Waarom een modt? Deel 2

DeletedUser78666

Guest
Inderdaad, dit dus. Richie is klaarblijkelijk geen lid van de Buffalo club
 

DeletedUser65921

Guest
Sinterklaas moest al lang geïntegreerd zijn na al die jaren nogtans.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Hij heeft me in PM antwoord gestuurd en was vrij duidelijk.

Er gaat niks veranderen.

Avond,

Aangezien dit de enige manier is om een discussie te voeren, doen we het zo.

Ten eerste, het hele gedoetje draait niet om het chattopic - dat was gewoon wat dollen vanuit ons appgesprek, en we zaten al te wachten op het slotje.

Dan de vraag die ik en nogal veel mensen hebben, waarom de mod op het wvw forum?

Joris, je was duidelijk en simpel: "er was behoefte van spelleiders om hun speeltopics vrij te houden van spelbederf." Logisch, sta ik helemaal achter, want mensen die niet meedoen maar wel posten zijn enorm irritant en aangezien wij als gewone forumgebruikers machteloos staan is een FM handig. Dank daarvoor ook.

Dat is dan het probleem, en de oorzaak van de kritiek dan ook niet. (Bram, ik zeg het nogmaals, niks persoonlijks). De reden dat ik, Sander en nogal veel mensen pissig zijn is dat het hele WvW forum nu gemicromanaged wordt en iedere post die ook maar neigt naar een overtreding van de forumregels wordt verwijderd of aangepast. Dát is de reden van de frustratie.

Het WvW forum stond altijd al bekend als het forum waar er wat losser gepost kon worden en iets meer door de vingers werd gezien. Een beetje vergelijkbaar met die ene toffe leraar op de middelbare school die het niet erg vond als je eens te laat was. Ik denk zelf dat dit een van de hoofdredenen is dat het wvw forum nog altijd actief is en op dit moment het meest actieve van het forum. Zoals Sander al aangaf in zijn topic hebben we het, in ieder geval sinds ik er ben, goed uitgehouden zonder mods. Mocht iemands gedrag, of een discussie uit de hand lopen, dan werd dat negen van de tien keer intern door de community geregel. Wanneer dingen écht uit de hand liepen werd er ofwel een mod, ofwel een coma bijgehaald. Dat is de laatste tijd niet veranderd, maar nu wordt iedereen wel in de gaten gehouden en op z'n vingers getikt bij de kleinste overtreding.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is heel simpel: ik denk dat ik namens alle spelers en spelleiders kan spreken als ik zeg dat ik het fijn vind dat Bram er is om de speeltopics spelbederfvrij te houden, omdat dat het speelplezier van iedereen verbetert. Waar het alleen misgaat is het politietje spelen in de non-speltopics. Het haalt de zin om te posten van mensen weg. We hebben als community laten zien dat we het zonder mod kunnen, laat ons dat dan ook blijven doen.

Het zou gewaardeerd worden.
Beste Duncan,

Ik heb vandaag even de tijd genomen om WvW forum door te spitten en daarbij de log van moderatoracties te nemen.

Sinds 01 juli 2017 is geen enkele post verwijderd of aangepast die niet in één van volgende categorieën valt:
- Deel van het dickpic-topic dat jullie hebben gemaakt
- Spelbedervende posts
- Anders regelovertredende posts (denk aan schelden edm)

Ik vind het dan ook enigzins verrassend dat er plots een drama wordt gemaakt nudat er een topic gesloten wordt (waar jullie het (zie je eigen post) mee eens zijn) die hier helemaal niet thuis hoort. Het argument 'er was al langer kritiek' kan dan wel zo zijn, het is helemaal niet gebaseerd op feiten gezien er amper gemodereerd is en werd op het WvW forum. Ik heb mogelijk een post of twee gemist, mocht je me daar op kunnen wijzen... graag!


Wij zijn dan ook niet van plan het beleid mbt het WvW forum te wijzigen. Victorious zal hier moderator blijven en de richtlijnen volgen die hij is opgelegd:
- > Ingrijpen bij regelovertredend gedrag (hier valt geen acceptabele spam onder)
- > Ingrijpen bij aangemaakte topics die helemaal nergens op slaan en/of in het VF thuis horen
- > Spelbegeleiders ondersteunen bij het runnen van potjes en spelbederf tegengaan met de middelen die zijn toegestaan door onze privacy policy.

Het modereren in dit forum is dan ook minimaal (en helemaal niet nodig zelfs) als de forumgebruikers hun verstand gebruiken en er zelf een leuke plek van maken. Het topic dat jij had gemaakt op WvW hoort thuis op het vrije forum, en dan hoor je dat daar ook te posten. Hier is geen discussie over mogelijk.

Het is niet omdat het moderatieteam al een stapje terug heeft genomen mbt strengheid op verscheidene fora (en forumgebruikers die hier langer zitten dan jou zullen echt wel kunnen bevestigen dat het vroeger veel strenger en intoleranter was!) dat hier misbruik van genomen moet worden. Ik zal dan ook niet toelaten dat dergelijke grappen andere fora, zoals WvW, verzieken. Houd onderwerpen waar ze thuishoren. In dit geval het Vrij Forum.

Tevens vind ik het jammer dat wanneer personen zoals DemocratischeZwijmelaars op een constructieve manier het gesprek willen aangaan ook dit topic wordt verziekt door andere personen die kant nog wal slaan met hun onderwerpen.

Daarmee denk ik al je puntjes geadresseerd te hebben. De opmerking dat er streng wordt gemodereerd op het WvW forum is bijvoorbeeld een onzinopmerking gezien de logs dit compleet tegenspreken.
Ik geef je zelfs de cijfers:
Moderatoracties sinds 01/07/2017:
6 (Jo Han)
-> Waarvan 6 verwijderde posts mbt een speler die niet meespeelt en dus het spel bederft
1 (Sc Beast)
-> Waarvan 1 verwijderde psots mbt een speler die niet meespeelt en dus het spel bederft
26 (Victorious)
-> Waarvan 17 verwijderde of bewerkte posts in het 'dickpictopic', 3 ongedaan gemaakte verwijderingen of bewerkingen (dus van die 17 werden er 3 teruggezet), 6 posts die uitdagen van de mod zijn na het 'dickpic-topic-incident' met posts zoals #Dickpicteam

Dat komt dus neer op 33 gerechtvaardigde acties op 33 sinds 1 juli 2017.

Ik geloof dus dat je helemaal niet te klagen hebt? geloof niet zomaar wat anderen allemaal zeggen over de strengheid op dat forum. De statistieken en logs zeggen iets helemaal anders. Dit is simpelweg gal spugen om het te spugen, en mensen die gemakkelijk te beïnvloeden zijn lopen maar al te graag mee.


Mocht je verdere vragen hebben horen we dat graag.

mvg,
Poo.
 

DeletedUser78666

Guest
Hehehe, mooi dat de communicatie nu via onze CoMa gaat met hun CoMa!
 
Bovenaan