[Speeltopic] WvW #341 Chess: White vs Black

Reactiescore
3.540
WvW #341
Door: Jokersbrain en Capricorno


The game begins

Het gewone voetvolk bekijkt elkaar vijandig, tot de tand toe gewapend. Slechts 4 passen scheiden de twee legers en de sfeer is gespannen, grimmig. Desondanks blijven vooralsnog alle troepen netjes in formatie. Achter het front, veilig voor de eerste schermutselingen, overleggen de kopstukken van beide legers. De konings, natuurlijk, als altijd begeleid door hun respectievelijke koninginnen. Deze koninginnen zijn gekleed in vol uitrusting. De ene had een harnas dat glinsterde alsof zij de zon zelve was, de ander droeg een harnas zo zwart dat al het licht erin opgeslokt leek te worden.

Rondom de koning en de koningin staan hun adviseurs, allemaal met hun eigen specialiteiten. Aan beide kanten wordt druk overlegt en uiteindelijk is het de koning gekleed in het wit, die als eerste een opdracht over het strijdveld roept.

“Pawn to E4!”

En met die woorden is de strijd begonnen.


f41a95042a51706e370ccc95b6147178.png


Instellingen:

Aantal spelers: 29
Postlimiet: Neen
Klaagmuur: Uit
Eindtijd stemmen: 22:00
Speciale Rollen naar beide: Jokersbrain & Capricorno sturen (via privébericht op het forum of discordbericht)
Lunch: In de wolvenchat
Lynch: ROOD DIKGEDRUKT in het SPEEL-topic. Stem wijzigen: Combino -> Sule Silmad
Burgemeester: Ja, stem telt niet dubbel, maar is bij gelijkspel wel doorslaggevend. Wordt de eerste dag gekozen.
BM-stem: BLAUW DIKGEDRUKT in het SPEEL-topic. Stem wijzigen: Combino -> Sule Silmad
Netwerken/Claimen: Nee/Nee
Hints: Neen
Verhaaltjes: Ja



Dag- en Nachtvolgorde:

Overdag:

Beul
Ketter/Priester
Cupido (dag 1)

Nacht:
BM-stemming
Raaf
Lynch
Beschermengel
Slet
Lunch
Levensdrankje
Infectiewolf
Welpactie
Doodsdrankje
Alle zieneracties (ook Mythomaan)
Lieveling (nacht 1) joint groepschat
Welp (na 3e nacht) groeit op

Overig:
Jagersactie: wanneer hij sterft.


Overige Informatie:

- Slechtjes winnen bij gelijkspel. Bij 6 spelers winnen de slechtjes dus als er minimaal 3 slechtjes over zijn. Het maakt niet uit bij welke partij de BM zit.
- Neutrale partijen winnen ook bij gelijk spel, wanneer er geen specifieke overwinningsvoorwaarde is vermeld in de rolomschrijving. Deze winst gaat voor wolvenwinst. (denk hierbij ook aan g/s-koppels)
- Rollen kunnen er meermaals inzitten.
- Stemmen; 1x Waarschuwing
2x Waarschuwing mits voldoende input (anders val je dood.)
3x Je valt dood ongeacht input.
Bij een koppel valt alleen degene weg die inactief is, andere mag blijven meespelen.
- ZWARTE DOOD is niet mogelijk
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
3.540
Goedjes/White

Burger:
Dit is een normale bewoner van Wakkerdam. Hij heeft geen speciale krachten.

Dorpsoudste:
(afkorting: DO)
- Overleeft één aanval van de Weerwolven. Wanneer hij de nacht erna nogmaals geluncht wordt, zal hij wél sterven.
- Wanneer de Dorpsoudste sterft, komen de krachten van de Beschermengel te vervallen.

Beschermengel:
(afkorting: BE)
- Kan elke dag iemand opgeven, deze persoon wordt dan beschermd tegen de lunch.
- Mag niet 2 keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen.
- Mag ook zichzelf beschermen.

Jager:
- Neemt iemand mee in zijn dood.
- Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit sterft, zal hij niemand meenemen in zijn graf.

Beul:
- Mag eenmalig iemand doden, dit doet hij door de naam van de betreffende speler in een PM naar de spelleiding te sturen of via discord.
- Dit is een dagactie, iedereen ziet dus wie de beul is.

Heks:
- Heeft een levensdrankje en een doodsdrankje.
- Met het levensdrankje kan de gedode persoon door de wolven tot leven gewekt worden. Dus zichzelf redden kan niet!
- Er wordt niet bekend gemaakt wie er gered is, wanneer een levensdrankje is gebruikt.
- Met het doodsdrankje kan de heks ’s nachts een persoon vermoorden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
- Er wordt niet bekend gemaakt, als er een levensdrankje is ingezet.

