[Speeltopic] WvW #341 Chess: White vs Black

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.280
Alles proberen terug te lezen, maar zie niet iets overduidelijk duidelijks :rolleyes: ik was er dan ook groot deel van de dag niet. En ja, ben echt jarig. Jullie weten dat ik anders 24/7 online ben. Goed of slecht.

Alle Cad stemmers vertrouw ik voor geen meter. Ks misschien t minste, omdat die nog met posts komt waar ik moeite moet doen om te lezen en te begrijpen. Dat heb ik niet met materlotti, anthrax, speeder (waarom is die geen lynchtarget meer eigenlijk, kan me herinneren dat mono vorig potje elke dag verdacht bleef, of heb ik iets gemist?), jeffrey

@killingsspreeee waarom krijgt speeder voordeel van de twijfel?

Gefeliciteerd trouwens candiu
 
Reactiescore
1.014
jan lijkt mij wolf


Ik had vandaag 17 meetings dus geen tijd voor al jullie onzin

Morgen werk ik van thuis dus dan ga ik mogelijks los

Ik heb momenteel combino en wbjimo op mijn wolfdar overigens. Verder nonkel jos ook

de mensen die op mij stemmen zijn sowieso verdacht, want gisteren was ik toevallig even inactief door mijn extreem drukke job en daarom dus een makkelijk target

mijn activiteit hangt af van mijn tijd en goesting, niet van mijn rol, dus daarom.. floofypanda

ik kan me wel vinden in de theorie van moh

eens ik denk dat tigor wel eens wolf kan zijn

dat zou mij ten zeerste ontgoochelen immers zit ze in mijn stam

CTRL heeft al vaak aangegeven dat hij het haat om wolf te zijn want als hij wolf is dan post hij amper iets en weet hij niet goed zich te gedragen

door KS zijn analyse ben ik dus vrij zeker dat CTRL ALT DELETE een wolf is

oke, laten we als goedjes aan hetzelfde zeel trekken en even de wolven oplijsten:
  • CTRL ALT DELETE
  • TIGOR
  • FLOOFYPANDA
  • COMBINO
Of een goedje die onwijs niet naar zn rol speelt, maar eerder een slechtje die online komt en wat namen dropt en teert op anderen. materlotti

Speeder blijft op mn lijstje, maar de meeste speeder stemmers van gisteren gaan nu op anderen, of hebben nog niet gestemd. Ik hou het even in de gaten. Wil tigor en ks er ook nog over horen.
 
Reactiescore
2.196
Of een goedje die onwijs niet naar zn rol speelt, maar eerder een slechtje die online komt en wat namen dropt en teert op anderen. materlotti

Speeder blijft op mn lijstje, maar de meeste speeder stemmers van gisteren gaan nu op anderen, of hebben nog niet gestemd. Ik hou het even in de gaten. Wil tigor en ks er ook nog over horen.

Jezelf teert nu ook op andere? Je stemt nu pas nadat andere de eerste zet al deden.
 
Reactiescore
2.196
Sterker nog, je pakt een heleboel citaten erbij om te laten zien dat je zelf gezocht hebt naar materlotti als lynch maar enige wat je doet is volgen. Ben best bereid op jou te stemmen hiervoor.
 
Reactiescore
1.014
Jezelf teert nu ook op andere? Je stemt nu pas nadat andere de eerste zet al deden.
Omdat ik nu pas online ben?

En btw. Stem ik op iemand zonder stemmen nog, “ waarom hou je je buiten stemming” is dan reactie nr 1

En andersom dus, “waarom teer je op anderen”.
Sterker nog, je pakt een heleboel citaten erbij om te laten zien dat je zelf gezocht hebt naar materlotti als lynch maar enige wat je doet is volgen. Ben best bereid op jou te stemmen hiervoor.
Prima, je doet maar. Maar dat ziet er dan wel heel triest uit vind ik persoonlijk. :rolleyes:
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.280
Of een goedje die onwijs niet naar zn rol speelt, maar eerder een slechtje die online komt en wat namen dropt en teert op anderen. materlotti

Speeder blijft op mn lijstje, maar de meeste speeder stemmers van gisteren gaan nu op anderen, of hebben nog niet gestemd. Ik hou het even in de gaten. Wil tigor en ks er ook nog over horen.

Waarom zou een wolfje allerlei mensen tegen zich in het harnas jagen, lijkt me juist niet slim als wolf. Nu is blond een matige speler dus wat dat betreft.
 
Reactiescore
2.196
Omdat ik nu pas online ben?

