Wereld afspraken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Reactiescore
319
Reactiescore
2.477
Wij zijn inderdaad akkoord, eraan houden doen we ook hoor.

Eergisteren
Vorige week
Vorige maand

Klopt, ga ik niet ontkennen en werken we ook aan.

'We houden ons er ook aan' en 5min later 'ga niet ontkennen dat we CF'en'? Lmao

Eerst waren er de vele CF's van SBL bij Life (weliswaar voor de wereldafspraken). Er is toen verhaal gevraagd bij de leiding van 100. maar er is nooit een deftige reactie teruggekomen, betuigt wel dat de leiding/heel 100. (voor de wereldafspraken) CF'en goedkeurt.
Eergisteren het easysnowman-verhaal en vandaag weer maar eens een discutabel geval, erg jammer

Lijkt me nu wel duidelijk dat SBL/100. in is voor vies spel :p
 
Reactiescore
805
'We houden ons er ook aan' en 5min later 'ga niet ontkennen dat we CF'en'? Lmao
Mijn excuses voor mijn misstypen hoor. Moest zijn "Wij proberen er ons als stam ook aan te houden"
Zijn aantal dingen veranderd binnen de stam en we volgen dit in mijn ogen steeds op als er wat misloopt, is inderdaad de bedoeling dat dit niet meer gebeurd maar daar werken we aan zoals ik zeg.

Als je serieus wilt overkomen praat dan geen SMS taal btw.

Eergisteren het easysnowman-verhaal en vandaag weer maar eens een discutabel geval, erg jammer
Vandaag is zever in pakjes, weet je even goed als mij.
Eerst waren er de vele CF's van SBL bij Life (weliswaar voor de wereldafspraken). Er is toen verhaal gevraagd bij de leiding van 100. maar er is nooit een deftige reactie teruggekomen, betuigt wel dat de leiding/heel 100. (voor de wereldafspraken) CF'en goedkeurt.
Toen was er ook nog geen sprake van een echte leiding, toen was iedereen gewoon maar wat aan het doen. Wederom iets van oude koeien.

Lijkt me nu wel duidelijk dat SBL/100. in is voor vies spel :p
MotR! strategie blijft blijkbaar wel onveranderd, 100. zwartmaken op het AF.
 
Reactiescore
455
Blijkbaar is tegenwoordig elk dorp wat je aan het front pakt, al dan niet grijs gebied, een CF. In de eerste post van dit topic staat het een en ander geschreven/omschreven over wat gezien wordt als een CF. Het geval wat DiD aanhaalt valt duidelijk niet binnen de geschreven tekst hier over een CF, toch is hij van mening dat dit een CF is. MoTr aan de andere zijde heeft eergister met easysnowmen ook ons gelijk gekregen dat er inderdaad sprake was van een CF, dit is dan ook hersteld. Nu wordt vandaag bij het innemen van wederom een dorp, wat in onze ogen aan een front tussen SBL en Ajacied ligt en dus niemands cluster toebehoord, geroepen dat er sprake is van een CF. MoTr komt met een door getrokken lijn tussen drie dorpen en claimt dat achter die lijn alles een CF is, dus de drie punten methode. Wij van 100. zijn het met deze lijn niet eens, aangezien we zo allemaal wat random lijntjes tussen onze dorpen kunnen trekken om aan te halen dat de vijand een CF heeft (daar is maar één diep dorp voor nodig en dan kun je een mooi groot gebied jezelf toe eigenen).

Om even alle discussies opzij te zetten over de individuele cases, kan er misschien meer duidelijkheid komen vanuit Book/Fresh over hoe zij de CF afspraak hebben opgesteld en nu hanteren als mede aan de rest van de wereld voorgelegd hebben. Als dit de maximale omschrijving is, misschien kijken of de afspraken kunnen gaan verscherpen? Zo kunnen we in de toekomst een duidelijke maatstaf gebruiken en hanteren wij allemaal dezelfde regels, om dit soort discussies die veel tijd kosten en weinig oplevert in de toekomst te voorkomen.

Dit is dus geen verwijt naar niemand, echter een verzoek met zijn allen meer duidelijkheid te creëren over de gemaakte afspraken, dan wel verscherping van de afspraken welke wij gaan hanteren.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.477
Als je serieus wilt overkomen praat dan geen SMS taal btw.

Best ironisch dat je in diezelfde zin zelf SMS-taal gebruikt, haha.

Mijn excuses voor mijn misstypen hoor. Moest zijn "Wij proberen er ons als stam ook aan te houden"

Geen probleem, doordat 'mistypen' verandert wel het punt dat je wou maken.