Inbreker
- Mag eenmalig bij iemand inbreken. Hij kan dan dus de rol van diegene bekijken.

Gebroeders:
De gebroeders kennen elkaar en weten dus van elkaar dat ze goed zijn. Ze mogen niet met elkaar netwerken.

Ziener:
- Geeft iedere dag de naam van een speler door, waarvan hij de rol wil weten. Na de deadline krijgt hij van de spelleiding te horen wat de rol van die speler is.
- Kan geen bijrollen zien.

Priester:
- Mag eenmalig wijwater over een speler heen gooien. Wanneer deze speler een Weerwolf is of een Heks, dan sterft deze persoon. Anders gebeurt er niks.
- Dit is een dagactie, dus iedereen ziet dat deze persoon de priester is. (let er echter wel op, dat er een Ketterse Wolf of een Ketter in kan zitten. Wanneer zij hun acties uitvoeren, zal er ook komen te staan dat de 'Priester' een actie heeft uitgevoerd)

Slet:
- Kan iedere nacht bij iemand slapen. De slet is dan niet thuis en wanneer hij de lunch is, overleeft hij die.
- Wanneer de speler, waarbij de slet slaapt, geluncht wordt, sterven beide spelers.
- De slet mag niet 2 nachten achter elkaar bij dezelfde persoon slapen.
- De speler, waarbij de slet geslapen heeft, zal een pm krijgen en dus weten dat de slet bij hem/haar geslapen heeft.
- Wanneer de slet bij een wolf slaapt en de slet die nacht geluncht wordt, zal hij overleven.

Raaf:
- De raaf kan iedere dag 2 extra stemmen op één iemand plaatsen.
- Deze extra stemmen worden alleen bekend gemaakt, wanneer de desbetreffende speler gelyncht wordt.


Slechtjes/Black:

Weerwolf:
- Een wolf zonder extra krachten.
- Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen.
- Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- De wolven mogen met elkaar overleggen.

Infectiewolf:
- Mag tijdens één willekeurige nacht één speler infecteren.
- De geïnfecteerde speler verandert in een Weerwolf en zal toetreden tot de wolvenchat.
- De infectie is in plaats van de Lunch.
- De geïnfecteerde wolf sterft als 'weerwolf'.

Ketterse Wolf:
- De Ketterse Wolf heeft net als de priester een flesje heiligwater. Dit heiligwater is echter nep en er gebeurt dus niks wanneer het over een speler heen gegooid wordt.
- De actie van de Ketterse Wolf is een dagactie. Wanneer hij zijn actie uitvoert, komt er te staan dat een Priester (in plaats van de Ketterse Wolf) zijn watertje over iemand heen heeft gegooid.
- De actie van de Priester heeft geen effect op de Ketterse Wolf.

Welp:
- Welp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent de welp de wolven niet.
- Welp mag de eerste 3 nachten iemand proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de welp dit goed zal diegene sterven.
- Welp wordt na nacht 3 een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen. Na nacht wordt ook bekend voor de welp wie de andere wolven zijn.
- Welp kan geen burgers en speciaaltjes welpen die hun actie al hebben uitgevoerd. Let op! Dit heeft alleen betrekking op speciaaltjes met een DAG-actie!

Lieveling:
Een hulpje van de wolven. Word voor de eerste nacht gekozen door de wolven en zal vanaf dat moment winnen samen met de wolven. De lieveling mag geen lunch opsturen. Als de lieveling bijv. Jager is mag die in zijn dood nog iemand mee nemen. Dit is dus bij elke rol. Bij het doodgaan van de lieveling zal het bekend worden gemaakt dat hij/zij lieveling is en zijn/haar originele rol.

Sjamaan:
- Tegenhanger van de Ziener: kan ook iedere dag een rol opvragen.
- Kan geen bijrollen zien.
- Zit aan het begin van het spel niet in de Wolvenchat.
- Wanneer de Sjamaan een Slechtje 'zienert', zal hij toetreden tot de Wolvenchat.
- De Sjamaan is een hulpje en dus geen volwaardig slechtje.


Neutraal/chess clock

Cupido:
- Mag zichzelf aan iemand anders koppelen.
- Het koppel mag met elkaar overleggen!
- Wanneer de ene dood gaat, sterft de andere ook vanwege liefdesverdriet.
- g/g koppel wint met de goedjes, g/s vormt een 3e partij.

