[Speeltopic] WvW #326.2

Reactiescore
1.277
Hallo? Lees je de posts überhaupt door? Ik houd de mogelijkheid open, maar geef aan dat de kans gewoon aanwezig is dat er twee beulen zijn. Daarnaast kan moh altijd slechte beul zijn.
Je letterlijke post is ik neig eerder naar dash als slechte beul. Dan is mijn reactie toch heel logisch?

Sowieso ben ik niet heel relevant als ik slechtje ben. Ik ben dan een hulpje die zijn actie al heeft gebruikt.
 
Reactiescore
1.277
will the real wethouder please stand up? als deze zich niet kenbaar maakt voor de DL is dash bewezen slechte beul
Kan ik me in vinden dat hij opstaat, maar wie gaan we beulen? Want dat moet wel de volgende stap zijn. Anders is hij welpenvoer.
 

Combino Pastasaus

Beste Spelleider 20/21
Reactiescore
2.022
Mededeling

Gegroet, ik val meteen met de deur in huis. Helaas voel ik me genoodzaakt dit potje te staken. Er rustte een vloek op sinds deze post van nonkel:
Een vaardige spelleider is doorgaans ook een goede speler. En omgekeerd.

Combino zal deze stelling bewezen door het slechtste potje in mensenheugenis af te leveren.

Ik heb daarnet de kapitale fout teveel gemaakt, waardoor ik van mening ben dat dit potje beter stop gezet kan worden. Dit zal allicht onthaald worden op heel wat hoongelach, maar daar neem ik dan maar vrede mee. Sta me desondanks wel toe even uit te weiden over hoe het zover is kunnen komen.

De rolverdeling: ik heb al meermaals gehoord 'je moest dash maar geen beul maken'. Ik geloof vrij heilig in het randomizen van rollen en zal enkel ingrijpen als het slechtjesteam bijvoorbeeld bestaat uit enkel nieuwe spelers of spelers die ervoor gekend staan vaak dood te vallen aan inactiviteit, anders houd ik me aan die gerandomizede rollenlijst, wat een goed iets is in mijn mening.

De beulpogingen van dash: meteen nadat hij z'n rol van beul ontvangen had, kreeg ik de reactie 'ik beul bappos' (nav. vorig potje waar hij lunch dag 1 werd en bappos bij het slechtjesteam hoorde, als wraakactie dus). Ik oordeel op dat moment dat er geen geldige reden is voor die beulactie en dat het dus spelbederf is als ik die actie laat doorgaan. Ook na dit na te vragen bij andere spelers, die niet meedoen dit potje was het antwoord steevast dat het spelbederf zou zijn moest ik die actie laten doorgaan. Als ik in het topic gezegd zou hebben 'dash is beul, maar zijn beulpogingen gaan niet door' bemoeide ik me in het spel door dash 'bewezen' beul te maken, ook dat wou ik niet. Dash laten doodvallen ivm. spelbederf was ik ook geen voorstander van op dag 0. Op dat moment bevond ik me, in mijn opinie, in een situatie waarbij geen enkele optie een goede optie was. Ik besloot toen om niets te doen om de schade op het potje beperkt te houden, jammer genoeg bleek dat de verkeerde beslissing en was het enkel maar goed voor meer gezeik, wat een totaal verkeerde inschatting van mijn kant was.
Later wou dash ook arbeitman beulen met de reden 'ik mag (specifiek) bappos niet beulen, doe dan maar arbeitman'. Ik interpreteerde dit alsnog als spelbederf, dash was duidelijk op oorlogspad.

De beulactie op simeco: ik kwam net terug van training en zag dat dash een actie ingestuurd had op simeco met de reden dat hij lynchstemmen op zich kreeg en zich wou bewijzen door te claimen door deze beulactie. Dit was naar mijn mening geen spelbederfreden, dus liet ik de actie wél door gaan.

Lynchstemming: er zonden slechts 6 personen een naam in voor de lynchuitsluiting. 6x een andere persoon én dus kon ik geen 2 personen met de meeste stemmen daarvoor aanduiden. Ik had duidelijk niet goed voorbereid op deze situatie en de regels hiernaar niet aangepast, opnieuw een fout. Mijn besluit was toen dat het het eerlijkst zou zijn moest niemand zijn stem dus verliezen daarmee.

Priesteractie arbeitman: arbeitman besloot al vlug zijn priesteractie in te zetten op KS (de heks). Ik zag die actie vrijwel meteen tijdens mijn les en daar KS geen wolf noch ketterse wolf was, was het duidelijk voor me dat de actie gewoonweg niets opleverde. Onvoldoende kennis van de regels of de onoplettendheid want in de regels staat dat de heks wél sterft bij een priesteractie. Doordat de priesteractie verkeerdelijk niets opleverde, werd arbeitman gebeuld door MOH. Mijn fout kon dan ook niet meer teruggedraaid worden en dit bracht met tot het besef dat dit potje maar beter stop gezet kon worden.


Als laatste betreur ik het dat dash op deze manier het potje aanving, ik ben er vrij van overtuigd dat moest hij het wat aangenamer gespeeld hebben, we deze situatie niet gehad zouden hebben. Maar desondanks neem ik gewoonweg alle schuld op mij, laat dat duidelijk zijn.
Ik ben me ervan bewust dat ik allicht heel wat spelers teleurstel hiermee, maar dit was de beste oplossing. Voor verdere vragen over het potje of het aan de schandpaal nagelen ben ik altijd beschikbaar.

Groetekes
Combino
 
Reactiescore
62
Wat een chaos weer, als er veel goede sterke rollen in zitten zal het aantal slechtjes ook wel hoger liggen dan een normaal potje.
 
Reactiescore
397
Heel erg zonde, het was een leuk actief potje. Wel een begrijpelijke beslissing om het stop te zetten nu twee spelers onnodig niet meer mee kunnen spelen (simeco en arbeitman), al helemaal omdat het nogal invloed heeft op het spelverloop.

Ik ben blij dat je je op deze manier opstelt naar de spelers toe Combino en ik waardeer de tijd die je erin stak ondanks de inschattingsfout.
 
Reactiescore
338
Ik begrijp je beslissing en die personen die hiermee zouden lachen, moet je maar laten. Je wou wvw actief houden door meteen een nieuw spelletje te starten, daar moet je je vooral aan optrekken. Het is en blijft maar een spelletje dus geen probleem. Heel mooi van je trouwens!
 

Combino Pastasaus

Beste Spelleider 20/21
Reactiescore
2.022
1. Bappos == Dwaze heks
2. MOH == Beul
3. DenDuvel == welp
4. Spieder == verhullende wolf
5. WatBlaasJeInMijnOor? == Infectiewolf
6. Candiu == klaagmuurtovenaar
7. jojor == fluitspeler
8. arbeitman == Priester
9. KS == Heks
10. pr0blieeb == premiejager
11. CI == ijzeren hein
12. Laila == ketterse wolf
13. Freaker Play == bengel
14. Time == ijzeren hein
15. blond == priester
16. Ctrl Alt Delete == DO
17. Dashke == beul
18. Smieco == Verhullende wolf
19. Nonkel jos == Ziener
 
Reactiescore
559
jammer van het potje maar een goede beslissing combino.
 
Reactiescore
559
ik ben iig blij dat ik mn bontjas uit kan doen, die staat me niet XD :p
 
Bovenaan