[Speeltopic] WvW #326.2

Combino Pastasaus

Beste Spelleider 20/21
Reactiescore
2.019
WvW #326.2
Door: Combino Pastasaus


Instellingen:

Aantal spelers: 19
Postlimiet: Neen
Klaagmuur: Aan (iedereen mag één bericht per nacht sturen naar de spelleiding om berichten op de klaagmuur te zetten. Dat betekent dat na alle acties in de nacht de klaagmuur berichten komen. Deze zijn allemaal geheel anoniem.)
Eindtijd stemmen: 22:00
Speciale Rollen naar: Combino Pastasaus (via privébericht op het forum of discordbericht)
Lunch: Duidelijk vermelden in de wolvenchat en mij taggen in het bericht!!
Lynch: ROOD DIKGEDRUKT in het SPEEL-topic. Stem wijzigen: Combino -> Sule Silmad
Burgemeester: Ja, stem telt niet dubbel, maar is bij gelijkspel wel doorslaggevend. Wordt de eerste dag gekozen.
BM-stem: BLAUW DIKGEDRUKT in het SPEEL-topic. Stem wijzigen: Combino -> Sule Silmad
Netwerken/Claimen: Nee/Ja
Hints: Neen
Verhaaltjes: Neen


Dag- en Nachtvolgorde:
Overdag:

(Slechte) beul
Priester/Ketterse Wolf
Weggeven drankjes Dwaze Heks

Nacht:
BM-stemming
Lynch
Beschermengel/Levensdrankje
Lunch/Infectiewolf
Welp/wolpactie
Doodsdrankje
Betovering fluitspeler
Orakel/Ziener
Klaagmuur + klaagmuurtovenaar
Welp (na 3e nacht) groeit op


Overig:
Jagersactie: wanneer hij sterft.
Cupido: moet zich voor de eerste lynch/lunch gekoppeld hebben.



Overige Informatie:
- Je mag niet op jezelf stemmen, noch bij BM-stemming noch bij lynch!
- Slechtjes winnen bij gelijkspel. Bij 6 spelers winnen de slechtjes dus als er minimaal 3 slechtjes over zijn. Het maakt niet uit bij welke partij de BM zit.
- Neutrale partijen winnen ook bij gelijk spel, wanneer er geen specifieke overwinningsvoorwaarde is vermeld in de rolomschrijving. Deze winst gaat voor wolvenwinst. (denk hierbij ook aan g/s-koppels)
- Cupido (die bijrol is!) kan winnen als G/G samen met de goedjes als hij/zij zich koppelt aan een goedje.
Koppelt hij/zij zich aan een slechtje, wordt er een derde partij (G/S) gevormd.
- Rollen kunnen er meermaals inzitten.
- Stemmen; 1x Waarschuwing
2x Waarschuwing mits voldoende input (anders val je dood.)
3x Je valt dood ongeacht input.
Bij een koppel valt alleen degene weg die inactief is, andere mag blijven meespelen.
- ZWARTE DOOD is niet mogelijk


Speciale acties:

- Voor elk bericht dat er ingezonden wordt, zal de spelleiding zelf ook nog een bericht toevoegen (zo zal bij 3 ingezonden berichten de klaagmuur 6 berichten bevatten).

- Ook wordt er elke dag een actie weg gegeven. Het lot bepaalt of dit (afhankelijk van de dag, soms zijn er ook 2 goede opties) een handige actie is, of eentje die in het nadeel speelt van de persoon/partij die hem ontvangt. Stemmen hierop doe je op het forum in het groen en dikgedrukt.

- Elke dag kan je op iemand stemmen waarvan jij wilt dat hij/zij uitgesloten wordt van de lynchstemming. De 2 personen die het meeste stemmen hierin krijgen, verliezen dus hun lynchstem voor die dag. Wie dit zijn, wordt niet bekend gemaakt tot na de deadline. Stemmen doe je via discord of forumpm naar mij privé. Bijvoorbeeld: 'ik zou graag (naam speler) uitsluiten van de lynchstemming vanavond'.
 

