[Speeltopic] Wolves Under the Dome - WvW 180.

DeletedUser73803

Guest
Waar slaat dit nou weer op, jij bent echt *****.
Hij heeft 10x beter dan jouw en mij en vele andere gespeeld dus stop hier aub mee.

Hij heeft goed gespeeld, maar als je niet weet wat claimen is e.d. mag ik hem toch wel aanbieden hierover uitleg te geven :eek:
 
Reactiescore
1.577
zo onverdiend, zo onverdiend.

Op grond waarvan? Geen enkele wolf is ooit in de problemen gekomen.

Eigenlijk jullie hele team heeft niks gedaan, enkel Nonkel Jos heeft meegedaan met het discussieren op enig niveau. En ook daar was hij niet de man die vooraan stond.

Bedankt, wij waren koning. Btw, Flex en ik waren s/s. Daardoor kon ik doorgeven aan Flex om Senne te welpen. Andy had dat ook door namelijk.

Damn,
verklaarden de meesten me gek,
maar ik zat gewoon goed met nonkel, EoS en dragon of blaze! :eek:

Hadden mensen wat meer naar mij geluisterd, hadden de goedjes gewonnen! ;) :D

Neen, je zat niet goed. Je had goed gegokt, met argumenten die nergens op sloegen.

Tevens heb ik nonkel ook verdacht en toen kwam hij met een counter richting Angelino en mij :eek:
Daar had ik hem op moeten aanspreken, niet gedaan :(

Achteraf gezegd..
 

DeletedUser

Guest
Hij heeft goed gespeeld, maar als je niet weet wat claimen is e.d. mag ik hem toch wel aanbieden hierover uitleg te geven :eek:

Omdat dit niet in het infotopic stond.... :eek:
Voor ik dit spel heb gespeeld heeft Crazy me de basis verteld en heb ik het infotopic doorgenomen,
vandaar dat ik dus niet wist wat claimen was (omdat het er niet in stond) en wist ik ook niet dat welpjes niet altijd na 3 dagen pas veranderen.

Ik leek hierdoor verdacht en men zei dat ik me in een rol wilde plaatsen,
maar misschien moet je ook es stilstaan bij het feit dat ik effectief een debutant ben en ondanks alles superhard mijn best heb gedaan om actief deel te nemen en dit spel zo goed mogelijk te spelen.


En @EoS en @nonkeljos,
beetje zwak om nu mij de schuld te geven dat anderen niet zagen dat jullie de wolfjes waren.
Ik had er gewoon 3 juist, al vanaf het begin, heb er voldoende theorieën rond ontwikkeld (die misschien niet altijd klopten), maar uiteindelijk zat ik wel juist met de namen en verdachten.
Het maakt toch ook niet uit als je de lotto wint hoe en met welke theorie je de winnende nummers hebt ingevuld!? Als je juist zit, zit je juist, t'maakt geen r**t uit hoe je eraan komt.
 

DeletedUser73803

Guest
Omdat dit niet in het infotopic stond.... :eek:
Voor ik dit spel heb gespeeld heeft Crazy me de basis verteld en heb ik het infotopic doorgenomen,
vandaar dat ik dus niet wist wat claimen was (omdat het er niet in stond) en wist ik ook niet dat welpjes niet altijd na 3 dagen pas veranderen.

Ik leek hierdoor verdacht en men zei dat ik me in een rol wilde plaatsen,
maar misschien moet je ook es stilstaan bij het feit dat ik effectief een debutant ben en ondanks alles superhard mijn best heb gedaan om actief deel te nemen en dit spel zo goed mogelijk te spelen.


En @EoS en @nonkeljos,
beetje zwak om nu mij de schuld te geven dat anderen niet zagen dat jullie de wolfjes waren.
Ik had er gewoon 3 juist, al vanaf het begin, heb er voldoende theorieën rond ontwikkeld (die misschien niet altijd klopten), maar uiteindelijk zat ik wel juist met de namen en verdachten.
Het maakt toch ook niet uit als je de lotto wint hoe en met welke theorie je de winnende nummers hebt ingevuld!? Als je juist zit, zit je juist, t'maakt geen r**t uit hoe je eraan komt.

Daarom bied ik je ook uitgebreidere info aan, als je dit wilt
 

DeletedUser73803

Guest
Op grond waarvan? Geen enkele wolf is ooit in de problemen gekomen.



Bedankt, wij waren koning. Btw, Flex en ik waren s/s. Daardoor kon ik doorgeven aan Flex om Senne te welpen. Andy had dat ook door namelijk.



Neen, je zat niet goed. Je had goed gegokt, met argumenten die nergens op sloegen.



Achteraf gezegd..

Jep, achteraf vallen alle puzzelstukjes in elkaar :p
 

DeletedUser

Guest
Trouwens ik heb wel enkele duidelijke en correcte argumenten gegeven voor onder andere nonkel, dat hij alles vanzelfsprekend en ongeloofwaardig liet lijken, samen met alle andere wolfjes.
Want het was erg ongeloofwaardig dat nonkel als slechtje BM zou willen worden, en de ziener zou hem onmiddellijk al zien.

En wat met mijn argumenten dat nonkel dit spelletje perfect zou kunnen uitspelen als slechtje en BM zijn tegelijkertijd, en dat hij gewoon alle aandacht naar anderen liet afwenden?

Tja, Victorious was ziener, en heeft het maar te laat gezien, anders was ik niet alleen.
Ook Senne zijn steun kwam te laat.


