[Speeltopic] WvW #289 Dorp 2: Tempervale

DeletedUser73016

Guest
Je hebt de theorie niet weerlegd. Je hebt een mogelijke verklaring gegeven voor je gedrag, en dat is een verklaring die ik niet geloof. Bovendien heb je volgens mij toch al teveel lynches ontsnapt. We hadden standvastiger moeten zijn gisteren en eergisteren.

En is er al eens een theorie voorbijgekomen waarbij eens iemand niet met het woord achterlijk of belachelijk komt. Wat wil je dat er niemand een theorie plaatst?
 

Deleted User - 487776907

Guest
Ik heb altijd te horen gekregen dat Zwarte Dood niet meer werkt wanneer er een of meerdere wolven dood zijn en daarom snap ik ook heel die zwarte dood niet.

Je hebt deels gelijk.

Zwarte dood is als de spelleider geen slechtjes in het spel doet en zelf de 'lunches' uitvoert. Zwarte dood dikgedrukt in het topic, als het blijkt dat er dan geen slechtjes in het spel zitten heb je gewonnen anders val je dood.

Maar dat er wolven dood zijn betekent natuurlijk niet dat je het alsnog gewoon kan roepen. Of het onder spelbederf valt, ja dat is een discutabel puntje. :p

EDIT: ja, als gijs zegt dat het toch niet werkt, dan heb je dr niet veel aan nee. Lees dat nu pas
 

DeletedUser73016

Guest
Is dat niet heel de fucking bedoeling van een verdediging?

@Single Malt ik kan het wel roepen maar dan ga ik niet dood. En dat wil ik.

Een verklaring geven voor je gedrag hoeft ook nog niet meteen te zeggen dat ik je daarin moet volgen. Je gedrag vlak voor de deadline vind ik uiterst opvallend en verdacht. Je geeft wel een verklaring, maar je geeft mij niet de indruk dat je daarover de waarheid spreekt. Ik kan daar fout in zitten, maar dat is wat ik erover denk.
 

Deleted User - 2075062

Guest
wat voor patroon?
dat ik eens standvastig bij mn mening bleef en niet met de rest mee liep of wat?
enige patroon wat ik zie is dat jij weer op mij blijft hangen, wat je al paar x deed toen je slechtje was :rolleyes:
dus ik vind je nog steeds verdacht net zoals wolfhunter

Ja de groeten welpje/wolfje! Dit is zo wolfs he. Je blijft overal steeds lekker tussendoor glippen en bemoeit je voor geen centimeter met wat voor stemming dan ook.

En dan zeg ik daar iets over en dan kom je af met zo'n enorm defensieve reactie dat ik altijd op jou zit als ik slechtje ben. Zo enorm gespeeld en zo'n enorm makkelijke reactie waarin je mij meteen verdacht maakt en jezelf indekt. Dit terwijl de rollen uitstekend omgedraaid kunnen zijn en dat me helemaal niks zou verbazen deze ronde gezien je gedrag en zeker gezien deze passief agressieve reactie. Jij reageert nooit zo en probeert nu opeens mensen naar mij te sturen terwijl je zelf geen stem of wat dan ook plaatst. Wil je de stemming niet openen op iemand? Begrijpelijk als slechtje.

Het zou ook verklaren waarom er in totaal maar 1 welpactie is geweest op 3 dagen, de welpen spelen immers op de achtergrond. Hier wees Wolf me al op ook. Kan niet missen dit.

Laila
 

DeletedUser73016

Guest
Zou niet de eerste keer zijn

De pot de ketel niet verwijten dat hij zwart ziet. Op lunch 1 heb jij Tigor richting RD geduwd. Jij claimt dat dat niet zo was, en heeft daar een andere "verklaring" voor, maar ik noem het "verdeel-en-heers politiek". Op lunch 2 ben jij voor .Saphira gegaan hoewel jij tegen dan ook niet meer zo zeker was van je stem, maar je was er wel quasi 36 uur lang rots van overtuigd.

De enige persoon die op dit moment gelyncht is die ik verdenk is ST, en die was fout ja. Verder verdenk ik jou, Castiel en Cryptic op bepaalde momenten en die zijn alle drie nog alle drie in leven.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Op lunch 1 heb jij Tigor richting RD geduwd.

TIGOR begon over RD

T I G O R

Dat is geen verschil van mening, dat is een FEIT.

Je staart je zo enorm blind op me dat het echt lachwekkend is gewoon.
 

DeletedUser73016

Guest
Tigor begon erover. Zij begon daar inderdaad over. Dat is goed geobserveerd, en jij geeft haar theorie steun door misschien aan te geven dat je je stem nog wel zal switchen, waardoor Tigor denkt van: "ok, dan zet ik wel mijn stem op hem". Dat is duidelijk gepush, gemanipuleer en getrek, verdelen en heersen. Jij hebt uiteindelijk niet geswitcht, maar hebt onrechtstreeks de keuze van Tigor bepaald.

Gisteren deed je opnieuw hetzelfde, door eerst aan mij te zeggen dat je me het voordeel van de twijfel zal geven om dan vier minuten later toch impulsief je mening te veranderen omdat ik er potentieel kon uitgaan.

Jij zet op deze manier anderen totaal op het verkeerde been, waardoor ik er gisteren kon uitgaan, of anderzijds waardoor je mij het idee geeft dat ik je kan vertrouwen terwijl je amper vijf minuten later het tegendeel bewijst. Op die manier kon je verhinderen dat ik mss last-minute mijn stem op jou plaatste, en aangezien Jess, Wolfhunter en Tigor op dat moment hun stemmen nog niet geplaatst hadden, net zoals ST en jij op mij. Om 21.54 uur kon jij jezelf verzekeren door bij mij te gaan bedelen voor vertrouwen, terwijl je een plannetje bedenkt om tegen mij te stemmen. Met één stem op mij had je er me op dat moment namelijk uitgekregen als niemand anders nog stemde. Net zoals dat ik met één stem op jou je er ook had uitgekregen. Net zoals dat ik en tigor en jess alle drie op dat moment nog op jou hadden kunnen gestemd hebben. (als jess tenminste op zichzelf mag stemmen).

