je ook met een vader van 2.04 meter) en daardoor voelde ik me nogal lomp. Ik weet ook wel dat ik dat niet was, maar zo voelde het wel. Ik had het gevoel altijd en overal op te vallen. Ik kreeg ook vaak de schuld van dingen op school, omdat het leek alsof ik die verantwoordelijkheid wel kon dragen. Ook werd ik gezien als iemand die alles wel kon, omdat ik zo lang was. Ze behandelden me al snel als een volwassene.
Ik ben 15 jaar bevriend geweest met een meisje tegenover mij in de straat. Op een gegeven moment konden wij het heel goed vinden met een leiding van scouting. Eerst vertelden wij alles aan elkaar, maar op een gegeven moment kreeg ik niet veel meer van haar kant te horen. Zij ging alles vertellen tegen die leiding. Ik kreeg daardoor het gevoel dat ik geen goede vriendin was. Wat deed ik fout, dacht ik telkens. Ook kreeg ik van die leiding vaak te horen dat ik lang was. Zij was toen 21, ik 14.. Ze zei dan telkens: ‘Stef, jij bent nog langer dan ik! En ik ben veeeeeel ouder! Als je nou eens wat door je knieën gaat, dan ben je even groot! Haha!’ Echt heel flauw. Ze bedoelde het vast niet zo, maar bij mij kwam dit hard aan. En dat ging zo maar door. Vaak ging ik automatisch iets door me knieën. Ik vond het erg vervelend dat ik zo lang was. Ik voelde me gewoonweg een debiel! Nu valt het wel mee hoe lang ik ben. Ik ben 1,76. Maar toen ik 14 was, was ik ook al zo lang. En toen was ik inderdaad lang voor mijn leeftijd. Daarna ben ik gaan afvallen. Eerst ging het vooral om dat mensen misschien zouden zeggen van: ‘Och, wat knap dat je bent afgevallen! Dat ziet er goed uit!’ Maar na een tijdje, eigenlijk al best snel, sloeg ik door en werd het steeds erger. Me lichaam was gewoon een obsessie voor me. Een ding waar ik heel erg van walg.


Ik ben zelf ook vrij lang (1,77) en inderdaad ook al tijden uitgegroeit,
op de een of andere manier had ik altijd vriendinnen die een stuk kleiner waren,
hierdoor liep ik altijd met m'n schouders gebogen ed,
hier heb ik nog steeds last van aangezien m'n spieren van m'n rug naar m'n borstbeen te kort zijn,
waardoor ik af en toe gigantische pijn aanvallen krijg.

Ik heb ook nog altijd het idee dat klein zijn handiger is dan lang zijn,
ben je 1,60 knal je gewoon 10cm hakken er onder en ben je 1,70.

Lang zijn valt alleen niet te compenseren.
 

DeletedUser

Guest
Tis maar net waar je je druk om maakt, meeste jongens bij mij op school zijn allemaal groter dan 1,80 en die zijn nog lang niet uitgegroeid.
 
Bovenaan