En btw. Stem ik op iemand zonder stemmen nog, “ waarom hou je je buiten stemming” is dan reactie nr 1

En andersom dus, “waarom teer je op anderen”.

Prima, je doet maar. Maar dat ziet er dan wel heel triest uit vind ik persoonlijk. :rolleyes:

Persoonlijk moet prive niet uitmaken, ook geen verjaardag (gefeliciteerd trouwens nog).

Het gast erom dat je iemand anders verwijt op andere te teren terwijl je zelf hetzelfde doet. Volgen is geen probleem maar je pakt er een heleboel citaten bij zodat het lijkt dat je zelf gezocht hebt terwijl je gewoon volgt (op andere teert).

Persoonlijk laat je laatste zin juist rode lampen branden tbh. Zie niet in dat een goedje na een post (zonder stem) zou zeggen.
 
Reactiescore
1.279
Ik ben vandaag niet echt actief helaas, ben jarig én dus even andere dingen aan mn hoofd. :)

Probeer ergens alles even door te lezen vanaf hier, want de discussie rondom Cad snap en volg ik nog niet.
Gefeliciteerd juf
 
Reactiescore
1.014
Waarom zou een wolfje allerlei mensen tegen zich in het harnas jagen, lijkt me juist niet slim als wolf. Nu is blond een matige speler dus wat dat betreft.
Omdat hij blond is,hij kan er mee wegkomen.
Persoonlijk moet prive niet uitmaken, ook geen verjaardag (gefeliciteerd trouwens nog).

Het gast erom dat je iemand anders verwijt op andere te teren terwijl je zelf hetzelfde doet. Volgen is geen probleem maar je pakt er een heleboel citaten bij zodat het lijkt dat je zelf gezocht hebt terwijl je gewoon volgt (op andere teert).

Persoonlijk laat je laatste zin juist rode lampen branden tbh. Zie niet in dat een goedje na een post (zonder stem) zou zeggen.
Ik speel dit spel niet alleen en ik hoop jij ook niet. Dus ja ks en tigor, daar “wacht” ik ook op. Kijken wat zij er tot nu toe van vinden.
 
Reactiescore
2.196
Omdat hij blond is,hij kan er mee wegkomen.

Ik speel dit spel niet alleen en ik hoop jij ook niet. Dus ja ks en tigor, daar “wacht” ik ook op. Kijken wat zij er tot nu toe van vinden.

Mis je het punt expres of snap je niet wat ik bedoel? Misschien ben ik wel onduidelijk.
 
Reactiescore
1.014

Deleted User - 487963986

Guest
Leg me dan uit waarom het verdacht is dat iemand zijn BM stem verandert. Ik heb nu het idee dat je niet op wolvenjacht bent maar gewoon wat uit de lucht grijpt om maar verdacht te 'vinden'.



Ik zal morgen verder kijken naar spelers die zich onthielden van de stemming, maar ook zeker naar de makkelijkere meeloopstemmen die ik eerder al hebben had gequote. Ik heb zelf qua gevoel nog steeds Simeco in het achterhoofd, dus ook daar zal ik nog eens naar kijken.

Ik kon me indd niet 100% zeker vinden in 1 van de 3, maar als ik dan toch moest kiezen leken me Bappos en Bloodwolf eerder een goedje dan Speeder.
Hoe sta je nu dan nog over Simeco? ik heb meer het gevoel bij jou dat je iedereen wat benoemt als verdachte, om dan later mits er is een wolf uit gaat kunt zeggen van kijk daar was ik ook wel 'eerste' in om die te verdenken, Of zelfs om je in te dekken als wolf zijnde.
Ik denk zelf dat er met deze stemming (Bloodwolf en Speeder nek aan nek) op dag 1 toch nog wel een risico was genomen door een aantal wolven om een medewolf te redden. -> Hieruit volgt even de kleine aanname dat Speeder een goedje is, en dat maakt deze reacties van Tigor en Ctrl Alt Delete wat mij betreft verdachter.
Waarom bijna zeker die aanname dat speeder een goedje is? niemand had de raafstemmen verwacht. en opdat moment vond ik speeder vele verdachter dan bloodwolf. (ik vertel je dadelijk wel waarom ik speeder verdacht vond)

Ik heb even een aantal posts van Ctrl Alt Delete en Tigor onder de loep genomen naar aanleiding van mijn vorige constatering. Wat mij voornamelijk opvalt bij Ctrl Alt Delete is dat er meerdere van dit soort 'gemakkelijke' kritische posts te vinden zijn. Kritisch posten wordt aangemoedigd, maar dit lijkt wederom niet gericht te zijn op het vinden van wolven, maar voornamelijk op het vinden van posts die hij dan niet kan begrijpen. Zie hieronder 3 voorbeelden:



