Classic #11 Definitief discussie

Reactiescore
2.039
Zijn ook gewoon nog steeds mensen aan het miezeren over meerdere dorpen start. De mods hebben maar beperkte mogelijkheden voor het instellen van een wereld, het is niet alsof ze direct de code kunnen editten om nieuwe shit te implementeren.

Aangezien het al meerdere keren eerder is gedaan is het niet zo vreemd dat hier vraagtekens bij worden gezet. ;)

@Duckje bedankt voor de uitleg, dit is net even wat helderder dan simpel 'technisch niet haalbaar' te zeggen. Misschien een idee om in de toekomst eens een klessik te doen zonder pre reg aangezien er toch wel veel vraag naar is? Of zit die functie in de spelversie zelf?

En dat moet een heel getal/seconde zijn of zijn milli ook mogelijk?

Als ik het mij goed herinner was het op nlc3 of 2 waar zo'n instelling ook was minder dan een seconde.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
746
dutchgangster,
Ik had je al verteld dat het de server crashte ;)
Kijk hier maar:
Spelersaantal. Plaatsen van meerdere dorpen per speler crashed de server. Sinds voorgaande nlc's is de serverbelasting enorm omhoog gegaan. (Onder meer (maar niet alleen) door een stijgend spelersaantal)

Op speeds spelen dan ook geen 3 tot 5k spelers waarvan 2k in de eerste dag allemaal geplaatst moeten worden. :)

@kphs, wat bedoel je juist?

Het enigste moment waar 3 tot 5k spelers geplaatst moeten worden is in pre-reg. Veel duidelijker kon dat antwoord niet? :)

@all
En over de timing, eender welke gap in milliseconden kan gezet worden...No limits (we gaan dit voor deze classic echter niet meer aanpassen, dat even tussenin)
 
Reactiescore
2.039
Server crashen was het gevolg wat men allemaal wel kon begrijpen na het vermelden dat het technisch niet haalbaar was, de reden echter wordt nu pas gegeven. :) Daar was ik dus ook naar op zoek, zodat er over een mogelijke oplossing nagedacht kon worden.
 

DeletedUser

Guest
3 dorpen start is technisch niet haalbaar gegeven de pre-reg en de wens om serverproblemen te vermijden ;)

Verder over de timen discussie we hebben de mogelijkheid aan allen willekeurig aan te passen (+- willekeurig getal tussen 0 & x seconden).

Wordt steeds neergeschoten als ik het voorstel dus hier geef ik het enkel als: het bestaat ;)

Met betrekking tot timebots: voel je vrij er ons eentje te bezorgen zodat we hem kunnen blokkeren, opsporen.

Groeten

Vroeger was dit alles toch mogelijk zonder preregristratie? Waarom dan eens niet een keertje het pre regristreren concept afschaffen, of zie ik dit verkeerd?
 

DeletedUser73972

Guest
1. mooie instellingen, denk dat i kdeze een keer ga spelen :D

Over die meer dorpen start:
Het spijt me guys dat ik hier de mods moet bijstaan in dit geval, maar ik speed(de) vrij tot zeer vaak en heb ook een 10/20 keer een meerdorpen speed gedaan. Leuk concept natuurlijk, maar zonder pre registratie heb je op speeds met 100 a 200 mensen al grote problemen soms. Dorpen die even 10 velden in no mans land liggen, en zeer oneerlijke verdelingen in dorpsafstand / ligging. Het belang van een goede ligging word dus ook vele malen omhoog gehaald, waardoor je een heel pak sterker benadeeld kan zijn dan bij een 1 dorpen start. Echter was dit een probleem van sommige meer dorpen speeds en ging het op andere perfect normaal


Vroeger was dit alles toch mogelijk zonder preregristratie? Waarom dan eens niet een keertje het pre regristreren concept afschaffen, of zie ik dit verkeerd?

Als de mods dit zouden willen doen denk ik dat door de toch grotere spreiding van aanmeldingen dan op speeds zou dat zeker een oplossing kunnen zijn, maar het is maar de vraag of ze de toestemming hebben van onze favoriete bedrijf innogames om geïmplementeerde 'verbeteringen' even te cancelen
 

DeletedUser

Guest
Jammer dat het blijkbaar niet mogelijk is, had me daar erg op verheugd. Btw er zijn al 4 dorpen op de wereld, lijkt me niet de bedoeling?
 

DeletedUser

Guest
Niet douchen deze keer :D

Komt er deze wereld ook weer een boost op gs-productie? Kon het nergens vinden namelijk. Vind de settings wel prima op ms na

Tegenwoordig heb ik een waterdichte mobiel dus ik kan maatregelen nemen om het te voorkomen:D
 

DeletedUser10875

Guest
dutchgangster,
Ik had je al verteld dat het de server crashte ;)
Kijk hier maar:


Het enige moment waar 3 tot 5k spelers geplaatst moeten worden is in pre-reg. Veel duidelijker kon dat antwoord niet? :)

@all
En over de timing, eender welke gap in milliseconden kan gezet worden...No limits (we gaan dit voor deze classic echter niet meer aanpassen, dat even tussenin)

Jammer van de timings maar prima.
Nu zorgen dat de timebots die in omloop zijn bij jullie terecht komen.

Dus bij deze een beroep op een ieder met een gezond verstand en in bezit is van zo'n onding. Stuur het door naar de CM.
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.148
Denk niet dat diegene die timebots gebruiken deze ook daadwerkelijk zullen doorgeven B. :p
 

DeletedUser74396

Guest
weinig kans dat het de juiste is, maar als ik tribalwars timebot google kom ik op
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser76476

Guest
Is iedereen net als mij blij dat er geen massa stammetjes kunnen ontstaan? :p
 
Reactiescore
661
weinig kans dat het de juiste is, maar als ik tribalwars timebot google kom ik op

Al doorgegeven. Of ze die traceren weet ik niet. Als ik het goed begrijp is het een eigen ontwikkelde browser met tw helemaal geïmplementeerd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
151
Ik kreeg na gesprekken met een scriptmod ondanks meerdere bewijzen van allerlei timings op <3 ms, waarvan een hele zooi zelfs op 1 ms, achter elkaar, het niet voor elkaar die dude die dat deed gebanned te krijgen.
Ondanks dat ik een letterlijke bekentenis had van een stamgenoot dat hij een timebot had gebruikt om te timen.

Dus ehh, veel succes deze classic :D
 
Reactiescore
661
Ik kreeg na gesprekken met een scriptmod ondanks meerdere bewijzen van allerlei timings op <3 ms, waarvan een hele zooi zelfs op 1 ms, achter elkaar, het niet voor elkaar die dude die dat deed gebanned te krijgen.
Ondanks dat ik een letterlijke bekentenis had van een stamgenoot dat hij een timebot had gebruikt om te timen.

Dus ehh, veel succes deze classic :D

Zelfs zonder die bekentenis is dit gewoon een duidelijke ban. Niet omdat het eens op minder dan 3ms is. Maar meerdere, onmiddellijk ban. Als ze dit een paar keren toepassen is het gedaan met die bots.
 

DeletedUser

Guest
Sorry, maar er word wel erg veel aangesteld als het gaat over timebots. Ik kom ze namelijk echt nooit tegen.... Lijkt me sterk dat 30% van de classicers het zullen gebruiken, maar we gaan het zien;)
 
Bovenaan