Combino Pastasaus

Beste Spelleider 20/21
Reactiescore
2.019
Mogelijke rollen:

Goedjes:

Burger:
Dit is een normale bewoner van Wakkerdam. Hij heeft geen speciale krachten.

Dorpsoudste:
(afkorting: DO)
- Overleeft één aanval van de Weerwolven. Wanneer hij de nacht erna nogmaals geluncht wordt, zal hij wél sterven.
- Wanneer de Dorpsoudste sterft, komen de krachten van de Beschermengel te vervallen.

Beschermengel:
(afkorting: BE)
- Kan elke dag iemand opgeven, deze persoon wordt dan beschermd tegen de lunch.
- Mag niet 2 keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen.
- Mag ook zichzelf beschermen.

Jager:
- Neemt iemand mee in zijn dood.
- Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit sterft, zal hij niemand meenemen in zijn graf.

Beul:
- Mag eenmalig iemand doden, dit doet hij door de naam van de betreffende speler in een PM naar de spelleiding te sturen of door in het topic te zeggen: ik beul *spelersnaam*.
- Dit is een dagactie, iedereen ziet dus wie de beul is.

Priester:
- Mag eenmalig wijwater over een speler heen gooien. Wanneer deze speler een Weerwolf, Infectiewolf, Verkouden Wolf, Moederwolf, Eigenwijze Wolf of Grote Boze Wolf is of een Heks, dan sterft deze persoon. Anders gebeurt er niks.
- Dit is een dagactie, dus iedereen ziet dat deze persoon de priester is. (let er echter wel op, dat er een Ketterse Wolf of een Ketter in kan zitten. Wanneer zij hun acties uitvoeren, zal er ook komen te staan dat de 'Priester' een actie heeft uitgevoerd)

Ziener:
- Geeft iedere dag de naam van een speler door, waarvan hij de rol wil weten. Na de deadline krijgt hij van de spelleiding te horen wat de rol van die speler is.
- Kan geen bijrollen zien.

Heks:
- Heeft een levensdrankje en een doodsdrankje.
- Met het levensdrankje kan de gedode persoon door de wolven tot leven gewekt worden. Dus zichzelf redden kan niet!
- Er wordt niet bekend gemaakt wie er gered is, wanneer een levensdrankje is gebruikt.
- Met het doodsdrankje kan de heks ’s nachts een persoon vermoorden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.

Dwaze Heks:
- Heeft een levensdrankje en een doodsdrankje.
- De Dwaze Heks weet echter niet hoe deze drankjes werken! Hij kan de drankjes alleen maar weggeven aan andere spelers. Alle andere spelers weten wél hoe de drankjes werken en kunnen zelf bepalen wanneer ze deze gebruiken. Spelers krijgen het direct van de spelleiding te horen, wanneer zij een drankje gekregen hebben en kunnen deze drankjes direct inzetten.
- Er wordt niet bekend gemaakt wie er gered is, wanneer een levensdrankje is gebruikt.
- Met het doodsdrankje kan ’s nachts een persoon vermoord worden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.

Gebroeders:
De gebroeders kennen elkaar en weten dus van elkaar dat ze goed zijn. Ze mogen niet met elkaar netwerken.

IJzeren Hein:
- De IJzeren Hein is heel sterk en gaat niet zomaar dood. De IJzeren Hein overleeft alle dodende acties, anders dan lynch en lunch. Bijvoorbeeld: Heks, Beul, Jager en welpacties. In plaats van de IJzeren Hein, zal de speler die de actie uitvoerde zelf sterven!
- De IJzeren Hein kan wél geïnfecteerd worden, aangezien een infectie geen dodende actie is.