[8/02/2018 21:54:07] Duncan | Hopeful: ga je het voordeel van de twijfel geven
[8/02/2018 21:54:24] Duncan | Hopeful: maar dan wil ik na de deadline weten waarom je tigor 100% vertrouwt
[8/02/2018 21:54:25] Duncan | Hopeful: okay?
[8/02/2018 21:54:33] Ash: ok
[8/02/2018 21:54:56] Duncan | Hopeful: als dit mis is dan stop ik ermee
[8/02/2018 21:55:11] Ash: mag idd wel eens raak zijn
[8/02/2018 21:55:15] Ash: vind het ook heel moeilijk
[8/02/2018 21:55:26] Ash: ook altijd van jouw stem op mij is belachelijk
[8/02/2018 21:55:34] Ash: iedereen waarop je stemt reageert dan zo
 

Deleted User - 487871837

Guest
Tigor begon erover. Zij begon daar inderdaad over. Dat is goed geobserveerd, en jij geeft haar theorie steun door misschien aan te geven dat je je stem nog wel zal switchen,

Als zij er niet over begon had ik nooit over RD gedacht

Als zij niet had gezegd dat de post van RD raar was, had ik nooit naar wolfse kenmerken gezocht

Als ik door haar niet naar wolfse kenmerken had gezocht, had ik er nooit over gedacht om te switchen naar RD

Zie je waar ik heen wil?

waardoor Tigor denkt van: "ok, dan zet ik wel mijn stem op hem". Dat is duidelijk gepush, gemanipuleer en getrek, verdelen en heersen. Jij hebt uiteindelijk niet geswitcht, maar hebt onrechtstreeks de keuze van Tigor bepaald.

Dit is een conclusie die je simpelweg niet kan trekken.

Gisteren deed je opnieuw hetzelfde, door eerst aan mij te zeggen dat je me het voordeel van de twijfel zal geven om dan vier minuten later toch impulsief je mening te veranderen omdat ik er potentieel kon uitgaan.

Heb ik al uitgelegd.
Ga ik niet nog eens doen.
 

DeletedUser73016

Guest
Als zij er niet over begon had ik nooit over RD gedacht

Als zij niet had gezegd dat de post van RD raar was, had ik nooit naar wolfse kenmerken gezocht

Als ik door haar niet naar wolfse kenmerken had gezocht, had ik er nooit over gedacht om te switchen naar RD

Zie je waar ik heen wil?

Als je een welp bent hoef je ook niet naar wolfse kenmerken zoeken, maar moet je profiteren van mogelijkheden die zich voordoen. Jij leek me gisteren van zo een mogelijkheid te profiteren. Jij speelde op dat moment in op Tigor. Natuurlijk zou jij nooit naar wolfse kenmerken bij RD gezocht hebben als welp zijnde, want dat moet je ook niet doen, maar dat Tigor daar wel plots bij belandde was voor jou de ideale mogelijkheid om daar van te profiteren en kwam je dat goed uit.
 

DeletedUser73016

Guest
Dat zeg ik toch niet? Ik vind hem ook gewoon enorm wolfs spelen maar heb nu de kans niet gekregen iets op te zetten aangezien ik me moest verdedigen. Dit was laatste post, hoop er rond 21:45 nog te zijn ...

Edit: Als ik hierdoor dood ga dan ga ik in netwerkpotjes gewoon niet meer netwerken want slaat serieus nergens op dit ......

Castiel omdat ik het lullig vind dat hij nu aan het trainen is, morgen maar onder vuur nemen
Castiel, jij ging je toch verdedigen tegen Wolf. Waar blijf je met die verdediging?
 

Deleted User - 487871837

Guest
Als je een welp bent hoef je ook niet naar wolfse kenmerken zoeken, maar moet je profiteren van mogelijkheden die zich voordoen. Jij leek me gisteren van zo een mogelijkheid te profiteren. Jij speelde op dat moment in op Tigor. Natuurlijk zou jij nooit naar wolfse kenmerken bij RD gezocht hebben als welp zijnde, want dat moet je ook niet doen, maar dat Tigor daar wel plots bij belandde was voor jou de ideale mogelijkheid om daar van te profiteren en kwam je dat goed uit.

zucht
 

Deleted User - 2075062

Guest
Castiel, jij ging je toch verdedigen tegen Wolf. Waar blijf je met die verdediging?

Gast! Lees is gisteravond door! Heb gvd niet gegeten voor me training gisteravond om die verdediging ye typen en jij vertikt het gewoon om het te lezen !
 

Deleted User - 487871837

Guest
Vergeef me dat ik kritisch ben. Vergeef me dat ik graag eens juist wil zitten vanavond?

Je blijft je focussen op dingen die ik al weerlegd of ontkracht heb en draait alles zo zodat het in je bekrompen theorie past.

Als je juist wil zitten, kijk dan even verder dan mij.
 

