[Speeltopic] WvW #306 - Mijn Kampverhalen uit de Ardennen

Reactiescore
1.804
WvW #306
Mijn Kampverhalen uit de Ardennen
Dag 1

Liefste dagboek,

We zijn daarnet aangekomen in de Ardennen, eindelijk! De treinrit leek gelukkig niet zo lang omdat ik naast kampleider Walter mocht zitten. Bij aankomst hebben we een kamp gebouwd en de perimeter afgezet. Daarna zijn we op een eerste verkenning gegaan in het bos. ‘Eén-twee één-twee! Sneller! In de pas!’ riep Model Walter. En in de pas lopen deden we!

PANG! De instructies van onze kampleider werden onderbroken door een luide knal. Het leek wel… een geweerschot?

Er brak lichte paniek uit. ‘Terugtrekken!!’ riep Walter. De hele groep haastte zich terug naar het kamp. Ik liep snel mijn tent binnen, en zag dat er een papiertje op mijn veldbed lag.

Ga hier nu weg, of jullie bekopen het met jullie leven. Wij wijken niet!”

We zijn hier niet alleen….
 
Reactiescore
1.804
Instellingen
Aantal spelers: Zoveel mogelijk
Klaagmuur: Ja 1 bericht per speler per nacht
Hints: Nee

Cupido: mogelijk
Geliefden kennen elkaar: Ja
Geliefden samen winnen: G/G met goedjes, G/S alleen (+ cupido indien hoofdrol), S/S met slechtjes

Eindtijd stemmen: 22:00
Speciale Rollen naar: simeco en nonkel jos
Lunch naar: simeco en nonkel jos
Lynch: Rood en dikgedrukt in topic
Kampopzichter (Burgemeester): Blauw en dikgedrukt in topic
Speciale acties groen en dikgedrukt in het topic, liefst met vermelding van spelleiding erbij

Netwerken: Uit
Claimen: Uit. Subtiel hinten naar jouw en andermans rol is toegestaan, zolang het niet te vaak of duidelijk gebeurt. Mensen zullen hier via PM op worden aangesproken. Claimen is verboden en mensen die zich niet aan deze regel houden worden onverbiddelijk op de trein naar huis gezet.


Rollen

Kampgangers (burgers)
Deze jonge ordelijke bende gaat op kamp naar de Ardennen. Zij willen er een leuk uitje van maken: beetje ravotten, oorlogje spelen, etc.

Kampafgevaardigde (ziener)
Een van de begeleiders is best ervaren in het organiseren van dit soort uitjes. Hij kent zijn groep door en door en ziet dus ook wanneer iemand slechte bedoelingen heeft. Mag 1x per nacht een rol opvragen.

Otto (heks)
Vroeger maakte Otto ambras met al zijn klasgenoten. Om zichzelf te beschermen ging hij zich verdiepen in de chemie. Hij ontwikkelde een levens- en een doodsdrankje. Doorheen het spel kan hij beslissen deze drankjes in te zetten.

Jager (jager)
In de bossen van de Ardennen lopen ook jagers rond. Dit spreekt voor zich. Mag iemand meenemen in z’n dood.

De Boswachter (speedboat)
De boswachter mag elke nacht één speler opsluiten in een speedboat. Dit doet hij door vóór de lunch in een privébericht naar de spelleiding te laten weten wie hij wil opsluiten. De opgesloten speler is veilig tegen alle nachtacties, maar kan zelf zijn of haar kracht ook niet gebruiken. Bijzonderheden: De opgesloten speler krijgt niet van tevoren te horen dat hij wordt opgesloten. Hij krijgt wel melding dat hij de afgelopen nacht opgesloten was.

De Vos
De Vos mag elke lunch drie namen via een privébericht insturen naar de spelleiding. De Vos krijgt dan te horen of er een slechte speler tussen deze drie spelers zit, maar niet wie en ook niet hoe veel. Als het antwoord ‘ja’ is, mag de Vos de nacht erna weer drie spelers doorgeven. Als het antwoord ‘nee’ is, moet de Vos een nachtje wachten alvorens hij opnieuw zijn actie kan inzetten.

Paracommando (beschermengel)
De paracommando heeft een achtergrond bij een voormalige Duitse paramilitaire organisatie. Elke nacht kan hij postvatten aan het bed van 1 van de kampgangers. Die persoon is beschermd van een lunch.

Dorpsoudste
Kan een lunch overleven.

Ter info: deze rollen volgen dezelfde regels als de standaardrollen in het richtlijnentopic. Vraag maar bij onduidelijkheid.
Belangrijk! Niet alle genoemde rollen zitten noodzakelijkerwijs in het spel!!

Weerwolven
Deze wrede beesten liggen ’s nachts op de loer in het bos. Door middel van guerillatactieken proberen ze elke keer het vredige kamp te verstoren en een onschuldige kampganger met zich mee te sleuren.

Explosiewolf
Deze wolf vindt het niet leuk als hij naar huis gestuurd wordt. Daarom neemt hij iemand mee. De speler die het laatst heeft gepost voor DL moet mee de trein op.

Propagandawolf (infectiewolf)
De propagandawolf kan een kampganger overtuigen om zich aan te sluiten bij de tegenstander. Infectie gebeurt op een moment naar keuze.

Welp
Welp groeit op na drie dagen?

Ter info: deze rollen volgen dezelfde regels als de standaardrollen in het richtlijnentopic. Vraag maar bij onduidelijkheid.
Belangrijk! Niet alle genoemde rollen zitten noodzakelijkerwijs in het spel!!

Slechte Slechtje (Witte Weerwolf)
Het Slechte Slechtje wint het spel door als enige over te blijven, en heeft volwaardig toegang tot het wolvenboard. Hij kan gewoon de lunch insturen en kan/mag ook een slechtje lunchen op oneven nachten.

Belangrijk! Niet alle genoemde rollen zitten noodzakelijkerwijs in het spel!!

Slaap met de kampleider
Niet eens met de lynchuitslag, dan vertraag je deze toch? De meeste logische manier om dat te doen is een uurtje met kampleider Walter door te brengen in zijn tent. :wink::wink::wink: Mag niet gedaan worden door degene die aan kop gaat (2x vanaf half uur voor deadline)

Bosbietje
Als je het eerst post op precies 06:00, 13:37 of 0.00 krijg je 1 punt. Die post moet het woord Bosbietje (sic) bevatten, dat maakt het ons iets makkelijker? Bij 3 punten krijg je een extra stem. Gelieve je eigen punten bij te houden.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.804
Spelerslijst

1. rukurt ->
Lynch dag 2 (kampganger)
2. Speedje -> Lynch dag 5 (wolf)
3. Westfrontkip
4. JokersBrain -> Lunch dag 6 (vos)
5. The self-made men -> Lynch dag 6 (kampganger)
6. CI rip ->
Lunch dag 2 (jager)
7. Anthraxxis -> Liefdesverdriet dag 3 (Burger/cupido)
8. Dash -> Doodsdrankje dag 2 (dorpsoudste)
9. Riprobin -> Lynch dag 7 (kampganger)
10. famdecibert ->
Lunch dag 3 (kampganger)
11. schoenenwinkel vvharen -> Inactiviteitsdood dag 4 (jager)
12. Meister -> Lynch dag 1 (welp)
13. Hlenn -> Lunch en jagerschot dag 4 (paracommando)
14. Sule Silmad -> Ontploft dag 3 (Kampganger)
15. .TimeforplanBietje -> Jagerschot dag 2 (Boswachter)
16. Altijd bezig
17. Laila -> Lunch dag 1 (ziener)
18. miccie rip --> Yube -> Lunch dag 7 (kampganger)
19. miketijger
20. Materlotti -> Lynch dag 3 (propagandawolf)
21. Candiu -> SS-lunch dag 3 (explosiewolf)
22. Lyonn
23. chmegers -> Lynch dag 4 (mof euh ik bedoel wof)
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
3.586
Laatste gereserveerde post. We gaan in de loop van de voormiddag de rollen verdelen maar het zou even kunnen duren we zijn namelijk ontzettend lui

Ik merk een kleine fout op. Er staat voormiddag terwijl jullie ongetwijfeld namiddag bedoelde.
 
Reactiescore
1.577
Oké jongens, de rollen zijn de deur uit. Je kreeg ofwel een PM ofwel een berichtje via Discord. Mocht dat niet gebeurd zijn, schrijf ons even aan want dan zagen we iets over het hoofd. Kan de beste overkomen??

Verder herinneren we jullie eraan dat claimen niet is toegestaan. Enkel een beetje hinten mag, maar we schrijven geen twee waarschuwingen uit. Wie een eerste tik op de vingers kreeg, zit al half op de trein om het kamp te verlaten. De minste hint nadien en je ligt eruit.

Vergeet niet te doorstrepen mocht je alsnog een stem aanpassen. Speciale acties tellen enkel in vet groen (ook voor het Bosbietje).


________________

Dag 1
Ik schrok danig van de waarschuwing die me was toevertrouwd. Een gevoel van onbehagen kroop me op het lijf. De luide knal deed het leven in het bos even stilstaan, maar onderhand bliezen de vogels opnieuw de mooiste symfonieën.

Kampleider Walter riep ons tegen de avond samen aan het vuur. Door de speakers galmde een aanstekelijk krijgslied. Het bracht de kampgangers tot rust.

Auf der Heide blüht ein kleines Blümelein
Und das heißt: Erika.


Terwijl Calamus Incendium zich zat te vergapen op de billen van Laila, schraapte Model Walter zijn stem. Of we al een groepsleider in gedachten hadden?
________________________

Bij deze verklaren we het Kamp geopend. U mag posten. Eerste deadline is zondagavond om 22:00, zowel voor BM als lynch.
 
Reactiescore
1.014
Yes! Weer een nieuw potje! Zin in. Veel plezier allemaal :)
 
Reactiescore
447
Ik ga voor Chmegers, heb geen ervaring met vorige spellen dus ga ik voor iemand die goed ruzies kan oplossen tussen 2 spelers
 

Deleted User - 487920325

Guest
Succes allen. Ik wacht nog eventjes met mijn bm stem, eens zien wie zichzelf beschikbaar stelt en hoe de eerste uren verlopen
 
Reactiescore
1.279
Veel succes allemaal. Er zat natuurlijk veel te lang tussen het eerdere potje en deze. Zorgt er wel voor dat ik er weer veel zin in heb.

Bij deze wil ik me wederom als burgervader beschikbaar stellen. Vorig potje als slechtje te snel naar me zin gelynched vanwege het bmschap dus ik hoop wederom op jullie vertrouwen te mogen bouwen en opnieuw als bm gekozen te worden. Rukurt mag van mij BM worden om zijn terugkeer als groots WvWer te vieren.
 

DeletedUser40402

Guest
Goed, ik stel me beschikbaar als BM! Had dit het vorige potje ook al gezegd, maar de feiten zijn als ik enkele mensen aanduid als wolf dat er meer kans is dat ze wolf zijn dan niet. Ook vorig potje weer, dag 1 lijstje met enkele wolven en enkele zekere goedjes: 2 wolven waren juist en de goedjes waren ook inderdaad goedjes. Met andere woorden, goede wolvenvanger hierzo! BM stemmen mogen dus deze kant op.
 

DeletedUser40402

Guest
Voor mij ook Rukurt, indien actief gewoon hele goede wvw speler.
 
Reactiescore
976
Rukurt is een ouwe man, wie zegt dat hij in de tussentijd niet seniel geworden is?

Vorig potje was mijn stem te laat, dit potje ruim op tijd: Glenn .
 
Bovenaan