Orakel:
- Het orakel kan elke avond iemand laten zien.
- Het orakel geeft aan wie hij wilt zien en wie deze rol mag weten. Hij geeft dus 2 namen door: één iemand die gezien wordt en één iemand die de rol van deze speler krijgt.
- Het orakel mag niet zichzelf kiezen. Wanneer een orakel wordt gezien wordt de rol: orakel worden doorgegeven.
- Het orakel mag niet een persoon twee nachten achter elkaar kiezen.

Klaagmuurtovenaar:
- De Klaagmuurtovenaar krijgt na elke nacht te horen welke berichten effectief van spelers waren en welke van de spelleiding.
- Hij kan ook 1 bericht kiezen, ingezonden door een speler, van dewelke hij ofwel de inzender ofwel de rol van de inzender te horen krijgt.


Slechtjes:

Weerwolf:
- Een wolf zonder extra krachten.
- Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen.
- Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- De wolven mogen met elkaar overleggen.

Infectiewolf:
- Mag tijdens nacht 3 één speler infecteren.
- De geïnfecteerde speler verandert in een Weerwolf en zal toetreden tot de wolvenchat.
- De infectie is in plaats van de Lunch.
- De geïnfecteerde wolf sterft als 'weerwolf'.

Welp:
- Welp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent de welp de wolven niet.
- Welp mag de eerste 3 nachten iemand proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de welp dit goed zal diegene sterven.
- Welp wordt na nacht 3 een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen. Na de nacht wordt ook bekend voor de welp wie de andere wolven zijn.
- Welp kan geen burgers en speciaaltjes welpen die hun actie al hebben uitgevoerd. Let op! Dit heeft alleen betrekking op speciaaltjes met een DAG-actie!

Wolp:
- Wolp is een speciale vorm van welp.
- Wolp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent hij de wolven wel.
- Wolp mag de eerste 3 nachten iemand proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de wolp dit goed zal diegene sterven.
- Wolp wordt na nacht 3 een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen.
- Wolp kan geen burgers en speciaaltjes welpen die hun actie al hebben uitgevoerd. Let op! Dit heeft alleen betrekking op speciaaltjes met een DAG-actie!

Slechte Beul:
- Dit is de tegenhanger van de Beul; de Slechte Beul mag ook eenmalig een speler overdag beulen.
- Wanneer de actie van de Slechte Beul uitgevoerd wordt, komt er te staan dat de Beul (in plaats van Slechte Beul) zijn actie in heeft gezet.
- De Slechte Beul mag iedere dag twee spelersnamen doorgeven aan de spelleiding. Wanneer tussen deze twee namen een Slechtje (die in de Wolvenchat zit) zit, dan zal de Slechte Beul na de deadline toetreden tot de wolvenchat.
- De Slechte Beul is een hulpje en dus geen volwaardig slechtje.

Ketterse Wolf:
- De Ketterse Wolf heeft net als de priester een flesje heiligwater. Dit heiligwater is echter nep en er gebeurt dus niks wanneer het over een speler heen gegooid wordt.
- De actie van de Ketterse Wolf is een dagactie. Wanneer hij zijn actie uitvoert, komt er te staan dat een Priester (in plaats van de Ketterse Wolf) zijn watertje over iemand heen heeft gegooid.
- De actie van de Priester heeft geen effect op de Ketterse Wolf.

Verhullende Wolf:
- De verhullende wolf kan éénmalig de rollen van gestorven personages tijdens de lynch/lunch van een dag verhullen. De rollen worden dan niet bekend gemaakt en blijven voor de rest van de ronde onbekend.
- Geldt alleen voor de lynch/lunch en eventuele andere acties, die tijdens de nacht plaatsvinden, zoals de welpactie/heksendrankje e.d..

Neutraaltjes:

Wethouder/Assistent van de Burgemeester:
- Krijgt na de BM verkiezing dezelfde rol als de verkozen BM.
- Neemt geen bijrollen over.

Mythomaan:
- Deze mag dag 1 één speler door sturen, is deze wolf wordt hij wolf, ziet hij een zienende rol (inbreker, ziener, muizenval etc.), dan neemt hij deze over. In alle andere gevallen wordt de Mythomaan burger.
- Is er voor nacht 1 geen spelersnaam ingestuurd, vervalt zijn kracht en wordt hij burger.

