Waarom een modt? Deel 2

DeletedUser74005

Guest
Dit lijkt me een hele nuttige discussie die we vooral niet privé moeten voeren. @Poo.

En in de laatste post van het vorige topic suggereer je dat ik voorstander ben van een spellenforummod. Ja een mod is prima, maar die dient zich alleen in te zetten om dit forum te promoten en om spelleiders bij te staan. In welke zin is het bestraffen/verwijderen van zogenaamde 'offtopic' berichten buiten het spel zelf om een meerwaarde voor dit forum?

Ik stel voor dat we de discussie dus juist voortzetten. @Victorious.

Mijn voorstel is dan ook:

*Prima dat Victorious mod blijft op dit forum, maar neem een passieve rol aan; alleen wanneer een speler een bericht meldt, dien je in te grijpen. Dat een bericht gemeld wordt, is een teken dat iemand zich ergens aan ergert, dan heeft het een meerwaarde dat een forummod ingrijpt. Spam e.d. bestraffen vind ik geen taak van een mod, aangezien deze zogenaamde 'spam' juist bijdraagt aan de goede sfeer op dit forum.
*Victorious doet zelf vaker mee met rondes. Een spellenforummod dient betrokken te zijn en dat is momenteel niet echt het geval.
*Victorious dient het spellenforum te promoten. Dat lijkt me een van de belangrijkste taken voor een moderator; het vergroten van de actieve community.

Gelieve hier geen slotje op te plaatsen.

Groeten.
 

DeletedUser4045

Guest
Het is natuurlijk gewoon weer een grote kolder wat er onder andere door Poo. wordt gezegd.

Een jaar geleden wilde CoMa namelijk het complete forum opdoeken, omdat het te weinig activiteit zou laten zijn.
Toentertijd is er op initiatief van Kenneth en mijzelf samen met Capri een ronde georganiseerd om het forum in leven te houden.

De steun vanuit Coma is altijd minimaal geweest en het verzoek om een mod is nooit door mij gedaan, maar een van de redenen dat er toentertijd werd gesproken over een moderator was nota bene omdat een gamemoderator de grootste spelbederver was.
Nog te zwijgen over de mate waarin bepaalde moderatoren afwijken van voor mij heldere competentieprofiel (objectiviteit bv.. dan wel verfrissende luchtige houding rondom eigen rol).

Ik vind het daarbij ronduit bizar dat dit weeral niet openlijk besproken mag worden. Bang voor reacties van de laatste honderd actieve personen op dit forum?
Het sluiten van het topic door Bram vind ik niet eens zo verwonderlijk en kan ik mij deels nog wel in vinden. Ware het niet dat dit forum een afsplitsing is van het vrije forum dus je jezelf de vraag moet stellen of dit wel of niet mag/kan hier en in hoeverre je dit soort forumregels moet blijven hanteren als je praat over zo'n kleine groepje actieve community-leden.
Het zou jullie sieren als men een voorbeeld neemt aan een luchtigere houding van enkele moderatoren en eindelijk uit die ivoren toren stapt. Het forum is voor 80% te vergelijken met een begraafplaats, zorg er dan tenminste als goede ''leiding'' voor dat je die laatste 20% niet ten dode opschrijft.
 
Reactiescore
746
@DemocratischeZwijmelaars
Ik ben het eens met je punten, dat is ook het gehele punt niet. Het punt is net dat het topic over een privéchat hier niet thuishoort en er daar dus ook gepaste actie heeft ondernomen.

Dat heeft niets te maken met acceptabele spam (zoals we al maanden in discussietopic WvW toelaten! Ja, dat hebben we wel degelijk gezien) maar simpelweg dat je mensen ronselt voor iets wat mensen wegtrekt van deze community richting een privé chat (irrelevant waar de chat voor is maar blijkbaar enkel voor dickpics en andere vulgaire taal met elkaar te delen) en dat kunnen we niet accepteren.

PS: dat topic was gemeld door een niet-mod ;) Dus volgens jouw eigen logica heeft iemand zich geërgerd en was ook de actie gepast ;)

PS2: @Lytho heb je post naar hier verplaatst.
 

Deleted User - 487871837

Guest
maar simpelweg dat je mensen ronselt voor iets wat mensen wegtrekt van deze community richting een privé chat (irrelevant waar de chat voor is maar blijkbaar enkel voor dickpics en andere vulgaire taal met elkaar te delen) en dat kunnen we niet accepteren.

Er was al kritiek voordat dat topic, wat overigens best wel met een flinke korrel zout genomen mag worden, werd gesloten ;)
 

DeletedUser78666

Guest
Voor mij is het iig genoeg geweest. Ik zoek wel een ander forum, waar het waarschijnlijk toffer is.
 

DeletedUser74005

Guest
@DemocratischeZwijmelaars
Ik ben het eens met je punten, dat is ook het gehele punt niet. Het punt is net dat het topic over een privéchat hier niet thuishoort en er daar dus ook gepaste actie heeft ondernomen.