Mythomaan:
- De mythomaan mag voor de eerste nacht een speler doorgeven om te zien. Als hij een slechtje ziet die in de weerwolvenchat zit dan wordt hij een normale wolf. Bij heks wordt hij heks. Bij een zienende goedjes rol neemt hij dat over. In alle andere gevallen gewoon burger.

- Is er voor nacht 1 geen spelersnaam ingestuurd, vervalt zijn kracht en wordt hij burger.

Bijrol:

Burgemeester:
-    Wordt op dag 1 democratisch gekozen.
-    De stem van de burgemeester telt niet dubbel.
-    Bij gelijkspel is de stem van de burgemeester wel doorslaggevend.
-    Kiest na zijn dood zijn opvolger.
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 2265087

Guest
Deelnemerslijst

1. Combino - lynch dag 4 - burger
2. Rob - lynch dag 7 - weerwolf
3. Babbos - lunch dag 7 - raaf

4. Moh
5. Dash
6. WatBlaasjeInMijnOor - lunch dag 3 - ziener
7. BloodWolf - lynch dag 1 - burger
8. Kerouac - uitschrijving dag 3 - burger
9. Tigor - Lunch dag 5 - Beul
10. Crl Alt Delete - beulactie dag 2 - burger

11. Jan1996
12. Laila
13. Anthraxxol
14. FloofyPanda - uitschrijving dag 7 - ketterse wolf
15. Rinske
16. Simeco - Lynch dag 5 - lieveling en beschermengel
17. CL - lunch dag 6 - inbreker

18. Candiu - doodsdrankje dag 2 - slet
19. KS - liefdesverdriet dag 6 - cupido en geliefde van Nonkel
20. Materlotti - lynch dag 2 - gebroeder
21. Freaker - uitschrijving dag 1 - ???
22. .Time - claim dag 5 - gebroeder
23. Speeder - lunch dag 4 - burger

24. Nonkel jos - lynch dag 6 - wolf en geliefde van KS
25. xena prinses
26. Circle
27 jeffrey defqon1 - spelbederf - burger
28 maretan - uitschrijving dag 4 - gebroeder
29. Blue - lynch dag 3 - infectiewolf
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
3.540
Indien je nog geen rol hebt (kijk ook even op discord), contacteer dan Joker en Capri!

Morgen/dinsdag 22 uur DL voor BM, lynch en lunch.


Veel plezier iedereen, 'code woord is gegeven'
 
Reactiescore
257
Rob

First bitches

Time

Ik kan nooit spelen zonder hem niet te verdenken dus deze staat vast <3
 
Reactiescore
1.777
aah we zijn weer los
ik heb alvast goed nieuws vrienden ik ben goedje! na 3 overwinningen op een rij lijk ik dus de uitgelezen persoon om tot BM te stemmen!!
 
Reactiescore
257
aah we zijn weer los
ik heb alvast goed nieuws vrienden ik ben goedje! na 3 overwinningen op een rij lijk ik dus de uitgelezen persoon om tot BM te stemmen!!
Ja maar ho eens even jij wint als wolfje dus dat is helemaal niet handig. Dan kunnen we beter Dash stemmen want die sterft toch snel als wolfje.
 
Reactiescore
250
Bloodwolf

vorige ronde sterk gespeeld, goede analyses en had iedere keer wel de juiste wolven namen tussen de verdachten.
 
Reactiescore
1.777
Ja maar ho eens even jij wint als wolfje dus dat is helemaal niet handig. Dan kunnen we beter Dash stemmen want die sterft toch snel als wolfje.
door mijn sterke spel word ik ongetwijfeld gezienerd in het begin van het potje dus no fear
bappos


bloodwolf
vanwege zijn waardeloze stem al :p

bm stemmen mogen ook naar mij <3
heel gekke stem ik kan me geen potje herinneren waarin bappos BM was en de goedjes wonnen
Maatje we verloren toch #338.
toen werd ik op laffe wijze gehapt door de wolfjes die tel ik niet mee?
 
Reactiescore
257
Succes iedereen!

Heb een paar potjes niet meegedaan dus heb niet echt zicht op wie er actief is en zich goed inzet.
Blood is bm waardig nu? :eek:
Nou zeg sinds wanneer was ik dat niet XD

Maar ja ik zie mijzelf als uiterst geschikte BM-kandidaat dit spel! Ik ben een goede inwoner van ons Wakkerdam en zal beloven actief op zoek te gaan naar wolfjes!

Met mijn jarenlange ervaring ondertussen (die jij gemist hebt want ander forum) denk ik dat ik deze rol wel op mij durf te nemen.
 
Bovenaan