Fluitspeler:
- Een slecht persoon die verbannen is. Hij zal terugkeren als fluitspeler om het spel alleen winnend af te sluiten.
- Per nacht zal de fluitspeler 2 mensen betoveren. Diegene die en betovering over zich heen krijgt mag dit niet vermelden, mocht dit wel gedaan worden zal diegene direct gedood worden!
- De fluitspelers is een alleenstaander en werkt met niemand samen. Als iedereen een betovering over zich heeft, is het spel afgelopen en heeft de fluitspeler gewonnen.
- De fluitspelers is voor alles vatbaar, oftewel een heksendrankje, ziener en andere dingen zijn mogelijk om tegen de fluitspeler te gebruiken. Fluitspeler hoeft zijn eventuele geliefde niet te betoveren.

Premiejager:
- Mag zelf 5 spelers uitkiezen (deze spelersnamen dienen voor de eerste deadline doorgestuurd te worden naar de spelleiding) en daarnaast krijgt hij ook nog 5 spelersnamen toegewezen door de spelleiding.
- Deze 10 spelers dient de Premiejager uit het spel te werken. Wanneer alle 10 de spelers uit het spel liggen, wint de Premiejager.


Bijrol:

Burgemeester:
-    Wordt op dag 1 democratisch gekozen.
-    De stem van de burgemeester telt niet dubbel.
-    Bij gelijkspel is de stem van de burgemeester wel doorslaggevend.
-    Kiest na zijn dood zijn opvolger.
 

Combino Pastasaus

Beste Spelleider 20/21
Reactiescore
2.019
Deelnemerslijst:

1. Bappos
2. MOH
3. DenDuvel
4. Spieder
6. Candiu
7. jojor
9. KS
11. CI
12. Laila
13. Freaker Play
14. Time
15. blond
16. Ctrl Alt Delete
17. Dashke
19. Nonkel jos


5. WatBlaasJeInMijnOor? (lynch dag 1 - infectiewolf)
8. arbeitman (beulactie dag 2 - priester)

10. pr0blieeb (lunch dag 1 - premiejager)
18. Smieco (beulactie dag 1 - verhullende wolf)
 
Laatst bewerkt:

Combino Pastasaus

Beste Spelleider 20/21
Reactiescore
2.019
Als het goed is heeft iedereen z'n rol gehad, zo niet stuur mij even een berichtje.

- Eerste deadline is morgenavond voor zowel BM- als Lynchstem.
- Vergeet niet de speciale acties (deze gelden ook al voor dag 1). :wink:


Veel succes en plezier!
Combino
 
Reactiescore
1.271
Aangezien ik bewezen goedje ben mogen de bmstemmen naar mij.
 
Reactiescore
60
Succes iedereen!
Het zullen wel gelijkaardige instellingen zijn zoals het vorige potje?
Het is dus belangrijk dat een goedje de BM is aangezien er een wethouder zal zijn.
Mogelijks is er ook een klaagmuurtovenaar die kan helpen mensen te bevestigen.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.277
Ik stel me verkiesbaar als BM, dit ging vorig potje erg goed
 
Reactiescore
1.271
Even geduld mensen ik ben bewezen goedje.
 
Reactiescore
561
Succes iedereen!
Het zullen wel gelijkaardige instellingen zijn zoals het vorige potje?
Het is dus belangrijk dat een goedje de BM is aangezien er een wethouder zal zijn.
Mogelijks is er ook een klaagmuurtovenaar die kan helpen mensen te bevestigen.

Enkel wolfkes lezen de rollen op dag 0?
 
Reactiescore
1.804
ik claim bewezen goedje
dat maakt mij gelijk beste kandidaat voor het BM-schap dus iedereen die niet op mij stemt is per definitie wolf?
 
Bovenaan