Vandaag is zever in pakjes, weet je even goed als mij.

Blijkbaar niet? Het is zeker een discutabel geval en voor sommigen is dit een CF, voor andere dan weer niet.

Toen was er ook nog geen sprake van een echte leiding, toen was iedereen gewoon maar wat aan het doen. Wederom iets van oude koeien.

Neemt dat het feit weg dat er niet werd opgetreden tegen meermalige CF's? Neen, jullie keurde het allemaal goed. Als iemand van MoTR! nu zou CF'en en er wordt naar verhaal gevraagd zullen we het zeker niet wat weglachen en niks ter handen nemen om later te zeggen 'er was geen leiding'. Dat is gewoon vrij laag :p

MotR! strategie blijft blijkbaar wel onveranderd, 100. zwartmaken op het AF.

100. strategie blijft wel onveranderd, de grenzen blijven opzoeken, het een beetje weglachen op PM en als we naar het AF komen met drogredenen komen en dan als een klein kind schreeuwen: 'MOTR!! MAAKT ONS ZWART!!'
 
Reactiescore
805
Neemt dat het feit weg dat er niet werd opgetreden tegen meermalige CF's? Neen, jullie keurde het allemaal goed. Als iemand van MoTR! nu zou CF'en en er wordt naar verhaal gevraagd zullen we het zeker niet wat weglachen en niks ter handen nemen om later te zeggen 'er was geen leiding'. Dat is gewoon vrij laag :p
Je spreekt jezelf tegen, dit voorval was voor de wereld afspraken.
100. strategie blijft wel onveranderd, de grenzen blijven opzoeken, het een beetje weglachen op PM en als we naar het AF komen met drogredenen komen en dan als een klein kind schreeuwen: 'MOTR!! MAAKT ONS ZWART!!'
Even verhaal halen bij je leiding voor je wat zegt in het vervolg. Dit is niet eens een discutabel voorval, is een frontdorp en alles behalve een CF.
 
Reactiescore
2.477
Je spreekt jezelf tegen, dit voorval was voor de wereld afspraken.

Neemt niet weg dat er toen niet werd opgetreden tegen CF's? Het feit dat er niet werd gereageerd op de CF's is jammer en jullie schrijven dat toe tot op dat er geen leidersfiguur was? Je kan als stam toch gewoon optreden tegen CF's van stamgenoten, ondanks er geen echte leidersfiguur was?
 
Reactiescore
805
Neemt niet weg dat er toen niet werd opgetreden tegen CF's? Het feit dat er niet werd gereageerd op de CF's is jammer en jullie schrijven dat toe tot op dat er geen leidersfiguur was? Je kan als stam toch gewoon optreden tegen CF's van stamgenoten, ondanks er geen echte leidersfiguur was?
Niet iedereen zit 24/7 op het AF, doe ik normaal ook niet maar nu met "leidersfunctie" doe ik dat wel.

Of zijn er toen PM's gestuurd naar desbetreffende leden?
 
Reactiescore
2.477
Niet iedereen zit 24/7 op het AF, doe ik normaal ook niet maar nu met "leidersfunctie" doe ik dat wel.

Of zijn er toen PM's gestuurd naar desbetreffende leden?

1) tuurlijk, snap ik volkomen.

2) Er is een PM naar Thomas Shelby (stond in de stambeschrijving toen als leider/contactpunt) gestuurd. Hij zou het gaan 'medelen' aan de 100. leden maar duidelijk dat hier niks mee gebeurd is.
 
Reactiescore
571
Wel of geen wereld afspraken hoort niet uit te maken.
IMO zijn deze regels niet eens nodig om een leuke wereld te spelen.

Behandel je tegenstander zoals je zelf ook behandeld zou willen worden. Desnoods maak je zelf met je front speler(s) afspraken wat wel en niet toegestaan is. Als beide partijen een leuke wereld willen, dan heb je deze regels echt niet nodig.

Voorbeeldje vanuit Fresh. Wij kregen The Noble Man op een presenteerblaadje aangeboden. Als wij echt een 'klote' stam waren geweest dan hadden wij alles zelf opgeëdeld zonder enig pardon. Wij hebben ervoor gekozen om een deel gratis af te staan aan Ruvon.

Je bepaalt echt zelf hoe de wereld verloopt. Regels kunnen altijd worden aangepast, maar als je iedere keer de grens opzoekt.. dan heeft het aanpassen van regels geen zin.
 
