Classic #11 Definitief discussie

Reactiescore
2.039
Als deze uit verschillende dorpen komt maakt de 50ms niet uit. Die kan evengoed op 551 als op 850 landen. Uit hetzelfde dorp zal hier inderdaad standaard 50 ms tussen zitten. Afhankelijk van hoe je timen werkt (timen4chrome bijv.) Zal dit 50 ms ervoor of erna zijn.

En van de nb, we kunnen niet altijd jullie laten uitslapen he ;)

Dan is dit zoals ik het begrijp vrij doelloos, het gaat dan enkel om edeltreinen en faketreinen verstuurd met scroll/chrome timen? Volgens mij ging de discussie er nou juist over dat mensen met timebots etc clears binnen 5ms van elkaar en voor/na edels timeden, die logischerwijs uit verschillende dorpen komen. Er had dus net zo goed kunnen staan 'de gap tussen edels is 50ms', verder verandert er niets aan.

Verder over die 3 dorpen start, ik snap niet helemaal waarom dit niet zou kunnen. Nlc3 waarom er toch echt veel maar dan ook veel meer deelnemers? Mocht je nu elke speler 3 dorpen geven zou je volgens mij die grote niet halen, kun je dus eens toelichten waarom dit technisch niet haalbaar zou zijn?
 

DeletedUser66265

Guest
Ik vind de instellingen anders best wel lekker:eek:
Alleen die ms had er wel uit gemogen maar verder vind ik het best goed.
 
Reactiescore
60
Dan is dit zoals ik het begrijp vrij doelloos, het gaat dan enkel om edeltreinen en faketreinen verstuurd met scroll/chrome timen? Volgens mij ging de discussie er nou juist over dat mensen met timebots etc clears binnen 5ms van elkaar en voor/na edels timeden, die logischerwijs uit verschillende dorpen komen. Er had dus net zo goed kunnen staan 'de gap tussen edels is 50ms', verder verandert er niets aan.

Verder over die 3 dorpen start, ik snap niet helemaal waarom dit niet zou kunnen. Nlc3 waarom er toch echt veel maar dan ook veel meer deelnemers? Mocht je nu elke speler 3 dorpen geven zou je volgens mij die grote niet halen, kun je dus eens toelichten waarom dit technisch niet haalbaar zou zijn?
Ik weet niet of NLC3 al preregistratie had, zo niet is dat een verschil, en het spel is hier en daar misschien wat zwaarder geworden voor de servers door bevelen en notities delen enzo. Dat is in ieder geval wat ik zo snel kan verzinnen
 

DeletedUser10875

Guest
Als deze uit verschillende dorpen komt maakt de 50ms niet uit. Die kan evengoed op 551 als op 850 landen. Uit hetzelfde dorp zal hier inderdaad standaard 50 ms tussen zitten. Afhankelijk van hoe je timen werkt (timen4chrome bijv.) Zal dit 50 ms ervoor of erna zijn.

En van de nb, we kunnen niet altijd jullie laten uitslapen he ;)

Een trein zal nu dus om 12:45:500 12:45:550 12:45:600 en 12:45:650 komen. Eer vanuit gaande dat de TW trein tool snel genoeg is. Een kleiner gat wekt timebots meer in de hand hé...Om te snipen heb je nu minder speling.


Jammer, had dit graag voor altijd gezien op de classics. Al is vroeg opstaan voor mij de laatste tijd standaard.
 
Reactiescore
1.094
had liever nb uur opgeschoven zien worden van 1 naar 8 uur. Enja ms is jammer.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser10875

Guest
had liever nb uur opgeschoven zien worden van 1 naar 8 uur. Enja ms is jammer.

NB zeker ja, beviel me donders goed cl8 en 9.

Voor heel de classic maar een free timebot regelen van tw. Maakt het ook geen fuck meer uit :p
 
Reactiescore
661
NB zeker ja, beviel me donders goed cl8 en 9.

Voor heel de classic maar een free timebot regelen van tw. Maakt het ook geen fuck meer uit :p

Haha, ene tegen premium aanbieden zou er inderdaad wat over zijn.

Ik ben nog niet helemaal mee met die time instellingen. Is het gewoon 50ms tussen de edels?
 

DeletedUser74396

Guest
time gab 50ms is iets dat absoluut niet vermeld moest worden aangezien het al jaren de minimum gab is bij gewone werelden. het is toch ofwel milisec ofwel seconden?
Of zijn er echt nog veel mensen die zich herinneren dat een treintje vroeger geen gab had/een gab van 30ms?

Verder zijn het zeer mooie instellingen. Dat kan absoluut niet ontkent worden. Vanwege de extreem snelle overwinning van de vorige classic zullen de mods er hun best voor gedaan hebben (waarvoor dank). We kunnen niet alles hebben natuurlijk, maar met deze instellingen zal je swso genoeg spelers lokken (wat ook de bedoeling is dacht ik?)