DeletedUser73016

Guest
Wat ik over iedereen denk:

2. Hopeful (BM)
Moeilijk te peilen. Komt wat gefrustreerd over met momenten, wat kan insinueren dat hij de waarheid spreekt. Maar dat kan ook gespeeld zijn. En Hopeful lijkt mij toch één van de meer ervaren spelers, ook al beweert hij van niet. Ik weet het niet. Ik vind hem wat op vreemde doelen focussen, en dat zijn argumenten niet altijd steek houden, ook al zegt hij van wel. En tot op zekere hoogte is dat wel zo, alleen volg ik hem niet in iedere verklaring. En dat frustreert hem dan onder andere.
3. Castiel. Net zoals Hopeful moeilijk te peilen. Komt net zoals hem gefrustreerd over met moment, wat kan insinueren dat hij de waarheid spreekt. Maar dat kan ook opnieuw gespeeld zijn. En ook hier is Castiel één van de toch meer ervaren spelers. En net zoals Hope vind ik hem op vreemde doelen focussen. Wat wel voor hem spreekt is dat Castiel toch al meer "goedjes-acties" gedaan heeft dan Hopeful en dat ik ook minder kan aanbrengen tegen Hopeful, maar het gevoel zit niet goed bij hem.
4. Cryptic Op basis van onze argumenten die ik gisterenavond tegen hem had. Ik vind dat hij het goed speelt, en dat onze relatie een soort "rivalen-verwantschap" vergelijkbaar met Gary en Ash. Een gezonde maar vurige verstandhouding. Dit is anders dan bij Hopeful en Castiel die ik beiden ook verdenk. Al heb ik ook niet het idee dat ik spreek tegen iemand die voortdurend liegt tegen mij. Wat ik het meest verdacht vond is, is dat hij om 21.26 2 minuten nadat ik mijn lynch aanpaste die vreemde vraag stelde, ook al bleek het achteraf inderdaad niet zo plots te zijn als het eerst leek zoals hij zelf tegen me zei. Vind dat hij ook qua verdachten de verkeerde mensen aanstreept op dit moment.
5. Jessicavd als zij slechtje is, wat je niet kan uitsluiten, speelt ze het ook erg goed. Komt oprecht over. Vertrouwt misschien wel iets te veel mensen te makkelijk, maar dat is geen wolvenkenmerk.
6. Beast Incarnated inactief
7. Single Malt Bewezen goedje, tenzij hij lieveling is. En natuurlijk ook een mogelijk infectietarget later. Maar op dit moment geen reden om te twijfelen aan zijn motieven. Al was ik wat verrast door zijn houding gisterenavond, en vind ik hem soms ook iets te veel aandacht op dorp 1 leggen en te weinig op dorp 2.
10. Tigor Geen enkele reden om haar niet te vertrouwen. Komt zeer oprecht over, speelt erg goed. En als ze slechtje is, dan verdient ze de trofee van beste slechtje ooit in een WvW spel.
12. Wolfhunter1999 Was wat aanpassen aan zijn speelstijl, en we zijn niet gewend om beginners te zien die 350 potjes met ervaring hebben, maar na wat meer genetwerkt te hebben, heb ik wel een goed gevoel bij hem. Ik twijfel niet aan zijn motieven.
13. Jo han Hij heeft veel genetwerkt met SM en spelers uit dorp 1, maar hij zou misschien wat meer moeite mogen doen, om ook te netwerken met spelers van dorp 2. Ik hoor van meerdere spelers dat jo han wat passief overkomt. De weinige posten die jo han dan wel maakt, zijn voor mij wel informatief en nuttig, en hij heeft me op cruciale momenten verdedigd. Maar slechtjes kunnen mij ook "verdedigen" natuurlijk. Uitsluiten dat hij slechtje is, ga ik dus niet doen, maar er is ook geen reden om dat nu wel te gaan denken.
14. laila Laila klinkt oprecht wat onervaren en onzeker over te komen, al vind ik dat ze nu wel goed overkomt. Speelt vrij onafhankelijk, en stelt vragen bij iedereen. Is misschien wat te passief vergeleken met anderen, maar ik vind ze ook wel goed overkomen uit onze gesprekken. Mocht ze slecht zijn, dan zullen we dat later wel weten.
 

DeletedUser76681

Guest
Heb er maar even de spelerslijst bijgenomen nu ik wat meer tijd heb in de namiddag.
5. Jessicavd

Ik zie haar niet liegen over haar claim. Daarnaast vind ik haar gewoon als goedje spelen, zoals ik haar ken. Ondanks dat ik niet veel met haar gepraat hebt. Vind ik deze manier van spelen van haar, zoals ik gewoon ben.
Ik herinner me zelfs nog een potje waar ik als leiding toen fungeerde en zij als slechtje (welp), en dan speelt ze ook effectief anders in een netwerkpotje, met meer plezier geloof ik zelfs. Dat spel zie ik nu niet terug dus vind ik dat ik haar zeker als goed acht.


7. Single Malt

Ik denk dat dit voorlopig nog duidelijk is, ik wil zijn actie niet in twijfel trekken. Ook mijn gesprek met hem vond ik redelijk rustig, nergens gepush. Verder vind ik hem op zoek gaan, hij probeert zoveel mogelijk in het topic te zetten zodat de rest mee kan volgen en dus mee kan discussiëren/ mening geven.

14. laila

Vanaf dat wij genetwerkt hebben, acht ik haar goed. Ze zit nog steeds met die twijfels om het goed te willen doen. Al zie ik haar toch meer input geven, en vind ik haar ook rechtuit, ze zegt wat ze denkt en dat maakt dat ik toch een goed gevoel heb bij haar.
Op de een of andere manier zit ik met laila wel op dezelfde hoogte omdat we het beide moeilijk vinden om echte verdachte aan te duiden en het te verwoorden. Dus ik snap haar redeneringen wel.

15. Lakigigar
Zoals ik al tegen meerdere heb gezegd en het niet onbekend is vertrouw ik hem en hij vertrouwd mij. Ik kan met hem goed praten en kan alles delen met hem.


Mijn twijfelgevalletjes



2. Hopeful (BM)
3. Castiel.
Deze neem ik allebei even samen. Ik heb bij beide mijn twijfels en ik ben er nog niet uit wat ik wel en niet moet geloven. Ik heb zo de indruk dat ze beide op mijn empathie aan het spelen zijn en dus wil ik straks nog eens alles op een rijtje zetten.
Ik zit zo dubio met deze twee dat ik ze ff links wil laten liggen. En kijken wat de rest van ze denkt. Ik heb al mijn gedachte is gedeeld over hun met enkele spelers. Maar moet enkel voor mijn eigen nog uitmaken, en zo als ik al zei alles op een rijtje zetten.