Dat heeft niets te maken met acceptabele spam (zoals we al maanden in discussietopic WvW toelaten! Ja, dat hebben we wel degelijk gezien) maar simpelweg dat je mensen ronselt voor iets wat mensen wegtrekt van deze community richting een privé chat (irrelevant waar de chat voor is maar blijkbaar enkel voor dickpics en andere vulgaire taal met elkaar te delen) en dat kunnen we niet accepteren.

PS: dat topic was gemeld door een niet-mod ;) Dus volgens jouw eigen logica heeft iemand zich geërgerd en was ook de actie gepast ;)

PS2: @Lytho heb je post naar hier verplaatst.

Het gaat mij om alle posts die verwijderd zijn door Victorious, niet om het slotje op het elitetopic (wat overigens puur komisch bedoeld is allemaal). Sinds er weer een mod hier is, zijn er zeker al een tiental posts verwijderd of aangepast, omdat de inhoud 'offtopic' was of 'niet gepast'. Je gaat mij niet wijs kunnen maken dat al deze posts gemeld zijn door communityleden.

Maar goed dat we het verder eens zijn. In dat geval ga ik er dan nu van uit dat alles weer zal zijn zoals het was. (Met mss wat extra promotie voor het forum door Bram)
 
Reactiescore
746
Het gaat mij om alle posts die verwijderd zijn door Victorious, niet om het slotje op het elitetopic (wat overigens puur komisch bedoeld is allemaal). Sinds er weer een mod hier is, zijn er zeker al een tiental posts verwijderd of aangepast, omdat de inhoud 'offtopic' was of 'niet gepast'. Je gaat mij niet wijs kunnen maken dat al deze posts gemeld zijn door communityleden.

Maar goed dat we het verder eens zijn. In dat geval ga ik er dan nu van uit dat alles weer zal zijn zoals het was. (Met mss wat extra promotie voor het forum door Bram)

Waar stonden deze posts (link me even privé)? Dan kijk ik ernaar.
 

DeletedUser4045

Guest
Ik kan me vinden in wat Gijs aandraagt als punten.

Ik zou het nog beter vinden als er uit de community een a twee personen dit zouden doen.
Het lag jaren bij de community en wat de community miste was als men echt uit de bocht vliegt om dan iemand te hebben die wel kan ingrijpen wat de community niet kan.
Maak de keuze voor objectieve spelers die hun meerwaarde kunnen tonen op enkel het toezien op het wvw-forum.

Ps: Poo. als ik nog een reactie mag ben ik blij.
 

DeletedUser78666

Guest
Ik kan me vinden in wat Gijs aandraagt als punten.

Ik zou het nog beter vinden als er uit de community een a twee personen dit zouden doen.
Het lag jaren bij de community en wat de community miste was als men echt uit de bocht vliegt om dan iemand te hebben die wel kan ingrijpen wat de community niet kan.
Maak de keuze voor objectieve spelers die hun meerwaarde kunnen tonen op enkel het toezien op het wvw-forum.

Ps: Poo. als ik nog een reactie mag ben ik blij.
Dit beslist en zeker!
 

DeletedUser74005

Guest
Ik kan me vinden in wat Gijs aandraagt als punten.

Ik zou het nog beter vinden als er uit de community een a twee personen dit zouden doen.
Het lag jaren bij de community en wat de community miste was als men echt uit de bocht vliegt om dan iemand te hebben die wel kan ingrijpen wat de community niet kan.
Maak de keuze voor objectieve spelers die hun meerwaarde kunnen tonen op enkel het toezien op het wvw-forum.

Ps: Poo. als ik nog een reactie mag ben ik blij.

Hopeful en ik hebben gesolliciteerd, allebei niet aangenomen :d

En er zijn genoeg wvwers die zich hiervoor zouden willen inzetten.
 

DeletedUser4045

Guest
Hopeful en ik hebben gesolliciteerd, allebei niet aangenomen :d

En er zijn genoeg wvwers die zich hiervoor zouden willen inzetten.

Ik zou hiervoor ook best bereid zijn, weliswaar enkel in een duo-rol, want rondom het PR-stuk beschik ik over onvoldoende kwaliteiten en motivatie.
Ik ken namelijk mijn beperkingen wel ;)
 
Reactiescore
746
Tweede vraag; je geeft aan dat we de discussie in pm moeten voeren, dat doe ik, en dan ga je er niet op in?

Ik zit atm mobiel. Gezien het een vrij lange tekst is ga ik er morgen op in, na ik gesproken heb met Seppe en zijn mening heb gehoord. Je kan niet verwachten op een lange brief direct antwoord te hebben ;)
 

Deleted User - 487871837

Guest
Ik zit atm mobiel. Gezien het een vrij lange tekst is ga ik er morgen op in, na ik gesproken heb met Seppe en zijn mening heb gehoord. Je kan niet verwachten op een lange brief direct antwoord te hebben ;)

Nee, maar je kan wel even antwoorden dat je er morgen op ingaat ipv mij het idee te geven dat ik niet gehoord word ;)
 
Bovenaan