Je geeft hier drie keer aan dat je iets niet helemaal begrijpt. Nogmaals voor de mensen die mijn vorige post niet hebben gelezen: Naar mijn idee zijn dit soort posts verdacht. Dit komt omdat een relatief 'gemakkelijke fout' op deze manier rechtgezet wordt, zonder dat er direct een link wordt gelegd naar het verdachte gedrag van een slechtje. Naar mijn ervaring springen wolven graag op onlogische posts om daar een punt van te maken, zodat er iig geen risico aan hangt dat het lijkt alsof ze enkel maar 'meelopen', maar ook daadwerkelijk input hebben.

@Ctrl Alt Delete, waarom enkel benoemen? Vond je dit verdacht of wat zit erachter?



Hier geef je aan dat je het topic hebt doorgelezen, maar je geeft ook aan dat je niets kan zeggen over de gemakkelijke lynchstemmen. En waarom? Omdat je dan als wolf wordt gezien? Het wordt juist aangemoedigd om deze 'gemakkelijke lynchstemmen' van kritiek te voorzien. Gemakkelijk stemmen is juist een actie van een slechtje immers.


Opzich is het goed om te zien dat je je niet hebt willen onttrekken van de stemming. Kun je uitleggen waarom Bappos voor jou geen verdachte is. En kun je uitleggen waarom jij vond dat Bloodwolf zich 'zo' in de picture zette?
waarom CTRL en mij? en niet andere hun posts? wat is de reden hier achter dat je die bekeken hebt en niet bv watblaasje of...
Snap niks van deze post. Raaf is raaf en niet gebroeder. Speculeren over de raaf heeft geen nut. De raaf kiest net zo goed als alle goedjes zonder informatie dag 1 tussen Speeder. en Bloodwolf en zat blijkbaar mis.

@laila @FloofyPanda Wat denken jullie te stemmen vandaag?

Kan me vrij goed vinden in de verdenking aan CAD zijn front. Al merk ik dat ik altijd wel een lichte bias tegen hem heb en vind ik zijn speelstijl vaak verdacht. Voor nu stem ik CAD. Veel posts, allemaal vrij veilig. Daarnaast is hij op de achtergrond. Tenslotte stemde hij Speeder. toen Speeder. niet op lynch stond (uiteindelijk stond hij natuurlijk wel op lynch maar door raaf stemmen niet meer). Mocht Speeder. goedje zijn wat ik vermoed dan is het slimmer om op het goedje te stemmen die niet op lynch staat dan op een goedje die wel op lynch staat (bloodwolf in dit scenario). De stemmen op het goedje op lynch worden tenslotte regelmatig doorgespit terwijl er nog geen informatie over degene die als 2e op lynch stond is. Daarnaast heb wolven er altijd baat bij dat het tussen twee man gaat op lynch, het komt immers vaak voor dat na de één de andere dan nogmaals wordt gelyncht.

CAD bracht Speeder naar 5 stemmen terwijl Bloodwolf op 7 stond.

@Ctrl Alt Delete Wat denk jij tot noch toe van Floofy?
Ondertussen in nog geen half uur tijd volg KS op CTRL, ook dit ben ik niet gewend van jou KS> normaliter ben je meer op zoek en laat je je niet zo snel leiden door een easy post. In die tijd heb je zelfs CTRL niet gehoord. Waarom stem je dan op hem, als je toch benieuwd ben naar zijn mening?

Om dezelfde reden als Ctrl Alt Delete heb ik de posts van Tigor even bij elkaar gepakt. Hier viel mij niet direct op wat me bij Ctrl Alt Del wel opviel. Ik maak uit haar posts op dat zij wel degelijk iets meer bezig is geweest met Speeder dan dat Ctrl Alt Delete hier de moeite in heeft gestoken. Haar eerste post met betrekking tot Speeder was wel direct de post die aanleiding gaf (in mijn 2e post terug) om haar berichten even onder de loep te nemen.





Deze posts van Tigor waren richting Speeder gericht en toont voor mij aan dat het in ieder geval geen 'meeloopstem' was. De laatste quote van dit setje gaat om Bloodwolf, waardoor de stem richting Speeder wellicht meer verantwoord was.




Wat me hierin wel opvalt is dat je aangeeft dat je 'het nog niet weet' en neigt naar Speeder puur 'omwille van zijn posts'. Nou goed. Kun je nogmaals uitleggen waarom je Speeder verdenkt. Je gaf namelijk ook aan dat je twijfelde en dat je nog bij ging lezen. @Tigor93, hierin is je verder niets opgevallen? Dit maak ik dan op uit het feit dat je erna op Speeder stemt met de woorden 'ik blijf bij Speeder'.

Vervolgens sprak ik Tigor aan op de post waarin zij reageerde op Speeder die Bappos als BM stemde (de bewuste fout dus). Ik vroeg naar haar bedenkingen, waarop ze reageerde.




Zoals hierboven al gevraagd, ben ik benieuwd wat je nu van Speeder denkt en waarom je gister op hem bleef stemmen.

Ik vind dit nog te weinig om op je te stemmen Tigor, maar ik verwacht wel iets meer input en analyse van je. Je geeft aan te kijken naar de stemmers te willen kijken die zich hebben onthouden. Ik ben benieuwd.

Ik vond Speeder vooral er tussenglippen, niet specifiek met iets komen. Voor mij dus meer tonen dat je aanwezig bent, maar uit eindelijk weinig bijdrage.
daarnaast vond ik nogmaals niet slecht bedoelt zijn speelstijl niet fijn. (hoef je ook echt niet te veranderen) Ik wen daar wel aan, vraagt gewoon ff tijd.
En dat viel me gewoon heel hard op, plus de interactie met Rob. dat zinde me niet. ik heb nog steeds geen goed gevoel bij Speeder. Maar ik wil ook niet in een tunnelvisie belanden. En wil ik hem voor vandaag het voordeel van mijn twijfel geven. (hij blijft wel mijn verdachte nr1)

Daarnaast vind ik jou gewoon heel aanvallend spelen, je pikt er paar mensen uit. verdenkt ze, maar uiteindelijk maakt het je niet uit wie er uit gaat.
en dat vind ik ook gewoon wolfs. Ik meende dat je als goedje meer vast hield bij jou verdachte en niet van de ene naar de andere.
 
Reactiescore
48
Xena wellicht wolf
Als je dat denk waarom stem je dan niet op mij ?

Helaas hoor ik in de groep witte burgers ...dus bij mij zal je geen wolf vinden ..maar dat is iets dat ik alleen weet ...
Ik geef in elk geval door het hoe en waarom ik op hem stem...
 

Deleted User - 487963986

Guest
btw kan iemand me vertellen wat de argumenten weer waren tegen Materlotti? die vind ik niet terug.
 
Reactiescore
48
Is wel een heel makkelijke stem ja. Ook dan nog op de nieuwe. Alhoewel xena zelf ook redelijk een groentje is in het spel.
Groen misschien niet maar wie met me eerder gespeeld heb weet dat ik zo ben ..(wel altijd redelijk slecht met wolven vinden ...helaas)
 
Reactiescore
397
Alles proberen terug te lezen, maar zie niet iets overduidelijk duidelijks :rolleyes: ik was er dan ook groot deel van de dag niet. En ja, ben echt jarig. Jullie weten dat ik anders 24/7 online ben. Goed of slecht.

Alle Cad stemmers vertrouw ik voor geen meter. Ks misschien t minste, omdat die nog met posts komt waar ik moeite moet doen om te lezen en te begrijpen. Dat heb ik niet met materlotti, anthrax, speeder (waarom is die geen lynchtarget meer eigenlijk, kan me herinneren dat mono vorig potje elke dag verdacht bleef, of heb ik iets gemist?), jeffrey

@killingsspreeee waarom krijgt speeder voordeel van de twijfel?
Speeder. krijgt niet het voordeel van de twijfel. Ik denk dat hij geen slechtje is. Hoezo begrijp je mijn posts niet? Kan ze altijd uitleggen voor je.
Ondertussen in nog geen half uur tijd volg KS op CTRL, ook dit ben ik niet gewend van jou KS> normaliter ben je meer op zoek en laat je je niet zo snel leiden door een easy post. In die tijd heb je zelfs CTRL niet gehoord. Waarom stem je dan op hem, als je toch benieuwd ben naar zijn mening?
Omdat ik stem als ik iemand verdenk en niet bang ben om mijn stem te veranderen als iemand een goede verdediging geeft. Als een wolf stemmen heeft, moeten de andere wolven actie ondernemen. Dit hoeft niet als er enkel een theorie ligt. Daarnaast heb ik mijn eigen zegje over CAD gedaan en was ik het grotendeels met de punten van Blue eens. Een halfuur tijd is voor mij genoeg tijd om de argumenten van Blue door te lezen, de posts van CAD te lezen en zelf een mening te vormen.

Ben niet thuis maar ga proberen te volgen. @Tigor93 @Candiu wat vinden jullie van Floofy?
 
Bovenaan