Wat ik me wel af vraag, is of deze classic wel op het juiste moment valt.
De classic start in de examenperiode van heel wat hogere school studenten.
Halverwege de classic zullen middelbare studenten en de overige hoge school studenten met de examens beginnen.
Tegen het einde van deze classic (tenzij hij minder als een maand duurt) zullen zowat alle universiteiten met de examens bezig zijn.
Is het niet jammer dat een classic met zo'n leuke instellingen vanwege de timing misschien niet zo veel spelers zou kunnen lokken als met die instellingen mogelijk zou zijn?
 
Reactiescore
661
time gab 50ms is iets dat absoluut niet vermeld moest worden aangezien het al jaren de minimum gab is bij gewone werelden. het is toch ofwel milisec ofwel seconden?
Of zijn er echt nog veel mensen die zich herinneren dat een treintje vroeger geen gab had/een gab van 30ms?

Verder zijn het zeer mooie instellingen. Dat kan absoluut niet ontkent worden. Vanwege de extreem snelle overwinning van de vorige classic zullen de mods er hun best voor gedaan hebben (waarvoor dank). We kunnen niet alles hebben natuurlijk, maar met deze instellingen zal je swso genoeg spelers lokken (wat ook de bedoeling is dacht ik?)

Wat ik me wel af vraag, is of deze classic wel op het juiste moment valt.
De classic start in de examenperiode van heel wat hogere school studenten.
Halverwege de classic zullen middelbare studenten en de overige hoge school studenten met de examens beginnen.
Tegen het einde van deze classic (tenzij hij minder als een maand duurt) zullen zowat alle universiteiten met de examens bezig zijn.
Is het niet jammer dat een classic met zo'n leuke instellingen vanwege de timing misschien niet zo veel spelers zou kunnen lokken als met die instellingen mogelijk zou zijn?

50ms wordt er bij vermeld omdat er ook werelden zijn met 100ms gab.
 

DeletedUser10875

Guest
De gap is toch al jaren 100ms? Verder is er geen verschil met ms-werelden. Wat imo wel jammer is, kleinere gap, moeilijker te timen => sneller timebots.

Tgoh, het is no haul hé. Dus actief farmen zit er niet bij.. waardoor activiteit een stuk minder bepalend wordt in het begin.
 

DeletedUser74396

Guest
100ms gab, pffft waar halen ze het eigenlijk :eek: totaal vergeten doordat het ook gewoon dikke onzin is...
mijn fout.
 
Reactiescore
661
De gap is toch al jaren 100ms? Verder is er geen verschil met ms-werelden. Wat imo wel jammer is, kleinere gap, moeilijker te timen => sneller timebots.

Tgoh, het is no haul hé. Dus actief farmen zit er niet bij.. waardoor activiteit een stuk minder bepalend wordt in het begin.

juist dat doet me twijfelen om toch nog eens te proberen de start te overleven.
 
Reactiescore
978
Dat is correct.
Gezien de vraag tussen milliseconden en volle seconden wat gelijk liep hebben we voor een gulden middenweg gekozen, en de command gap op 50ms gezet. Als ik het goed heb gezien was dat oa ook een discussiepuntje op één van de laatste pagina's van het vorige voorsteltopic. :)


De reden dat grotendeels van de spelers volle seconden wouden was niet doordat ze volle secondes per se beter vonden dan milliseconden (minus enkele en mezelf dan), maar door het aantal (vermoedde) timebot gebruikers op de milliseconde classic werelden. Om het gap dan van 100 milli naar 50 milli te veranderen is juist het omgekeerde doen van wat er in de voorsteltopics naar voren kwam... Dat is geen middenweg, dat is een extremere vorm van milliseconden.
 

DeletedUser66265

Guest
Maar even voor mijn beeldvorming, ligt het botgebruik op de classic zo hoog dan? Ikzelf had ook liever volle seconde gezien, scheelt weer wat oplettendheid :p
 

DeletedUser

Guest
Maar even voor mijn beeldvorming, ligt het botgebruik op de classic zo hoog dan? Ikzelf had ook liever volle seconde gezien, scheelt weer wat oplettendheid :p

Volle seconden neemt vooral de grote geluksfactor weg die je hebt bij ms, dus idd wel zonde
 

DeletedUser10875

Guest
Maar even voor mijn beeldvorming, ligt het botgebruik op de classic zo hoog dan? Ikzelf had ook liever volle seconde gezien, scheelt weer wat oplettendheid :p

Cl8 heb ik meerdere dingen gezien waar je echt vraagtekens bij zet.

Volle seconden neemt vooral de grote geluksfactor weg die je hebt bij ms, dus idd wel zonde

Het haalt voornamelijk een heel stuk inzicht weg. Met ms kan je bijna altijd wel snipen en op die manier je dorp behouden. Met hele seconden moet je echt van te voren al bedenken wat je gaat doen.
want op het moment dat de trein is verstuurd en keurig achter en paar clears zit in de zelfde seconden zit je met de gebakken peren.
 
Bovenaan