12. ImAlbatroaz -> Wolfhunter1999
Ondanks dat hij op mij zat, heb ik met hem ondertussen wel een goed gesprek gehad. Maar dat neemt niet weg dat ik hem de volle 100% vertrouw, dat weet hij ook. Maar voorlopig neig ik bij hem wel meer naar goedje. Omdat hij echt wel op zoek wilt gaan.
13. Jo han

Jah ik heb letterlijk 4 zinnen met hem genetwerkt, en weet dus niet wat ik over hem moet denken.

[10:04:35] Arlena Tigor: Heeej
[10:05:52] Johan | AF: Jo Han: Heey
[10:06:04] Johan | AF: Jo Han: Had Duncan jou gevraagd wat je ging stemmen voor de lynch gisteren?
[10:07:24] Arlena Tigor: Nee dat niet we hebben wel gepraat over wie we twijfels hadden. Maar dat was tot 19.41 daarna heb ik het niet meer gesproken

Ik zie hem actief mee doen, en eerlijk gezegd was hij me nog niet opgevallen, Zijn naam is ook nog niet veel gevallen bij diegene waar ik mee netwerkte. @Jo Han als je tijd hebt wil ik nog wel met je verder netwerken.

4. Cryptic
ik kan met hem netwerken maar dat blijft neutraal. Meestal over het zelfde wie de verdachte zijn en waarom. Dat is het, meer bevindingen worden er niet gedeeld. Al krijg ik van hem wel de indruk dat hij zich meer afzijdig wil houden dan dat hij effectief op zoek gaat.
Hij reageert wel als er van hem dat verwacht word, maar zie voorlopig geen inbreng qua argumenten.
Daarnaast spreekt het gesprek met hem en sir thrones niet bepaald in zijn voordeel. (dat op het forum)
Al een paar keer gaf Sir thrones aan dat hij je verdacht vond, maar hij kon geen goede aanknopingen vinden;

[7/02/2018 18:16:35] Arlena Tigor: Wie verdenk jij?
[7/02/2018 18:17:04] Lucas: Ik ga zo ff lezen
[7/02/2018 18:17:11] Lucas: Nu is het castiel
[7/02/2018 18:17:16] Lucas: En die andere
[7/02/2018 18:17:26] Lucas: Waarvan ik vroeg zijn verdachten op te zeggen
[7/02/2018 18:17:41] Lucas: En hij daar zo raar op reageerde
[7/02/2018 18:18:00] Arlena Tigor: Ik ga met Jessica is praten.
[7/02/2018 18:18:29] Arlena Tigor: Had al naar saphira gestuurd maar die reageert nog niet.
[7/02/2018 18:18:59] Lucas: Die crypticv
[7/02/2018 18:19:50] Lucas: Ik ga binnen half uurtje on komen op af
[7/02/2018 18:20:07] Arlena Tigor: Ik ben dan wel ff weg xD moet nog eten maar de kleine is nog trainen
[7/02/2018 18:20:33] Lucas: Haha je ziet mn post in de loop van de avond wel :d
[7/02/2018 18:20:39] Arlena Tigor: Top!
[7/02/2018 19:14:44] Lucas: ik heb legit totaal geen idee van verdachten :p
[7/02/2018 19:15:00] Lucas: ik heb atm ook écht geen zin in wvw :$
[7/02/2018 19:15:44] Arlena Tigor: Herkenbaar xD
[7/02/2018 19:32:44] Lucas: ik word zot door die cryptic

Na de deadline sprak ik nog met Sir Thrones


[8/02/2018 22:18:29] Arlena Tigor: Volgende keer laat ik het forum wel toe
[8/02/2018 22:18:50] Lucas: Volgende keer zal dan niet met mij zijn
[8/02/2018 22:19:10] Arlena Tigor: Nee want dan doe ik niet mee :(
[8/02/2018 22:19:33] Lucas: Stop je met wvw?
[8/02/2018 22:20:01] Arlena Tigor: Ff break xD ik vermoed dat ik dan toch weinig tijd ga hebben
[8/02/2018 22:20:22] Lucas: Ik heb echt ng nooit zo hard gebaald dat ik moet stoppen in een spel haha
[8/02/2018 22:20:29] Lucas: Ja is beter
[8/02/2018 22:20:34] Lucas: Andacht naar de kleine
[8/02/2018 22:20:47] Arlena Tigor: Jaah want ik raak soms echt te gefrustreerd van wvw
[8/02/2018 22:20:59] Lucas: Ik ook
[8/02/2018 22:21:08] Lucas: Ik kan die laki en cryptic de nek omwringen

Het eerste stukje gaat dus omdat ik mijn stem op hem had gezet, Ik had op dat moment echt beter het forum dicht gelaten ^^ maar goed, het feit dat Sir Thrones Cryptic niet vertrouwde lijkt me wel logisch, ik had met Sir meer een goed gesprek en kon hem ook veel vertellen.

Dsu voor nu Cryptic bij hem heb ik op dit moment het slechtste gevoel, maar dat neemt niet weg dat ik de rest ga negeren, ik wil alles nog eens goed bekijken en kijken of er nog dingen mij opvalt.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Oke, hier komt ie dan, mijn masterpost die de goedjes hopelijk moet gaan helpen wanneer ik gelynchd word en iedereen verbaasd is dat ik toch echt geen welp ben.
Ik ga dan ook alles posten wat ik weet, misschien zeg ik dingen dubbel, maar dat zien we dan wel.


2. Hopeful (BM)

Ik weet m'n eigen rol, en weet dus dat ik goed ben.

3. Castiel.


Oh Castiel wat ben je toch een lastige.
Ik vertrouw je eigenlijk al het hele potje, en doe dat nog steeds.

