[Speeltopic] Wolves Under the Dome - WvW 180.

Reactiescore
338
dlxnux1kjor.gif


Weerwolven van Wakkerdam 180 - Wolves Under the Dome.

Londen - 7 augustus ’14​

Ik wordt wakker van een geluid, waardoor mijn ogen langzaam open gaan. Ik kijk naar mijn nachtkastje, en zie dat het mijn wekker is. “Verdomme. Waarom heb ik die niet uitgezet?” Ik zet de wekker uit en ga weer in bed liggen.” Is het weekend, vergeet ik mijn wekker uit te zetten. Sukkel dat ik ben.” Ik draai mij om en kijk naar de deuren van het balkon, en weer vloek ik in mezelf want de deur staat nog open en het is relatief fris buiten. Wat een gedoe allemaal dit, kon ik nou maar gewoon slapen. Sjokkend ga ik naar de deur en doe ondertussen een grote gaap. Wat een moeite dit allemaal. Ik loop het balkon op en bestudeer de stad in de vroege morgen. Er zijn al best veel mensen in de vroege morgen, zij liever dan ik. Ik wil me weer omdraaien, maar ineens komt er één enorme trilling waardoor ik mijn balans verlies en hardval tegen de deur. Ik voel aan mijn voorhoofd, waar de grootste pijn vandaan komt. Ik voel wat nattigs op de pijnplek, en besef dat het bloed is. Ik kijk naar de stad om te zien wat er gebeurd is. Wat ik hoor is absoluut niet goed.

Schreeuwende mensen, botsende auto’s en brekende glazen. Ik observeer goed wat er net is gebeurd. In eerste instantie dacht ik aan een aardbeving maar dat is vrij onmogelijk in onze stad. Ik kijk omhoog en sta stokstijf stil. Het lijkt wel of er een soort vlies boven de stad hangt! Snel ren ik naar de televisie en zet hem aan. Op elke zender is het nieuws ervoor, en ik weet dus dat er iets ergs aan de hand is. “Enkele minuten geleden is Londen geraakt door een grote trilling. Deze trilling is veroorzaakt doordat er om de stad een soort koepel is gekomen. De regering weet de oorzaak van het gebeuren niet. Wel weten ze dat het onmogelijk is om door de koepel heen te gaan. De bewoners in Londen zitten dus vast.”
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
338
Spelinformatie

Instellingen:
...........Aantal dorpen : 1
..........Aantal spelers : 15 - 25

...................Hints : Ja

...............Klaagmuur : Nee
..........Afscheidsbrief : Nee

...................Jager : Ja
....................Heks : Ja
.............Dorpsoudste : Ja
............Beschermengel : Nee
..................Ziener : Ja
........Dodenfluisteraar : Nee
.............Fluitspeler : Nee

..................Cupido : Ja
.Geliefden kennen elkaar : Ja & mogen netwerken met elkaar en cupido.
..Geliefden samen winnen : S/S wint met slechtjes, G/G wint met goedjes & S/G is derde partij. Cupido moet samen met het koppel winnen en mogen met z'n drieën netwerken.

..................Wolven : Ja, en mogen netwerken.
....................Welp : Ja
...........Infectie wolf : Nee

........Eindtijd stemmen : 21.00
.......Tijdstip verhalen : 21.00 - 22.00

....Speciale Rollen naar : CrazySobek (TW of Skype)
...Weerwolven Moord naar : CrazySobek (TW of Skype)
...................Lynch : Dikgedrukt Rood in het topic.

..........Inschrijvingen : Ja

............Burgemeester : Ja / Burgemeester stemmen moeten dikgedrukt blauw in het topic.

............Extra rollen :
....................... Beul : De beul mag één persoon vermoorden, dit mag gebeuren op elk tijdstip van de dag. De beul is geen bijrol.

.......Netwerken/Claimen : NETWERKEN STAAT UIT & CLAIMEN STAAT OOK UIT.

......Extra instellingen :
Aanwezige rollen:
Goedjes
Burger
Een rol zonder speciale krachten. Probeert elke dag met de lynch de wolven te lynchen.

Ziener
Mag iedere dag een rol opvragen, deze krijgt hij aan het eind van de nacht.
Ziener ziet geen bijrollen, als iemand dus zowel geliefde als heks is, ziet de ziener alleen heks.

Dorpsoudste
Overleeft één aanval van de wolven.
Bij zijn dood verliest de beschermengel zijn kracht.

Jager
Neemt iemand mee in zijn dood
Deze persoon moet hij van te voren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment deze keus veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.

