DeletedUser
Guest
Na een paar weken kom ik nog eens kijken hoe het er voor staat met deze discussie. Er vallen mij een paar dingen op:
1) we zijn nog niet ge-slot, verbazingwekkend
2) ik zie 10 pagina's met vooral spam, zoals voorspeld
3) af en toe zie ik mensen die het eigenlijke onderwerp willen bespreken
Tav van dat laatste: Catsgirl is zo iemand, bijvoorbeeld. Dat er geen resultaat wordt gesorteerd, zoals je aangeeft Ronny, dat was te verwachten. Daarmee wil ik graag de eindconclusie aan dit alles breien:
Mijn stelling:
Tribalwars mist een doel in het spel. Ik heb (toegegeven) nooit travian gespeeld, maar ik heb begrepen dat daar wel echt een einddoel is. Dat wil zeggen: er is een winconditie.
Elk spel heeft een winconditie nodig, dwz: wat moet ik doen / bereiken om te winnen? Tribalwars heeft dat niet. In theorie kan een wereld eeuwig blijven draaien. Ga maar na: als iedereen blijft spelen, niemand geeft op, en iedereen blijft stug zijn dorpjes verdedigen, dan houdt het nooit op.
Misschien was dat wel de motivatie van mijn eerste post. Deep down zeg maar. Want ik geef grif toe: ik was toen gefrustreerd door het forum ge-ouwehoer. Alsof dat het spel is geworden.
Kortom: eigenlijk gaat dit topic (wat mij betreft) over wanneer een wereld in TW gewonnen is. Wat is de win conditie?
Eigenlijk is deze vraag wel los te koppelen van forumspam, een valkuil waar ik vaak in ben gestonken...
*moge B0RG W3 winnen!*
Groeten,
Erik.
Deze beredenering slaat op niets Hoeky,,
Tribalwars heeft wel degelijk een winconditie, Bij elk vijandelijk dorpje wat je over neemt heb je als het ware al een mini veldslag gewonnen (is 'een winconditie')
Maar vooral wanneer je een plekje stijgt op de ranglijst als speler of als stam, dan geeft dat al een voldoening voor de meesten.. De een liever op Oda ranglijst als de wereldranglijst. Maar wanneer je op een van deze op de nummer een positie komt dan ben je in mijn ogen de winnaar.. De een wat meer gerespecteerd als de ander.. dmv. speelstijl.
Het leuke aan tribalwars is dat je van je plaats kunt worden gestoten, dus blijft het spelletje juist daardoor een uitdaging.
En zoals Bappos al beaamt (btw, eerste nuttige wat ik van hem heb gelezen op het AF ) kan het behalen van je doelstellingen een bepaalde voldoening geven en één winconditie creëeren...
Zoo, back to w6