Maar toch blijven er dingen aan me knagen, die ik wel wil posten.
Het betekent niet dat je nu per se wolf bent, maar wie weet hebben mensen er later nog wat aan.

Jij wist als enige van mij meer over de claim van Donkergat, aangezien ik erover heb gepraat met je.
Achteraf misschien niet slim, maar it happened.

[21:56, 2/4/2018] +31 6 55055946: ja is goed
[verwijderd bericht van mij]
[22:02, 2/4/2018] Castiel: Verwijderd?
[22:02, 2/4/2018] Castiel: Wtf Dunc? Haha
[22:02, 2/4/2018] +31 6 55055946: maarten claimde bij me
[22:02, 2/4/2018] Castiel: Ohja?
[22:02, 2/4/2018] Castiel: Bij mij zei hij dit:
[22:02, 2/4/2018] +31 6 55055946: maar weet niet of t verstandig is om meteen zn rol te delen :p
[22:03, 2/4/2018] Castiel: Wel grappig, maar niet heel bijzonder
[22:03, 2/4/2018] Castiel: Toen ik om zijn rol vroeg
[22:03, 2/4/2018] +31 6 55055946: hahah oke
[22:03, 2/4/2018] +31 6 55055946: bij mij zei hij
[22:03, 2/4/2018] Castiel: Of nouja
[22:03, 2/4/2018] Castiel: Vroeg niet om de rol
[citaatje van maarten]
[22:04, 2/4/2018] +31 6 55055946: en daarna claimde hij :p
[22:05, 2/4/2018] Castiel: Fair enough
[22:05, 2/4/2018] Castiel: Hou nog maar voor je ;)
[22:05, 2/4/2018] Castiel: Hoef het niet per se te weten
[22:05, 2/4/2018] Castiel: Geloof je hem?
[22:06, 2/4/2018] +31 6 55055946: jawel
[22:06, 2/4/2018] +31 6 55055946: hij kan zich bewijzen

(Niet mij gaan bellen nu gvd)

In het verwijderde bericht zei ik dat Donkergat wapensmid had geclaimd, omdat ik nogal verbaasd en overvallen was.
Vervolgens verwijderde ik dat meteen, want claims delen is natuurlijk niet slim.

Ik zei nog een keer wat erover:

[12:41, 2/7/2018] Castiel: Wie acht je goedje?
[12:42, 2/7/2018] +31 6 55055946: atm vertrouw ik alleen maarten
[12:43, 2/7/2018] Castiel: Hmmmm
[12:43, 2/7/2018] Castiel: Dat is tegenstrijdig met mij haha
[12:43, 2/7/2018] +31 6 55055946: komt omdat ik zn claim weet
[12:43, 2/7/2018] +31 6 55055946: en hij die kan bewijzen
[12:44, 2/7/2018] Castiel: Ja fair enough
[12:44, 2/7/2018] +31 6 55055946: aangezien het geen logische wolvenclaim is

Ook hadden we dit gesprek na de eerste lynch:

[22:04, 2/6/2018] Castiel: Well we hebben gewoon n goedje hoor
[22:04, 2/6/2018] +31 6 55055946: u sure?
[22:05, 2/6/2018] Castiel: Dat zegt ie net 5 keer
[22:05, 2/6/2018] +31 6 55055946: geen idee wie nu lynch is
[22:06, 2/6/2018] Castiel: RD
[22:06, 2/6/2018] Castiel: Dik ook
[22:06, 2/6/2018] +31 6 55055946: waarom switche je niet?
[22:06, 2/6/2018] +31 6 55055946: om rd te redden?
[22:06, 2/6/2018] Castiel: Naar wie?
[22:06, 2/6/2018] Castiel: Saphira?
[22:06, 2/6/2018] +31 6 55055946: ja
[22:07, 2/6/2018] Castiel: Volgens mijn telling had die er 2
[22:07, 2/6/2018] Castiel: En RD 5 of 6
[22:07, 2/6/2018] +31 6 55055946: ohja zie dat rd er meer had dan ik dacht
[22:07, 2/6/2018] +31 6 55055946: saphira 3
[22:07, 2/6/2018] +31 6 55055946: met jou 4
[23:29, 2/6/2018] +31 6 55055946: waren er 4 :/
[23:30, 2/6/2018] Castiel: Ja vet raar
[23:30, 2/6/2018] Castiel: Ik telde er veel meer
[23:31, 2/6/2018] Castiel: Hij kreeg ze achter elkaar binnen ...
[23:31, 2/6/2018] +31 6 55055946: heb het gecheckt en het waren er idd vier
[23:31, 2/6/2018] +31 6 55055946: reddingsactie?
[23:31, 2/6/2018] Castiel: Heb echt fout zitten tellen dan .......

Een foutje die makkelijk voorkomen had kunnen worden.
Echter kan je hem daar niet op afrekenen, maar wie weet heeft iemand iets vergelijkbaars met hem.

Er zijn ook dingen die mij meer het gevoel geven dat hij goedje is; vooral het feit dat hij zich niet blindstaarde op de dood van Donkergat, maar actief meezocht naar alternatieven.
Bovendien hebben we al het hele spel dagelijks contact, en daaruit heb ik een positief gevoel overgehouden.

Ik ga Castiel nu als goedje neerzetten, met een kleine kans dat hij een slechtje is en heel sneaky speelt.


4. Cryptic

Cryptic vind ik een moeilijke, aangezien ik weinig met hem genetwerkt heb.
De keren dat ik hem sprak was het echter heel globaal allemaal, en kon ik er niet veel mee.

Echter wordt hij door niemand verdacht, heb ik hem niet heel veel in het topic gezien, en is hij tot nu toe enorm under the radar gebleven.
Hij komt wel steeds voor in het lijstje twijfelgevallen; bij mij, bij Laki, bij Tigor, wat me dan toch wel weer opvalt.