Heks
Heeft een levensdrankje en een doodsdrankje.
Met het doodsdrankje kan ze 's nachts een persoon vermoorden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen.
Met het levensdrankje kan de gedode persoon door de wolven tot leven gewekt worden. Dus zichzelf redden kan niet!
Er wordt NIET bekend gemaakt wie er gered is door de wolven.

Slechtjes
Weerwolf
Een wolf zonder extra krachten.
Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen.
Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.

Welp
Welp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent de welp de wolven niet.
Welp mag de eerste ? nachten iemand proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de welp dit goed zal diegene sterven.
Welp wordt na nacht ? een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen. Na nacht ? wordt ook bekend voor de welp wie de andere wolven zijn.

Neutraaltjes
Cupido
Cupido koppelt twee mensen aan elkaar die eeuwig verliefd worden, cupido is geen bijrol. Cupido creëert een koppel voor de eerste deadline. Cupido heeft als doel om samen met het koppel te winnen. Cupido en de 2 geliefden mogen met elkaar netwerken.

Geliefden
De geliefden hebben als doel om samen te winnen. Een G/G koppel wint met de goedjes, een S/S koppel wint met de slechtjes en een G/S koppel wordt een derde partij.

Burgemeester

Wordt op dag 1 democratisch gekozen.
Heeft de doorslaggevende stem bij gelijkspel.
Kiest na zijn dood z'n opvolger.
Volgorde nachten:
Overdag:

Beul

Deadline:

1. Lynch
2. Welp, Heks (levensdrankje beschermt de lunch)
3. Lunch
4. Heks met doodsdrankje
5. Ziener
Hints:
De spelleiding geeft als tip wel een oog te houden om hints. De hints worden geprobeerd zo goed mogelijk te verwerken in bepaalde zaken. Het kan voorkomen dat er soms geen hint is, maar dit wordt wel zo vaak mogen geprobeerd.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
338
Spelerslijst

1. Dragonfriend = Marvel : Heks
2. Mayco = Glimmer : Inactief dag 3 - Burger.
3. BlueKnife = Cato : Burger
4. Napoleon Boneparte = Clove : Tijdgebrek dag 1 - Burger.
5. Altijd Bezig = Mark : Lynch dag 3 - Burger.
6. Flexibility = Leona : Welp dag 4
7. Victorious = Fin : Claimdood - Ziener.
8. Quechua = Sarah : Lynch dag 4 - Burger.
9. Dragon of Blaze = Dan : Wolf
10. Empire of Statement = Rebecca : Welp dag 2
11. The Joker13 = Jack : Welp dag 1
12. Snuf = Olivia : Lunch dag 3 - Burger.
13. Dark-knight = Jacob : Burger
14. PartOfTheGame = Chloe : Lynch dag 2 - Burger.
15. Capricorno = Edward : Lunch dag 1 - Beul.
16. Marwolaeth = Amy : Inactief dag 2 - Burger.
17. AngelinoLoveYa = Oscar : Dorpoudste
18. Oscar11 = Lola : Lunch dag 2 - Burger.
19. Big Bear = Connor : Lynch dag 1 - Cupido.
20. nonkel jos = Shannon : Welp dag 3
21. Icescream = Thresh : Lunch dag 4 - Jager.
22. Senne = Rue : Welp dag 4 - Heks.

23. Eucalyptus Sunrise = Peeta: Burger
24.

Personages:
bmndeqffp4j.jpg

Voor sommigen kan dit bekend voorkomen ;).
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
338
Mededeling

Eerste deadline is vrijdag 22 augustus om 21.00. Dan wil ik een burgemeester en lynch stem. Jullie hebben dus nog even de tijd.

Lynchstemmen: Dikgedrukt rood.
Burgemeesterstemmen: Dikgedrukt blauw.

NETWERKEN & CLAIMEN STAAN BEIDEN UIT.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
338
Map van Londen

Londen - 21 augustus ’14​

Zachtjes sluip ik met mijn voeten over de straat, ik wil namelijk niet dat iemand mij hoort. Ik ben op weg naar de supermarkt. Eenmaal bij de supermarkt aangekomen, zie ik dat de ramen kapot zijn en dat er een spoor van bloed is. Eigenlijk wil ik direct weer terug gaan, maar ik weet dat ik door moet zetten. Ik zie in de winkel een lijk liggen, aan zijn uniform te zien is het een politieman. Ook zie ik verderop een ander lijk liggen. Ik gok dat het een overvaller is. Ik kijk om me heen maar zie niemand. Ik pak de wapen van de politieman en steek die in mijn broekzak, ik plunder enkele voorraden uit de winkel en ga op weg terug naar mijn huis. Londen is een serieus rampgebied geworden. Ik denk dat inmiddels het bewonersaantal wel met 80% gedaald is. Velen zijn gebotst op de koepel door middel van metro's, auto's en bussen. Ook zijn er gevechten uitgebroken en zijn daar veel slachtoffers gevallen.