Reactiescore
161
Ik sluit mij graag aan bij Republiccity. De grens die keer op keer opgezocht worden, situaties waarin twijfel is of het een clusterfuck is de ja of de nee, dat moet je gewoon niet willen. Dan kun je zeggen dat je niet serieus genomen wordt als je SMS taal gebruikt, maar op deze manier spelen, dan pas kun je echt niet serieus genomen worden.
 
Reactiescore
634
Behandel je tegenstander zoals je zelf ook behandeld zou willen worden. Desnoods maak je zelf met je front speler(s) afspraken wat wel en niet toegestaan is. Als beide partijen een leuke wereld willen, dan heb je deze regels echt niet nodig.

Ideale spelers beeld, maar helaas bestaat dit niet en elke wereld worden er wereldafspraken gemaakt om werelden enigszins FAIR te laten verlopen.
Het is dan aan de leiders van verschillende stammen om zulke zaken samen aan te pakken en niet weg te wuiven om het "dit" keer niet aan hun front gebeurd.

MoTr komt met een door getrokken lijn tussen drie dorpen en claimt dat achter die lijn alles een CF is, dus de drie punten methode. Wij van 100. zijn het met deze lijn niet eens, aangezien we zo allemaal wat random lijntjes tussen onze dorpen kunnen trekken om aan te halen dat de vijand een CF heeft

De vraag hierbij zoals Jeroen ook aanhaalt.
Met welke methode gaat een cluster beschreven worden.
- 360 graden methode
- 3 punten methode

Graag daar als leiders van stammen duidelijkheid in brengen
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
805
Ideale spelers beeld, maar helaas bestaat dit niet en elke wereld worden er wereldafspraken gemaakt om werelden enigszins FAIR te laten verloren.
Het is dan aan de leiders van verschillende stammen om zulke zaken samen aan te pakken en niet weg te wuiven om het "dit" keer niet aan hun front gebeurd.
Inderdaad! Is aan de leiding van de stammen om dit samen zo te onderhouden.
 
Reactiescore
146
Misschien een select groepje maken uit de top 4 stammen die zich over zo'n situaties buigen?
Hierdoor heb je meteen vanuit de 4 stammen een visie en wordt dit niet opgeblazen op het AF.
Er moet wel ruimte voor discussie zijn hier, anders kunnen we het AF beter opdoeken :D

Is maar een voorstel, weet niet of hier interesse in is?
 
Reactiescore
225
Wij zijn inderdaad akkoord, eraan houden doen we ook hoor.

Alleen spijtig dat er nergens vermeld staat hoeveel velden in iemand zen cluster word aanschouwd als CF. Anders komen mensen af met dit soort edellijnen.
Bekijk bijlage 18226

Jullie houden je pas ergens aan als je op de vingers getikt word, nog niks gedaan met de zwakke backstab van mephitis ook.
Lekker stil blijven en het negeren want "motr! is toch klein, die kunnen ons niet direct iets aan doen als we mephitis gewoon geen straf geven". stelletje zwakkelingen ^^
 
Reactiescore
1.016
Iets met oude koeien en een sloot. Volgens mij is dit echt al 100 keer besproken en verschilt er onderling tussen MoTr en 100. gewoon van mening. Get over it.
 
Reactiescore
225
Iets met oude koeien en een sloot. Volgens mij is dit echt al 100 keer besproken en verschilt er onderling tussen MoTr en 100. gewoon van mening. Get over it.
Slaat natuurlijk weer nergens op he wat je nu zegt.

Na 20 jaar kun je ook nog steeds veroordeelt worden voor een moord, verkrachtig, diefstal en noem het maar op.

Hier hetzelfde, er is geen straf uitgekomen en het is verbloemd door 100. waardoor de neutrale toeschouwer nu denkt dat het "gewoon meningsverschil" is. Terwijl dit helemaal niet zo is.

Dus nee je drogredenen met "oude koeien" en "hou eens op met zeuren" zijn ook zulke kinderachtige argumenten. Je zou je snel moeten aansluiten bij Groenlinks daar word zwak debat ook omarmd ;)
 
Reactiescore
1.016
Sorry, ben niet zo'n fan van Yung Klavie. Er is al meerdere malen aangeven door 100. dat beide partijen van mening verschillen over het wel of niet vinden van een stab van Mephitis en jullie blijven er keer op keer over doorzagen. Dát begint juist kinderachtig te worden. Lijkt wel alsof jullie perse jullie gelijk willen halen over iets waar 2 partijen van mening over verschillen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan