[Speeltopic] WvW #291: Kamp Wakkerdam

DeletedUser78825

Guest
index.php


Wanneer je 's morgens wakker word, ligt er een brief met jouw naam op tafel.
De witte enveloppe geeft niets weg waar het over gaat, maar wanneer je het open doet, merk je dat het een uitnodiging is.

Hou jij van een uitdaging? Zou jij graag jouw vakantie op een leuke manier willen doorbrengen?
Aarzel dan niet om je in te schrijven voor Kamp Wakkerdam!
We gaan voor een paar weken naar een plek in Wakkerdam, waar we volop gaan genieten van de natuur, maar ook gedeeltelijk van de mooie stad.
Denk hierbij aan een bosspel en een stadspel, maar ook vele andere dingen gaan er gebeuren!


Schrijf je simpelweg in door je gegevens in te vullen en deze brief terug te sturen.


Ja, een uitnodiging voor een kamp. In Wakkerdam.
Durf jij deze uitdaging aan?​
Instellingen:

Netwerken: Niet toegestaan
Claimen: Niet toegestaan
- Je mag dus niet claimen en niet overduidelijk naar je rol hinten.
Het aantal van rollen is onbekend. (Ook mogelijk dat de rol er helemaal niet in zit.)
Er zitten geen hints in de verhalen.
Tussen de deadline en het moment dat de nacht er staat mag er niet spelinhoudelijk gepost worden.
Als er in de nacht iemand (niet) sterft, word er niet bekend gemaakt waarom er wel/geen doden zijn.
Deadline: 22:00
Wanneer je dood bent, mag je met geen enkele van de nog levende deelnemers spelinhoudelijk communiceren.
Klaagmuur: Ja, maximaal 1 bericht per speler, per nacht.
Inactiviteit: Bij herhaaldelijke inactiviteit val je dood. Enkel de lynchstem komen plaatsen zien wij niet als activiteit.
Er mogen geen dagacties op Dag 0 plaats vinden, aangezien er op Dag 0 ook geen lynch & lunch is.
Bij het overtreden van de regels val je dood.

Speciale Rollen naar: Hopeful en Cryptic (in een privébericht op het Forum)
Lunch naar: Hopeful en Cryptic (in een privébericht op het Forum)
Lynch: ROOD DIKGEDRUKT in het STEM-topic. Stem wijzigen: DZ -> Mars
Burgemeester: Ja, stem telt niet dubbel, maar bij gelijkspel is de stem doorslaggevend.
BM stem: BLAUW DIKGEDRUKT in het STEM-topic. Stem wijzigen: DZ -> Mars
Je mag NIET op jezelf stemmen.

Dag- en Nachtvolgorde:

Dag-acties
Stemming
Lynch
Beschermengel, Inbreker (slapen), Levensdrankje, DO
Lunch
Infectie
Welpactie
Doodsdrankje
Ziener, Muizenval, Mythomaan & Inbreker (zien)
Klaagmuur
Welp (na 3e nacht) groeit op
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser78825

Guest
Rollen:

Goedjes
Kampganger (Burger):
- Rol zonder speciale krachten

Houthakker (Beul):
- De Houthakker kan eenmalig een speler doden. Dit meldt hij aan de spelleiding.
- Iedereen kan zien wie de beul is, aangezien dit overdag gebeurt.
- Dit gebeurt meteen.

Boswachter (Jager):
- Neemt iemand mee in zijn dood
- Deze persoon moet hij van te voren opgestuurd hebben naar de spelleiding, hij mag ieder moment deze keus veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Bij inactiviteit gaat het schot niet door.

Geluksvogel (Dorpsoudste):
- Overleeft eenmaal de lunch.
- Bij zijn dood verliest de Beschermengel zijn krachten.