Thuis ga ik op de bank zitten en bedenk me hoe ik hier uit moet komen. Ga ik hier dood? Is dit het einde? Waarom overkomt mij dit? Is er een uitweg. Ik besluit dat ik niet langer stil kan zitten, en vreten van mijn voorraad. Als dit eeuwig blijft, dan moet ik zuinig zijn. Ik besluit om naar het boekenhuis in de stad te gaan, het oudste boekenhuis van de stad. Misschien is er een boek over dit geschreven.

Eenmaal aangekomen in het boekenhuis zoek ik eeuwig naar informatie over deze koepel. Helaas kan ik niks vinden, totdat een boek plots licht geeft. Vol verbazing duik ik achter de tafel, maar bedenk me dan dat een boek weinig kwaads kan doen. Ik loop op het boek af, en zie de woorden: "Jouw rol in dit spel is burger staan." Meteen daarna opent zich deze kaart.

5lti6x3hpn9.png
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 2265087

Guest
Veel plezier iedereen in dit potje, en ik stel me beschikbaar als BM in dit potje!

Verder heb ik een vraag, wat zijn die oranje vakjes op de kaart? Zijn dat een soort van kampen? Want er zijn 11 van dat soort vakjes, en 22 spelers. Dat betekent dan dus dat er 2 spelers op een kamp is.
 

DeletedUser

Guest
Ik stel mij ook beschikbaar voor BM. Wil wel eens weten wat voor inpakt dit heeft op een wolfje.
 

DeletedUser66220

Guest
Ik stel me beschikbaar als BM :D

Zelf ga ik voor twannemans als BM

Blueknife
 

Deleted User - 2265087

Guest
Ik stel mij ook beschikbaar voor BM. Wil wel eens weten wat voor inpakt dit heeft op een wolfje.

Ehh, een beetje opvallende verspreking dit?

Nonkel Jos krijgt overigens vanzelf sprekend mijn stem. Durft zijn mening te trekken, is actief, en doet er zijn best. En oh ja, haalt er ook nog wel eens een wolfje uit.
 

DeletedUser

Guest
Ehh, een beetje opvallende verspreking dit?

Nonkel Jos krijgt overigens vanzelf sprekend mijn stem. Durft zijn mening te trekken, is actief, en doet er zijn best. En oh ja, haalt er ook nog wel eens een wolfje uit.

Ik bedoel wat dit doet op een wolfje, als zij geen BM zijn. :$
 

DeletedUser

Guest
Wow, al veel kandidaat Bm's zie ik,
ach, ik zal nog wel zien wie mijn nederige stem krijgt! ;)
 

DeletedUser59612

Guest
Aparte redenatie aangezien de wolven heel vaak geen BM zijn.
 

DeletedUser

Guest
Iedereen veel plezier deze ronde. Eerste potje na misschien wel een jaar tijd, dus heb er veel zin in!
 

DeletedUser66220

Guest
Ik stel mij ook beschikbaar voor BM. Wil wel eens weten wat voor inpakt dit heeft op een wolfje.

Ehh, een beetje opvallende verspreking dit?

Ik bedoel wat dit doet op een wolfje, als zij geen BM zijn. :$

Dragon Of Blaze, ten eerste is het impact.
Waarom zet je dat er uberhaupt bij? Het heeft totaal geen bijdrage of iemand voor je als BM stemt, en dit lijkt wel de domste redenering, want iedereen kan claimen dat ze goedje zijn. Dit is alleen wel heel erg opvallend. Eveneens, er zit een ziener in het spel, als een wolf BM word is ie er wss binnen 1 dag uit.
 

DeletedUser

Guest
Veel plezier iedereen in dit potje, en ik stel me beschikbaar als BM in dit potje!

Verder heb ik een vraag, wat zijn die oranje vakjes op de kaart? Zijn dat een soort van kampen? Want er zijn 11 van dat soort vakjes, en 22 spelers. Dat betekent dan dus dat er 2 spelers op een kamp is.


Denk dat het een onschuldig toeval is, capricorno, ik heb es gegoogled naar "map van londen" en ik vond deze identieke afbeelding:
large_detailed_tourist_map_of_london_city_center-2384454165.jpg

Het lijkt me dus erg ongeloofwaardig dat deze site de bewerkte afbeelding van Crazysobek, die amper een uur online staat, heeft overgenomen... ;)
 
Bovenaan