5. Jessicavd

Heeft een solide claim waar ik eigenlijk niet aan twijfel.
Bovendien kwam ze bijna meteen na de deadline al met het plan dat ze haar huid met mij ging wisselen waardoor ik de lynch zou overleven.
Het is geen actie die ik een wolf snel zie doen - veel te gevaarlijk. Bovendien past haar manier van spelen en claimen bij die van Jessica, dus ik verwacht niet dat er andere mensen zijn die haar in haar oor gefluisterd hebben dat ze moest claimen oid.


6. TUTM -> Dark-Knight -> Beast Incarnated

Deze spelers alledrie nog niet gezien, en hadden eigenlijk al dood moeten vallen vanwege het missen van elke stemming tot nu toe.
Zou het heel lullig vinden als zij een welp zijn.


7. Single Malt

Twijfel eigenlijk niet dat hij priester is.
Is altijd die ene kans dat hij de ketterse wolf is, maar dat zou niet logisch zijn.

Ook hij wilde opzoek naar alternatieven voor de dood van dag 2, wat ik slechtjes niet heel snel zie doen.


10. Tigor

Tigor vind ik een moeilijke.

Zegt dat ze Laki 100% vertrouwt, alleen vertrouw ik Laki niet en daardoor haar ook minder.

[22:04, 2/8/2018] Castiel: ST zegt nu ook dat ie denkt dat Tigor slechtje is
[22:04, 2/8/2018] +31 6 55055946: zit sowieso een verband tussen laki en tigor
[22:05, 2/8/2018] +31 6 55055946: dat kan niet anders
[22:05, 2/8/2018] Castiel: Ik was net terug thuis had nog niet eens gezien wie wat gestemd.had. dus heb ik de eerste genomen die ik zag :'(
[22:05, 2/8/2018] Castiel: Dit stuurde Tigor aan Sir Thrones
[22:05, 2/8/2018] Castiel: Wtf

Gister kreeg ik dit van Castiel.
Een bericht van Tigor aan Sir Thrones, aangezien zij de doorslaggevende stem gaf op hem.
Op mij komt het heel fake over, maar judge for yourself.

Ik snap ook niet helemaal wat ze bedoelt met het feit dat ik op haar empathie inspeel.
@Tigor, kun je daar iets meer over zeggen?

Aan de andere kant was Tigor de eerste die met een alternatief op de dood van Donkergat kwam, prive.

[07:50, 2/8/2018] arleentje: Was jij echt de enige die met Donkergat had genetwerkt?
[08:23, 2/8/2018] +31 6 55055946: nee ik was de enige die de specifieke claim van donkergat widt
[08:23, 2/8/2018] +31 6 55055946: maar ik was niet de enige met informatie over die claim
[08:29, 2/8/2018] arleentje: Zoiets vermoeden ik al. De stemmen op jou kwamen al heel snel na de deadline niet?
[08:29, 2/8/2018] +31 6 55055946: de eerste na een minuut
[08:30, 2/8/2018] arleentje: Straks nog is bekijken.
[08:30, 2/8/2018] +31 6 55055946: het is dat SM zn actie heeft maar anders was hij mn hoofdverdachte
[08:31, 2/8/2018] arleentje: Uhu, is afwachten of hij werkelijk prietser is.
[08:31, 2/8/2018] +31 6 55055946: ja
[08:31, 2/8/2018] arleentje: Ik ben nogal argwanend naar iedereen nu
[08:31, 2/8/2018] +31 6 55055946: ik ook
[08:32, 2/8/2018] +31 6 55055946: maar er zijn ook mensen die niet geloven dat ik in deze situatie zou welpen
[08:32, 2/8/2018] +31 6 55055946: dus niet iedereen springt meteen bovenop me
[08:32, 2/8/2018] arleentje: Nee want je zou je eigen dood vonnis tekenen zo
[08:32, 2/8/2018] +31 6 55055946: precies
[08:32, 2/8/2018] +31 6 55055946: en dat is de opoffering niet waard
[08:32, 2/8/2018] arleentje: Daarom wilde ik eerst met jou praten
[08:33, 2/8/2018] arleentje: Trouwens mag ik je een idee delen? Waar ik deze nacht toch over heb liggen nadenken
[08:33, 2/8/2018] +31 6 55055946: tuurlijk
[08:33, 2/8/2018] arleentje: Wacht he
[08:34, 2/8/2018] arleentje: Er staat niet bij waaraan Donkergat gedood is. Dus zijn er eigenlijk maar 2 opties.
[08:34, 2/8/2018] arleentje: Welp en
[08:34, 2/8/2018] arleentje: Met het doodsdrankje kan ’s nachts een persoon vermoord worden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.
[08:35, 2/8/2018] arleentje: Stel dwaze heks zit er in en geeft zijn drankje aan iemand die hij vertrouwt. Maar die persoon is slecht, en wilt jou er uit. Jij bent de enige die wist van Donkergat zijn claim. Dus lijkt me dan logisch dat hij zijn drankje op Donkergat gooit.
[08:36, 2/8/2018] arleentje: Dat was het andere scenario waar ik aan dacht.
[08:36, 2/8/2018] +31 6 55055946: oh wauw
[08:36, 2/8/2018] +31 6 55055946: daar had ik nog niet eens aan gedacht
[08:37, 2/8/2018] arleentje: Daarom wilde ik het met jou eerst delen. Want een welpactie is ook een nachtactie.
[08:37, 2/8/2018] arleentje: Maar dan is de vraag (cluedo spelen) wie wilt jou eruit.

Voor nu acht ik haar meer goed dan slecht.


12. ImAlbatroaz -> Wolfhunter1999

Wolfhunter heb ik niet bizar veel mee genetwerkt, alleen was hij (samen met tigor) enorm intensief opzoek naar andere dingen die met donkergat zijn gebeurd, en heeft hij altijd al twijfels gehad bij het feit dat ik welp ben. Nogmaals, dat zijn dingen die ik een slechtje niet zie doen, omdat het heel makkelijk is om op mij door te pakken. Hij deed het tegenovergestelde.


13. Jo han

Johan is een van mijn verdachten.

Zijn theorie op mij van vanochtend vind ik heel wolfs.
Hij wil mij afstraffen op een fout van mij.

Het gesprek ging zo:

[7:06:23 AM] Johan | AF: Jo Han: Waarom zei je gisteren idk bij je laatste lynchstem?
[8:46:56 AM] Duncan | Hopeful: dat lijkt me vrij vanzelfsprekend toch
[8:47:07 AM] Duncan | Hopeful: geen idee wie ik moest stemmen
[8:47:35 AM] Johan | AF: Jo Han: Had je de stem van tigor al gezien voordat je stemde?
[8:52:01 AM] Duncan | Hopeful: ja
[9:21:06 AM] Johan | AF: Jo Han: Okay :)
[9:21:11 AM] Johan | AF: Jo Han: Want die stem heeft de doorslag gegeven
[9:21:17 AM] Johan | AF: Jo Han: Maar dat kon ze niet weten
[9:21:26 AM] Johan | AF: Jo Han: Of juist wel
[9:21:30 AM] Johan | AF: Jo Han: Ze kon het wel weten
[9:21:37 AM] Johan | AF: Jo Han: Want het verschil kwam op 2
[9:46:13 AM] Duncan | Hopeful: er waren best veel mensen die nog moesten
[9:46:24 AM] Duncan | Hopeful: dus 100% zeker kon ze niet zijn

Zoals je ziet zei ik dat er nog best veel mensen moesten stemmen [na tigor], wat dus laat zien dat ik in de overtuiging was dat Tigor eerder stemde dan ze daadwerkelijk had gedaan.
Mij hiervoor als slechtje neerzetten vind ik veel te makkelijk. Bovendien bleef Johan gister stug op mij zitten, en heeft hij niet nagedacht over alternatieven.

Ook is hij redelijk afzijdig bij lynches.

Dag 1 stemde hij niet
Dag 2 op Saphira, wat meer mensen deden.
Dag 3 op Jessica (mij), terwijl de stemming tussen Laki en Sir Thrones ging.


14. laila

Een van mijn hoofdverdachten, en toont veel gelijkenissen met Johan.

Is al het hele potje niet heel actief, toont weinig initiatief met netwerken, en houdt zich ook met de lynches vaak afzijdig.

Op dag 1 ging het tussen RD en Saphira, toen stemde ze niet.
Op dag 2 ging het tussen Saphira en Wolfhunter, en toen stemde ze op Laki.
Op dag 3 ging het tussen Laki en Sir Thrones, en toen stemde ze op Castiel.

Bovendien is netwerken met haar bijzonder, aangezien dat ongeveer zo gaat:

[2/6/2018 10:04:35 AM] Duncan | Hopeful: (hi)
[2/6/2018 11:06:50 AM] Monique: Yow (wave)
[2/6/2018 11:22:17 AM] Duncan | Hopeful: alles goed daar? :)
[2/6/2018 11:24:32 AM] Monique: Mwa weer 1 grote chaos hier op school (cwl)
[2/6/2018 11:24:39 AM] Monique: En bij jou
[2/6/2018 11:25:58 AM] Duncan | Hopeful: haaha oh jee
[2/6/2018 11:26:09 AM] Duncan | Hopeful: vandaag pas om 2 uur les dus lekker rustig aan doen :p
[2/6/2018 11:31:45 AM] Monique: Lekker . En hoe is het op wvw? Heb jij verdachten?
[2/6/2018 11:36:17 AM] Duncan | Hopeful: niet per se verdachten
[2/6/2018 11:36:38 AM] Duncan | Hopeful: wel mensen waar ik aan twijfel
[2/6/2018 11:36:41 AM] Duncan | Hopeful: en jij?
[2/6/2018 11:41:53 AM] Monique: Nee ik had castiel zijn raad opgevolgt om met het andere dorp ook mee te lezen. Maar ik merk dat dat niet echt werkt voor mij (worry) ik haal alles door elkaar . Weet af en tie niet meer wie waar zit (cwl)
[2/6/2018 11:42:29 AM] Monique: Dus denk dat ik vanavond maar wat terug ga lezen als daar nog tijd voor is
[2/6/2018 11:42:56 AM] Duncan | Hopeful: hahah h
[2/6/2018 11:43:17 AM] Duncan | Hopeful: ah ja is verwarrend
[2/6/2018 11:43:21 AM] Duncan | Hopeful: heb je al mensen gesproken ook of niet?
[2/6/2018 11:43:55 AM] Monique: Nee jij bent de eerste (hearteyes):p
[2/6/2018 11:45:25 AM] Monique: Ik was gister nogal lui :$ was mn 1ste avond sinds kange tijd dat ik niks hoefde te doen voor school xd dus lekker voor de tv gehangen :D
[2/6/2018 11:45:26 AM] Duncan | Hopeful: ah hahaha
[2/6/2018 11:45:36 AM] Duncan | Hopeful: ook lekkr
[2/6/2018 11:48:29 AM] Monique: Uhu maar zal toch wat meer moeten netwerken wil ik wat wijzer worden. Al vind ik het wel moeilijk want geen idee hoe. Want hoe kom je er nu achter of iemand goed of slecht is :|
[2/6/2018 11:48:50 AM] Monique: Pffff school internet is kut ;(
[2/6/2018 12:23:06 PM] Monique: Jij bent ook ineens stil :O
[2/6/2018 12:24:32 PM] Duncan | Hopeful: vergat te reageren, sorry :p
[2/6/2018 12:24:43 PM] Duncan | Hopeful: ik vind t ook moeilijk om mensen in te schatten
[2/6/2018 12:24:54 PM] Duncan | Hopeful: maar mensen vragen hoe ze over anderen denken kan vaak veel zeggen
[2/6/2018 2:02:05 PM] Monique: Hmm ok (think) dat zou idd een goeie manier kunnen zijn. Thnxx heb ik iig een idee. Want alleen een gesprek met hoi hoe is het kom ik ook niet verder xd
[2/6/2018 2:37:22 PM] Duncan | Hopeful: nee dat vind ik ook :p