Levensheks:
- Heeft een levensdrankje.
- Met het levensdrankje kan de gedode persoon door de wolven tot leven gewekt worden. Dus zichzelf redden kan niet!
- Er wordt niet bekend gemaakt wie er gered is, wanneer een levensdrankje is gebruikt.
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.

Doodsheks:
- Heeft een doodsdankje.
- Met het doodsdrankje kan de heks ’s nachts een persoon vermoorden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.

Beschermengel:
- Mag iedere nacht één iemand beschermen.
- Mag tot aan de nacht veranderen wie hij/zij wilt beschermen.
- Mag niet twee dagen achter elkaar dezelfde persoon beschermen.
- Kan zichzelf niet beschermen.

Wijsneus (Wijze Burger):
- De wijze burger kan aan de spelleider de volgende vraag stellen:
Hoeveel x zitten er in het spel? (bijvoorbeeld: hoeveel burgers/beschermengelen/wolven etc.)
- Het gaat om de rollen, die er vanaf het begin in zaten. Wanneer iemand vraagt, hoeveel burgers er nog in zitten, zal door de spelleider het aantal genoemd worden, dat er aan het begin in zat en niet hoeveel er nog in zitten!
- De vraag kan slechts één keer gesteld worden en vóór nacht 3.
- In de vraag moet het om één specifieke rol gaan.
- De speler krijgt direct antwoord op de vraag.
- Kan geen bijrollen opvragen!

Gelovige Kampganger (Priester):
- De Gelovige Kampganger (Priester) heeft een flesje heiligwater die hij kan gooien over een speler.
- Is deze speler een wolf of een heks, zal deze doodgaan. Anders gebeurd er niks.
- Het water werkt niet op de Ketterse Wolf.
- Dit gebeurt overdag, iedereen kan dus zien wie de priester is.
- Er word altijd bekend gemaakt dat de actie gedaan is, dus ook bij een mislukte actie.

Slet:
- Kan iedere nacht bij iemand slapen. De slet is dan niet thuis en wanneer hij de lunch is, overleeft hij die.
- Wanneer de speler, waarbij de slet slaapt, geluncht wordt, sterven beide spelers.
- De slet mag niet 2 nachten achter elkaar bij dezelfde persoon slapen.
- De speler, waarbij de slet geslapen heeft, zal GEEN pm krijgen en dus niet weten dat er een slet bij hem/haar heeft geslapen.
- Wanneer de slet bij een wolf slaapt en de slet die nacht geluncht wordt, zal hij overleven.

Vrouw Holle:
- Vrouw Holle kan elke nacht 1 speler opvragen. Van deze speler krijgt zij te horen of die goed of niet goed is (neutraal/slecht = niet goed). Eenmaal in het spel kan ze 2 spelers overspoelen met pek en veren (één speler met pek, en één speler met veren) om daarmee aan te geven welke speler zij vertrouwt en welke speler niet.
- Vrouw Holle mag zelf weten wie ze met pek of veren bestrooit. Dit hoeft niet de kloppen met de werkelijke alliantie van de betreffende spelers.
- Vrouw Holle blijft anoniem bij de Pek en Veren actie.
- Vrouw Holle mag niet zichzelf bestrooien met pek of veren

Wolfmens:
- Deze speler wordt altijd als 'Niet goed' gezien door Vrouw Holle. Echter is hij wel gewoon een goedje.
- Sterft als Wolfsmens.

Helderziende (Ziener):
- Mag iedere dag een rol opvragen, deze krijgt hij aan het eind van de nacht.
- De helderziende ziet geen bijrollen, als iemand dus zowel geliefde als heks is, ziet de ziener alles heks.

De Wannabe Helderziende (Muizenval):
- De Wannabe Helderziende kan elke avond iemand zien, wie weet hij alleen niet.
- De Wannabe Helderziende geeft vooraf een tijdstip aan voor de volgende dag. Diegene wie dan als eerst een lynchstem plaatst na dit tijdstip, wordt gezien.
- Afspraken maken over wanneer iemand moet stemmen is ten strengste verboden!
- De Wannabe Helderziende kan ook zichzelf zien.

Wreker:
- Moet voor de eerste deadline een spelersnaam doorsturen naar de spelleiding. Wanneer deze speler sterft, zal de Wreker in een Beul veranderen.
- Wanneer de uitgekozen speler sterft door de Lynch, zal de Wreker niet in een Beul veranderen.
- De Wreker sterft als Beul, wanneer zijn uitgekozen speler geluncht is/gedood is door een speciale actie.

Diefje (Inbreker):
- Mag één keer bij iemand inbreken en krijgt dan zijn rol te zien.
- In die nacht is hij niet thuis en kan dus ook niet geluncht worden. Wel kan hij geluncht worden, wanneer de speler, waar hij bij inbreekt, dood gaat. Een soort van slet is het dus.

Neutraaltjes
Leugenaar (Mythomaan):
- De Mythomaan maakt in nacht 2 een belangrijke keuze voor wie hij "ziet".
- Is deze een weerwolf, veranderd de Mythomaan ook in een weerwolf. (Enkel bij wolven, niet bij welpen.)
- Is deze een ziener, wordt de Mythomaan ook een ziener.
- In alle andere gevallen wordt de Mythomaan een burger.


Slechtjes
Weerwolf:
- Een wolf zonder extra krachten.
- Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen.
- Als alle weerwolven sterven, winnen de goedjes.

Infectiewolf:
- Heeft giftige tanden waarmee hij een goedje wolf kan maken.
- Dit gebeurt in een willekeurige nacht/nacht 3 in plaats van de lunch.
- De geïnfecteerde verliest zijn oudere krachten en wordt een weerwolf
- Geliefden blijven bestaan en kunnen niet verdwijnen door infectie

Welp:
- Welp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent de welp de wolven niet.
- Welp mag de eerste 3 nachten iemand proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de welp dit goed, zal diegene sterven.
- Welp wordt na nacht 3 een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen. Na nacht 3 wordt ook bekend voor de welp wie de andere wolven zijn.

Ketterse Wolf:
- Ketterse wolf wordt gerekend als een gewone wolf en dus geen hulpje.
- Ketterse wolf kan net zoals de priester iemand "wateren", in het topic zal komen te staan dat de priester iemand gewaterd heeft.
- Integendeel tot de priester heeft het water van de ketterse wolf geen krachten en zal de actie dus altijd 'mislukken'.
- Zijn actie gebeurd overdag, iedereen weet dus wie de 'Priester' is.

Slechte Beul (Slechte Houthakker):
- Dit is de tegenhanger van de Beul; de Slechte Beul mag ook eenmalig een speler overdag beulen.
- Wanneer de actie van de Slechte Beul uitgevoerd wordt, komt er te staan dat de Beul (in plaats van Slechte Beul) zijn actie in heeft gezet.
- De Slechte Beul mag iedere dag twee spelersnamen doorgeven aan de spelleiding. Wanneer tussen deze twee namen een Slechtje (die in de Wolvenchat zit) zit, dan zal de Slechte Beul na de deadline toetreden tot de wolvenchat.
- De Slechte Beul is een hulpje en dus geen volwaardig slechtje.
- Dit gebeurt meteen.


Bijrollen
Kampleider:
- Democratisch verkozen gedurende de eerste dag.
- Kiest na zijn dood zelf een opvolger.
- Heeft de doorslaggevende stem bij een gelijkspel.

Hardhoofd (Ijzeren Hein):
- Immuun voor de acties van de Boswachter (Jager), Slechte Houthakker (Slechte Beul) en de Houthakker (Beul). Als de Slechte Houthakker (Slechte Beul) of Houthakker (Beul) hem probeert te vermoorden, sterft de Houthakker (Beul) zelf.
 

DeletedUser78825

Guest
Spelerslijst:

1. famdecibel - Lynch Nacht 3 - Burger
2. laila - Nacht 4 - Jager
3. Yankee60 - Actie Dag 4 - Wolf
4. TLF - Inactiviteit Nacht 3 - Burger
5. TimeForPlanB - Slechte Beul
6. Jo han - Lynch Nacht 2 - Beschermengel
7. Castiel - Kampleider & Wolf
8. Batchieboy - Lynch Nacht 1 - Welp
9. LoyalPsycho - Lynch Nacht 4 - Burger
10. TheEternity - Nacht 2 - Inbreker
11. Jessica - Burger [Ijzeren Hein]
12. The Self-made Man - Lynch Nacht 5 - Burger
13. Dragonwoman - Nacht 4 - Wreker
14. MOHniels1 - Nacht 1 - Gewone kampganger
15. Ik hou van Vitabiskoeken - Dorpsoudste

De slechtjes hebben gewonnen!

Gebeurtenissen:

Dag 0 - Welkom of toch niet?
Nacht 0 - De nieuwe kampleider
Nacht 1 - Het eerste afscheid
Mededeling van spelleiding
Nacht 2 - De Engel
Nacht 3 - Ham... Burgers!
Dag 4 - Het heft in eigen handen
Nacht 4 - Blub
Nacht 5 - Het Einde
Rollen & Spelverloop
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 487871837

Guest
De rollen zijn verdeeld!

Er komt een beginverhaal aan met daarin informatie over de eerste deadline et cetera - als die gepost is mogen jullie ook posten!
 

DeletedUser78825

Guest
WvW291Dag1.png

Een week later waren er heel wat inschrijvingen gekomen.

“Kijk eens aan Hopeful, dat is toch wel beter gegaan dan we hadden verwacht!” Zei Cryptic, de hoofdleider van de beweging achter het kamp. “Ja, had echt niet verwacht dat we zo veel mensen gingen krijgen,” antwoordde Hopeful. Hopeful was Cryptic’s assistent en samen hadden ze er vertrouwen in dat ze van dit kamp een zeer fijn kamp zouden kunnen maken.

De volgende morgen was het zo ver. Ze hadden zelf hun spullen al bij elkaar en ze hadden met iedereen afgesproken om met een bus te gaan, vanaf het kerkplein. Zo gezegd, zo gedaan. Iedereen was daar, op het gewenste uur en zo stapten ze dus in een gehuurd busje. Hopeful begon iedereen na te tellen. Wandelend ging hij tussen de groep door, en hij kwam uit op het ingeschreven aantal. Er waren wel al wat mensen die nu al voor problemen aan het zorgen waren, zoals Vitabis. Vitabis was zo een beetje een luidruchtig type, maar verder was hij wel vriendelijk.

Toen gingen de deuren van de bus dicht en vertrokken ze naar Kamp Wakkerdam…

Eenmaal aangekomen was het al een late dag en was iedereen toch al wel uitgeput. Een paar uur op een bus zitten is namelijk niet evident.

De tentjes werden opgezet en iedereen mocht gaan slapen. Hopeful en Cryptic zaten boven op de berg van het mooie gebied waar ze zaten en keken naar de tentjes, die lager gelegen waren. Alle tentjes gaven nog licht van mensen hun lampen, of zaklampen maar stilaan begonnen deze uit te gaan. Het veld werd donker. “Laten we het bos al eens verkennen?” Vroeg Cryptic aan zijn mede-leider. Een knikje kwam als antwoord en ze stonden op en gingen naar het bos.

Op een bepaald punt raakte ze gesplitst, aangezien het leek alsof er iemand achter hun aanzit. “We zien elkaar terug in het kamp!” Riep Cryptic nog, toen hij naar links afsloeg en Hopeful een ander pad koos.
Het duurde bijna een uur voordat Hopeful terug op het terrein aankwam, maar er was nog geen spoor te zien van Cryptic. “Hij zal vast wel nog naar hier komen,” zei de uitgeputte assistent. Hierop ging hij naar zijn eigen tent, waar hij ging liggen. Hij was van plan om wakker te blijven, maar dat lopen had hem helemaal uitgeput en hij viel al snel in slaap.

De volgende ochtend werd hij wakker, zowat samen met de rest van het kamp. Alleen Cryptic was nog steeds nergens te bekennen totdat er een schreeuw kwam. “K-kijk daar!” Stotterde TheLightFighter toen hij naar boven wees, naar een boom. Daar hing het levenloze lichaam van Cryptic. In zijn borstkas wat met scherpe klauwen gegraveerd: “GA WEG!”

Dit werd Hopeful helemaal teveel en deze viel flauw op het zachte gras. Iedereen begon met elkaar te kibbelen over wat er al dan niet moest gebeuren nu. Een zwakke stam, van Dragonwoman, kwam er tussendoor: “Ik denk dat we vooral rustig moeten blijven en iemand moeten hebben die de groep wat kan begeleiden…”
En zo werd het beslist. Er kwam een stemming bij de leden over wie de beslissingen ging maken, en wie dus de nieuwe kampleider zou gaan worden.​

EERSTE DEADLINE: 31/05 22:00
ENKEL BM/KAMPLEIDER STEM
LEES ZEKER DE INSTELLINGEN GOED NA
ER MAG GEPOST WORDEN
 

Deleted User - 2075062

Guest
Ik stel me beschikbaar als BM. Er is al even niet gespeeld hier maar ik kan de garantie geven dat ik actief ga zijn en heb de laatste potjes denk ook wel bewezen een vaardig woffenvanger te zijn :)

Ik verwacht in dit potje ook weer een belangrijke rol te gaan spelen om de goedjes naar de overwinning te helpen.
 

DeletedUser74597

Guest
allemaal veel speelplezier ...

Bm stem geef ik aan nog niemand ik wil kijken hoe de dag loopt voor ik een blauwtje strooi ;)
 

Deleted User - 2075062

Guest
Time

Er is nu geen ruimte voor twijfel tussen hem en een ander dus kan ik net zo goed een keer een vroege BM stem zetten.
 

DeletedUser79170

Guest
Veel succes iedereen!

Ik kijk ook nog eventjes de kat uit de boom voor ik mijn stem uitbreng :)
 
Reactiescore
2.193
Hallo we zijn begonnen. Ik ga eerst de flikkerstem geven aan johan aangezien kasteel nooit zijn kwaliteit heeft laten zien terwijl Johan meedeed, met andere woorden kan hij niet weten of kasteel een woffenvanger is of niet.
 
Reactiescore
93
Ik wist toch maar weer te zorgen dat men rustig genoeg werd om een kampleider te kiezen :eek: Die Hopeful stelt ook niks voor zeg, flauwvallen in zo'n situatie in plaats van de taak van Cryptic overnemen (en ons waarschijnlijk daar weghalen)...

Ik blijf nog even kijken wie dit keer mijn BM-stem krijgt
 

Deleted User - 2075062

Guest
Ik wist toch maar weer te zorgen dat men rustig genoeg werd om een kampleider te kiezen :eek: Die Hopeful stelt ook niks voor zeg, flauwvallen in zo'n situatie in plaats van de taak van Cryptic overnemen (en ons waarschijnlijk daar weghalen)...

Ik blijf nog even kijken wie dit keer mijn BM-stem krijgt

Ja en we hebben nog wel even, want is enkel BM stemming vanavond. Ik hoop wel dat er iedereen actief mee gaat doen en we niet weer met een enorme inactiviteit gaan zitten.
 
Reactiescore
1.731
Laten we er met zijn allen een leuk en actief potje van maken. Ik wacht nog effe tot 4 uur voor mijn bm stem, en dan ben ik werken en ben ik morgen pas weer actief.
 
Bovenaan