Ik heb voldoende argumenten neergeschreven waarom nonkel niet zo te vertrouwen viel, maar o wee, waarom zouden we luisteren naar een debutant die veel verdachter leek? :eek:

Die debutant heeft trouwens wel 3 lynchen weten te overleven die bijna elk mijn kop heeft gekost! Eat that! ;)
 

DeletedUser66220

Guest
damn hé.
Ik was welp, wist gelijk dat joker wolf was, eveneens met DoB, dat die het overleefd hebben :p

EoS had ik niet door, en nonkel had ik door omdat ik aan m gekoppeld was!
 
Reactiescore
1.577
Niemand schuift de schuld op jou Angelino. Maar achteraf is het altijd makkelijk te zeggen dat je wist wie de wolfjes waren. Je hebt behalve mij en ook Capricorno, Oscar, BlueKnight heel erg verdacht en meegestemd op Altijd Bezig. Op het einde verdacht je mij totaal niet meer.
 
Reactiescore
338
Hints

Map van Londen.
Je weet dat de persoon die dit verteld burger is. Als je heel goed kijkt (kost moeite!) zie je vier letters donkergedrukt, B-L-U-E. Blueknife is dus de ik-persoon.

Dood van Napoleon Boneparte.
Nadat hij het woord tributen zegt, verschijnen de nummers. Tributen is ook wel kandidaten, en jullie zijn allemaal kandidaten met het spel dus zijn jullie de nummers. "Sometimes you have to take a closer look" - je moet de kaart beter bekijken. In dit geval de straat namen. Op de onderste foto zie je "searching area' staan. Heel simpel, zoekgebied. Als je daar kijkt zie je water. Boven de wolf staat een grote zin over kleuren. De kleur van de wolf is zwart. Je hebt dan zwart & water & je ziet 1 mens & 1 wolf. Bij de black frairsbridge (boven het water) liggen 8 & 9. Één van de twee is wolf en de ander is mens / burger. Dit verkleint jullie zoekgebied want jullie konden nu vorige posts van hun bekijken.

Dag 1 - Post richting Altijd Bezig.
"Special" wijst naar het logo. Het logo is van de Universiteit van Londen. In de buurt zitten dus speciaaltjes. De welp (nonkel), jager (icesceam) en heks (senne) zitten daar in de buurt. Het plaatje weergeeft ook nog een groen plaatje die naar 2 hiërogliefen wijst. Het groene plaatje weergeeft 2 engelen, en dat moet het goede pad voorstellen. Dan zie je daaronder een A en een B in het herogliefs. Altijd Bezig zat op het goede spoor, kijk terug naar zijn posts over de hints was het idee hiervan.

Dag 2 - Zieneractie.
Het oog wil laten zien dat één van de personen in dit verhaal gezienerd is. In dit geval was het de ik persoon, namelijk BlueKnife. Je ziet dat er staat: 'mijn helderblauwe tranen' zijn. En ook hier zijn de b en l dikgedrukt.

Dag 3.
Hierin vertel ik dat het hiërogliefen zijn.

Dag 4.
Geen hints.

Eindverhaal.
Op het bruine plaatje van de ingang van de piramide zie je 4 pictogrammen. Die geven het woord W-O-L-F. Als je dan heel goed kijkt, zie je ergens de cijfercombinatie (onderaan afbeelding) 3-8-8. Als je die bij de zin: The Underground Pyramids invoert krijg je eos.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Niemand schuift de schuld op jou Angelino. Maar achteraf is het altijd makkelijk te zeggen dat je wist wie de wolfjes waren. Je hebt behalve mij en ook Capricorno, Oscar, BlueKnight heel erg verdacht en meegestemd op Altijd Bezig. Op het einde verdacht je mij totaal niet meer.

Ik moet inderdaad toegeven dat ik je op het einde praktisch niet meer verdacht vond,
maarja, wat wil je, als bijna geen enkele burger me volgt op die piste, dan laat je die effe vallen.

Maarja, er we moeten ook toegeven dat er heel wat inactievelingen zaten in dit spelletje, en als sommige wat actiever hadden gespeeld, was er hoogstwaarschijnlijk wel een wolfje uitgestemd. We hebben 2 of 3 rondes telkens een burger extra verloren aan inactiviteit, tja, dit kort de tijd om een wolf te vinden uiteraard wel enorm in, dit heeft ons minstens 1 ronde gescheeld!
Hadden we dus vandaag BlueKnife eruit gestemd, dan hadden we morgen zogezegd onze "laatste kans" dag, en niet vandaag. En gezien Blue's beschuldigingen naar jou toe, was de kans groot dat we je dan morgen wel als hoofdverdachte zouden gezien hebben!
 

Deleted User - 2265087

Guest
Wel lol dit, want ik dacht te weten dat er een hint naar een speciaaltje verwees.

Weerwolven van Wakkerdam 180 - Wolves Under the Dome.

Londen - 7 augustus ’14​



Map van Londen

Londen - 21 augustus ’14​



Vanwege de data. Dus in dit geval Evil Big (later vervangen door Bram). Heb ik er naar gevraagt, bleek het niet eens de bedoeling geweest te zijn:p En ik hoopte dat ik een hint had gevonden:D

Overigens wel zwak spel van de goedjes. Maar ook flauw van de wolven dat ze een actief persoon gaan lunchen, terwijl er zat inactieven waren.
 
Reactiescore
338
Heksen hadden hun drankjes in moeten zetten. Hadden sowieso twee lunches kunnen tegenhouden.
 

DeletedUser

Guest
Erg goed gespeeld van de wolven en enorm slecht van de goedjes.
Jammer dat ik de laatste 2 dagen niet veel heb kunnen doen!
Zit er wel weer lekker in, kijk uit naar het volgende potje! ;)
 
Bovenaan