[2/8/2018 6:37:54 PM] Monique: hi duncan :)
[2/8/2018 6:54:28 PM] Duncan | Hopeful: hey
[2/8/2018 6:54:39 PM] Monique: hi :p
[2/8/2018 6:55:28 PM] Monique: had jij verder nog iemand in vertrouwen genomen over die claim van donkergat
[2/8/2018 6:56:20 PM] Duncan | Hopeful: laki en castiel wisten ervan
[2/8/2018 6:56:24 PM] Duncan | Hopeful: niet zn rol expliciet
[2/8/2018 6:56:27 PM] Duncan | Hopeful: maar details
[2/8/2018 6:56:55 PM] Monique: hmm mss toch iets verteld waardoor ze konden raden wat die rol was
[2/8/2018 7:05:52 PM] Monique: had je verder nog iets waar we iets aan hebben om de goedjes te helpen :?
[2/8/2018 7:07:36 PM] Duncan | Hopeful: nee
[2/8/2018 7:07:38 PM] Duncan | Hopeful: jij wel?
[2/8/2018 7:09:05 PM] Monique: nee ik hoopte dat jij iets wist wat ons kon verder kon helpen. dacht dat je ergens op het forum had gezegd dat je nog info had
[2/8/2018 7:11:56 PM] Duncan | Hopeful: nee ik ging info zoeken
[2/8/2018 7:12:40 PM] Monique: ow dan heb ik het verkeerd begrepen

Vooral de opmerking "had je verder nog iets waar we iets aan hebben om de goedjes te helpen" vond ik een hele rare vraag.
Ook luisterde ze niet naar mijn dag 1 advies om mensen te vragen hoe zij over anderen dachten, dan hadden we misschien wel een goed gesprek kunnen hebben.


15. Lakigigar

Laki is een enorm twijfelgeval voor mij.

Heeft geclaimd bij Single Malt, die die claim eerst geloofde.
Opeens kwam daar gisteravond de stem van SM - op Laki.

[2/8/2018 9:56:23 PM] Duncan | Hopeful: toch laki?
[2/8/2018 9:56:39 PM] Duncan | Hopeful: twijfel nu tussen laki en thrones
[2/8/2018 9:56:47 PM] Duncan | Hopeful: castiel geloof ik toch niet in
[2/8/2018 9:56:52 PM] Duncan | Hopeful: i kinda need you
[2/8/2018 9:58:29 PM] Bonaya | Single Malt: Ik doe laki
[2/8/2018 9:58:32 PM] Bonaya | Single Malt: Dunno
[2/8/2018 9:58:41 PM] Duncan | Hopeful: mennnnnnnn
[2/8/2018 9:58:42 PM] Bonaya | Single Malt: Weet t echt niet. Heeft meeste wantrouwen bij mij

In het topic gaf hij aan dat Laki zich kon bewijzen, wat nog niet gebeurd is.

[12:52:56 PM] Ash: aila had volgens mij een claim die bewezen kon worden
[12:53:06 PM] Duncan | Hopeful: daar heb ik niks over gehoord
[12:53:20 PM] Ash: kan zijn dat ik dat verkeerd heb opgevangen dan
[12:53:25 PM] Duncan | Hopeful: maar dat heb jij ook en dat is ook nog niet gebeurd
[12:53:29 PM] Duncan | Hopeful: dus dat wil niet veel zeggen
[12:53:45 PM] Ash: ik kan het pas bewijzen na de samensmelting
[12:55:19 PM] Ash: ja
[12:55:23 PM] Ash: ik begrijp dat het niet veel kan zeggen

Na de samensmelting dus..
Iets waar we nu verdomd weinig aan hebben.

Omdat SM Laki vertrouwde, en Laki Tigor vertrouwde, achtte ik Laki en Tigor beiden goed.
Nu twijfel ik daar echter ook aan.

Wat wel in hun voordeel spreekt is hoe enorm open ze zijn met hun wederzijdse vertrouwen.
Als ze daadwerkelijk allebei slechtjes zijn, dan zou dat enorm dom zijn, omdat je de ene dan wel heel makkelijk linkt aan de ander.

------------------------------------------

Dat geeft voor mij als goedjes:

- Hopeful
- Castiel
- Single Malt
- Jessica
- Wolfhunter

Ik denk dus dat we moeten zoeken tussen:

- Laila
- Johan
- Cryptic
- (Beast Incarnate)

Misschien Laki en Tigor, maar dat lijkt me niet.


Ik ga ook nog even wat verbandjes posten waar ik mee in m'n hoofd zit.

Als ik goed ben -> Johan is waarschijnlijk slecht.
Ik slecht -> Johan goed
Laki goed -> Tigor goed, en andersom & SM goed
Laki slecht -> Tigor slecht
Laila goed -> Castiel slecht
Laila slecht -> Castiel goed
 

DeletedUser76681

Guest
Ik snap ook niet helemaal wat ze bedoelt met het feit dat ik op haar empathie inspeel.
@Tigor, kun je daar iets meer over zeggen?

ik bedoel dus dat ik niet goed weet wat ik moet doen, mijn gevoel zegt soms dat vind ik wolfs, en dat nog geen 5min later heb ik echt zo iets van das echt iets goedjes. Mijn inlevingsvermogen is daar te groot voor, daarom dat ik het eerst nog is moet doorlezen allemaal :p
 
Bovenaan